به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 06
کد خبر: ۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

ترکیب احتمالی الهلال مقابل فولاد خوزستان

افشین احمدی
گزارش روز: نایب قهرمان آسیا به فولاد رسید

دیدار رفت تیم‌های فولاد ایران و الهلال عربستان‌سعودی، روز سه‌شنبه در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خوزستان ‌اسپورت، دور سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و دیدارهایی حساس و سرنوشت‌ساز در پیش است که در یکی از آن‌ها، تیم فولاد خوزستان به‌عنوان نماینده نخست ایران، به مصاف حریفی سرشناس از عربستان‌سعودی به نام الهلال ریاض خواهد رفت.

نگاهی به جدول رده‌بندی گروه سوم این مسابقات نشان می‌دهد که نتیجه این دیدار نقش به‌سزایی در صعود یا عدم صعود یکی از این دو تیم به مرحله بعدی مسابقات ایفا می‌کند و لذا هر دو تیم به طور حتم تلاش زیادی خواهند کرد تا این بازی را به سود خود به پایان برسانند.

فولاد خوزستان هر دو بازی قبلی خود در این رقابت‌ها را با تساوی به پایان برده و کماکان در حسرت برد است اما الهلال که در بازی نخست خود تیم لکوموتیو ازبکستان را از پیش رو برداشت، در دیدار دوم در برابر السد قطر تن به شکست داد و حالا باید در دیدار خارج از خانه دیگری به مصاف قرمزپوشان فولاد برود.

الهلال در دو بازی قبلی با دو سیستم متفاوت به میدان رفته است. ماریوس سیبریا، مربی موقت اهل رومانی در بازی با لکوموتیو از سیستم 2-4-4 در تیم الهلال استفاده کرد اما جورجوس دونیس سرمربی جدید الهلال، در بازی با السد قطر از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد.

در اینجا قصد داریم ضمن مرور دو دیدار قبلی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، ترکیب احتمالی نایب قهرمان دوره قبلی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در بازی مقابل فولاد را با توجه به بازی های اخیر این تیم پیش بینی کنیم.

بازی اول: الهلال سعودی 3 – لکوموتیو ازبکستان یک
ترکیب الهلال: (2-4-4)
عبدالله السدیری (دروازه‌بان)، یاسر الشهرانی (دفاع راست)، سلمان الفرج (دفاع چپ)، رودریگو دیگائو (دفاع وسط)، کواک تائه‌هو (دفاع وسط)، سعود کریری (هافبک میانی)، عبدالله عطیف (هافبک میانی)، تیاگو نه‌وز (هافبک چپ)، خالد الکعبی (هافبک راست)، یوسف السالم (مهاجم) و جورجوس ساماراس (مهاجم).

تعویض‌ها:
دقیقه 62 – عبدالعزیز الدوسری به جای جورجوس ساماراس
دقیقه 82 – فیصل درویش به جای یوسف السالم

گزارش روز: نایب قهرمان آسیا به فولاد رسید

بازی دوم: السد قطر یک - الهلال سعودی‌ صفر
ترکیب الهلال: (1-3-2-4)
عبدالله السدیری (دروازه‌بان)، یاسر الشهرانی (دفاع راست)، عبدالله الزوری (دفاع چپ)، رودریگو دیگائو (دفاع وسط)، کواک تائه‌هو (دفاع وسط)، سعود کریری (هافبک دفاعی)، عبدالله عطیف (هافبک دفاعی)، تیاگو نه‌وز (هافبک نفوذی)، سلمان الفرج (گوش چپ)، خالد الکعبی (گوش راست) و یوسف السالم (مهاجم نوک).

تعویض‌ها:
دقیقه 46 – جورجوس ساماراس به جای یوسف السالم
دقیقه 61 – فیصل درویش به جای عبدالله الزوری
دقیقه 80 – عبدالعزیز الدوسری به جای یاسر الشهرانی

گزارش روز: نایب قهرمان آسیا به فولاد رسید

ترکیب احتمالی الهلال در بازی برابر فولاد
با توجه به ترکیب و سیستم تیم الهلال در دو دیدار گذشته لیگ قهرمانان آسیا، می‌توان ترکیب دیدار با فولاد خوزستان را به ترتیب زیر و با سیستم 1-3-2-4 پیش‌بینی کرد. این سیستمی است که جورجوس دونیس در بازی خارج از خانه مقابل السد قطر از آن استفاده کرد.

دروازه‌بان
عبدالله السدیری هر چند که در هر دو بازی گذشته الهلال دروازه خود را باز شده دید اما در دیدار با فولاد نیز به احتمال فراوان، درون دروازه این تیم خواهد ایستاد. این دروازه بان 23 ساله و 184 سانتی‌متری، به خالد شراحیلی ترجیح داده شده و باعث نیمکت نشینی وی شده است. السدیری در 14 بازی فصل جاری لیگ برتر عربستان نیز از دروازه الهلال محافظت کرده است.

دفاع راست
یاسر الشهرانی در هر دو بازی قبلی الهلال در لیگ قهرمانان در پست دفاع راست بازی کرده و در بازی با فولاد نیز به احتمال فراوان در همین پست به بازی گرفته خواهد شد. این مدافع جوان 22 ساله و کوتاه قد، در فصل جاری در 15 دیدار الهلال در لیگ برتر عربستان نیز بازی کرده است.

دفاع چپ
الهلال در دو بازی گذشته خود در لیگ قهرمانان از دو بازیکن مختلف در پست دفاع چپ استفاده کرده است. سلمان الفرج در دیدار با لکوموتیو و عبدالله الزوری در دیدار با السد، دو بازیکن الهلال در این پست بودند. این در حالی است که عبدالله الزوری در دقیقه 60 دیدار با السد تعویض شد و جای خود را به فیصل درویش داد. اگر سرمربی الهلال بخواهد از عبداله الزوری در ترکیب اصلی استفاده کند، سلمان الفرج را در گوش چپ قرار خواهد داد و در غیر اینصورت، سلمان الفرج در جناح چپ خط دفاعی الهلال باقی خواهد ماند.

دفاع وسط
شکی نیست که الهلال در بازی برابر فولاد از زوج همیشگی رودریگو دیگائو و کواک تائه‌هو استفاده می کند. البته این امر به شرطی محقق می‌شود که مصدومیتی تا پیش از بازی با فولاد، گریبان این دو بازیکن خارجی را نگیرد. هر دو بازیکن فوق، قدبلند و سرزن هستند و عملکرد خوبی روی ارسال‌های بلند دارند اما با توجه به جثه خود، مطمئنا در روی زمین چابکی لازم برای مقابله با بازیکنان سرعتی فولاد خوزستان را نخواهند داشت.

هافبک تدافعی
سعود کریری و عبدالله عطیف به احتمال فراوان و به مانند دو بازی قبلی، نقش دو هافبک وسط الهلال را ایفا خواهند کرد. این دو بازیکن، ترکیبی از تجربه و جوانی هستند. کریری 34 ساله باتجربه ترین بازیکن الهلال است و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بندد اما عبدالله عطیف تنها 22 سال سن دارد و فقط در 5 بازی الهلال در فصل جاری لیگ برتر عربستان فرصت بازی پیدا کرده است.

هافبک تهاجمی
با توجه به عملکرد عالی تیاگو نه‌وز در فصل جاری، انتظار می رود که این بازیکن 30 ساله برزیلی در دیدار با فولاد در پست هافبک نفوذی بازی کند. شم گلزنی و تکنیک بالا در کنار ارسال پاس‌های دقیق، از این بازیکن باتجربه برزیلی مهره‌ای قابل اتکاء در دیدارهای داخلی و خارجی الهلال ساخته است.

گوش راست
خالد الکعبی در هر دو بازی قبلی الهلال در لیگ قهرمانان در سمت راست خط میانی بازی کرده و در بازی با فولاد نیز به احتمال فراوان در همین پست به بازی گرفته خواهد شد. این هافبک جوان 22 ساله، در فصل جاری تنها در 6 دیدار الهلال در لیگ برتر عربستان بازی کرده اما در لیگ قهرمانان، در هر دو بازی حضور داشته است.

گوش چپ
الهلال در دو بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان از بازیکنان متفاوتی در این پست استفاده کرده و به نظر می رسد کادر فنی این تیم هنوز بازیکن موردنظر خود برای این پست را نیافته اما با توجه به نفرات موجود، پیش بینی می شود سلمان الفرج در دیدار با فولاد خوزستان در پست گوش چپ بازی کند.

خط حمله
با توجه به ادامه غیبیت یاسر القحطانی و ناصر الشمرانی، یوسف السالم و جورجوس ساماراس دو گزینه کادر فنی الهلال برای بازی در خط حمله هستند که انتظار می‌رود در هر نیمه از یکی از آنها استفاده شود. یوسف السالم در هر دو بازی قبلی در ترکیب اولیه الهلال بوده اما در نیمه دوم تعویض شده و لذا پیش بینی می‌شود در این بازی نیز در نیمه اول به میدان برود و در نیمه دوم، جای خود را به جورجوس ساماراس بدهد. البته احتمال اینکه جورجوس دونیس با توجه به مشکلات خط دفاعی فولاد بخواهد تغییراتی در بخش هجومی تیمش داشته باشد و ساماراس را از همان ابتدا به میدان بفرستد نیز وجود دارد.

بازیکنان ذخیره
خالد شراحیلی (دروازه‌بان)، محمد جحفلی، عبدالله الزوری و عبدالله الشامخ (مدافع)، عبدالعزیز الدوسری، حمد الحمد و فیصل درویش (هافبک) از جمله گزینه‌های کادر فنی الهلال برای نشستن روی نیمکت این تیم به عنوان بازیکنان ذخیره هستند.

مصدومان و محرومان
تیم الهلال در کنار ناصر الشمرانی مرد سال 2014 فوتبال آسیا که از حضور در هشت مسابقه رسمی لیگ قهرمانان محروم شده و یاسر القحطانی که به دلیل مصدومیت رباط صلیبی ادامه فصل را از دست داده، دو مصدوم سرشناس در خط میانی دارد که در صورت آماده شدن برای بازی با فولاد خوزستان می‌توانند مهره‌های قابل اعتمادی برای تیم آبی پوش ریاض باشند.

نواف العابد هافبک تکنیکی و زننده تک گل پیروزی بخش الهلال مقابل استقلال در بازی معروف استادیوم آزادی تهران و محمد الشلهوب بازیکن ریزنقش و گلزن الهلال که سابقه گلزنی به تیم های ایرانی را در کارنامه دارد، دو بازیکن الهلال هستند که با پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی در تمرینات این تیم شرکت کردند و باید دید روز دوشنبه به اهواز سفر خواهند کرد یا خیر.

گزارش روز: نایب قهرمان آسیا به فولاد رسید


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
مهدی غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
5
فولاد هیچ مشکلی تو خط دفاعی نداره میتونید آمار گل خورده رو بگیرید و ببینید پس لطفا روحیه تیم رو بهم نزنید
ابادانی
|
Germany
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
5
اگه اسکو ، تیم روخوب بچینه میتونیم بازی روببریم.باید با دوهافبک دفاعی کارکنیم.یعنی چاگو و بدرلو.چهاردفاع ماهم مشخصند.به نظرم نه احمد ونه مهرداد و نه وکیا نباید ریسک جلو اومدن رو تقبل کنند.اسماعیل و مسلمانو ساسان هم پشت قاضی بازی کنند.من فکر میکنم اسکو میتونه از نانگ به عنوان یک مهره کلیدی تو نیمه دوم استفاده کنه.
چاسب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
2
فلیپ لام بعد از بختیار مصدوم شد دیروز بازی کرد اونوقت بختیار رحمانی که می گفت بازی با لکو موتیو کاپیتانه اصلا دیگه خبری ازش نشد.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها