به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 09
کد خبر: ۳۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

انتقاد دکتر مهدی‌پور از وضعیت مدارس فوتبال

انتقاد دکتر مهدی‌پور از وضعیت مدارس فوتبال

خوزستان اسپورت- مسئول آموزش هیئت فوتبال خوزستان و عضو هیئت رئیسه کانون مربیان فوتبال ایران از وضعیت مدارس فوتبال در این استان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی نهادهای نظارتی به این وضعیت شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، دکتر سجاد مهدی‌پور درباره وضعیت حاکم بر فضای مدارس فوتبال در خوزستان اظهار داشت: در بازدیدهای انجام شده از مدارس فوتبال استان، متاسفانه شاهد کم‌لطفی و سهل‌انگاری برخی از مدیران هستیم که موجب تاسف و نگرانی زیاد برای خانواده‌ها، پیشکسوتان و دلسوزان فوتبال است.

وی ادامه داد: دور از انصاف است که در قبال پرداخت شهریه از زمین‌هایی با چمن مصنوعی بی‌کیفیت و کمترین امکانات آموزشی برای فوتبال آموزانی که بسیار مشتاق یادگیری فوتبال هستند، استفاده می‌شود.

دکتر مهدی‌پور با انتقاد از شهریه بالای مدارس فوتبال در خوزستان اظهار داشت: در مشاغل خدماتی مانند مدارس فوتبال، حداکثر سود باید بین ۲۰ الی ۳۰ درصد باشد نه ۹۰ درصد؟! مبلغی که از فوتبال آموزان به‌عنوان شهریه گرفته می‌شود، باید حداقل ۷۰ الی ۸۰ درصد آن صرف تجهیز و تهیه امکانات مورد نیاز آن‌ها شود که متاسفانه اکثر مدارس فوتبال فاقد امکانات اولیه کمک آموزشی هستند.

وی همچنین به استفاده از مربیان فاقد مدرک در اکثر مدارس فوتبال خوزستان اشاره کرد و گفت: در حالی که استان ما حداقل ۴۵۰۰ مربی آموزش دیده و دارای مدرک دارد، چرا باید از مربیان کم‌تجربه و فاقد مدرک استفاده شود که هیچ‌گونه شناخت و آگاهی با نحوه‌ی برخورد با بچه‌های سنین پایه را ندارند؟

دکتر مهدی‌پور با بیان اینکه مدیران محترم مدارس فوتبال باید بدانند در برابر این بچه‌ها مسئول هستند، اضافه کرد: لازم می‌دانم این را تاکید نمایم که اصلاح مدارس فوتبال در استان مستلزم یک عزم جدی از طرف اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و دیگر نهادهای اجرایی و نظارتی می‌باشد و هرچه سریع‌تر باید کمیته‌ای جهت نظارت و ارزیابی مدارس فوتبال در سطح استان تشکیل شده و عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد تا مدارسی که فقط دنبال سود و منفعت هستند را تعطیل نمایند. همچنین باید مانع تاسیس مدارس فوتبال جدید شوند تا امتیازات لازم را کسب نمایند.

وی در پایان گفت: جهت سازماندهی مدارس فوتبال راهکارهای بسیاری وجود دارد که این مهم نیز فقط با پشتوانه جدی اداره کل ورزش و جوانان استان و نهادهای نظارتی میسر خواهد بود. از خانواده‌های عزیز هم خواهشمندم قبل از ثبت نام، در خصوص شرایط مدارس فوتبال تحقیق نموده و با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها