به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 05
کد خبر: ۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

بازیکنان خارجی؛ نقطه قوت الهلال

افشین احمدی
بازیکنان خارجی؛ نقطه قوت الهلال

در شرایطی که سه ستاره فوتبال عربستان سعودی به دلیل مصدومیت و محرومیت قادر به همراهی تیم الهلال برابر فولاد خوزستان نخواهند بود، هواداران الهلال به درخشش بازیکنان خارجی این تیم دل بسته‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت، الهلال سعودی که یکی از تیم‌های هم‌گروه فولاد در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا می‌باشد، از حداکثر سهمیه بازیکنان خارجی یعنی 1+3 استفاده می‌کند.

دو بازیکن برزیلی، یک یونانی و یک کره‌ای که همگی بازیکنانی باتجربه هستند، تیم الهلال را در رقابت‌های داخلی و خارجی همراهی می‌کنند و این باشگاه سرشناس که از توانایی این بازیکنان به خوبی مطلع شده است، در لیگ قهرمانان نیز روی توانایی‌های آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است.

الهلال که به مانند سایر تیم‌های عربستانی، بازیکنان خارجی با‌کیفیت زیادی در سال‌های اخیر جذب کرده است، فصل گذشته از بازیکنان خارجی خود نهایت استفاده را برد و آن‌ها را در بیشتر مسابقات به زمین فرستاد که نتیجه آن، کسب سه عنوان نایب قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر عربستان سعودی و جام ولیعهد این کشور بود.

در ادامه، نگاهی به این بازیکنان و سوابق آن‌ها می‌اندازیم:

بازیکنان خارجی؛ نقطه قوت الهلال

1- تیاگو نه‌وز  (Thiago Neves)
این بازیکن 29 ساله و خوش تکنیک برزیلی، در پست هافبک نفوذی بازی می‌کند و با پیراهن شماره 7 به میدان می‌رود. نه‌وز سابقه بازی در باشگاه‌های سرشناس برزیلی نظیر فلامینگو و فلومیننسه را دارد و در لیگ ژاپن و بوندس‌لیگا آلمان هم بازی کرده است. قهرمانی با تیم فلومیننسه در مسابقات سری آ برزیل، از جمله افتخارهایی است که این بازیکن در زمان حضور در برزیل بدان دست پیدا کرده است.
تیاگو در سال 2009 به تیم الهلال پیوست اما دو سال بعد به تیم‌های برزیلی قرض داده شد و در نهایت در سال 2013 بار دیگر به الهلال بازگشت و از آن زمان تاکنون در این تیم توپ می زند. هافبک تهاجمی الهلال فصل گذشته در 11 بازی از مجموع 14 بازی الهلال در لیگ قهرمانان حضور یافت و چهار گل نیز به ثمر رساند. او در سال 2010 نیز 9 بازی در این مسابقات برای الهلال انجام داد و 2 گل هم زد و از این نظر، بازیکن باتجربه ای به شمار می‌رود. حضور در 15 بازی جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی (لیبرتادورس) و 3 بازی یوفا کاپ همراه با تیم هامبورگ آلمان نیز از دیگر سوابق وی می‌باشد.
نه‌وز در طی سال‌های 2008 تا 2012 هفت بار با پیراهن تیم ملی برزیل به میدان رفته و سابقه حضور در مسابقات فوتبال المپیک پکن در سال 2008 را نیز دارد. او در این مسابقات هفت بار در ترکیب تیم المپیک برزیل قرار گرفت و عنوان سومی مسابقات را همراه با این تیم به دست آورد.
این هافبک تکنیکی چپ‌پا در هر دو بازی گذشته الهلال در لیگ قهرمانان در فصل جاری به صورت ثابت بازی کرده و زننده یکی از گل‌های دیدار با تیم لکوموتیو ازبکستان نیز بوده است. او در 15 مسابقه لیگ برتر عربستان در فصل جاری هم بازی کرده و 8 گل با پای چپ زده که آمار خوبی محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه در 4 بازی جام ولیعهد عربستان نیز زننده 3 گل بوده است.

بازیکنان خارجی؛ نقطه قوت الهلال

2- رودریگو جونیور سیلوا  (Rodrigo Junior Silva)
این مدافع وسط برزیلی 26 ساله ملقب به دیگائو که از قضا پیراهن شماره 26 را نیز به تن می‌کند، در ابتدای سال 2014 به تیم الهلال پیوست تا ضعف خط دفاعی این تیم را پوشش دهد.
دیگائو در طی سال‌های 2009 تا 2013 به همراه تیم فلومیننسه در لیگ سری آ برزیل حضور داشته و دو بار نیز قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرده است. این مدافع قدبلند نقش مهمی در صعود الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت و در تمامی 14 بازی این تیم به میدان رفت تا رکورد بیشترین دقایق حضور در مسابقات لیگ قهرمانان (14 بازی = 1260 دقیقه) را از آن خود کند. حضور در 15 مسابقه جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی (لیبرتادورس) نیز از دیگر سوابق این بازیکن است؛ البته رودریگو هیچ گاه برای تیم ملی برزیل بازی نکرده و از این حیث، تنها بازیکن خارجی الهلال بدون سابقه ملی است.
این مدافع قدبلند نیز در هر دو بازی گذشته الهلال در لیگ قهرمانان در فصل جاری به صورت ثابت بازی کرده است. او در 18 مسابقه لیگ برتر عربستان در فصل جاری هم به صورت فیکس بازی کرده و تنها در یک مسابقه غایب بوده است؛ ضمن اینکه در هر 4 بازی جام ولیعهد عربستان نیز حضور ثابت داشته است.

بازیکنان خارجی؛ نقطه قوت الهلال

3- کواک تائه هو  (Kwak Tae-Hwi)
این بازیکن کره ای به عنوان سهمیه آسیایی در فهرست الهلال حضور دارد. تائه هو 33 ساله نیز در پست مدافع میانی بازی می‌کند و با پیراهن شماره 23 به میدان می‌رود. او از نیم فصل دوم فصل گذشته به الهلال پیوست و تا پیش از آن، به مدت 2 فصل در یکی دیگر از تیم‌های شهر ریاض یعنی الشباب بازی می‌کرد. دو فصل حضور در باشگاه اولسان هیوندای کره جنوبی و یک فصل حضور در جی لیگ ژاپن، از دیگر سوابق این بازیکن کره‌ای است.
تائه هو فصل گذشته در 10 بازی از مجموع 14 بازی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا به طور ثابت بازی کرد و به مانند سایر بازیکنان خارجی الهلال، نقش پررنگی در صعود این تیم به دیدار پایانی مسابقات و کسب عنوان نایب قهرمانی داشت. او در فصل 2013 نیز در 9 بازی لیگ قهرمانان با پیراهن الشباب به میدان رفت و در فصل 2012 هم با حضور ثابت در 12 بازی لیگ قهرمانان همراه با تیم اولسان کره جنوبی، نقش پررنگی در کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها ایفا کرد. این بازیکن در دیدار پایانی آن مسابقات، زننده گل اول اولسان در دیدار مقابل الاهلی عربستان بود و زمینه ساز پیروزی قاطع 0-3 در برابر این تیم و قهرمانی تیم کره‌ای در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2012 شد.
این مدافع وسط کره ای سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال کره جنوبی را نیز دارد و در طی سال‌های 2008 تا 2013 در 38 بازی ملی به میدان رفته و 6 گل نیز به ثمر رسانده است. او در دیدار رفت ایران با کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران نیز برای تیم ملی کره بازی کرد اما در دیدار برگشت در کره حضور نداشت.
تائه هو نیز در هر دو بازی گذشته الهلال در لیگ قهرمانان در فصل جاری به صورت ثابت بازی کرده و در تقریبا تمام مسابقات داخلی نیز زوج دیگائو در قلب خط دفاعی الهلال بوده است. او در 14 مسابقه لیگ برتر عربستان در فصل جاری هم به صورت فیکس بازی کرده و یک گل نیز به ثمر رسانده است؛ ضمن اینکه در 3 بازی جام ولیعهد عربستان نیز حضور ثابت داشته است.

بازیکنان خارجی؛ نقطه قوت الهلال

4- جورجیوس ساماراس (Georgios Samaras)
این مهاجم 30 ساله و بلند‌قد یونانی با پیراهن شماره 77 به میدان می‌رود و چندی قبل با قراردادی قرضی از تیم وست برومویچ انگلیس به تیم الهلال عربستان پیوست تا جایگزین میهای پینتیلی رومانیایی شود که از سوی مسئولان باشگاه الهلال تا انتهای فصل به تیم پاندوری رومانی قرض داده شده است. این امر به واسطه محرومیت ناصر الشمرانی، مهره کلیدی الهلال در خط حمله، به دلیل محرومیت هشت جلسه‌ای وی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انجام شد.
ساماراس سابقه بازی در باشگاه‌های سرشناس فوتبال اروپا نظیر منچستر‌سیتی انگلیس و سلتیک گلاسکو اسکاتلند را دارد و در باشگاه‌‌های هیرنوین هلند و وست برومویچ انگلیس نیز بازی کرده است. او از سال 2006 در تیم ملی فوتبال یونان نیز بازی می کند و تا‌کنون 81 بازی ملی انجام داده و 9 گل هم در مسابقات مختلف به ثمر رسانده است.
جورجیوس ساماراس در دو بازی گذشته الهلال در لیگ قهرمانان در فصل جاری حضور فیکس نداشته است. او در بازی نخست در مقابل تیم لکوموتیو ازبکستان 62 دقیقه بازی کرد و سپس جای خود را به عبدالعزیز الدوسری داد و در بازی دوم در برابر السد قطر نیز از ابتدای نیمه دوم به جای یوسف السالم وارد زمین شد اما کاری از پیش نبرد و نتوانست مانع از شکست تیم خود شود. او تاکنون در 5 مسابقه الهلال در لیگ برتر عربستان نیز بازی کرده و در آنجا نیز موفق به گلزنی نشده و به نظر می رسد نوار ناکامی‌های وی در فصل جاری همچنان ادامه داشته باشد چرا که در نیم فصل نخست فصل جاری نیز هیچ‌گاه موفق به گشودن دروازه حریفان تیم وست برومویچ انگلیس نشده بود!


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
فولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
3
4
تیاگو نوذ خیلی خوبه هر خط دفاعیو ویران میکنه باید مواطبش باشیم.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها