به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 10
کد خبر: ۳۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

پروین: خوزستان از والیبالیست خالی شده است

پروین: خوزستان از والیبالیست خالی شده است

خوزستان اسپورت- یک مربی با بیان این‌که والیبال خوزستان از سطح کشور فاصله گرفته است، گفت: تقریبا استان خوزستان از والیبالیست تهی شده است و با توجه به عدم حمایت از این رشته، دیگر نمی‌توانیم شریفات و موسوی‌ها را به تیم‌ملی معرفی کنیم.

به گزارش خوزستان اسپورت، امیرمحمد پروین در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت والیبال خوزستان، اظهار کرد: والیبال خوزستان در سال‌های گذشته یعنی پیش از حضور آقای شاهرخی، شاهد مدیر غیر والیبالی در راس هیات بود که از این بابت نیز متضرر شد. البته اگر فردی غیر والیبالی که در راس کار است، بتواند در انتخاب اعضای کادر خود دقت لازم را داشته باشد و از افرادی توانمند و دارای سابقه مدیریت ورزش و به اصطلاح خاک خورده رشته مورد نظر استفاده کند و کادر خود را به گونه‌ای ببندد که ضعف مدیریت خود نیز خیلی نمایان نشود، باز هم می توان به آینده آن رشته امیدوار بود ولی اشکال در ساختار انسانی هیات والیبال خوزستان و چیدمان نادرست افراد در سال‌های پیشین، حاکی از عدم برخورداری این هیات از دومین رکن مهم، یعنی کادری مجرب بود. در این دوران برخی مربیان درجه یک و همچنین چند داور خوب استان خانه‌نشین بودند و نمی دانم چرا از تجربیات این نفرات استفاده نشد. چرا عده ای فکر می‌کنند به عنوان مثال اگر برادران فتاحی بیایند، قدرت و موقعیت‌شان را از دست می‌دهند.

امیدوارم تجربه تلخ مدیریت غیر والیبالی در خوزستان تکرار نشود
وی بیان کرد: اولین گامی که کادر یک هیات برای دوران چهار ساله خود باید بردارد، برنامه‌ریزی درست و آگاهانه است. این برنامه‌ریزی می‌تواند تمام مسایل از جمله کار در رده سنی پایه تا بزرگسالان، چگونگی برگزاری مسابقات استانی، حضور در رقابت‌ها و لیگ‌های مختلف کشوری و برگزاری کلاس های آموزشی را در بر بگیرد. رییس غیر والیبالی که در گذشته برای چهار سال در این هیات فعالیت داشت، حتی کادر خوبی را هم انتخاب نکرد، چرا که اگر این کادر به درستی انتخاب می‌شد، می‌توانست در روند پیشرفت والیبال استان تاثیر بگذارد. آن‌طور که شنیده‌ام هیچ کسی از مدیریت افراد غیروالیبالی در گذشته در راس هیات راضی نبود و در واقع والیبال در آن سال‌ها نمره منفی گرفت. امیدوارم دیگر تجربه تلخ مدیریت غیر والیبالی تکرار نشود و کسی در راس هیات انتخاب شود که بتواند والیبال را جمع کند.

والیبال خوزستان می‌تواند به روزهای خوب گذشته برگردد
این مربی افزود: در حال حاضر والیبال خوزستان از سطح کشور فاصله گرفته است ولی با کار و تلاش جدی می‌توانیم به دوران خوب گذشته برگردیم، چرا که پتانسیل هم داریم و فقط باید کسی بیاید که بتواند از این رشته حمایت کند و والیبال خوزستان را راه بیندازد. خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی، وسعت و پتانسیل نیروی انسانی می‌تواند بازیکنانی در تیم‌ملی و لیگ برتر کشور داشته باشد. در گذشته خوزستان در لیگ برتر بانوان کشور نیز تیم داشت ولی متاسفانه نتوانستیم این مقام را حفظ و حتی یک تیم را به مسابقات اعزام کنیم.

خوزستان از والیبالیست تهی شده است
وی عنوان کرد: با افزایش سن بازیکنان با کیفیت، تقریبا استان خوزستان از والیبالیست تهی شده است. در واقع در این دوران شاهد از بین رفتن ظرفیت‌ها و انگیزه‌ها بودیم. منحل شدن تیم شهرداری دزفول و پتروشیمی بندرامام و شهدای مخابرات، مناطق‌نفت‌خیزجنوب نیز از اتفاقات بد سال‌های اخیر والیبال خوزستان هستند. به نظر من باید توجه بیشتری به بخش آموزش می‌شد تا خروجی هم داشته باشیم که متاسفانه ما به این مهم دست نیافتیم. به هر حال ورزش به صورتی است که باید به تمام شاخصه‌های آن توجه داشت و تمام این شاخصه‌ها باید کنار هم باشند.

کمتر به نظرات پیشکسوتان و منتقدان توجه شد
پروین با بیان این‌که دعوت هیات از پیشکسوتان و مشارکت و مشورت با آن‌ها یکی دیگر از اقداماتی است که یک هیات در بدو کار باید نسبت به آن اقدام کند که البته این مهم در بسیاری از بخش‌های ورزش نادیده گرفته شده است، ادامه داد: در والیبال خوزستان، کمتر به نظرات پیشکسوتان و منتقدان توجه شد و البته نباید هر کسی هم که دو کلمه حرف منطقی بزند و به مزاج آقایان خوش نمی‌آید، در لیست حذف شده‌ها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: هیاتی که در آینده روی کار می‌آید باید تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد تا از منابع انسانی و همچنین فضای موجود در مدارس جهت شناخت استعدادها کمک بگیرد. قطعا با یک برنامه‌ریزی خوب، قوی و استفاده از تجارب پیشکسوتان می‌توان روزهای خوبی برای والیبال خوزستان رقم زد.

فدراسیون حتی نیم‌نگاهی هم به خوزستان ندارد
این مربی والیبال با بیان این‌که فدراسیون حتی نیم‌نگاهی هم به خوزستان ندارد، گفت: تا چه زمانی ورزشکاران ما می‌خواهند تنها در سطح لیگ‌ها و مسابقات استانی کار کنند؟ در نهایت این نفرات بی‌انگیزه و دلسرد می‌شوند. باید به دنبال داشتن یک تیم در لیگ برتر کشور باشیم. تیم لیگ برتری، برند استان است و فرقی نمی‌کند از کدام شهرستان باشد.

انتخاب یک رییس خوب، تنها راه خروج والیبال خوزستان از شرایط فعلی
وی بیان کرد: تنها راه خروج والیبال خوزستان از این وضعیت، انتخاب رییسی خوب برای چهار سال آینده آن است. ‌عامل دیگری که می‌تواند یک هیات را در حرکت رو به جلو کمک کند نیز تعامل آن با فدراسیون مربوطه است؛ چیزی که باز هم در هیات والیبال خوزستان به چشم نخورد. این هیات می‌توانست منفعت بسیاری از ارتباط با فدراسیون عاید خود کند که در این بخش هم عملکردی نامناسب داشت که با انتصاب یک فرد غیر والیبالی این عدم تعامل به اثبات رسید.

دیگر نمی‌توانیم شریفات و موسوی‌ها را به تیم‌ملی معرفی کنیم
پروین عنوان کرد: نفرات خوبی در والیبال داریم و این نشان می‌دهد که خوزستان ظرفیت، پتانسیل و استعداد رشته والیبال را دارد. والیبال خوزستان در گذشته حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت که با توجه به عدم حمایت از این رشته در استان، دیگر نمی‌توانیم شریفات و موسوی‌ها را به تیم‌ملی معرفی کنیم و بازیکنان و استعدادهای خوزستانی در حد استان باقی می‌مانند.

وی افزود: امیدوارم در انتخاباتی که پیش‌رو است، اعضای مجمع، فردی را انتخاب کنند که بتواند ضعف و ایرادهای دوره‌های قبلی هیات را برطرف کند. باید در آینده به صورتی کار شود تا نفرات بیشتری را در اردوهای تیم‌ملی آقایان و بانوان داشته باشیم. همچنین باید تلاش شود که از خوزستان یک تیم در لیگ برتر حضور داشته باشد.

باید کانون‌های استعدادیابی والیبال خوزستان احیا شوند
این مربی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون نگاهی به خوزستان ندارد؟ گفت: این سوالی است که من از شما می‌پرسم و چه کسی باید پاسخ دهد؟ باید کانون‌های استعدادیابی والیبال در خوزستان احیا شوند تا مجددا بتوان در این رشته به آینده امیدوار بود. در سال‌های گذشته، این کانون‌ها در یک رده سنی فعال بودند اما در حال حاضر، غیرفعال شده‌اند و باید به دنبال احیای این کانون‌ها در دو رده سنی 13 تا 15 سال و 15 تا 17 سال باید باشیم. کانون‎ها رسالت آموزشی تکنیک‌های والیبال را بر اساس شاخصه‌های تعریف شده برعهده خواهند داشت که با فعال شدن آن‌ها، چرخه پشتوانه‌سازی والیبال نیز انجام خواهد شد.در رده‌های پایه والیبال به هر میزان سرمایه گذاری شود، باز هم کم است زیرا نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها پرورش بازیکنانی برای آینده والیبال خوزستان خواهد بود.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها