به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 09
کد خبر: ۳۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

نکونام: تا زور نباشد فوتبال ایران درست نمی‌شود

نکونام: تا زور نباشد فوتبال ایران درست نمی‌شود

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: تا زور بالای سرمان نباشد و تعلیق نشویم، فوتبال ایران درست نمی‌شود!

به گزارش خوزستان اسپورت، جواد نکونام بعد از تساوی بدون گی فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس تهران عنوان کرد: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم دوست دارم درباره هواداران که امروز در ورزشگاه بودند، حرف بزنم. واقعاً خوشحالم که هواداران در ورزشگاه بودند، ولی امروز تعداد آنها بیشتر از 50 درصد بود. ما که در فوتبال هستیم دوست داریم ورزشگاه‌ها پر باشد و می‌دانیم وجود تماشاگر چقدر مهم است. با اینکه امروز به بازیکنان و مربیان ما بی‌احترامی شد، ولی باز هم از حضور هواداران خوشحال هستیم. نکته‌ای که برای من جالب بود این است که از شش روز پیش تا الان چه اتفاقی افتاد که ما باید در اهواز بدون هوادار بازی کنیم ولی بازی امروز با تماشاگر باشد؟!

وی در ادامه افزود: هیچکس در این فوتبال جواب نمی‌دهد. اصلاً مسئول فوتبال چه کسی است که جواب بدهد؟! یک نفر بگوید چه اتفاقی رخ داده که الان بازی با تماشاگر شده است؟ ما هفته قبل می‌توانستیم با هوادار بازی کنیم، ولی این اتفاق نیفتاد و در این بازی هم تماشاچی‌های ما را به آن طرف استادیوم برده‌اند، برای چه؟! مگر قانون تقسیم شدن تماشاگران و نحوه نشستن آنها نداریم؟ تا زور بالای سرمان نباشد و تعلیق نشویم، فوتبال ایران درست نمی‌شود! چرا باید تیم‌های بزرگ ما در آسیا حضور پیدا نکنند؟ جایگاه تماشاچی‌‌ها باید مشخص باشد. اصلاً در هر بازی 100 هزار نفر بیایند، باید جایگاه تماشاگرها مشخص باشد. همین حضور هواداران پرسپولیس برای ما هم خوشحال‌کننده است. زور تیم‌شان امروز چندبرابر شده بود. شما بازی امروز‌شان را با بازی ذوب‌آهن مقایسه کنید، فرق‌ تیم‌شان بیشتر شده بود و ما را هم مجبور کردند بیشتر تلاش کنیم. امیدوارم این مسائل درست شود که البته فکر نمی‌کنم به عمر ما قد بدهد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره بازی خاطر نشان کرد: خوب بازی کردیم و می‌دانستیم در زمین چه می‌خواهیم. با فشاری که هواداران پرسپولیس روی بازیکنان‌شان می‌گذاشتند برای تلاش و دویدن بیشتر کار را برای ما سخت کرده بود. با یک جاگیری بد به حریف یک موقعیت دادیم و توپ به تیر دروازه‌ ما خورد. به غیر از این موقعیت پرسپولیس هیچ موقعیت دیگری نداشت، ولی ما در دو صحنه می توانستیم به گل برسیم. اگر مقداری از خودگذشتگی داشتیم می‌توانستیم به گل برسیم. اگر بازیکنان‌مان در پاس آخر مقداری بهتر کار می‌کردند می‌توانستیم بازی را ببریم. به تیمم خسته نباشید می‌گویم. همانطور که هفته قبل گفتم به نظرم هنوز 50، 60 درصد توان تیم ما شکل گرفته و هنوز برخی از بازیکنان‌مان آماده نشده‌اند و برخی دیگر به تازگی به تیم اضافه شده‌اند. هفته پیش هم گفتم من به این تیم خیلی امیدوارم، چون تیم خوب و باکیفیتی داریم. شرایط‌مان هنوز ایده‌آل نیست، ولی در آینده خواهید دید که تیم ما یک تیم خوب  و منسجم خواهد بود.

نکونام راجع به عملکردش در فولاد هم گفت: در این دو هفته پیشرفت تیم‌مان را می‌بینم. بازی‌مان با پرسپولیس با مسابقه هفته قبل قابل قیاس نبود. حضور هواداران شرایط را سخت کرده بود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در مورد فرهنگ هواداری و توهین‌هایی که از سوی هواداران به او و اعضای تیمش شد، خاطر نشان کرد: فوتبال بدون هوادار معنی ندارد و در ابتدا هم گفتم که از حضور هواداران خوشحالیم، ولی نمی‌دانم چه باید بگویم. در فوتبال ما معلوم نیست چه کسی باید چه کار کند. در گرم کردن پیش از بازی، مهدی شیری، مهدی هاشمی‌نسب و حسین کعبی چه گناهی کرده بودند که فحش خورند؟! چرا باید وسط بازی به من فحاشی شود؟ به خدا این کار‌ها زشت است. افرادی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرند کمیته‌های اخلاق و ‌انضباطی بیایند بنشینند، خدای ناکرده 10 نفر به آنها فحش بدهند، چه کار می‌کنند؟ مگر ما خانواده نداریم؟ اگر بازی را ببازم بهترین مربی و آدم خوبی هستیم؟! فوتبال یک بازی است که دو تیم بازی می‌کنند تا یکی برنده شود. من هر طور که دلم بخواهد بازی می‌کنم. امروز همه لذت بردند از بازی تیم ما با اینکه تیم‌مان کامل نیست و با 50، 60 درصد توان کار کردیم. پرسپولیس البته تیمش کامل است و شاید به یکی دو مهره دیگر نیاز داشته باشد. من هرچه بگویم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ کسی می‌تواند تماشاگران استقلال و پرسپولیس را محروم کند؟ این اتفاق صد سال دیگر هم در فوتبال ایران رخ نمی‌دهد. با احترام به این دو تیم، اتفاقاتی که در این دو تیم رخ می‌دهد، اگر در دیگر تیم‌ها که هوادار ندارند رخ بدهد اجازه نمی‌دهند فوتبال بازی کنند. این دو تیم را باید جدا کنیم و بقیه هم کار خودشان را بکنند. این اولین اتفاق بود، ولی تا آخر لیگ هم این اتفاق رخ می‌دهد و کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی در واکنش به اینکه هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند که فولاد در بازی وقت تلف می‌کرد، تصریح کرد: من باید جواب هوادار را هم بدهم؟! این کار را نمی‌کنم.

نکونام درباره بحث شفاف‌سازی قرارداد‌ها، یادآور شد: در کشور ما مگر همه می‌دانند کی، چقدر می‌گیرد؟ فوتبال هم مثل دیگر مشاغل است. ما قطعاً در فوتبال‌مان از دنیا جدا هستیم. اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. در اروپا شاید دوست صمیمی من هم نمی‌دانست چقدر می‌گیرم. کریم انصاری‌فرد در اوساسونا با من هم‌بازی بود والان نیز با او در ارتباط هستم، ولی نمی‌دانم مبلغ قرارداداش چقدر بوده است و اصلاً سؤال هم نمی‌کنم. برای چه باید بدانم؟ این همه تماشاچی برای چه به استادیوم می‌آیند؟ برای جذاییت این فوتبال و بازیکنان است. اعداد و ارقامی که گفته می‌شود، شک نکنید دروغ است. یکسری چیز‌های زیرمیزی و پول‌های رضایت‌نامه است که اصلاً لحاظ نمی‌شود. فوتبالیست یا هرکسی که در فوتبال است هر چقدر می‌گیرد، نوش جانش. شفافیت اصلاً چیزی نیست که متوجه شویم. یک بار سقف قرارداد گذاشتیم، ولی نتوانستیم آن را مدیریت کنیم. شما ببینید تبلیغات محیطی چقدر در فوتبال پول می‌آورد. چرا درباره آن صحبتی نمی‌شود؟ بازیکن در تهران زندگی می‌کند، ولی حق مسکن به مبلغ دو میلیارد تومان می‌گیرد. چیز‌هایی است که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود فولاد با خرید‌هایی که داشته است به‌عنوان مدعی قهرمانی شناخته می‌شود، تصریح کرد: بعد از دو سال یار گرفتیم که همه تعجب کردند،‌ برای این بود که ما به چشم آمدیم. هر کسی را بخواهند در فوتبال بزنند، می‌گویند کهکشانی. تیم ما با حداقل چهار تیم قابل قیاس نیست. ما دو سال گذاشته یار نگرفتیم و بازیکنانی را در نیم فصل گذشته جذب کردیم که تیم‌های دیگر آنها را نمی‌خواستند ولی این بازیکنان در تیم ما ستاره شدند. این تیم یکبار دیگر باید یارگیری خوب انجام دهد تا به چهار تیمی که بالاسر‌مان هستند برسیم. ما باید در نیم فصل یا فصل بعد حداقل یک بار دیگر این کار را انجام بدهبم. برای اینکه تیمم قهرمان شود و به بالاترین سطح برود همه تلاشم را می‌کنم ولی هیچ فشاری روی ما نیست. ما امسال تازه کار‌مان را شروع کردیم و الان شرایط طوری نیست که درباره چیز‌هایی که در رسانه گفته می‌شود، صحبت کنیم. مخصوصاً اینکه وقتی نزدیک بازی‌های بزرگ می‌شود، روی تیم ما فشار ایجاد می‌شود. ما نه می‌خواهیم قهرمان و نه می‌خواهیم پانزدهم شویم. هر بازی را باید به بهترین شکل کار کنیم و از بازی قبلی‌مان بهتر باشیم.

نکونام درباره اینکه آیا از عملکرد وریا غفوری رضایت داشته است، ابراز داشت: بازیکنان بزرگ به یک تیم شخصیت بزرگی می‌دهند. وریا از لحاظ فوتبالی بازیکن باشخصیتی است و نیازی نیست درباره او صحبت کنیم. او بهترین بازیکن چند سال اخیر سمت راست بوده و رفتار حرفه‌ای داشته است. فکر نمی‌کردم اینقدر زود با تیم هماهنگ شود، ولی دیدید امروز بازی کرد و آماده بود. از وریا و اشکان دژاگه و دیگر بازیکنان بزرگ‌مان مثل ایوب والی، ساسان انصاری، احمد عبدالله‌زاده تشکر می‌کنم که تلاش می‌کنند تا تیم زودتر شکلش بعد از تغییرات ایجاد شود. از وریا برای عکس‌العمل و رفتاری که در این مدت داشته است تشکر می‌کنم، او برای من هم یک الگوست.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
5
9
پهلوان و آقایی بعنوان یار تیم مقابل بازی کردن اما دریغ از این که مربی لالیگایی بفهمه، یکی رو تا آخر نگه داشت اون یکی رو هم تا چند دقیقه مونده به پایان بازی .
چرا نجاریان رو بازی نداد؟؟؟
اگه دژاگه آماده نیست پس چرا با قرارداد ارزی اون رو جذب کردی؟ اگر هم آماده هست چرا اون رو بازی نمیدی؟
چرا قربانی که این همه درموردش هیاهو کردی رو فقط چند دقیقه بازی میدی؟؟؟
مگه یه تیم بدون داشتن مهاجم زهردار می‌تونه موفق بشه؟
این همه هیاهو برای جذب ستاره های تاریخ مصرف گذشته اما در عمل دریغ از ذره ای بازدهی برای تیم !!
تا کی قرار هست فقط دلخوش به این تساوی های سریالی و بازی های بدون گل باشیم؟؟
کدوم تیم فقط با مساوی موفق بوده یا قهرمان شده؟؟؟
پیروزی تیم قوی نبود و در دفاع آسیب پذیر نشون داد اما افسوس که تفکرات کادرفنی فولاد مانع از این شد که تیم ما پیروز بشه!!
تیم سپاهان ستاره از دست داد، کادرفنی جدید به تیم اضافه شده اما چون مدیران و کادرفنی تفکرات حرفه ای دارن الان صدرنشین هستن اما فولاد با این همه هزینه حتی یک برد هم نداشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
8
10
فولاد تو این چند سال که نکونام بعنوان سرمربی حضور داره هیچ پیشرفتی نکرده اماده سازی تو ترکیه این همه هزینه هیچ
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
5
11
درود بر نکونام و تیم فولاد ، حرف های نکونام کاملا منطقی است و دلیلی نداشت که هفته پیش بازی فولاد بدون تماشاگر برگزار بشه و این هفته با تماشاگر آنهم تماشاگرانی که عده بسیاری از آنها تماشاگرنما و بی تربیت و بی نزاکتند آنوقت فیفا که این مسائل را نمی دونه انتظار داره که خانم ها هم به استادیوم راه پیدا کنندحقیقتش پیشنهاد بنده به فدراسیون فوتبال ایران این است که با وجود اینگونه تماشاگرنماهای بی نزاکت بهتر است یک دیدار فقط با حضور خانم ها و دیدار بعدی فقط با حضور آقایون برگزار شود ضمن اینکه فدراسیون فوتبال بخاطر توهین های امروز هواداران پرسپولیس باید این تیم را یک جلسه از حضور تماشاگران محروم کند . در پایان باید گفت آقای نکونام ایران متاسفانه مثل اروپا نیست که در آن قانون درصد تخصیص هوادار دقیقا رعایت بشه ضمنا دمتون گرم که امروز حال پرسپولیس را گرفتید و نتیجه مساوی در خانه این تیم پر مدعا کم از پیروزی نیست فقط ما به یک مهاجم گلزن احتیاج داریم .
وحید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
8
واقعا مفت و مجانی شیمبا رو از دست دادی روز اولی که رفت پست گذاشتم که امیدوارم حسرت از دست دادنش و نخوریم و پشیمون نشیم ولی ظاهرا داره این اتفاق میفته و فوروارد فورواردمون نمیدونه از کدوم قسمت فضا خالی کنه واسه ی خودش
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
3
6
فرافکنی ،لجبازی و مسئولیت ناپذیری از خصوصیات رفتاری نکونام است. لیست نکونام کامل جذب شد آنهم با قیمت بالاتر از ارزش بازیکنان، اما حتی یک بازیکن تاثیر گذار که بتواند در لحظات حساس بازی را در بیاورد وجود ندارد .غفوری نا آماده چرا باید بازی کند و اصلا چه لزومی داشت بازیکن سن دار و نا آماده و پرحاشیه جذب شود.پهلوان ،آقایی ،علیاری ،شیری بسیار ضعیف و بدون تاثیر بودند و اندوه بزرگی به نام ساسان انصاری که سه سال است به هواداران فولاد تحمیل شده است !!!!!
آقای نکونام به جای فرافکنی ،مسئولیت پذیر باشید و اشکالات پر شمار تیم را برطرف کنید . شوتهای بی هدف حتی از مرکز زمین و خارج از چارچوب نشان از این دارد که هیچ برنامه ای برای حمله نداشتید و گویا از لحاظ ذهنی هم حمله کردن در تفکر شما وجود ندارد.
با این مدل بازی هیچ امیدی به فولاد امسال نیست کاش فولاد سرمربی خارجی با کیفیت استخدام می کرد .
فولادی خونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
4
7
ساسان کاپیتان . واقعا مسخرس
حتی بچه دوساله هم فهمید
اقایی و پهلوان کم کاری کردن یا به نگاه خوشبینانه ضعیف بودن پس چرا نکونام تا آخر بازیشون داد .
سرمربی چرا تشخیص نداد علیاری کم اورد تا تعویضش کنه حتما باید بازیکن بشینه روزمین که مربیش متوجه ضعفش بشه
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
سلام این خصلت مافیایی هاست. از ترس مافیا باید به آن وفادار بمانند. این موارد قبلا هم وجودداشت و دارد و خواهد داشت لعنت بر مافیای سرخ
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
3
7
نکونام با این تیم پیر و بازنشسته به هیچ جا نمی‌رسه
الان من 3ساله میگم نکونام جرات استفاده از بازیکنان جوان رو نداره
تاکتیک صفر
الان هم که میگه هنوز به تیم ایده آل خودم نرسیدم
10سال دیگه فولاد با نکونام به هیچ جا نمی‌رسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
2
6
فولاد با این دو بازی واقعا کهکشانی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
8
4
آقای نکونام دمتگرم ، خیلی مردی ، واقعا که فدائی داری، بازی قشنگی را به نمایش گذاشتی ، واقعا که امروز اشک پرسپولیس را در آوردی ، هیچ پرسپولیسی فکرش را نمیکرد که در آزادی و در حضور این همه هوادار اینچنین ضایع بشند ، امروز نود دقیقه سوار بر بازی و پرسپولیس بودید و توپ و زمین را در اختیار داشتید و به غیر از دقایقی معدود در اکثر بازی تمام بازیکنان دو تیم همگی در زمین پرسپولیس بودند اصلا هم این حرفها را از بابت تعصب نمیگویم فیلمش هست بریت یکبار دیگر دقیقا ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
1
7
نداشتن بازیکن گلزن خیلی نگران کننده است آقای نکونام
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
9
بی کلاس ترین تماشاگران از آن تیم پر ادعای پرسپولیس هستن. هاشمی نسب چکارشون کرده که رکیک ترین ناسزا رو نثارش می کنن؟
فدراسیون می خواد ورود بانوان رو از آزادی شروع کنه؟ اینها ظرفیت ندارن.
همین مسجدسلیمان خودمون اگر بشه بانوان با خانواده در امنیت کامل میان ورزشگاه. اون موقع معلوم میشه تهران الگوئه یا خوزستان.
محمد حلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
4
4
چند وقت پیش گفتم خانما نیان ورزشگاه بدلیل فرهنگ پایینی ک بعضیا دارن همتون منفی زدین.... حالا چی شد به حرفم رسیدین؟ اون ناشناس کجاس که بیاد بگه بانوان بزار بیان ورزشگاه؟؟؟ تو خودت با این شرایط هوادارا میزاری بانوانت بیان ورزشگاه؟
محمد حلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
2
8
آبشک خیلی حاشیه داره و بازی رو خراب میکنه... بوحمدان فرز نیست و عکس العملش خیلی کند... کلا بازیکنا فولاد هوش فوتبالیشون خیلی پایینه... بازیکنی که توپ زیر پاشه هیچکی نمیاد کنارش که پاس بده همه ایستادن فقط نگاه میکنن که مثلا همرو دریپل کنه... خواهشا بعد از تمرینات یکم هوش فوتبالیشون بیارید بالا .. بهشون بفهمونید که سینما نیومدن باید جا خالی کنن که طرف بتونه بهشون پاس بده نه اینکه مثل مترسک و دکل برق بی جان ایستاده و فقط نظاره گرن.... حیف که نمیشه ببینمشون تو همون رخت‌کن... وگرن بهشون میفهموندم فوتبال چطوریه و حرفای خوب بهشون میزدم که بفهمن چطور بازی کنن...
محمداهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
1
3
در جواب به دوستانی که میان و میگن این چه بازی بود که کردن: فولاد تمام لحظات بازی رو با برنامه انجام داد و هیچ موقعیتی به پیروزی نداد اونم در حضور بیش از ۵۰ هزار تماشگر
تازه دو هفته از امادسازی بازیکنانمون گذشته اینهمه بدنسازی این همه تمرینات فولاد رو از هفته پنجم به بعد ببینید که چه با تیمای دیگه که نمیکنه
درضمن تنها ایراد فولاد فقط و فقط،یه مهاجم درجه یک هستش که انشالله نکونام این مشکلو حل میکنه و فولاد رو قهرمان لیگ میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
1
6
نکونام پس از سه سال که مربی فولاد شده لمس کرده که چه لطفهایی به دو تیم قرمز و آبي و چه اجحافی به تیم‌های دیگه میشه و بخشی از حرفهایش کاملا درست بود که هوای رقیب رو دارن ، بازی ما چرا بدون تماشاگر و حریف با تماشاگر ، تماشاگران قرمز بی احترامی کردن و...
اما در مورد آقای هاشمی نسب به ما ربطی نداره که شما قرمز را دوست داری یا آبی و چه خاطرات تلخ و شیرینی از این دو تیم داری
حقوق میگیری که تمام و کمال در اختیار باشگاه بزرگ فولاد باشی و اگه دوست داری دروازه ایی را که با لباس آبی به قرمز گل زدی یک روز قبل بازی یا فردای مسابقه برو هر چه دوست داری بوسه بر دروازه بزن و برای باشگاه بزرگ فولاد که میلیاردی هزینه کرده حاشیه درست نکن
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
1
2
خسته نباشید امیدوارم در بازیهایی آینده موفق باشید .
به نظر من تیم فولاد نسبت به سالهای قبل با اعتماد به نفس بیشتری بازی کردن
از هواداری عزیز جنوب ایران خواهش میکنم انرژی مثبت به تیم فولاد انتقال بدن و دست از انتقاد بردارن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها