به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 08
کد خبر: ۲۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

فشار به باشگاه نفت آبادان برای انصراف از شکایت

فشار به نفت آبادان برای انصراف از شکایت


 حسین قهار
خوزستان اسپورت- فدراسیون فوتبال ایران، باشگاه صنعت نفت آبادان را تحت فشارگذاشته‌ تا از شکایت خود علیه دراگان اسکوچیچ انصراف دهد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، پرونده دعوای حقوقی باشگاه صنعت نفت آبادان با دراگان اسکوچیچ دارد تبدیل به جنجالی تاریخی درفوتبال ایران می‌شود. اختلاف و بحران به جایی رسیده‌ که حتی بسیاری از مدیران رده ‌بالای ورزش و فوتبال برای پادرمیانی وارد گود شده‌اند تا هرطور که شده این غائله ختم به خیر شود. البته قبل از این اتفاق برخی تلاش‌ها برای پرونده‌سازی و اقدامات تهدید‌آمیز تنش‌ها را بیشتر کرد و کار را به جایی رساند که این باشگاه با سابقه و پرطرفدار روی همان موضعی پافشاری کند که به خاطرش به فیفا شکایت کرده است: اسکوچیچ طبق توافق‌نامه‌‌ای که با این باشگاه هنگام فسخ قرارداد امضا کرد، اگر تا پایان این فصل فوتبالی با یک تیم دیگر در ایران قرارداد امضا کند،‌ باید مبلغ 140 هزاردلار به صنعت نفت آبادان پرداخت کند.

حالا آخرین خبر این است که در آینده‌ای بسیارنزدیک حکم نهایی فیفا درباره این پرونده صادرخواهد شد و اسکوچیچ بازنده این دعوای حقوقی خواهد بود.

شاید برای خیلی‌ها این سؤال وجود داشته باشد که پرونده اسکوچیچ و صنعت نفت آبادان چه ارتباطی به تیم ملی ایران دارد. داستان از این قرار است که این مربی در زمان مذاکره برای انعقاد قرارداد بافدراسیون داستان توافقنامه 140هزار دلاری باصنعت نفت آبادان را با مدیریت فوتبال ایران درمیان می‌گذارد. این احتمال وجود دارد مدیران درحاشیه مذاکرات، به این مربی کروات قول و تضمین شفاهی برای حل پرونده صنعت نفت داده باشند. در غیر این صورت با هیچ منطقی جور در نمی‌آید که اسکوچیچ با علم به توافق رسمی که با صنعت نفت برای پرداخت 140 هزار دلار داشت، قبول کند با فدراسیون قراراداد 200 هزار یورویی ( پول پرداختی به این مربی معادل ریالی این مبلغ براساس اعلام نرخ روز ارز توسط بانک مرکزی خواهد بود) امضا کند. منطق می‌گوید که این مربی طبق قول برخی مدیران برای منتفی شدن پیگیری حقوقی آبادانی‌‌ها روی موضوع توافقنامه 140 هزار دلاری، اقدام به عقد قرارداد کرد. اگر غیر ازاین بود امکان نداشت او بپذیرد با چنین مبلغی سرمربی تیم ملی شود و به نوعی رایگان چند ماهکار کند!

نکته بسیار مهم اینجا است که شکایت ثبت شده باشگاه صنعت نفت به فیفا علیه دراگان اسکوچیچ است و باید منتظر صدور حکم فیفا باشیم. ولی چرا مدیران فدراسیون در هفته‌های اخیر از هیچ تلاشی برای منصرف کردن نفت برای پس گرفتن شکایت علیه اسکوچیچ دریغ نکرده‌اند؟ چرا طبق اعلام منابع موثق خبری مدیران این باشگاه را در یک ماه اخیر چند بار به ضیافت افطار و برگزاری جلسه برای رسیدن به یک توافق دعوت کرده‌اند؟ اسکوچیچ صورتجلسه توافقش درباره پرداخت این غرامت از سوی مسوولان فدراسیون را می‌خواهد، در غیر این صورت امکان دارد دیگر به ایران برنگردد و پروسه فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال را کلید بزند. پرونده‌ای پیچیده که هیچ‌کس حاضر نیست شفاف‌سازی کند.

اسکوچیچ مدت زیادی است که به خاطر شیوع ویروس کرونا به کرواسی رفته و هنوز زمان دقیق بازگشت او مشخص نشده است. ولی تمام مدیران فوتبال ایران باید بدانند که حتی نباید به این مسأله که به جای اسکوچیچ بخواهند 140 هزار دلار به صنعت نفت بدهند یا مبلغ قرارداد او را با اضافه کردن بند و تبصره زیاد کنند، دامن بزنند.

 اینکه اسکوچیچ بخواهد دعوای حقوقی خود با یک باشگاه باسابقه ایرانی که طرفداران زیادی هم دارد به گردن فدراسیون فوتبال بیندازد و کار را به جایی برساند که به خاطر شرایط حساس و حاد تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی تصمیماتی مصلحتی اتخاذ شود، نه تنها با اعتراض مردم روبه‌رو می‌شود بلکه نهادهای نظارتی را هم روی این پرونده حساس خواهد کرد.

صنعت نفت تمام اسناد و مدارک پرونده اسکوچیچ را به نهادهای قضایی و نظارتی استان خوزستان ارائه داده و کوتاهی این باشگاه از گرفتن حق مردم آبادان و این تیم، برای اعضای هیأت مدیره این باشگاه‌ هم بدون شک تبعات سخت حقوقی وقضایی به دنبال خواهد داشت. پس کمترین انتظار این است که پرونده اسکوچیچ و صنعت نفت آبادان را به تیم ملی ایران ربط ندهند و فضا به سمتی مدیریت نشود که فدراسیون بخواهد جور مربی کروات طرف قرارداد خود را به خاطر بحث‌های مصلحتی بکشد! به هر صورت دیر یا زود هم مشخص می‌شود که دلیل تأخیر اسکوچیچ برای بازگشت به ایران علاوه بر کرونا به این پرونده هم ارتباطی دارد یا خیر؟ آیا او می‌خواهد فدراسیون به جای او 140 هزار دلار به صنعت نفت آبادان پرداخت کند؟

 منافع اسکوچیچ مهم‌تر است یا مردم آبادان؟
حسن نصر اصفهانی، رئیس هیأت مدیره صنعت نفت آبادان می‌گوید: «حرفمان همان چیزی است که از ابتدا گفتیم و حتی از یک دلار این پول هم نخواهیم گذشت. اینکه آقایان شکایت ما از اسکوچیچ را به تیم ملی ایران و منافع ملی ربط می‌دهند بی‌اخلاقی است و امیدواریم که دیگر در این رابطه نه پیغام و پسغامی دریافت کنیم و نه نامه کتبی. چون با تمام احترام به مسئولان و نهادها،‌ پرونده ما با دراگان اسکوچیچ هیچ ارتباطی به وزیر و معاون وزیر و رئیس، دبیرکل و سایر مدیران فدراسیون و تیم ملی دوست داشتنی ایران ندارد. اسکوچیچ تا وقتی سرمربی صنعت نفت آبادان بود 70 درصد پول قراردادش را دریافت کرد و این در حالی بود که بازیکنان 38 درصد گرفته بودند. یک بار که پرداخت پولش 5 روز دیر شد به فیفا نامه نوشت و پرونده علیه ما باز کرد. در نهایت بیماری و مشکلات خانوادگی را بهانه فسخ قرارداد کرد. او تأکید داشت دیگر نمی‌تواند در ایران باشد و باید فسخ کند. ما با او توافقنامه‌ای امضا کردیم که تا پایان این فصل از مسابقات فوتبال ایران اگربا هر شخص سوم دیگری قراردادی برای همکاری امضا کند باید 140 هزار دلار به صنعت نفت پرداخت کند که خودش هم این بند را قبول و آن را امضا کرد. جالب اینجاست که بعد از شکایت به فیفا فقط شاهد فشار شدید مدیران مختلف برای پس گرفتن شکایت از اسکوچیچ هستیم. واقعاً دلیلش را نمی‌فهمم که چرا باید خودشان را وارد این قضیه کنند؟ منافع ملی برای ما و کل ایران یعنی حق مردم محروم آبادان نه یک مربی خارجی. اصلاً امکانش نیست قید پول را بزنیم چون نهادهای نظارتی برخورد می‌کنند و از همه مهم‌تر اینکه مدیون مردم آبادان می‌شویم. ما الان پول نداریم تست کرونا از بازیکنان بگیریم چرا باید از حق خود کوتاه بیاییم. اگر برعکس بود اسکوچیچ قید پولش را می‌زد؟»

تصویر زیر مربوط به توافقنامه 140 هزار دلاری بین علی عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان و دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق این تیم است.

فشار به نفت آبادان برای انصراف از شکایت

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
با این مبلغ میتوان گوشه ای از مشکلات تیم را که خیلی از آنها را خود اسکوچیچ به وجود آورده حل کرد، اصلا و تحت هیچ شرایطی نباید کوتاه اومد، وقتی فدراسیون فوتبال تیم های شهرستانی رو در قالب های مختلف جریمه میکنه حاضر هست مقدار کوتاه بیاید
رضا خرمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
آقای اصفهانی مرسی از ایستادگیتون. قضیه حیثیتی شده خواهشا به هیچ وجه کوتاه نیاید همه ما پشت شما هستیم. فدراسیون حتما صنعت نفت رو حساب نکرده و با خودش گفته این که مشکلی نیست، حالا ما باید بشون بفهمونیم ما کی هستیم.
#تا دلار آخر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
وای بحال مسئولان باشگاه که بخواهند از شکایت خود پا پس بکشم. ما از رفتن ای کوچیک بد ضربه ای خوردیم و گرفتن این پول مرحمتی خواهد بود بر زخمهای باشگاه . اژدرهای تیم کجا تشریف دارن چرا هوادارهارو جهت پافشاری بر گرفتن حق باشگاه بسیج نمیکنن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
چرا برای شکایت مربی وبازیکنان خارجی دو تیم نور چشمی فدراسیون سریع پول واریز میشه این نامربی خیلی به تیم وهوادار ضربه زده باید همه پول به همراه پول دیرپرداخت را ازش گرفت آگه فدراسیون دلش میسوزه پولش را بده مبلغش از بازیکنان خارجی دو تیم نور چشمی خیلی کمتره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها