به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۲۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

چه کسانی دنبال نابودی تیم‌های نفتی‌ هستند؟

چه کسانی دنبال نابودی تیم‌های نفتی‌ هستند؟

خوزستان اسپورت- ابلاغیه اخیر بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در خصوص عدم حمایت مالی وزارت نفت از تیم‌های نفتی باعث به خطر افتادن آینده‌ی این تیم‌ها شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، شرایط باشگاه‌هایی مثل نفت آبادان این روزها از وضعیت قرمز خارج شده و باید گفت این باشگاه بدترین روزهای تاریخ خود را می‌گذارند. صنعت نفت در طی این سالها از نظر فنی روزهای بد زیاد به خود دیده است اما آنچه این ایام بر این باشگاه می‌گذرد فراتر از بحث های فنی است و شاید به نابودی باشگاهی منجر شود که سالیان سال است به عنوان یک قطب ورزشی به خصوص از نوع فوتبالی اش شناخته می‌شود.

اوضاع در آبادان ملقب به برزیل ایران خوب نیست. این باشگاه در فصل جاری حتی یک ریالی و دلاری به کادرفنی و بازیکنانش نداده است و این مسئله‌ای است که خود مسئولان باشگاه هم به آن صحه می‌گذارند.

نصر اصفهانی رئیس هیات مدیره باشگاه نفت آبادان در این زمینه می‌گوید: اوضاع ما اصلا خوب نیست. بازیکنان و کادرفنی حق دارند که ناراحت باشند چون ما حتی یک ریالی هم به هیچ کدام نداده‌ایم و این موضوع در تاریخ باشگاه نفت سابقه نداشته است. تا به حال بازیکنی این ناراحتی را نشان نداده است اما اگر کسی هم از این شرایط راضی نباشد کاملا حق دارند. آنها حقوق به حق خود را می‌خواهند.

قانون کمک نکردن به تیم های حرفه‌ای ورزشی از سوی سازمان های دولتی مربوط به 4 سال قبل است و از همان سال ها به معنی واقعی تیم هایی مثل نفت آبادان که وابسته به شرکت های دولتی هستند هر سال با کاهش بودجه روبرو بودند اما در این 4 سال این باشگاه ها با کمک اسپانسرهای جانبی توانسته‌اند ادامه حیات دهند اما معلوم نیست به یکباره چه شد که از سوی وزارت نفت به صورت جدی تاکید شد که هیچ ریالی به تیم های ورزشی پرداخت نشود و همین زمزمه ها کافی بود تا شرایط سه تیم لیگ برتری فوتبال کشورمان وارد یک بحران جدی شود.

باشگاه های نفت آبادان، پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان که در فوتبال هر سه در لیگ برتر نماینده دارند با یک بحران و شاید باید گفت یک گرداب وحشتناک روبرو شده اند. در باشگاه پارس جنوبی اوضاع طوری پیش رفته که مدتی است بهرام رضاییان مدیرعامل این باشگاه استعفا کرد و تا امروز هم خبری از مدیرعامل جدید نیست.

نفت مسجد سلیمان هم اوضاع خوبی ندارد و مهدی تارتار سرمربی این تیم از وضعیت مالی گلایه مند است و اعلام کرده اگر شرایط بهبود پیدا نکند نمی تواند بماند. در آبادان هم اوضاع خراب تر از دو تیم قبلی است. تیمی که ریالی به جیب بازیکن و مربی اش نرفته چطور می خواهد ادامه مسیر دهد.

در این باشگاه هزینه های جاری تیم هم به یک معضل تبدیل شده است و باشگاهی که اکنون با هدایت دراگان اسکوچیچ کروات در رده چهارم قرار دارد دچار تزلزلی است که به این راحتی جمع شدنی نیست.

کار به جایی رسیده که کاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای از استاندار و نمایندگان مجلس استان خوزستان خواستار بررسی شرایط و کمک به این وضعیت شده است. نامه‌ای که معلوم نیست مورد توجه قرار گیرد یا خیر.

آیا به راستی در خوزستان بزرگ و پر از سرمایه های مالی کسی نیست که دست یاری به تیم های نفتی خود دراز کند؟

در آبادان تفریح مردم چیست؟ شرایط زندگی بندرنشینان چگونه است. سالیان سال است که رسانه ها می نویسند که تمام دلخوشی مردم این منطقه به تیم فوتبال شهرشان است. آیا وقتی تنها تفریح و دل خوشی مردم یک منطقه تیم فوتبال است ارزش این را ندارد که کسی دست یاری خود را به سوی این تیم دراز کند؟

بخشنامه جنجالی وزارت نفت که معلوم نیست چرا به یکباره مطرح شده به اندازه کافی روح و روان هواداران نفت را بهم ریخته است اما مسئولان شهری آبادان و یا کلان تر در خوزستان چرا به حداقلی ترین دلخوشی مردم استان خود بی توجه هستند؟

ریگ‌های داغ آبادان کم فوتبالیست تحویل این مملکت نداده است و حالا به روزی افتاده‌اند که این بار صدای شن ماسه های داغ بندر به صدا در آمده است و فریاد می زنند و طلب یاری می کنند.

فوتبال آبادان اوضاع وخیمی دارد. اسکوچیچ به کشور خودش بازگشته و در آخرین بازی هم در لیگ گلایه هایش را مطرح کرده است. او که هنوز هیچ دریافتی از باشگاه نداشته هنوز به طور رسمی صحبتی از جدایی نکرده است اما تمرینات تیم از فردا آغاز می‌شود و معلوم نیست مربی کروات سر تیمش باز می گردد یا خیر.

مسئولان باشگاه نفت آبادان به دنبال شرایطی برای جذب اسپانسر هستند اما به نظر می‌رسد کار سختی پیش رو دارند و به تنهایی نمی‌توانند مشکل به وجود آمده را حل کنند.

شاید این موضوع می‌طلبد که پای فدراسیون هم به طور جدی به این مسئله باز شود و فکری به حال تیم های نفتی در لیگ کند. آیا برای فدراسیون فوتبال خوشایند است که سه تیم لیگ برتری‌اش این چنین به ورشکستگی بیفتند؟

چه کسانی دنبال نابودی تیم‌های نفتی‌ هستند؟
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
چرا این قانون را برای وزارت ورزش که هرساله چندصد میلیارد به دو تیم قرمز و آبی تزریق میکند اعمال نمیکنن . حالا که اینهمه چاههای نفت و گاز و پالایشگاهها نمیتونن پولی به تیم های نفتی استان تزریق کنن همان بهتر که گورشونو از این استان بکنن و ببرنشون جای دیگه . دود و گرما و آلودگیها و مضرات و سموم ناشی از اینهمه چاههای نفت و پالایشگاهها برای مردم خوزستان و پولهایش برای توسعه و پیشرفت و رفاه استانهای دیگه . لعنت به اینهمه بی عدالتی .
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
چرا،،،چرا ،،،چرا،،،اینهمه راحت سهم خوزستان دزدیده میشود،،،، کاش بزودی اعلام کنند دادگاه متهمان اختلاس های خوزستان،،،،، آنوقت خوزستان 6 تیم درلیگ برتر خواهدداشت...
افشین کهیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
ما مسجدسلیمانیها شرمنده مردم ابادان و جم هستیم چون دشمنان مسجدسلیمان این کار را کردند که مسجدسلیمان نابود کنند اتش این دشمنی دامن ابادان و جم را نیز گرفت
اینها از یک نژادی هستند که خود سربازان گمنام چند سال پیش در مورد سد لالی را در گتوند احداث کردند تا مسجدسلیمان مرکز استان نشوند برخورد شدید کردند
امیدوارم سربازان گمنام یک بار دیگر وارد عمل شوند
دقیقا بیژن زنگنه همان کاری میکند که مهندسین سد سازی کردند و به دستور همونایی که به سدسازان رشوه و امتیاز دادند
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
این رای یعنی دشمنی واعلان جنگ به خوزستان وقتی ما نتونیم بازی کنیم مطمعن باشید لیگ ایران تعطیل میشه وهیچ بازی انجام نمیشه
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
بیانیه وزیر نفت قطعا تاوان داره که شرکت نفت صد درصد با این روش تاوانش را پس خواهد داد. نتیجه این تصمیم متوجه مجلس و وزارت نفت هست و خودشون باید پاسخگوی هر گونه اتفاق باشند. در صورتی که فوتبال آبادان متضرر بشه شرکت نفت هم ضرر خواهد دید. چرا که این شرکت هم در آبادان منافعی داره که ممکنه آبادان هم از دادن خدمات به شرکت نفت صرف نظر کنه این یک رابطه دو طرفه است که ضرر آبادان و مسجدسلیمان متوجه وزارت نفت هم خواهد شد .خداوند از طریق سربازان گمنام امام زمان و آتش به اختیار چپاولگران و زورگویان را ادب خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
بخدا حق مردم خوزستان نيست ما جونمون واسه اين كشور فدا كرديم چي نصيب ما شد فردا هم جنگي بشه بازم دفاع ميكنيم ولي كي ارزش مارو ميدونه هنوز ابادان سوراخ هاي گلوله رو ديوار هست شهر جنگي اباد نشد هيچ همه جوان ها معتاد شدن و يه سرگرمي فوتبال هم ازشون گرفتن بعد چطور كسي ميتونه دفاع كنه با چه انگيزه ايي دفاع كنن بريد از خون شهيدها خجالت بكشيد
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
زنگنه خووزستان نابود کرد اول هواپیمااایی نفت که قدمت چندین ساله داره در خوزستان رو منحل کرد الانم افتاده به جون ورزش...با کمال احترام مردم حقشووونه تو ورزشگاه همه باید علیه وزیر نفت شعار بدن
ferydon
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
مرد باشیم ومردانه عمل کنیم.... در ورزشگاه مسجدسلیمان.. اهواز.. آبادان... شعار حیاکن رهاکن علیه نماینده های بی لیاقت و زنگنه اخراج باید گردد.... داده شود... آنوقت همه پا بوس میشوند... عزیزان این نماینده ها چندماه دیگر رای میخواهند... ازحالا شروع به تبلیغ عشایری کرده اند... بخاطر رای .... قطعا مجبور به واکنش میشوند... هواداران عزیز فولاد حمایت کنید... فوتبال خوزستان نابود میشود... یاحق...
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
اقای زنگنه انگاری از جیب خودش میخوات بده باشگاه نفته اگر از شرکت نفت حمایت نشه از کجا پول بیاره والله مسخره بازی
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
افشین حیدری و زنگنه و نماینده های بی لیاقت
علیرضا
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
زنگنه یک اختلاس گر میلیاردی هست منم با همه دوستان موافقم با بردن بنر و پلاکارد در ورزشگاه و نوشتن متن ها و شعارهایی که دوستان دادند نهایت اعتراض رو انجام بدیم تا هم رسانه ای بشه و به گوش همه برسه
مزمل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
0
تیم نفتی نمیخوایم.به عنوان شهروند بوشهری
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
تبعیض ، تبعیض , تبعیض
تراکتور بازیکن سرباز می گیرد ؟ اگر تیم خصوصی زنوزی است ! پس بازیکن سرباز چه صیغه ای است ؟
پرسپولیس واستقلال سالهاست که بودجه دولتی می گیرند ! تهرانی ها چه تاجی بر سر ایران اسلامی زده اند که خوزستان نزده است!
ذوب وسپاهان رانتهایی دارند که هیچ تیمی ندارد! اگر شیر آب سرچشمه های کارون بسته شود ، اصفهان برهوتی بیش نخواهد بود! خدا پهلوی دوم را نیامرزد که با مکان یابی اشتباه ذوب آهن اصفهان را طلبکار همه ایران نمود ودر فوتبال که یک دهم بچه های خوزستان هم استعداد ندارند شعار حالا حالا قهرمانیم سر دهند !
اگر تولید یکصد واندی سال گذشته نفت وگاز مسجدسلیمان وخدماتی که از این بابت عاید مملکت ایران شده است را درکفه ترازو بگذاریم و سهم تهران واصفهان وتبریز را در کفه دیگر ! چونان زلزله ده ریشتری به هوا پرتاب می شوند.
(( آه مردم خوزستان دامن گیر است مسئولان نه چندان محترم وزارتخانه های نفت ، معادن ، ورزش وجوانان و...))