به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۳۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ولایت اهواز؛ شگفتی‌ساز محروم در مقابل تیم‌های دولتی

صعود اولین نماینده خوزستان در لیگ جوانان

صعود اولین نماینده خوزستان در لیگ جوانان

خوزستان اسپورت- تیم ولایت اهواز در فاصله یک هفته مانده تا پایان مرحله گروهی جواز صعود به دور بعدی لیگ دسته اول جوانان ایران را کسب کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، هفته نهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران عصر چهارشنبه برگزار شد و شش نماینده خوزستان در گروه نخست این رقابت‌ها برابر هم صف‌آرایی کردند.

بازی حساس تیم‌های ولایت و نفت اهواز با یک گل به سود جوانان ولایت خاتمه یافت. امین ساعدی تک گل این بازی را وارد دروازه نفتی‌ها کرد. ولایت اهواز با این نتیجه 18 امتیازی شد و در حالی که یک هفته به پایان مرحله گروهی باقی مانده است، با اقتدار عنوان صدرنشینی گروه الف را کسب کرد و جواز صعود به مرحله بعدی را به دست آورد.

در سایر بازی‌های امروز، تیم پولاد اکسین ایذه میزبان صنعت‌نفت آبادان بود که این مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

دیدار پرگل تیم‌های ملی‌حفاری اهواز و نفت امیدیه هم برنده نداشت و با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا امتیازات این بازی تقسیم شود.

بدین ترتیب، تیم ولایت اهواز با 18 امتیاز صعودش به جمع هشت تیم مرحله بعدی لیگ دسته اول جوانان ایران را حتمی کرد. ملی‌حفاری اهواز با 14 امتیاز و نفت اهواز با 13 امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول این گروه قرار گرفته‌اند و هفته آینده یک بازی مهم بین حفاری و نفت برگزار خواهد شد که تکلیف دومین تیم صعودکننده از این گروه را مشخص خواهد کرد.

لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران در چهار گروه انجام می‌شود و شش تیم خوزستانی با توجه به هم‌استانی بودن در گروه اول این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در نهایت دو تیم از هر گروه صعود کنند.

ولایت اهواز؛ شگفتی‌ساز محروم در مقابل تیم‌های دولتی
شگفتی بزرگ در گروه الف، صدرنشینی قاطع و صعود زودهنگام جوانان ولایت اهواز بود. تیمی که با هزینه شخصی برادران عساکره اداره می‌شود و از حمایت مالی ارگان‌های دولتی بهره‌مند نیست، در گروه متشکل از تیم‌های صاحب امکانات دولتی با اقتدار جشن صعود را برپا کرد.

باشگاه ولایت اهواز از فعال‌ترین باشگاه‌های فوتبال خوزستان در سطح فوتبال پایه محسوب می‌شود که چندین دهه است در مناطق محروم اهواز و شهرهای کم‌برخوردار خوزستان اقدام به استعدادیابی و جذب جوانان مستعد از مناطق فاقد امکانات می‌کند. این باشگاه تا دهه‌ی 70 شمسی به‌نام اتحاد زرگان فعالیت می‌کرد و سپس به ولایت اهواز تغییر نام داد و هرساله با حضوری فعال در لیگ‌های پایه‌ای اقدام به معرفی بازیکنان جدیدی به فوتبال استان می‌کند.

اکنون که تیم ولایت اهواز به‌عنوان یک تیم مردمی از مناطق محروم در لیگ دسته اول جوانان ایران خوش درخشیده است و باید به‌عنوان نماینده خوزستان در مراحل بالاتر برای کسب سهمیه لیگ برتر جوانان ایران با نمایندگان سایر استان‌ها رقابت کند، بجاست که مسئولان ارشد این استان و متولیان ورزش خوزستان حمایت لازم را از این تیم انجام دهند.

در استانی که منبع ثروت کشور است و ده‌ها شرکت و کارخانه‌ی عظیم فعالیت می‌کنند، حمایت از یک باشگاه ورزشی که با هزینه‌های شخصی مربیان آن برابر باشگاه‌های صاحب امکانات دولتی صف‌آرایی می‌کند، انتظاری است که امید می‌رود از سوی مدیران ارشد اجرایی و ورزش استان خوزستان مورد توجه قرار بگیرد.

بازیکنان تیم ولایت اهواز
علیرضا بن سعید، مهزیار چالیش، مصطفی مظفری، مجتبی عیدان، وحید ورزیده، حسین حیدری، شکیب محمودی، حسن منصوری، علی ناصری، مهرداد کردونی، محمد چلداوی، حسام عبداللهی، نعمت بهوندی، امین ساعدی، امید میر مهر، حسین ترجی، ابوالفضل احمدی، علی شاکری، حسین ساعدی، حسن علوانی پور، عباس شرفی، سید محسن حسینی، سید علی سجادی، مهدی نواصر، سعید عالی‌وند، سعید صالحی، محمدرضا اللعیبی و بشار عذاری

کادر فنی و اجرایی
حسن عساکره، محسن عساکره، محمدجواد رفیعی، مهدی غلامی، سید فخر الدین موسوی، محمد یباری، خالد چنگیزی، سهیل سلیمانی و حسن مشحوتی

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
آفرین به تیم ولایت. مسئولان ورزش استان باید باید باید پیگیر مشکلات مالی ولایت باشد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها