به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 11
کد خبر: ۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

سواری: فوتبال خوزستان سرشار از استعداد است

سواری: فوتبال خوزستان سرشار از استعداد است

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر نوجوانان ایران اعتقاد دارد که فوتبال خوزستان سرشار از استعدادهایی است که باید آن ها را جذب کرد و پرورش داد.
موسی سواری که برای دومین بار متوالی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان فولاد خوزستان جام قهرمانی لیگ برتر نوجوانان کشور را بالای سر برد، در گفت و گو با خوزستان اسپورت درباره قهرمانی سرخ پوشان و مسائل مرتبط با فوتبال پایه صحبت هایی را مطرح کرد.
مصاحبه مربی تیم ملی نونهالان و سرمربی نوجوانان فولاد با خوزستان اسپورت را مرور کنید.

سطح مسابقات بالا بود
سطح بازی های مرحله نهایی بالا بود. تا روز آخر مشخص نبود چه تیمی قهرمان خواهد شد. با اینکه از بین فولاد و سپاهان هر کدام پیروز می شد به قهرمانی می رسید، چنانچه این بازی مساوی می شد، تیم مقاومت تهران می توانست با شکست دادن نفت آبادان قهرمان شود. خدا را شکر که در بازی پایانی قدرتمندانه ظاهر شدیم و سپاهان را با چهار گل شکست دادیم.

بهترین بازی فصل را انجام دادیم
در بازی برابر سپاهان بهترین بازی فصل را انجام دادیم. سپاهان قدرتمندترین رقیب فولاد در رده های سنی پایه محسوب می شود و به همین جهت پیروزی برابر این تیم حائز اهمیت بود که خوشبختانه با سه گل یوسف کی شمس و یک گل امید صیدالی که از پنالتی کسب شده توسط دانیال مومنی به ثمر رسید، تیم سپاهان را شکست دادیم.
یوسف کی شمس که در بازی نهایی برای تیم ما هت تریک کرد، در ابتدا به عنوان هافبک جذب تیم نوجوانان فولاد شد. وقتی رشد فیزیکی و خصوصیات تهاجمی این بازیکن را دیدیم، از اواسط فصل او را به نوک حمله منتقل کردیم که در این پست خوب ظاهر شد و در بازی آخر هم سه گل به ثمر رساند.

این بازیکنان پشتوانه فوتبال ما هستند
مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله غلامرضا بهروان که ناظر بازی پایانی بودند، از سطح بازی فولاد و سپاهان رضایت کامل داشتند و معتقد بودند که این بازیکنان می توانند پشتوانه بزرگی برای فوتبال استان و کشور در سال های آتی باشند.
با توجه به تجربه نزدیک به دو دهه فعالیت در فوتبال پایه ای خوزستان و ایران با نظر مسئولان فدراسیون فوتبال موافق هستم. اکثر بچه هایی که همراه با تیم نوجوانان فولاد قهرمان شدند، بازیکنان مستعدی هستند که باید با استفاده از امکانات موجود در باشگاه فولاد پرورش داده شوند.
اکثر بازیکنان تیمی که به قهرمانی رسید، از این پس در ردیف رده سنی جوانان قرار خواهند گرفت و باید رفته رفته برای رسیدن به مراحل بالاتر روی آنها سرمایه گذاری کرد تا در نهایت تعدادی از این بچه ها به سطح بازی در لیگ برتر ایران برسند.

انتقاداتی به شیوه برگزاری دارم
در کنار سطح بالای بازی های مرحله نهایی باید به اشکالات هم اشاره کنم. برگزاری دو بازی اول و دوم هر تیم در دو روز متوالی روی کار بازیکنان تأثیر منفی گذاشت اما پس از آن که یک روز استراحت داده شد، در روز پایانی بازی های زیبایی را شاهد بودیم. به نظرم نباید اخطارهای مرحله مقدماتی را در این بازی ها محاسبه می کردند. احتساب این کارت ها باعث شد که تیم ها از جمله تیم فولاد از حضور برخی بازیکنان محروم شوند. همچنین با توجه به اینکه دو بازی را در دو روز متوالی برگزار می کردیم باید اجازه می دادند که بیش از سه تعویض انجام شود تا به بازیکنان نوجوان فشار نیاید.

لیگ به تیم ملی کمک نمی کند
برگزاری مسابقات با شرایط سنی فعلی کمکی به تیم های ملی نمی کند. شرایط سنی مسابقات لیگ برتر نوجوانان ایران یک سال بزرگ تر از شرایط سنی مسابقات تیم ملی نوجوانان است. اسکلت بندی تیم نوجوانان فولاد و سایر تیم ها را بازیکنانی تشکیل می دهند که واجد شرایط سنی حضور در تیم ملی نوجوانان نیستند.
با این وجود، شش بازیکن از تیم نوجوانان فولاد از جمله سه دروازه بان تیم ما که از نظر سنی واجد بازی در تیم ملی نوجوانان هستند، در اردوی این تیم حضور دارند.

بیش از 80 درصد تیم ما بومی است
بیش از 80 درصد بازیکنان تیم نوجوانان فولاد خوزستان از بازیکنان خوزستانی تشکیل شده است. سایر نفرات را هم از استان های همجوار با خوزستان جذب کرده ایم. بنده اعتقادم اینست که فوتبال خوزستان سرشار از استعداد است. در هر منطقه از این استان بازیکنان مستعدی وجود دارند که باید آن ها را دید و شناسایی کرد. در کنار بچه های مستعد بومی هم می توانیم از بازیکنان بااستعداد خارج از خوزستان استفاده کنیم.

حمایت رسانه ها به ما کمک کرد
از حمایت هایی که خوزستان اسپورت در طول مسابقات از تیم نوجوانان فولاد و بازیکنانش داشت کمال تشکر را دارم. بازیکنان رده های سنی پایه اگر احساس کنند تلاش آن ها در رسانه ها بازتاب داده می شود و مردم از عملکرد آن ها در مسابقات اطلاع کامل پیدا می کنند، با انگیزه و شوق بیشتری برای پیشرفت تلاش می کنند.
با آن مطلبی هم که بعد از قهرمانی تیم ما درج کردید و به تحلیل آینده بازیکنان تیم قهرمان پرداختید کاملاً موافقم. من هم اعتقاد دارم این بازیکنان را نباید رها کرد و پس از آن افسوس رفتن آن ها را خورد.

قهرمانی را به هواداران تقدیم می کنیم
در پایان جا دارد این قهرمانی را از طرف مجموعه باشگاه فولاد خوزستان به تمام خوزستانی ها خصوصاً هواداران فولاد و به ویژه آن هوادارانی که در بازی پایانی به استادیوم آمدند و از بچه ها حمایت کردند تقدیم کنیم.

سواری: فوتبال خوزستان سرشار از استعداد است

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
1
خسته نباشید اقای سواری شما بزرگترین خدمت رو برای مجموعه فولاد و جوانان خوزستان انجام میدید امیدوارم در کار وزندگیتان موفق باشید.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها