به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۳۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد

کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد

خوزستان اسپورت- روایت تیم فوتبال نیرو اندیمشک، از تیم‌های برجسته فوتبال خوزستان در دهه 60 شمسی، در قالب یک کتاب منتشر شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، کتاب «آوانتاژ» با ژانر ورزشی که فوتبالیست های دهه 60 شمسی تیم فوتبال نیرو اندیمشک شخصیت‌های آن هستند، به نویسندگی مجتبی شیخ‌آزادی و توسط انتشارات هشت در 133 صفحه منتشر شد.

«آوانتاژ» رمانی است که در آن حسین پاکدل فوتبالیست مطرح دهه 60 فوتبال اندیمشک و ستاره تیم منتخب خوزستان در لیگ سراسری قدس، قهرمان داستان محسوب می‌شود، همچنین مربی زحمت‌کش تیم نیرو اندیمشک مرحوم مجید کائدی و اکثر بازیکنان تیم نیرو مانند شهید غلام بندری، مهدی پورشریفی، بابک مرزبان، مهرداد دالوند، سعید تخت‌شاهی، غلام حاجیوند، سعید ساعدی و ... شخصیت‌های فرعی داستان را تشکیل می‌دهند.

کتاب «آوانتاژ» یک نسل پر از انرژی که امروزه محو شده را به تصویر می‌کشد؛ همان نسلی که در تصاویر باقی مانده از آن، سکوهای ورزشگاه اندیمشک پر از تماشاگر است و  هنوز امید دارند روزی توپی غرش‌کنان با شلیک حسین پاکدل ملقب به رخش فوتبال خوزستان از راه برسد و آن‌ها را لحظه‌ای از روی سکوها نیم‌خیز کند و به اوج هیجان برساند.

در بخشی از رمان «آوانتاژ» آمده است: "عشق به فوتبال با دوستی با توپ شروع می‌شود و در لایه لایه‌های توپ نفود می‌کند که یک رابطه‌ی دوسویه  است که چندین نفر را در مستطیل سبز گرد هم می‌آورد." و این همان احساس فوتبال، همچنین حس متقابل یک توپ و یک فوتبالیست است که در این کتاب توصیف می‌شود.

شایان ذکر است، تیم فوتبال نیرو اندیمشک قریب به به دو دهه در اندیمشک و خوزستان جزء برترین تیم‌های فوتبال بود که بیش از بیست بار قهرمان لیگ و حذفی فوتبال اندیمشک شد، ضمن اینکه در سال 1361 قهرمان لیگ خوزستان و در سال 1366 نایب قهرمان استان شد. این تیم به همراه شاهین اهواز در جام حذفی سال 66 ایران نماینده خوزستان بود و بازیکنان مطرحی را به فوتبال کشور معرفی ساخت.

کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
1
نیرو اندیمشک یکی از تیمهای مطرح فوتبال خوزستان بود که کاپیتان ارزشمند منتخب خوزستان حسین پاکدل دوست داشتنی و خوش اخلاق فوتبال خوزستان و ایران از همین تیم به فوتبال ایران معرفی شد . یادش بخیر بازیکن بسیار باهوش و با شخصیتی بود انشاالله همیشه سلامت و موفق باشد
غلامحسین حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
1
سلام بر اندیمشک خطه فوتبال خیز و بر مردمان دلاور این دیار محبوب استان .. به امید روزی ک همچون گذشته نام آورانی تحویل ورزش استان نمایند... یاحق
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
1
تشکر از خوزستان اسپرت که خبر رسانی کردند و تشکر از این کار خوب فرهنگی ورزشی برای مستند کردن بخشی از تاریخ ورزشی استان خوزستان.
شخصا خوشحال شدم از دیدن اسم دوستان و فوتبالیستهای خیلی خوبی مثل اقایون دالوند و تخت‌شاهی که فرصت همبازی بودن با ایشون رو در یک دوره از مسابقات فوتبال به همراه تیم منتخب جوانان خوزستان داشتم.
پایدار باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
1
درود بر اندیمشکی ها فوتبال دوست واقعا این خطه پر از استعداد فوتبال هست در آینده با یه برنامه‌ریزی خوب میتونن دوباره اوج بگیرن و انشاءالله یه روزی بیان لیگ یک یا لیگ برتر
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
1
یادش بخیر تیم نیروی اندیمشک خیلی قوی بود و حسین پاکدل یکی از بهترین بازیکنان منتخب خوزستان در لیگ سراسری قدس بود یک روز در اهواز با تیم منتخب لرستان بازی داشتند که اگر اشتباه نکنم ۵-۰ مقابل این تیم پیروز شدند که پاکدل چند تا گل زد و پاس گل هم داد و چند موقعیت گل هم گل نزد که عجیب ناراحت شده بودم که چرا همه را گل نکرده ، بنده اون موقع نوجوان بودم بعد از خاتمه بازی بش نزدیک شدم و گفتم آقای پاکدل اگر بخواهی در تیم ملی جائی داشته باشی باید همه موقعیت ها را گل کنی ! ولی او با خونسردی تمام و با روی خوش و خندان به من جواب داد حتما سعی خودم را می کنم که البته بعدا که به تیم ملی دعوت شده بود متاسفانه به دلائل نامعلوم خط خورد !!!
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
1
باسلام به اندیمشکیهای عزیز و فوتبالیست های نامدارش و تشکر از خوزستان اسپورت که به همه شهرستانهای استان خوزستان بها میدهد.
در جواب ناشناس محترم ۱۵:۴۶ باید عرض کنم که آقای پاکدل به دلیل "شهرستانی" بودن خط خورد!!! همانگونه که نسل قبل از اون هم "ذوالفقار نظام آزادی" از صنعت نفت آبادان در اوج فوتبالش در راه جام جهانی آرژانتین از تیم ملی خط خورد!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
1
سلام
بنظرم باید یه تشکر جانانه کنیم از نویسنده عزیز این کتاب یعنی جناب آقای مجتبی شیخ آزادی که یاد و خاطره تیم خاطره انگیز نیرو و بازیکن خوب تیم و کشوری یعنی آقای پاکدل پا طلا رو برای ما زنده کرد.
امیدوارم با حمایت شما عزیزان، کتاب فروش بره
https://www.30book.com/Book/114421/آوانتاژ-مجتبی-شیخ-آزادی-هشت
اینم لینک مستقیم سایت فروشنده کتاب آوانتاژ
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
2
در جواب آقا محمد رضا ، سلام و با تشکر از جواب صحیح شما ، درست می فرمائید متاسفانه این تبعیض ها همیشه در حق شهرستانی ها انجام گرفته و چه فوتبالیست ها با سطح تکنیک بالا که به تیم ملی راه نیافتند برای مثال مرحوم نوری خدایاری اعجوبه فوتبال که به جرات می تونم بگم یکی از اعجوبه های فوتبال جهان بود که بخاطر اینکه در سرخابی ها نبود و نیروی اهواز توپ می زد حشمت مهاجرانی او را به تیم ملی راه نداد و نه تنها او را از جام جهانی محروم کرد بلکه مردم دنیا را هم از دیدن این اعجوبه فوتبال محروم ساخت ، آیا تا حالا کسی توی زندگیش دیده که بازیکنی در زمین آنقدر با توپ شعبده بازی کند که نه تنها بازیکنان حریف گیج شوند بلکه کمک داور هم یک متر و نیم بیاد توی زمین و خودش هم متوجه نشه !!! مرحوم نوری خدایاری در دریبل زدن و لائی زدن آنقدر قهار بود که شده بود چندین بازیکن و دروازه بان را دریبل کرده بود و مدافعین فقط تنها راهی که داشتند این بود که روی او خطا کنند ، بعد مهاجرانی چون هیچ جوابی در خط زدن او از تیم ملی نداشت که بدهد طبق نوشته مجلات ورزشی آنزمان فقط گفته بود این بازیکن بدرد این می خورد که در صورتیکه ما یک گل جلو باشیم و اون بیاد توی زمین جهت بازی تاخیری !!!!! بنده که هوادار نیروی اهواز بودم خیلی از مهاجرانی حتی تا الان دلخورم و بعید می دونم مرحوم نوری هم او را ببخشد به هر حال الله و اعلم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
2
با سلام. ما اندیمشکی ها عاشق تیم نیرو بودیم. همیشه سکوها پر از تماشاگر میشد. همه با عشق خاصی یه صدا نیرو رو تشویق می کردیم. جا داره یادی کنیم از مجید کائدی که تونست با هزینه ی شخصی تیم نیرو رو نگه داره..
روحش شاد و یادش گرامی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
2
تیم نیرو اندیمشک در دهه ۶۰ نایب قهرمان جام حذفی خوزستان شد.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها