به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 09
کد خبر: ۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

خوزستان اسپورت- در این ساعات پایانی سال 1400 شمسی جا دارد یادی کنیم از چهره‌های ورزشی خوزستان که طی این سال از جمع ما رفتند.

به گزارش خوزستان اسپورت، جامعه ورزش خوزستان در طول سال 1400 شمسی تعدادی از یارانش را از دست داد و در این ایام فقط یاد و خاطره‌ای از عزیران سفر کرده به جای مانده است.

ضمن طلب مغفرت برای تمام عزیزانی که در این سال رو به اتمام دنیا را وداع گفتند، یادشان را گرامی می‌داریم.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

فیض الله اهدایی
فیض‌الله اهدایی، بازیکن اسبق تیم استقلال ماهشهر، روز پنجم فروردین 1400 دار فانی را وداع گفت.

شادروان فیض‌الله اهدایی سال‌ها در تیم استقلال ماهشهر و فوتبال خوزستان به میدان می‌رفت و در سال‌های اخیر بعنوان مدیر تیم پیشکسوتان فوتبال ماهشهر به ورزش این شهر خدمت می‌کردد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

حمید جاسمیان
حمید جاسمیان، پیشکسوت صاحب‌نام فوتبال خوزستان و ستاره اسبق تیم ملی ایران، پس از بیماری کرونا در تاریخ پنجم اردیبهشت 1400 درگذشت.

شادروان حمید جاسمیان متولد 1317 شهر آبادان و از مطرح‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود که ابتدا در دهه 30 شمسی با پیراهن تیم جم آبادان خوش درخشید، سپس این تیم به شاهین آبادان تغییر نام داد و در سال 1339 همراه با شادروان پرویز دهداری و سایر ستارگان فوتبال آبادان جام قهرمانی اولین دوره لیگ باشگاهی فوتبال ایران را بالای سر بردند. جاسمیان بعد از آن به تیم شاهین تهران رفت و در تیم ملی ایران یک مهره ثابت بود. بعد از تأسیس تیم پرسپولیس نیز بعنوان اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس در این تیم توپ زد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

علی فرتوت اهوازی
علی فرتوت اهوازی، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و جنوب اهواز و پیشکسوت بااخلاق فوتبال خوزستان در حین برگزاری یک مسابقه فوتبال پیشکسوتان دچار حمله قلبی شد و سرانجام روز 22 تیرماه 1400 دعوت حق را لبیک گفت.

شادروان فرتوت اهوازی بازیکن منتخب خوزستان در دهه 60 شمسی بود که در رده باشگاهی با پیراهن استقلال اهواز در ابتدای دهه 70 شمسی خوش درخشید، سپس به تیم جنوب اهواز انتقال یافت و همراه با این تیم به فینال جام حذفی ایران و مسابقات جام در جام باشگاه‌های آسیا رسید. فرتوت اهوازی در ادامه فوتبالش به استقلال اهواز برگشت و خاطرات بازی‌های خوب وی در دهه 70 شمسی با لباس تیم‌های استقلال و جنوب در خاطر فوتبالدوستان قدیمی فوتبال دیار کارون باقی مانده است.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

ایرج طهماسبی
ایرج طهماسبی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اهواز که جزو ورزشکاران قهرمان ایران در سال‌های قبل از انقلاب و یکی از بهترین مدیران ورزشی در سال‌های پس از انقلاب بود، روز هفتم مردادماه 1400 درگذشت.

شادروان ایرج طهماسبی، متولد مسجدسلیمان بود که ابتدا نام وی به‌عنوان قهرمان تنیس روی میز ایران بر سر زبان‌ها افتاد و پس از آن به‌دلیل علاقه به رشته ورزشی فوتبال روی به مربیگری آورد و در سمت سرمربیگری تیم خاطره‌انگیز تاج مسجدسلیمان در لیگ سال 1350 فوتبال ایران حضور یافت. تاج مسجدسلیمان تنها تیمی بود که مقابل پرسپولیس تهران قهرمان سال 50 فوتبال کشور به پیروزی دست یافت و طهماسبی اولین مربی تاریخ فوتبال خوزستان محسوب می‌شود که پرسپولیس تهران را شکست داده است.

این پیشکسوت ارزنده ورزش خوزستان در سال‌های پس از انقلاب به کار مدیریت ورزشی وارد شد. وی مدیریت تیم استقلال اهواز را به دست گرفت و طی چندسال حضورش موفق شد این تیم پرطرفدار اهوازی را در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد شمسی تبدیل به تیمی مطرح در فوتبال ایران نماید. شادروان طهماسبی که جزو قهرمانان تحصیلکرده‌ی ورزشی محسوب می‌شد، بعد از جدایی از مدیریت استقلال اهواز برای ادامه زندگی به تهران انتقال یافت و طی سال‌های گذشته عضو نویسندگان نشریه دانش و ورزش بود.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

علیرضا عزیزی
علیرضا عزیزی، بازیکن ملی‌پوش اسبق فوتبال آبادان بعد از مدت‌ها تحمل بیماری سرطان در تاریخ 16 مردادماه 1400 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شادروان علیرضا عزیزی، متولد سال 1328 آبادان، بعد از اینکه در فوتبال این شهر با پیراهن تیم‌های تاج و جم خوش درخشید، به تهران انتقال یافت تا زیر نظر شادروان پرویز دهداری به بازی در تیم‌های گارد و هما تهران مشغول شود. وی همچنین پیراهن پرسپولیس، بانک‌ملی و شاهین را به تن کرد و برای تیم ملی ایران با مربیگری حشمت مهاجرانی بازی کرد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

حاج حسن اهوازی
حسن اهوازی، سرمربی سابق تیم فوتبال منتخب خوزستان و پیشکسوت رسانه ورزش استان در تاریخ ششم شهریور 1400 از بین ما رفت.

شادروان حسن اهوازی، از بازیکنان سابق فوتبال خوزستان در سال‌های پیش از انقلاب بود که بعد از خاتمه دوران بازی به مربیگری روی آورد. وی بعد از مربیگری در تیم‌های باشگاهی بعنوان سرمربی تیم‌های منتخب نوجوانان و جوانان خوزستان منصوب شد، سپس به کادر فنی تیم ملی جوانان ایران پیوست. شادروان اهوازی بعد از انقلاب سرمربی تیم منتخب خوزستان در لیگ سراسری قدس شد و تیم خوزستان را در لیگ سراسری قدس رهبری کرد. وی رنگ لباس تیم ملی برزیل را برای منتخب خوزستان انتخاب کرد تا شعار «خوزستان برزیلته» در جریان لیگ سراسری قدس در دهه شصت شمسی در ورزشگاه‌ها سر داده شود.

شادروان اهوازی علاوه بر کار مربیگری جزو پیشکسوتان رسانه ورزش خوزستان نیز محسوب می‌شد و سال‌های متمادی در عرصه مطبوعات ورزشی خدمت کرد. این چهره صاحب نام فوتبال خوزستان فردی محبوب بین جامعه ورزش استان بود که همیشه با شوخ طبعی و مردم‌داری شناخته می‌شد و خبر درگذشت ناگهانی وی کام جامعه ورزش را تلخ کرد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

محمدحسین معتمدی‌فر
محمدحسین معتمدی‌فر، پیشکسوت داوری فوتبال خوزستان و ناظر داوی فوتبال کشور، در تاریخ 28 آذرماه 1400 درگذشت.

شادروان معتمدی‌فر از داوران مطرح فوتبال خوزستان بود که چندین سال در سطح اول فوتبال ایران قضاوت می‌کرد و طی سال‌های اخیر به شغل تدریس داوری و نظارت داوری رقابت‌های فوتبال کشور مشغول بود و زحمات زیادی برای تربیت نسل جدید داوران انجام داد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 1400

ایمان پورمحمد
ایمان پورمحمد، بازیکن اسبق تیم‌های شهرداری خرمشهر، استقلال اهواز و صنعت‌نفت آبادان در تاریخ 24 بهمن 1400 به دیار باقی شتافت.

شادروان پورمحمد که در دهه هفتاد شمسی برای تیم‌های مختلف استان توپ می‌زد، در جریان انجام یک مسابقه فوتبال پیشکسوتان در محل کارش واقع در شهر عسلویه دچار حمله قلبی شد و در سن پنجاه سالگی درگذشت.

یاد تمامی رفتگان گرامی باد
در پایان سال 1400 شمسی، یاد و خاطره‌ی تمام عزیزان از دست رفته را گرامی می‌داریم و برای آن‌ها طلب آمرزش می‌کنیم. روح‌شان شاد و یادشان گرامی.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
3
روح همگی شاد باشه
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
4
خدا تمام رفتگان را بیامرزد و به خانواده ها صبر عطا کنه. روحشان شاد و یادشان گرامی .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
4
این دو سال عزیزان زیادی از دست دادیم جاشون بهشت ان شاءالله
حیدری استقلال اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
3
روح همه پهلوانان شاد
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
4
روحشان شاد روحشان شاد این افتخارآفرینان فوتبال ایران روحشان شاد
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
3
روحشون شاد و قرین رحمت ابدی خداوند باد
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
3
روحشان شاد.
شادباش نوروزی به همه دست اندرکاران عزیز خوزستان اسپرت و همه کاربران و دوستان عزیز .
شاد ،تندرست و پیروز باشید
مدیر پایگاه
با سلام
متقابلا سال خوبی برایتان آرزومندیم.
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
0
روح همشون شاد
فاتحه مع الصلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها