به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۳۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

رکورد جالب فولاد خوزستان در لیگ امسال چه بود؟

رکورد جالب فولاد خوزستان در لیگ امسال چه بود؟

خوزستان اسپورت- تیم فولاد خوزستان بهترین آمار گل‌های دریافتی دوران حضورش در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال را به ثبت رساند.

به گزارش خوزستان اسپورت، شهاب‌الدین گردان دروازه‌بان باتجربه تیم فولاد خوزستان در طی لیگ نوزدهم موفق به ثبت 15 کلین‌شیت شد تا در نیمی از بازی‌های فصل اخیر دروازه‌ی سرخ‌پوشان را بسته نگه دارد.

اوج درخشش سنگربان باتجربه‌ی فولادی‌ها در پنج هفته پایانی لیگ شکل گرفت؛ درست بعد از آن بازی کابوس‌وار مقابل نساجی مازندران که دروازه‌ی فولاد خوزستان سه بار گشوده شد، نوبت به درخشش گردان در هفته‌های انتهایی لیگ رسید و گردان توانست 450 دقیقه متوالی از سنگر تیمش به خوبی دفاع کند و در کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نقش مهمی داشته باشد.

شهاب‌الدین گردان اگرچه از نظر تعداد ثبت کلین‌شیت پایین‌تر از پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان قرار گرفت، اما توانست در کاهش محسوس گل‌های دریافتی فولاد خوزستان نقش داشته باشد. فولادی‌ها در لیگ هجدهم 39 گل را پذیرفته بودند و این عدد در لیگ نوزدهم به‌طرز محسوسی کاهش یافت و به 19 گل رسید.

در مسیر موفقیت شهاب‌الدین گردان و بازگشت وی به دوران اوج، باید به نقش مربی دروازه‌بانان فولاد خوزستان نیز اشاره داشت، نادر غبیشاوی سنگربان اسبق تیم‌های استان که در تابستان سال گذشته کارش را با فولادی‌ها آغاز کرد، در طول لیگ نوزدهم به آماده‌سازی دروازه‌بانان فولادی پرداخت تا یک رکورد جدید دروازه‌بانی برای تیم فولاد خوزستان رقم بخورد. رکوردی که شاید در سایه‌ی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پنهان ماند و به آن اشاره نشد.

گزارش خبرنگار خوزستان اسپورت حاکیست، در طی 19 سال برگزاری لیگ برتر فوتبال که تیم فولاد خوزستان در 18 دوره آن حضور داشته است، این برای اولین بار است که تیم سرخ‌پوش جنوبی کمتر از 20 گل در طول فصل دریافت می‌کند.

فولادی‌ها حتی در سال‌هایی که قهرمان لیگ شدند، بیشتر از امسال گل خورده بودند، اما در لیگ نوزدهم با دریافت فقط 19 گل موفق به ثبت کمترین گل خورده‌ی تیم‌شان در طی 18 دوره حضورشان در لیگ برتر شدند.

شایان ذکر است، بهترین آمار گل خورده در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، متعلق به استقلال تهران است که در هجدهمین دوره این مسابقات با 13 گل همراه بود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
ممنون ازشما خوزستان اسپرت بابت همراهی باورزش وهواداران خوزستان. متاسفانه در بحبوهه تبلیغات رسانه های پایتخت نشین برای قهرمانی ونائب قهرمانی سرخابی های پایتخت، تعلق کمترین وبیشترین گل زده سرخابی ها، کسی به آمارخوب فولاد در بحث دفاعی واینکه شهاب گردان بعداز نیازمند بیشترین کلین شیت رو داره توجه نمیکنه. اگرداور بازی فولاد ونساجی وجدان وشرافتش روبه دست های پشت پرده که نمیخواستن فولاد نائب قهرمان شه واون رومیخواستن به آبی های تهران بدن تا وزیر ورزش ازانتقادات هواداران آبی پوشان در امان باشه که نگن وزیر پرسپولیسی هست فولاد بالاتر ازپرسپولیس بهترین خط دفاعی رو داشت. روزگاری فولاد با جلالی بیشترین گل زده وهم آقای گل لیگ رو داشت با ۲۴ گل آماری که هنوز هیچ بازیکنی موفق به شکستن اون رکورد نشده اماهیچ رسانه ای این گونه برای فولاد هیجان آفرینی نکرد، هرچند فوتبال خوزستان نیازبه هیچ تبلیغی نداره به فوتبال ایران ثابت شده هست هروقت اراده کنن افتخارآفرینی میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
فولاد تو دفاع خوب بود ولی تو حمله خوب نبودیم