به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۲۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

قطبی: از باخت به استقلال درس‌های خوبی گرفتیم

قطبی: از باخت به استقلال درس‌های خوبی گرفتیم

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان با بیان این‌که اتفاقات عجیبی در زندگی‌ام افتاد ولی هیچ وقت تسلیم نشدم و به نظرم امید خیلی مهم است، گفت: ما در ایران شکست را نمی‌پذیریم و وقتی کسی شکست می‌خورد انتقادهای بدی خواهیم داشت و حرف‌هایی می‌زنیم که نباید گفته شود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، افشین قطبی در آیین اختتامیه ششمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز در اهواز برگزار شد با عذرخواهی بابت باخت تیمش برابر استقلال تهران، اظهار کرد: امروز فضای خیلی خوبی را در این دانشگاه دیدم و از زمانی که وارد دانشگاه جهاد دانشگاهی شدم و انرژی شما دانشجویان را دیدم، یاد دوران جوانی‌ام افتادم. من اکنون 55 ساله هستم و در مدت بیش از 30 سالی که در دانشگاه بودم، بهترین رورهای زندگی‌ام را سپری کردم.

وی بیان کرد: من در آن روزها بسیار شاد و به آینده امیدوار بودم و با تفکر مثبتی به زندگی نگاه می‌کردم و البته اتفاقات عجیبی در زندگی‌ام افتاد ولی هیچ وقت تسلیم نشدم و به نظرم امید خیلی مهم است و سعی کنید امید را در قلب‌تان نگه دارید. اتفاقات بسیاری در زندگی‌تان می‌افتد ولی اجازه ندهید کسی امید را از شما بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم، گفت: دومین مورد خیلی مهم، دانشی است که آن را کسب می‌کنید. خود من هر روز مورد جدیدی را یاد می‌گیرم و همین امروز هم از کلیپی که در دانشگاه شما پحش شد، چیزهای بسیاری یاد گرفتم و آن این است که می‌توانیم بخندیم و شاد باشیم. برخی مواقع ما به زندگی جدی نگاه می‌کنیم و احساس می‌کنم وقتی بتوانیم شاد باشیم، می‌توانیم نگاه رو به جلوی خیلی بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به شکست تیمش برابر استقلال تهران، عنوان کرد: چند روز پیش یک بازی حساس را از دست دادیم و از همین شکست خیلی چیزها یاد گرفتیم و فکر می‌کنم تیم ما بهتر می‌شود و از این شکست درس‌های خوبی خواهیم گرفت. در زندگی خیلی چیزها را نمی‌توانیم کنترل کنیم؛ ما برای امتحانی که در پیش داریم، تلاش می‌کنیم ولی بعد ممکن است نتیجه خوبی حاصل نشود اما عکس‌العملی که پس از آن شکست خواهیم داشت و چیزهایی که از آن یاد می‌گیریم شاید از آن شکست خیلی مهم‌تر باشد.

قطبی ادامه داد:‌ من شاید 99 شکست متوالی در زندگی داشتم ولی هیچ وقت تسلیم نشدم و بازهم بلند شدم ولی برخی‌ها پس از شکست دیگر از زمین بلند نخواهند شد و تسلیم می‌شوند اما کسب که در صدمین بار بتواند موفق شود، آن کسی است که تسلیم نشد.

وی با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در فصلی که شش امتیاز از این تیم کسر شد، گفت: سالی که پرسپولیس  قهرمان شد، این تیم انگیزه داشت و همان دل‌شیری بود که شما دوست دارید و همین‌ها اجازه نداد که کسر شش امتیاز باعث تسلیم شدن ما شود. یادم است زمانی که پس از این کسر امتیاز به تمرین رفتم، تمام بازیکنان ناراحت و سرهای‌شان پایین بود ولی من بازیکنان را جمع کردم و به آن‌ها گفتم شما مقصر این کسر امتیاز نیستید ولی شما قهرمان خواهید شد و شک نکنید. فکر می‌کنم همین انرژی نیز توانست بازیکنان را به کورس قهرمانی برگرداند. در همان بازی مهم، در دقیقه 95 بود که دیگر همه تسلیم شدند و برخی تلویزیون‌های خود را خاموش کردند ولی شک نکنید من در قلبم ‌این حس را داشتم که بازی بر می‌گردد که به همین صورت هم شد و ما بازی را بردیم.

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان بیان کرد: ‌آن‌چه می‌تواند اکنون برای فولاد یک درس باشد و در دیدار آینده نیز به ما کمک کند، این است که در بازی با استقلال تهران تمام بازیکنانم تا دقیقه پایانی مسابقه تمام تلاش خود را کردند. در ایران ما شکست را نمی‌پذیریم و وقتی کسی شکست می‌خورد انتقادهای بدی خواهیم داشت و حرف‌هایی می‌زنیم که نباید گفته شود. به نظر من هیچ کسی نباید از شکست بترسد و ناامید شود. نباید فکر کنیم اگر کسی مغلوب شده، کم آورده است. یک مربی ممکن است 18 درصد بتواند روی تیمش اثر بگذارد ولی درصدهای بسیار می‌ماند که می‌تواند به بازیکن و داور مربوط شود که آن مربی نتواند آن‌‌ها را کنترل کند و این نیز به این معنی نیست که اگر یک مربی بازی را برد، مربی خوبی است یا اگر تیمش شکست خورد، مربی بدی است.

وی افزود: فکر می‌کنم باید دیدگاه‌مان را بازتر کنیم و شکست‌ها را بپذیریم و از آن ها درس بگیریم تا آن‌ها برای پیروزی‌های آینده به ما انگیزه دهند. من در کشورهای زیادی زندگی کرده‌ام ولی هر جا رفته‌ام بازهم به کشورم ایران که در آن متولد شده‌ام بر می‌گردم. ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا است زیرا در این‌جا استعدادها و هوش‌هایی وجود دارد که در هیچ جای دنیا نیست. شاید کشورهای دیگر امکانات بیشتری داشته باشند ولی همین چیزهایی که نداشتید این اجازه را به شما داده است که خلاق باشید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
خواسته من بعنوان یه هوادار فولاد اینکه یه تیم با برنامه بسازیم تیمی که بعد رفتن مربی از هم نپاشه و حداقل چیزی بجا بمونه که مربی بعدی با تقویت و رفع نواقص قبلی قدرت تیم رفته رفته بیشتر بشه ما نیاز به ثبات داریم
فرخ زاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
مرد شریفیه .فقط باید زمان بهش داد .خودشو ثابت کرد توی همین چند بازی ک میشه با تیمی ک مدعی سقوط بود تراکتور پر مهره رو برد .پرسپولیس مدعی رو شکست داد و....
اگر از اول اومده بود تیم قهرمان می شد. دلیل اینکه ب استقلال باخت چیزی جز بی انگیزگی نیست چون عقل سلیم میگه فولاد نمی تونست سهمیه بگیره.خـــــــیلی عقب بود فولاد.
با تکیه بر دانش خودش پیش می ره.
ن مثل پورموسوی پیاده بره تا علی بن مهزیار
yaser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
آقای قطبی خواهشا بازیکن خارجی سن بالا نگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
قطبی خیلی دوس داشتنی کاش تا ابد میشد بمونی مطمئنم یه روز فولادو قهرمان میکنی من بهت ایمان دارم تو ایران زندگی نکردی بلد نیستی دروغ بگی بخاطر همین خیلی حرفات قشنگ هر وقت مصاحبه میکنه از اول تا اخر حرفات میخونم واقعا لذت بخش خوشبحال بازیکنای فولاد که هر روز حرفای تو رو میشنون
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
سلام دمت گرم که معرفت داری. اما امیدوارم در بازی با استقلال خوزستان هم اس اس خوزستان برنده بشه .
فولاد
|
Germany
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
دو بازی قبل بی برنامه ترین بازی های تاریخ فولاد است. باخت ب نساجی و استقلال و ۵ باخت احتمالی دیگر ما و فولاد را نابود میکند و شما را با جیب پر پول اباد میکند. اقای رضایی محاسباتشان اشتباه بود. میلیارد ها تومان خرج قطبی شد اما پولی برای خرید بازیکن نماند. مسی بازیکن جدید فولاد کارایی ندارد.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها