به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 27
کد خبر: ۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹

دراگان اسکوچیچ: هواداران فولاد روی من حساب کنند

دراگان اسکوچیچ مشکلاتی که در تیم فولاد دارد را برای هواداران تیمش شرح داد.
سرمربی فولاد خوزستان گفت: خوزستانی ها به دلیل فهم و درک بالایی که از فوتبال دارند، مشکلات فعلی تیم فولاد را بهتر درک می کنند.

به گزارش سایت ورزش خوزستان، سرمربی فعلی باشگاه فولاد متفاوت ترین مربی اهل کرواسی است که تاکنون به خوزستان قدم گذاشته است. او نه مثل لوکا بوناچیچ بهانه جویی و پرخاشگری می کند، نه مثل ملادن فرانچیچ به سایر افراد اجازه دخالت در امور فنی را می دهد، و نه مانند وینگو بگوویچ براساس شرایط و مصلحت های فردی، رأی خود را عوض می کند.

دراگان اسکوچیچ، در کنار توانایی های فنی، یک جنتلمن است. یک مربی بادانش که بازیکنانش، حتی آن هایی که از بازیکن ثابت تیم قهرمان سال گذشته تبدیل به نیمکت نشین تیم امسال شده اند، به شخصیت او احترام می گذارند و هیچ اعتراضی نمی کنند. مربی ای که همه فشارهای این فصل فولاد را تحمل می کند و شاید حق با او باشد که می گوید: «هیچ مربی ای در دنیا وجود ندارد که مشکلات تیم من را داشته باشد.»

مربی شجاع فولاد، در آستانه بازی با تراکتورسازی تبریز، مهمان تلویزیون خوزستان بود و بصورت زنده برای هواداران فولاد صحبت کرد. دراگان اسکوچیچ به زبان کرواتی از مشکلات بی سابقه فولاد و فشارهایی گفت که روی این تیم وجود دارد و از هواداران تیمش خواست تا مردان سرخ پوش اهواز را در بازی با تراکتورسازی تبریز تنها نگذارند. متن صحبت های دراگان اسکوچیچ که توسط دکتر اکبر مرادی پزشک باشگاه فولاد برای فوتبالدوستان خوزستان ترجمه می شد را بخوانید.

دراگان اسکوچیچ: در دنیا مربی مثل من وجود ندارد/رسمیت لیگ ایران زیر سئوال رفته است/هواداران فولاد روی من حساب کنند

من و فولاد اهل مبارزه هستیم
من آدمی مبارزه طلب هستم و همیشه به فشارها با دیده مثبت نگاه می کنم. یاد گرفته ام که تجربیات خوب را در ذهن داشته باشم و تلخی ها را فراموش کنم. من به فولاد آمدم، چون از جنس این باشگاه و اهل مبارزه هستم. فولاد خوزستان باشگاهی با ظرفیت های ویژه است. این تیم متعلق به ماست و با تمام وجود از آن دفاع می کنیم.

کروات ها در ایران کارنامه خوبی دارند
مربیان زیادی از کشورم به ایران آمده اند و اکثر آن ها کارنامه موفقی داشته اند. من با آگاهی از این موضوع به فوتبال ایران و باشگاه ملوان وارد شدم. در ملوان روزهای خوبی با بازیکنان و هواداران ملوان داشتم و علیرغم مشکلات مالی توانستیم تیم خوبی داشته باشیم.

فوتبالی بودن خوزستانی ها به نفع ماست
این موضوع که مردم خوزستان فوتبال را خیلی خوب می فهمند، به سود من است. وقتی این مردم فوتبال را خوب بشناسند، طبیعی است که درک می کنند تیم فولاد در این فصل با چه مشکلاتی روبرو شده است. این مردم به دلیل فهم و درک بالایی که از فوتبال دارند، باید شرایط فعلی فولاد را در نظر بگیرند و از ما حمایت کنند.

در دنیا بی نظیر هستم
با توجه به مشکلات زیادی که از ابتدای فصل با آن مواجه بوده ایم، از عملکرد تیمم رضایت دارم. البته خواسته های فنی من بیش از اینهاست ولی باید این را هم در نظر گرفت که هیچ مربی فوتبال در دنیا وجود ندارد که مثل من با چنین مشکلاتی روبرو شده باشد. شش ماه است که اینجا هستم و هر روز یکی از بازیکنانم را به دلیلی از دست می دهم. این هفته با تراکتورسازی بازی داریم ولی ممکن است که چند بازیکن فولاد را ببرند تراکتورسازی و جلوی تیم من بازی بدهند. واقعاً کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد؟ اینکه تیم شما با رقیب مستقیم خود بازی داشته باشد و مربی حریف به بازیکنان شما تلفن بزند و بگوید به تیم من بیایید. همین الان ممکن است چهار بازیکن فولاد روز سه شنبه با پیراهن تراکتورسازی روبروی ما بازی کنند.

فقط به چند هفته بعد فکر می کنم
اصلاً نمی توانم برای فولاد خوزستان برنامه ریزی دراز مدت داشته باشم. من فقط به چند هفته بعد و بازی های بعدی تیمم نگاه می کنم. برای این کار هم دلیل دارم. من هر روز که به تمرین می روم، نمی دانم که آیا بازیکنان روز قبل را در اختیار دارم یا باز هم بازیکن دیگری را از تیم من گرفته اند. هر روز در تمرینات تلاش می کنم تا کیفیت فنی تیمم را بالاتر ببرم ولی کارم بسیار مشکل است، چون نمی توانم برنامه ریزی دراز مدت انجام دهم. در این چند ماه که در فولاد بودم، فهمیدم که برنامه ریزی دراز مدت در فوتبال ایران معنایی ندارد و کاری بیهوده است، چون شما بازیکن را پرورش می دهید ولی او را به راحتی از شما می گیرند.

دراگان اسکوچیچ: در دنیا مربی مثل من وجود ندارد/رسمیت لیگ ایران زیر سئوال رفته است/هواداران فولاد روی من حساب کنند

بازیکنان خوزستانی را دوست دارم

تمایل دارم که از بازیکنان خوزستانی در تیمم بهره بیشتری ببرم. بازیکنان جوان بومی به شرایط اینجا آشنایی بیشتری دارند و با هزینه ای کمتر برای تیم بازی می کنند. به همین دلیل است که در گرفتن بازیکنان غیربومی و خارجی حساسیت به خرج می دهم و با هر بازیکنی قرارداد نمی بندم. دو بازیکن خارجی که در نیم فصل اول آوردم، بازیکنان تأثیرگذاری بودند که در کنار بازی های خوب، برای بازیکنان جوان فولاد الگوهای مناسبی از نظر فنی بودند و به آنان کمک می کردند.

نمی دانم نیم فصل دوم چه می شود
واقعیت اینست که نمی توانم درباره برنامه ها و اهدافم در نیم فصل دوم صحبت کنم، چون نمی دانم در هفته های آینده چه اتفاقات جدیدی برای تیم فولاد می افتد. وقتی می توانیم از نیم فصل دوم صحبت کنیم که بدانیم ضمن حفظ بازیکنان فعلی، نفرات دیگری هم به تیم اضافه می شوند. شما الان یک ساعت مچی روی دست من می بینید اما باید اجزای داخلی ساعت را هم نگاه کنید تا بفهمید که آیا ساعت کار می کند یا خیر.

رسمیت لیگ زیر سئوال رفته است
به من ربطی ندارد کسانی که تصمیمات اخیر را گرفته اند، بصورت عمدی این کارها را انجام داده باشند یا غیر عمدی.اعتقاد دارم با اتفاقاتی که افتاده است، رسمیت لیگ ایران زیر سئوال قرار دارد. به نظرم این کارها غیر قانونی است که بازیکن یک تیم را بگیرند و به تیم دیگری بدهند. شما ببینید تا شش ماه قبل کسی احمد عبدالله زاده را نمی شناخت. او را بازی دادیم و برای تیم ملی انتخاب شد. در فوتبال ایران معروف شد. حالا هم می بینیم که مربی تراکتورسازی به او زنگ می زند و می گوید تیم فولاد را رها کن و به تراکتورسازی بیا. آیا در اروپا چنین مسائلی پیش می آید؟ آیا می شود که بازیکن تا امروز در تیم شما تمرین کند و چهار روز بعد با پیراهن تیم رقیب مقابل تیم شما بازی کند؟

هواداران فولاد روی من حساب کنند
من به کارم و قراردادی که می بندم، تعهد کامل دارم. هیچ مشکلی نمی تواند باعث دلسردی ام از ادامه کار شود. هواداران فولاد می توانند روی من حساب کنند. آن ها می توانند روی حرفه ای گری من حساب کنند. من اینجا هستم تا اهداف باشگاه فولاد را محقق کنم. باشگاه حق انتخاب دارد و می تواند هر زمان که بخواهد مربی دیگری بیاورد ولی هواداران فولاد این را بدانند که تا زمانی که من اینجا هستم، با همه توانم کار می کنم.

هواداران به ورزشگاه بیایند
دوست دارم طرفداران فولاد با مشکلات تیم آشنا شوند. دوست دارم طرفداران فولاد روز سه شنبه به ورزشگاه بیایند و از بازیکنان فولاد مقابل تراکتورسازی حمایت کنند. تیم ما بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت طرفدارانش نیاز دارد. دوست دارم مردم خوزستان از فولاد حمایت کنند تا با همکاری آن ها، مشکلاتی که برای تیم بوجود می آید را راحت تر تحمل کنم. به همین دلیل روز سه شنبه منتظر حضور طرفداران فولاد هستم و امیدوارم که آنان شاهد پیروزی تیم خود باشند.

دراگان اسکوچیچ: در دنیا مربی مثل من وجود ندارد/رسمیت لیگ ایران زیر سئوال رفته است/هواداران فولاد روی من حساب کنند

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها