به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

محمدی: سقف قرارداد بلای جان تیم‌های ضعیف است

محمدی: سقف قرارداد بلای جان تیم‌های ضعیف است

خوزستان اسپورت- عضو هیات مدیره صنعت نفت آبادان گفت: وقتی رفتار جوانمردانه مالی در لیگ برتر کشور معنایی ندارد قوانینی مانند سقف قرارداد بلای جان تیمی مانند ما است.

به گزارش وزستان اسپورت، روح‌اله محمدی در گفتگو با ایلنا پیرامون معرفی سرمربی جدید صنعت نفت آبادان اظهار داشت: رضا پرکاس یکی از  مربیان با دانش، با تجربه،بومی و آینده دار فوتبال کشور است. او سال گذشته هم جز گزینه‌ها بود و با تصمیم جمعی اعضای هیات مدیره ایشان انتخاب شد. امیدوارم شرایط مطابق میل او پیش برود؛ منتهی یکسری واقعیت‌ها و قوانین بدون منطق حقوقی و ورزشی هست که به جای تقویت تیم‌های کم بضاعت مالی، در جهت تضعیف آنها عمل می‌کند.

وی افزود: وقتی رفتار جوانمردانه مالی در لیگ برتر کشور معنایی ندارد و تیمی مانند صنعت نفت نمی تواند حق پخش، کپی رایت و سایر درآمدهای مشروع فوتبالی خودش را دریافت کند و فقط 10 میلیارد تومان بودجه مصوب دارد، قوانینی مانند سقف قرارداد بلای جان تیمی مانند ما است. چرا که تجربه اثبات کرده عملاً سقف قرارداد به کف قرارداد تبدیل می شود و حتی بازیکنان کم رزومه و ضعیف هم سقف قرارداد را به عنوان کف قرارداد مطالبه می‌کنند. ضمن اینکه تجربه نشان داده بعضی باشگاه‌ها از طریق دیگر این قوانین را به راحتی  دور می‌زنند و این قانون عملاً تیم‌هایی  مانند صنعت نفت را تضعیف می‌کند. البته صنعت نفت به عنوان یکی از معدود باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر با اجرای بعضی برنامه‌های اقتصادی اندکی درآمد زایی می‌کند.

عضو هیات مدیره صنعت نفت آبادان گفت: در کنار سقف قرارداد موضوع دیگری که توسط سازمان لیگ برای به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی تعیین شده است باز هم عملاً مانع تیم ما است. در دستورالعمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی علاوه بر شرایط فنی بازیکن به صراحت دو نکته مالی تصریح شده است: ۱) تسویه حساب آرا قطعی نزد فیفا و دادگاه داوری ورزش(cas) ۲)ارائه ضمانت‌نامه معتبر بانکی معادل مبلغ قرارداد بازیکن یا مربی خارجی.

محمدی درباره ارائه ضمانتنامه بانکی ادامه داد: با این اوصاف علاوه بر شرط اول باید برای به خدمت گرفتن بازیکن خارجی  معادل قراردادشان ضمانت‌نامه معتبر بانکی به امور مالی سازمان لیگ ارائه شود. سوال اولم اینجاست که اگر باشگاهی مانند صنعت نفت این میزان ضمانت‌نامه داشته باشد، چرا به سازمان لیگ ضمانت‌نامه پرداخت و به بازیکن خارجی پرداخت نکند؟

وی با اشاره به عدم اجرای قانون برای بعضی باشگاه‌ها عنوان کرد: اگر چه ظاهرا فلسفه این چنین مقررات زایی ایجاد موانع برای باشگاه‌هایی ست که پرونده های متعددی در مراجع بین المللی فوتبال و ورزش دارند و سابقه بدی دارند باید اجرا شود. اما عملاً شاهد این هستیم که با بعضی اعمال نفوذها  این تیم‌ها عملاً از اجرای این قوانین و دستورالعمل ها می‌گریزند. و میراث غم انگیز اینچنین دستورالعمل هایی در شرایط کنونی بازار نقل و انتقالات برای تیم هایی مثل صنعت نفت مانده است.

عضو هیات مدیره باشگاه نفت درباره قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقالات گفت: در حال حاضر قیمت یک بازیکن خیلی خیلی معمولی در بازار نقل و انتقالات 5 میلیارد است که در صورت اصلاح مقررات مذکور، ما به جای جذب بازیکن کم تجربه و معمولی داخلی می‌توانیم با 2/5 یا 3 میلیارد تومان (حدود 100 هزاردلار) بازیکن خارجی ملی پوش و با کیفیت جذب کنیم. در این میان یکی، دو میلیارد هم صرفه جویی می‌شود، که می توانیم برای سایر مخارج تیم بهره بگیریم. ضمن اینکه همین مبلغ را در زمان تعیین شده به بازیکن مدنظر پرداخت می‌کنیم؛ اما وقتی مبلغ ضمانت‌نامه مطرح می شود عملاً ما باید مبلغ و هزینه بیشتری را درنظر بگیریم و بازیکن خارجی با این اوصاف گرانتر می‌شود.

محمدی تصریح کرد: این در حالی است که باشگاه صنعت نفت آبادان عملاً یکی از معدود باشگاه های پیروز ایران در محاکم قضایی فوتبال است. امیدوارم حال که اصلا متولیان ورزش و فوتبال کشور به فکر ایجاد شرایطی برای رفتار جوانمردانه مالی باشگاه های فوتبال لیگ برتری نیستند(مطابق آنچه در فوتبال روز دنیا اتفاق می‌افتد)، اگر قانون یا مقرراتی تصویب می شود همه تیم‌ها به یک چشم و یک معیار دیده شوند و اینطور نباشد که بعضی تیم‌ها با فشارهای خارج از فضای فوتبال، قانون‌های فدراسیون فوتبال را دور بزنند. و اینچنین فضای ناجوانمردانه و تبعیض آمیزی بر فوتبال کشور حاکم شود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
1
قیمت یک بازیکن معمولی فوتبال برای یک فصل فوتبالی ۵ میلیارد تومان ؟؟؟؟!!!! حال آنکه هیچ بازیکنی در ایران حقش بیشتر از ۱۲۰ میلیون در سال نیست ، فوتبال بی کیفیت ولی دریافتی ها نجومی تازه حق تیم صنعتی نفت آبادان را هم می دهند به سرخابی ها ؟!
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
1
سلام استاد محمدی گرامی لطفان باهمکارانت بروید دنبال جذب پول و بودجه از هرراه وطریق هواداران همگی تمام مشکلات را میدانند دنبال راه کار عملی باشید تا مانند فصل قبل یک نیم فصل کامل تیم لیگ برتری بدون یک ریال دریافتی نباشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
1
1
اقای محترم درسته بی عدالتی درسقف قراردادها موج میزنه وبنده بازیکنی نمیبینم که ارزش اینهمه پول داره اماقبول کنید امثال شما ومدیرعامل اگرقیمت بازیکن صدهزار تومن شود بازهم ازجذب وپرداخت آن عاجزید.. چون کارتون نیست. نمیتونید. کنار هم نمیرید.. همین
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها