به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 19
کد خبر: ۳۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

توضیح هیات فوتبال درباره انتخاب مربیان استعدادیاب

توضیح هیئت فوتبال درباره انتخاب مربیان استعدادیاب

خوزستان اسپورت- مسئول دپارتمان آموزش و جوانان هیئت فوتبال خوزستان توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب استعدادیابان فدراسیون فوتبال در این استان ارائه کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، هیئت فوتبال خوزستان طی هفته جاری براساس دستورالعمل فدراسیون فوتبال و شرایط تعیین شده برای معرفی استعدادیاب‌های هر استان اقدام به معرفی 9 تن از کارشناسان و مربیان تحصیلکرده فوتبال خوزستان بعنوان استعدادیاب‌های دیار کارون کرد.

پس از اعلام این لیست، سئوالاتی در خصوص دلایل انتخاب این لیست 9 نفره مطرح گردید که مسئول دپارتمان آموزش و جوانان هیئت فوتبال خوزستان به این سئوالات پاسخ گفت.

دکتر سجاد مهدی‌پور اظهار داشت: فدراسیون فوتبال کشور در رابطه با معرفی استعدادیاب‌های هر استان یک‌سری شرایط خاص را تعیین کرد که از جمله این شرایط می‌توان به دارا بودن مدرک لیسانس تربیت بدنی، دارا بودن مدرک مربیگری B و A آسیا، سابقه مربیگری در تیم‌های فوتبال استانی و کشوری، حسن سابقه و عدم اشتهار به عادات ناپسند، آشنایی کامل با مباحث استعدادیابی، آشنایی با زبان انگلیسی و کار با کامپیوتر، خلاقیت و برنامه ریزی و توانایی تولید محتوا و ... بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس از بین مربیان شاغل در فوتبال خوزستان که دارای آیتم‌های فوق بوده‌اند، تعداد 9 نفر به فدراسیون فوتبال معرفی شدند. ضمن اینکه فدراسیون کشوری از هیئت استان خواست علاوه 9 استعدادیاب اهواز در خصوص معرفی سی استعدادیاب سایر شهرهای استان خوزستان نیز اقدام شود که به زودی این کار انجام خواهد شد.

مهدی‌پور افزود: طی روزهای گذشته تماس‌های بسیار زیادی از سوی مربیان محترم داشتیم که خواستار اضافه شدن نام‌شان به لیست استعدادیاب‌های فدراسیون فوتبال بودند. بهرحال در سطح استان خوزستان حداقل نیاز به پنجاه استعدادیاب داریم اما باید تابع نظر فدراسیون کشور و براساس چارچوب تعیین شده حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: طبیعی است که انتخاب 9 نفر از بین چهار هزار نفر مربی شاغل در استان کار بسیار سختی است؛ ضمن اینکه برخی از مربیان زحمتکش و خوب فوتبال پایه ممکن است الزامات تعیین شده از طرف فدراسیون فوتبال که در بالا به آن‌ها اشاره کردم را نداشته باشند و بهمین دلیل در لیست قرار نگرفتند اما در تلاش هستیم تا از این مربیان عزیز نیز به نحوی استفاده کنیم تا تجربیات خود را برای کمک به فوتبال استان به کار گیرند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها