به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 13
کد خبر: ۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد مدیرکل ورزش از کمبود امکانات ورزشی استان

انتقاد مدیرکل ورزش از کمبود امکانات ورزشی استان

خوزستان اسپورت- مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با ابراز ناراحتی نسبت به وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در استان، گفت: در برخی شهرها یک وجب سالن و زمین ورزشی وجود ندارد و برخی شهرها هم که زیر ساخت دارند متعلق به چند سال قبل است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، حمید بنی تمیم در جریان برگزاری مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خوزستان، اظهار کرد: به آقای حردانی تبریک می‌گویم و این تعداد رای نشان می‌دهد که اعضای مجمع از او توقع دارند و این توقه به جا است که امیدوارم حردانی بتواند بار مسئولیت را به خوبی به دوش بکشد و پاسخگوی این اعتماد باشد.

وی افزود: رشته‌های هیات ورزش جانبازان و معلولان یکی از مهمترین و موثرترین رشته‌های ورزشی استان خوزستان است. ضمن این که جزو رشته‌های پر مدال بوده و در مسائل اجتماعی نیز تاثیرگزار است. خانم متقیان با مدال آوری در پارالمپیک موج امیدواری را در دل آحاد جامعه به وجود می‌آورد. در خیلی جاها این طور نشان می‌دهند که در کشور و برخی استان‌ها با ورزش بانوان مشکل دارند در حالی که به این صورت نیست و وقتی متقیان در بالاترین قله ورزش یعنی پارالمپیک حضور پیدا می‌کند بر تمام حرف و حدیث ها خط بطلان می‌کشد. ما به وجود و حضور او افتخار می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در کمتر مجمعی این همه قهرمان پارالمپیک می‌بینیم و این نشان می‌دهد خوزستان در رشته‌های ورزش جانبازان و معلولان دارای ظرفیت بالایی است که امیدوارم ما نیز در کنار این عزیزان به رسالت خودمان عمل کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در بیش از پنج ماهی که در استان خوزستان شروع به فعالیت کرده‌ام، فکر می‌کنم فقط به شهرستان گتوند سرکشی نداشته‌ام . هر جایی که رفته‌ام متاسفانه زیرساخت‌ها به شدت کهنه، مستهلک و نیازمند بازسازی بوده‌اند. در چند بخش نیز موضوع واقعا دردآور است زیرا در برخی شهرها یک وجب سالن و زمین ورزشی وجود ندارد و برخی شهرها هم که زیرساخت دارند متعلق به چند سال قبل است. روز گذشته به مینوشهر رفتم که 5 دقیقه هم نتوانستم در سالن ورزشی آن به دلیل گرما دوام بیاورم و طبیعتا می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به ورزش خوزستان شود.

بنی تمیم ادامه داد: با اعتباران اندک و ناچیز نمی‌توانیم جوابگوی توقعات به حق مردم و جامعه ورزش باشیم. ورزشکاران و هیات‌ها تجهیزات می‌خواهد و در چنین شرایطی چقدر می‌توانیم از هیات‌ها توقع داشته باشیم. مخاطب بنده استاندار ورزشدوست خوزستان و رییس سازمان برنامه و بودجه استان است؛ ورزش را باید خاص ببینیم و مطالبه به حق جامعه بود و ارتباط مستقیم با سلامت جسمی و روانی جامعه دارد. امیدوارم این تریبون کمکی به تخصیص اعتبارات کافی و به موقع به دستگاه ورزش استان باشد.

وی بیان کرد: وقتی قانون گذاشتیم و عنوان کردیم که دستگاه‌ها نمی‌توانند به ورزش حرفه‌ای کمک کنند و باید به ورزش همگانی کمک کرد، اما من کمک به ورزش همگانی را هم نمی‌بینم و نمی‌دانم  وزارت نفت در چه بعدی در ورزش همگانی هزینه می‌کند. البته در زیرساخت‌ها کار شده است که جای تقدیر دارد. متاسفانه به سرعت از خیلی از استان‌ها بابت تاوان این قانون که به ورزش استان خوزستان تحمیل می‌کند، عقب می‌مانیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: در گذشته ملی حفاری 17 تیم لیگ برتری داشت اما این قانون باعث شده که این شرکت نتواند خیلی در لیگ‌های حرفه‌ای شرکت کند اما جایگزین آن کجاست و کدام صنعت را داریم که خصوصی است که از آن‌ها بخواهیم به هیات‌های ورزشی ما کمک کنند. این قانون به شدت ورزش خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است. امیدوارم با برنامه ریزی که در شواری ورزش استان شد آن شرکت‌هایی که باید در برخی رشته‌های در لیگ برتر تیم داری کنند، کار خود را انجام دهند. به هر حال باید راه حلی برای این قانون پیدا شود زیرا با این شرایط نمی‌توان انتظار زیادی از جامعه ورزش در بخش قهرمانی داشت.

وی در پایان نیز گفت: تمام تلاش ما این بوده است که مجامع طبق قانون برگزار شوند که از همکارانم تشکر می‌کنم. همچنین در کنار هیات جانبازان و معلولان استان هم هستیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
0
آقای بنی تمیم به داد تیم های نفتی خوزستان برس آبادان و مسجدسلیمان در یاب چند سال داریم تا یک هفته قبل مسابقات تیم تشکیل میشود خواهشن برای تعین تکلیف تیم ها جلسه با مسولین شان بگذارید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها