به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۳۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

قاسمپور: فوتبال ایران از ستاره خالی شده است

قاسمپور: فوتبال ایران از ستاره خالی شده است

خوزستان اسپورت- پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که فوتبال ایران از ستاره تهی شده است، گفت: بازیکنان خلاق و تکنیکی کمی در فوتبال‌مان داریم و به همین دلیل بازی‌های لیگ برتر جذابیت زیادی ندارند.

به گزارش خوزستان اسپورت، ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان، اظهار کرد: منصوریان وقتی به نفت آبادان آمد این باشگاه به دلیل مشکلات مالی که البته هر ساله است نتوانست بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند اما نفت به مرور زمان و با قالب شدن تفکرات منصوریان به تیم، شرایط بهتری پیدا کرد.

وی بیان کرد: البته شرایط بهتر، چیزی از مشکلات این تیم حل نمی کند. از طرفی هم فوتبال هزینه بر است ولی بعد شهری مثل آبادان که می تواند از درآمدهای موجود در شهر استفاده کند، پولی به آن اختصاص داده نمی‌شود و همین نیز در روحیه بازیکنان نفت آبادان تاثیر گذاشته است و همیشه نیز گفته‌ شده مشکلات مالی سخت‌تر مشکلات جسمی است. مسئولان بالادستی حتما باید هزینه‌های نفت آبادان را که تیمی قدیمی و ریشه دار است، تقبل کنند.

این پیشکسوت باشگاه صنعت‌نفت و فوتبال آبادان، در ادامه گفت: نفت آبادان تنها اسم نفت را به یدک می کشد اما هیچ برداشتی از این‌که نام نفت را به یدک می‌کشد نمی‌برد و همین باعث می‌شود که فراز و نشیب این تیم زیاد باشد. تیمی که ثبات ندارد نمی‌تواند روی آن حساب کرد و نتیجه‌گیری هم برای چنین تیم‌هایی بسیار سخت است. باید اقدامات به صورتی مهیا باشد که هر ساله نفت آبادان این‌همه فراز و نشیب نداشته باشد. امیدوارم این مشکلات حل شو زیرا نفت آبادان لیاقت و استحقاق رسیدن به جایگاه خوب را دارد.

وی در ادامه نیز درباره سطح کیفی نیم فصل اول لیگ بیست و یکم، عنوان کرد: فوتبال ایران از ستاره تهی شده است و بازیکنان خلاق و تکنیکی کمی در فوتبال مان داریم و به همین دلیل بازی‌های لیگ برتر جذابیت زیادی ندارند. بعضا بازی‌های فوتبال ایران خسته‌کننده هستند و خود من بعد از تماشای یک نیمه دیگر تمایلی به تماشای ما بقی بازی ندارد و خیلی برایم جذابیت ندارد و تاکتیک و زیبایی خاصی در آن نمی‌بینم. حتی تیم‌های بزرگ لیگ ایران مثل پرسپولیس و استقلال هم خیلی بازی‌های قشنگی ارائه نمی‌دهند و بازی‌هایشان تماشاگرپسند نیست. حتی گل‌های زیادی هم در مسابقات فوتبال ما رد و بدل نمی‌شود و بیشتر تیم‌ها تلاش می‌کنند ابتدا گل نخورند و بعد نیز دل خوش اتفاقات فوتبال هستند و همین بازی را زیبا نمی‌کند. به ندرت بازی نسبتا قشنگی را دیدم.

قاسم‌پور افزود: البته به نظر من فوتبال دنیا هم ضعیف شده است و خیلی ستاره نمی‌بینیم. در دهه ۷۰ یا ۸۰ چه در فوتبال ایران و چه فوتبال دنیا، ستاره‌های زبادی وجود داشت و همزمان با مارادونا شاهد حضور پنج شش ستاره در یک تیم بودیم اما الان فوتبال بارسلونا افت کرده است که رئال در صدر جدول قرار دارد.

این ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران درباره پیش‌بینی‌اش از قهرمان لیگ بیست و یکم باتوجه به قهرمانی استقلال در نیم‌فصل اول، گفت: برای پیش‌بینی خیلی زود است و فاصله امتیازی تیم‌ها آنچنانی نیست و تیم‌ها نیز چندان با هم فرق ندارند که از الان بتوان با قاطعیت گفت تیمی قهرمان می‌شود. حتی بازی تیم‌های قعر جدولی با تیم‌های بالای جدول هم چندان فرقی نداشت و این‌ها نشان می‌دهد فاصله زیادی بین باشگاه‌های ایرانی نیست.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
3
2
فوتبال تو دنیا پیشرفت کرد میگه ستاره نداریم ی زمانی ما فقط تعداد اندکی لژیونر داشتیم الان تو هر کشوری ما لژیونر داریم
محمدابادانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
4
درود و سلام بر ابو فوتبال آبادان و ایران
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
1
3
کاملا با اقای قاسمپور موافقم.
امسال لیگ برتر ایران در حد لیگ 2 دهه 70 هم نیست. اکثر بازیها بدون گل . اکثر مربیان دنبال حاشیه و جنجال و جادوگری هستند.
امسال هیچ ستاره جدیدی به فوتبال ایران اضافه نشد.
این ستاره هایی که لژیونر شدند همگی مربوط به سالها قبل بودند که در تیم ملی درخشیدن وگرنه در لیگ امسال هیچ ستاره جدیدی متولد نشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
3
2
باسلام خدمت مردبزرگ ودوست داشتنی..ضمن ارادت ب اقای قاسمپورعزیزکه ازهمه چی گفتن الی یک واقعیت...اگرشماجای مسولان بودیدوده سال اسپانسر مستقیم صنعت باشید وهیچ مقامی ازاین تیم نبینیدوجدانن بازهم ادامه میدی؟نمیخام کارغلط مدیران روحمایت کنیم اماصنعت فقط دربادقدمت خوابیده نه جام وافتخار...تیم کرمان دوروزه اومده رفته آسیا.صنعت ب سهمیه هم باتوجه ب مخارج سالهای دولت نزدیک نشده.ولله هزینه این تیم بدن جوانان وبدبختی آبادان خیلی بهتراست.. هرمدیرجدیدی ک رزومه صنعت روبدون هیچ افتخاری ببینه وازطرفی سالهاکلی پول بی زبون تزریق شده.دردرگاه خداخودرومسول میبینه ودلسردمیشه ازکمک...
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
1
5
پنجاه سال پیش در کتاب فارسی دبستان ما داستان بلدرچین و بچه هایش که در مزرعه ای زندگی می کردند بود. آنها در آرامش بودند چون کشاورز و پسرانش به امید کمک همسایگان برای درو بودند و وقتی خودشان همت کردند درو کنند ، بلدرچین ها مجبور شدند بروند. صنعت نفت و هوادارانش تا به امید وزارت نفت و منطقه آزاد و غیره هستند وضع همین است. انشاالله این تیم رها بشود تا مگسان دور شیرینی هم شرشان کم شود و فوتبال آبادان نفسی بکشد.
Rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
2
4
جناب قاسمپور عزیز فوتبال از ستاره خالی نشده بلکه بخاطر تو جه بیش از حد و ناعادلانه به سرخابی ها که تیمهای وزارت ورزش هستن، ستاره ها سرکوب شدن
ستاره ها از کجا باید بیان؟ از تیمهای بازیکنسازی مثل فولاد صنعت پیکان سایپا و ...
این تیمهای بازیکن ساز الان چه سهمی از فوتبال بردن
فولاد بعداز هر قهرمانی چنان بهش فشار میارن که نتونه بازیکن بگیره یا تو کورس باشه
استقلال اهواز الان کجاست؟ سایپا الان کجاست بازیکناشو بردن و این تیم رو به سمت دره فرستادن
پیکان هم هر وقت با جوانهاش جون میگیره موتورهای تیم رو ازش جدا میکنن
این اتفاق برا صنعت هم میفته هر وقت ببینن صنعت داره تو مسیر درست حرکت میکنه اجازه رشد به این تیم نمیدن حالا یا با بردن مربی و بازیکناش یا با فشار روی تیم بخاطر بی پولی و یا با هزاران ترفند دیگه
نفت تهران چقدر بازیکن ساخت و پرورش داد ؟ بازیکنهاش رو بردن و این تیم رو به بی پول کردن تا نابود شه بازیکنای نفت تهران همه سر از پرسپولیس و استقلال دراوردن
جناب قاسمپور عزیز استعداد هست فراوان هم هست ولی اجازه نفس کشیدن به تیمهای ستاره ساز داده نمیشه چون مدیریت فوتبال ایراد داره و همه در خدمت تیمهای آماده خور و مافیایی استقلال و پرسپولیس هستند .خدا ازشون نگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
6
جناب قاسمپور سلام بر شما. امروز فوتبال شده تاکتیک و تکنیک مرده است. اگر تمام 120 بازی نیم فصل لیگ را جمع بزنید 10 تا دریبل پیدا نمی کنید. گذشت آن زمانی که بازیکنان خوزستانی روی یک دستمال سه نفر را دریبل می زدند. افسوس و صد حیف. هنوز صحنه حمله یک تنه شما به دروازه اسکاتلند در جام جهانی پیش چشمم است. سلامت باشید.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
4
ستاره ها از بدو تولد ستاره نبودن این مربی ها بودن که اون ها رو تبدیل به ستاره کردن.
بهتره بپذیریم که لیگ ما از نظر سطح فنی و دانش مربیان افت بسیار زیادی داشته یک زمانی مربیان خارجی با کیفیت وارد ایران میشدن و باعث پیشرفت تیم هامون میشدن نمونه اون رو در تیم فولاد و حتی نفت آبادان دیدیم هم در سبک بازی و نتیجه گیری و هم در معرفی پدیده.
اما الان چی؟ اکثر مربیان لیگ رو مربیان جوانی تشکیل میدن که بخاطر حفظ نیمکت تیمی که مربی اون هستن صرفاً رو به بازی های تدافعی و نتیجه گرایی میارن واگر تک ستاره هایی بودن که الان لژیونر شدن به خاطر وجود مربیان گذشته بود نه این مربیان کنونی.
آخرین ستاره لیگ ایران قائدی بود که حاصل تلاش دو مربی خارجی باکیفیت و نام آشنای جهانی بود.
بقول برادرم از وقتی فوتبال تجاری شده دیگه نباید منتظر طلوع ستاره ای در سطح جهان بود!
برای همین هست که داریم می بینیم حتی بزرگترین تیم های جهان مثل بارسلون و منچستر هم افت محسوسی دارن.
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
2
آقایرناشناس ۱۲/۳۹ شما ازکدوم حمایت وخرج وپول صحبت میکنی نه برادر یا بی اطلاعی یا حساب کتاب نمیدونی زمانی که فوتبال غیرپولی بود (غیرحرفه ایی) هیچ سرمایه گذری درخوری وحتی پشتیبانی مالی قوی هرگز ازباشگاه صنعت نفت انجام نشده درمقایسه با قرمزوآبی و دهها باشگاه دیگر صنعت نفت پیوسته جزو باشگاههای کم هزینه بوده وحالا هم که فوتبال پولی شده بازهم صنعت نفت درحد باشگاههای لیگ دو برایش هزینه نمیکنند شما اصلان دراین 50 سال هزینه مالی صنعت نفت پیوسته اندک تر از تمام باشگاههای معمولی دیگر بوده اما چیزی که شما به آن توجه نداری وندیدی علی رغم تمام این هزینه نکردنها باشگاه ریشه دار صنعت نفت آبادان دهها ودهها بازیکن ملی پوش درتمام رده های سنی به تیم ملی داده و میدهد صنعت نفت اگر نیمی از بودجه یکی از شش باشگاه جدول را داشت قهرمان آسیا میشد اخوی
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
2
با درود بر آقای قاسمپور ، کاملا درست می فرمائید بازیکنان خلاق و تکنیکی در فوتبال کنونی ایران کم شده و در زمان ما مخصوصا زمانی که شما و حسن نظری و محمد صادقی در تیم ملی جوانان و بعد از آنهم در تیم ملی ایران بودید فقط آبادان و خرمشهر سالی حداقل یکی دو بازیکن به عنوان پدیده به فوتبال ایران می دادند اتفاقا ما فوتبال را هم از زمین های خاکی شروع می کردیم و امکانات زیادی هم نداشتیم ولی چیزی که بود عشق به فوتبال بود الان همه چیز شده پول ؟! فدراسیون فوتبال هم در این وضعیت بی تقصیر نیست و پوشاندن لباس گشاد حرفه ای گری بر تن فوتبال آماتور ایران خیلی زود بود . البته جنگ تحمیلی هم به مهد فوتبال ایران یعنی خوزستان و روند صعودی اون لطمه زد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
2
1
مشهدی آرین انگارتوباغ نیستی وندونستی ماچه گفتیم
پاسخ ها
آرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
والله من مشهدی نیستم توباغ شماهم نیستم شمابجای باغ زدی بخاکی اخوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
همیشه‌کامنت های مفیدمیزاریدک واقعاراهگشای مشکلات مالی صنعت تااین لحظه شده.اقا آرین
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها