به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 18
کد خبر: ۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

بختیاری: استقلال خوزستان واگذار نشده است/ویسی گزینه اول مربیگری استقلال در فصل آینده است

بختیاری: استقلال خوزستان واگذار نشده است/ویسی گزینه اول استقلال برای سال آینده است

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان می گوید هیچ نشانه ای دال بر اینکه ادامه فعالیت این باشگاه، تحت تأثیر واگذاری شرکت گروه ملی صنعتی به بانک ملی ایران با مشکل مواجه شود، وجود ندارد.

فاضل بختیاری در گفت و گو با خوزستان اسپورت، ضمن ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص بحث واگذاری باشگاه استقلال خوزستان، از شرایط حاکم بر این باشگاه و آینده پیش روی آن صحبت کرد و این اطمینان را داد که استقلال خوزستان کماکان در فوتبال ایران به فعالیت ادامه دهد.

صحبت های مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در خوزستان اسپورت را مرور کنید.

خوزستان می تواند 5 تیم داشته باشد
قبل از هر چیز باید به مجموعه باشگاه فولاد نوین اهواز تبریک بگویم که با اقتدار و شایستگی به لیگ برتر صعود کردند. صعود این تیم باعث شادی همه خوزستانی ها شده است. اکنون هم باید در انتظار موفقیت و صعود نفت آبادان باشیم. به شخصه اعتقاد دارم که فوتبال خوزستان توانایی داشتن 5 تیم طراز اول در لیگ برتر را دارد.
در کنار خوشحالی بابت صعود فولاد نوین، از شرایط تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر ناراحتم و اصلاً دوست نداشتم که در این روزها برابر هم قرار بگیریم. به عنوان یک خوزستانی که اصالت بختیاری دارد، از صمیم قلب آرزو دارم که تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر بماند و سال آینده شاهد حضور 5 تیم خوزستانی در لیگ برتر باشیم.

استقلال خوزستان واگذار نشده است
تا این ساعت که با شما صحبت می کنم، هیچ نشانه ای دال بر عدم ادامه فعالیت باشگاه استقلال خوزستان وجود ندارد.
واضح بگویم که شرکت گروه ملی به بانک ملی ایران واگذار شده و باشگاه استقلال خوزستان نیز بخشی از دارایی های شرکت گروه ملی است. در واقع باشگاه استقلال زیر نظر شرکت گروه ملی فعالیت می کند و بانک ملی دخالت مستقیم در امور باشگاه ندارد. وقتی تا امروز موضوعی مبنی بر توقف فعالیت باشگاه استقلال خوزستان از سوی مدیران رده بالاتر مطرح نشده، بدین معنی است که مشکلی برای ادامه فعالیت باشگاه وجود ندارد و شرکت گروه ملی در فصل آینده هم تیمداری می کند.

استقلال خوزستان تیم ضعیفی نیست
من بابت سقوط استقلال خوزستان نگرانی ندارم و می دانم که با گرفتن چهار امتیاز از چهار بازی باقی مانده در لیگ خواهیم ماند.
سایت شما نوشته بود که استقلال خوزستان در پایان هفته بیست و چهارم سال گذشته نسبت به هفته بیست و چهارم فصل جاری بهتر عمل کرده بود و آمار این تیم امسال ضعیف تر شده اما باید در نظر داشته باشید که سال گذشته در چند هفته پایانی امتیازات زیادی از دست دادیم ولی امسال مطمئنم که این اتفاق نمی افتد و با گرفتن امتیازات لازم در لیگ می مانیم.
من اعتقاد راسخ دارم که استقلال خوزستان تیم ضعیفی نیست. شما در مطلبی نوشته بودید که تعداد گل های زده فولاد و استقلال خوزستان در فصل جاری برابر شده است. این نشان می دهد که تیم ما در بخش تهاجمی فوق العاده بوده و توانسته به اندازه فولاد خوزستان گل بزند. این را هم می پذیرم که در کار دفاعی ضعف هایی داریم که باید برطرف شود. اگر این نقاط ضعف برای فصل آینده برطرف شود، استقلال خوزستان می تواند در ردیف تیم های بالای جدول قرار بگیرد.

از بازیکنان نظرسنجی نکردم
پس از باخت هفته بیست و چهارم مقابل تراکتورسازی، جلسه ای با بازیکنان استقلال خوزستان داشتم و در خصوص کادر فنی تیم با آن ها صحبت کردم. پس از جلسه مذکور این بحث به وجود آمد که از بازیکنان برای ابقاء یا برکناری ویسی نظرسنجی کرده ام. در آن روز به بازیکنان گفتم اگر در استقلال خوزستان مشغول بازی هستید، به این دلیل است که ویسی شما را از نظر فنی تأیید کرده؛ آیا خوب است اگر من بخواهم ویسی را کنار بگذارم و مربی دیگری بیاورم که حرمت ها را حفظ نکند و پس از باخت تیم، شما را با بدترین الفاظ مورد خطاب قرار دهد؟ به آن ها گفتم اگر نمی خواهید تمرکز کافی را در روز مسابقه داشته باشید و دستورات کادر فنی را بصورت دقیق اجرا کنید، بگویید تا مربی دیگری را جایگزین ویسی کنم.
در آن جلسه همه بازیکنان سکوت کردند و این نشان می داد که هیچ بازیکنی خواستار رفتن ویسی نیست و بازیکنان پذیرفته اند که در پیاده کردن تفکرات کادر فنی در میدان مسابقه، دقت کافی را نداشته اند.

ویسی سال بعد هم گزینه اول باشگاه است
اعتقاد دارم که اکثر کارها از طریق آزمون خطا انجام می شود. ویسی دو سال بعنوان سرمربی استقلال خوزستان فعالیت کرده است. اگر قرار بود ویسی اشتباهاتی در زمینه مربیگری انجام دهد، در این دو سال انجام داده است. اگر قرار بود تجربه بیشتری کسب کند، در این دو سال کسب کرده است و اگر قرار بود با شرایط باشگاه استقلال خوزستان آشنا شود، در این دو سال آشنایی کامل پیدا کرده است.
چه دلیلی دارد که استقلال خوزستان دو سال هزینه افزایش تجربیات ویسی را بپردازد و در شرایطی که این مربی با باشگاه به هماهنگی کامل رسیده است، او را برکنار کند و مربی دیگری بیاورد که بخواهد همه چیز را از صفر شروع کند؟
کاملاً می پذیرم که مربیان صاحب نام و صاحب سبک در فوتبال ایران کم نیستند، اما کدام یک از این مربیان حاضر می شود با 6 میلیارد تومان تیم ببندد؟
من از همین جا اعلام می کنم اگر بنده به فعالیت در باشگاه استقلال خوزستان ادامه بدهم، عبدالله ویسی برای فصل آینده نیز گزینه اول مربیگری در این تیم است.

برای قهرمانی 30 میلیارد لازم است
تعدادی از منتقدین به ما ایراد می گیرند که چرا باید 6 میلیار بودجه تعیین کنید؟ یا مثلاً از ما انتقاد می شود که چرا مثل فولاد پول خرج نمی کنید و برای قهرمانی نمی جنگید؟
باید توضیح بدهم که درآمد کارخانه فولاد خوزستان چندین برابر شرکت گروه ملی است و به هیچ عنوان نمی توانیم همانند فولاد هزینه کنیم. از طرفی دیگر باید در نظر داشت که باشگاه فولاد حدود 20 سال تجربه تیمداری داشته و سال ها هزینه کرده تا به ثبات رسیده است. اگر استقلال خوزستان هم به مدت 20 سال ادامه فعالیت داشته باشد، مطمئناً به سطح بالاتری می رسد. واقعیت اینست که با بودجه 6 میلیارد تومانی نمی توان برای قهرمانی جنگید و فقط باید برای ماندن در میانه جدول تلاش کرد.

تمایل به کناره گیری دارم
چهار سال است که در باشگاه استقلال خوزستان فعالیت می کنم. همانند اعضای هیئت مدیره باشگاه در این چهار سال هیچ پولی به عنوان قرارداد، حقوق، پاداش، اضافه کاری و یا هر عنوان دیگری از باشگاه دریافت نکرده ام. بنده پرسنل گروه ملی هستم و با دستور مدیران شرکت در ابتدا به عنوان عضو هیئت مدیره و سپس به عنوان مدیرعامل مشغول به کار شدم. اکنون هم از شرکت گروه ملی بازنشسته شده ام و اگر انتخاب با خودم باشد، دوست دارم که در پایان فصل جاری از سمت مدیریت باشگاه کناره گیری کنم تا فردی توانمندتر هدایت استقلال خوزستان را عهده دار شود.
فوتبال و تیمداری برای بنده نه ثروت و نه شهرت داشته است. اسناد باشگاه نشان می دهد که یک ریال از باشگاه دریافتی نداشته ام و حقوق سازمانی ام را از شرکت گروه ملی دریافت می کردم. در این چهار سال هم تصویری از من در رسانه ها ندیده اید. به همین دلیل است که تأکید دارم ثروت و شهرتی از فوتبال کسب نکرده ام. اگر این اواخر چند مصاحبه با رسانه ها انجام داده ام، به دلیل شرایط حساس تیم بوده است.
شاید خیلی ها فکر کنند که فقط تماشاگران نسبت به تیم تعصب دارند و این موضوع شامل مدیران نمی شود اما واقعیت این گونه نیست. من تا قبل از حضور به عنوان مدیرعامل، به راحتی می نشستم و مسابقات را می دیدم ولی اکنون جرأت نگاه کردن بازی های تیممان را ندارم. هنگامی که یک توپ روی دروازه استقلال خوزستان می آید، مثل اینست که خطری فرزندم را در خیایان تهدید می کند. دقیقاً به دلیل همین استرس ها و فشارهاست که تمایل دارم در پایان فصل کناره گیری کنم.

کم بودن تماشاگر دلایل زیادی دارد
پایین بودن میزان تماشاگران فقط به استقلال خوزستان مربوط نمی شود و بسیاری از تیم های بزرگ کشور را شامل می شود. برای عدم استقبال تماشاگران خوزستانی می توان به دلایل متعددی اشاره داشت.
دلیل اول، کمبود امکانات رفاهی است. شما در نظر بگیرید که یک تماشاگر برای رفتن به استادیوم غدیر چقدر باید از نظر مالی هزینه کرده و چه میزان زمان را صرف رفت و آمد کند. اگر مسئولان شهر اهواز تدابیری برای ایاب و ذهاب تماشاگران به استادیوم اتخاذ کنند که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شود، قطعاً شاهد حضور تماشاگران بیشتری خواهیم شد.
دلیل دوم، به نتایج فعلی استقلال خوزستان در قیاس با نتایج این تیم در لیگ یک یا نتایج تیم فولاد مربوط می شود. هنگامی که استقلال در لیگ دسته اول بازی می کرد، حدود 4-5 هزار تماشاگر از بازی های این تیم استقبال می کردند که در میان آن ها چهره های شناخته شده ورزشی هم وجود داشت. به عنوان مثال، من هیچوقت فریادهای سیاوش بختیاری زاده از روی سکوها را فراموش نمی کنم که چگونه استقلال خوزستان را تشویق می کرد و به تیم روحیه می داد. خب طبیعی است که پس از پیروزی های استقلال خوزستان در لیگ یک، انتظارات آن چند هزار هوادار از تیم بالا رفت و چون این نتایج در لیگ برتر تکرار نشد، از تعداد تماشاگران تیم ما کاسته شد.
همزمان با این موضوع شاهد اوج گیری تیم فولاد خوزستان در دو سال اخیر بودیم که هواداران زیادی را جذب خود کرد. در واقع زمانی به لیگ برتر قدم گذاشتیم که فولاد خوزستان برای قهرمانی تلاش می کرد و به قهرمانی هم دست یافت ولی تیم ما سال اول حضورش در لیگ برتر را پشت سر می گذاشت و نمی توانستیم انتظارات فوتبالدوستان خصوصاً استقلالی ها که دوست داشتند مثل فولاد نتیجه بگیریم را برآورده کنیم.

آکادمی استقلال خوزستان فعال است
آکادمی استقلال خوزستان دو سه سالی است که راه اندازی شده و طی این مدت بازیکنان مستعدی را جذب کرده که برخی از آن ها به تیم اصلی رسیده اند.
سیاست گذاری باشگاه استقلال خوزستان بدین شکل است که سهمیه های بازیکنان امید وجوانان تیم اصلی حتماً باید از بین بازیکنان تیم های امید و جوانان استقلال خوزستان باشند. همین موضوع باعث شده تا بازیکنان مستعد خوزستانی تمایل بیشتری برای حضور در تیم های پایه ای استقلال خوزستان داشته باشند و طی دو سال اخیر شاهد افزایش حضور بازیکنان مستعد و آینده دار در تیم های پایه ای باشگاه شده ایم. ضمن اینکه صددرصد بازیکنان تیم های پایه ای استقلال خوزستان اهل همین استان هستند.

این باشگاه متعلق به خوزستان است
باشگاهی که هم اکنون مشغول خدمت در آن هستیم، جزو سرمایه های خوزستان است و قطعاً هیچ کدام از مدیران ارشد استان دوست ندارند که این سرمایه از بین برود یا از استان خارج شود. استقلال خوزستان با اهداف روشنی گام به عرصه باشگاهداری گذاشته و در دراز مدت می تواند اثرات مثبتی در پیشرفت فوتبال خوزستان داشته باشد.
بنده چه در سمت مدیرعامل در استقلال خوزستان باشم، چه از این باشگاه جدا شوم، به عنوان یک خوزستانی از این تیم حمایت خواهم کرد چون با تمام وجودم حس کرده ام که باشگاه استقلال به واسطه داشتن امکانات فعلی می تواند یک فرصت برای فوتبال خوزستان باشد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
0
اگه آکادمی استقلال خوزستان فعاله چرا میرید از شمال بازیکن سن بالا میازید ؟
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
2
استقلال خوزستان تاسيسات و امكانات خوبي داره و بايد حمايت بشه تا بتونه تبديل به يك فولاد جديد بشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
1
با این حرف که نباید از استقلال انتظار داشت مثل فولاد نتیجه بگیره موافقم ولی اینکه اسکلت تیم همه غیربومی باشن اینده خوبی نمیتونه داشته باشه فولاد از سزمایه گذاری روی بازیکنای جوون خوزستان سود برد (غیر از امسال که سرباز شدن) و استقلالم باید به جوونای خوزستان بها بده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
1
خدايي اقا بختياري حرف نداره همه ازش راضي ان ، خواهش مي كنم بمونين و اين تيم را موفق كنين
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
بخدا تیمو بومی کنید مردم از تیم حمایت میکنن بابا خو وقتی میبینیم بازیکنا غیر بومین و تیمم نتیجه نمیگیره واسه چی بیایم استودیوم خوب باید یه دلخوشی باشه یانه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
1
دوستان عزیز در فصل نقل و انتقالات میشه 9 بازیکن از سهمیه امید و 5 بازیکن از سهمیه جوانان برای تیم انتخاب کرد و الباقی حتما باید بزرگسالان باشند پس بی دلیل ایراد نگیرید و بدونید بازکنی که از رده پایه میاد باید کم کم بازی کنه که جا بیفته مثل حمداله ابدام یا باقر هاشمی یا پرویز آهکی و..... چون اگه بازیکن جوان رو بیاری و میدون کامل بدی بدلیل عدم اعتماد به نفس خودشو گم میکنه و وارد حاشیه میشه و خراب میشه و ما خوزستانیا زیاد از این ستاره ها داشتیم که اینجوری خراب شدن
hosein kiyarsi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
چرا خوزستان میزاره بازیکنایی مثل کمیل حیدری که به تیم ملی هم دعوت شده بره تو بوشهر بازی کنه اگه واقعا به فکر فوتبال خوزستان هستید بازیکنایی مثه کمیل رو جذب خودتون کنید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها