به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۲۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

سعداوی: آقای گزارشگر را کجای دلمان بگذاریم؟!

سعداوی: آقای گزارشگر را کجای دلمان بگذاریم؟!

خوزستان اسپورت- مدیر فنی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: متأسفانه در فوتبال ایران اینطور مرسوم شده که وقتی داور یک اشتباه کوچک انجام می‌دهد، مثلا به زعم بازیکنان یک اوت معمولی به اشتباه اعلام شود اعتراض دسته جمعی ‌می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، فولاد خوزستان در دومین دیدار نیم فصل دوم موفق شد مقابل پرسپولیس به پیروزی دو بر یک دست یابد. بعد از این مسابقه حواشی در رابطه با اتفاقاتی که قبل از شروع بازی رخ داده بود مطرح شد و پرسپولیسی‌ها انتقاداتی هم در رابطه با عملکرد داور داشتند.

در همین راستا نعیم سعداوی مدیر فنی فولاد خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رابطه با مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

بعد از اتمام بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس همچنان حواشی این بازی ادامه دارد و انتقادات زیادی نسبت به مشکلاتی که قبل از بازی به وجود آمد و عملکرد داور از سوی پرسپولیسی‌ها مطرح می‌شود.
ما یک باشگاه فوتبال هستیم که به عنوان یک طرف از بازی باید به ورزشگاه غدیر محل برگزاری مسابقه می‌رفتیم. در مورد اتفاقاتی که رخ داده دست‌اندرکاران و مسئولان امر باید توضیح بدهند اما اگر مشکلی به لحاظ فنی به وجود آمده برای هر دو تیم بوده است. بازی خوبی را از لحاظ کیفیت فنی مشاهده کردیم و اعضای هر دو تیم با تمرکز بالا کار خود را انجام دادند و در نهایت فوتبالی برگزار شد که همه از آن لذت بردند. نباید نتیجه‌ای که رقم خورده تحت تأثیر مسائل مختلف قرار گیرد و تلاش و انگیزه بازیکنان ما دیده نشود.

به نظر شما بیش از اندازه به مشکلات این بازی پرداخته شده است؟
نمی‌دانم. شما چطور قضاوت می‌کنید؟ آیا بازی را تماشا کردید؟ به نظر شما بازی از لحاظ کیفیت فنی شرایط بدی داشت؟ فولاد و پرسپولیس عملکرد خوبی ارائه دادند که خوشبختانه ما توانستیم نتیجه را به سود خودمان رقم بزنیم و دل هوادارانمان را شاد کنیم. نمی‌دانم به چه دلیلی باید برخی اتفاقات و موضوعات بعد از بازی مطرح شود و بخواهند بازی را تحت‌الشعاع قرار دهند.

موضوع کلی این است که اعتراضات در فوتبال ایران خیلی زیاد شده است. اتفاقی که در بازی ایران و ژاپن هم رخ داد و فوتبال ایران به شکل سنگینی جریمه شد. به نظر می‌رسد این نوع اعتراضات تاثیر منفی‌اش را وقتی می‌گذارد که ما در عرصه‌های بین‌المللی حضور داریم و آنجا برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.
دلایل متعددی باعث و بانی این مشکلات است، خیلی‌ها هم در این فضاها به شعله‌ورتر شدن آتش انتقادات کمک می‌کنند. خیلی‌ها می‌توانند در کنترل این رفتارها نقش داشته باشند و کمک کنند شرایط بهتری به وجود بیاید. مثلاً اقتدار فدراسیون و کمیته انضباطی در این امر بسیار تاثیرگذار است، باید باشگاه‌ها در فضایی خوب کار کنند و فقط مباحث فنی مدنظر نباشد. همانطور که می‌بینید تمامی باشگاه‌ها عنوان فرهنگی را هم یدک می‌کشند، ما باید در ابتدایی‌ترین موضوعات هم قوی عمل کنیم و حرف برای گفتن داشته باشیم، متأسفانه در فوتبال ایران اینطور مرسوم شده که وقتی داور یک اشتباه کوچک انجام می‌دهد مثلا به زعم بازیکنان یک اوت معمولی به اشتباه اعلام شود  اعتراض و هجوم دسته جمعی ‌می‌شود تا شاید با این شکل از اعتراض اتفاقاتی که در ادامه رقم می‌خورد را به سود خودشان باز گردانند. مطمئن باشید این موضوعات به فوتبال ما کمک نمی‌کند. اتفاقی که در دیدار تیم ملی ایران و ژاپن رخ داد نباید فراموش شود. در آن صحنه بازیکنان ما از دیدگاه خودشان احساس کردند خطایی رخ داده و شروع به اعتراض کردند و دیدید که فوتبال ما چه ضربه‌ای خورد و فارغ از نقدهای فنی دیگری که وجود داشت این مشکل بزرگترین ضربه را زد.

یعنی افراد در فوتبال ایران در چارچوب وظایفشان عمل نمی‌کنند؟
وظایف هرکسی تعریف شده و باید در چارچوب خودش عمل کند. داوران وظیفه‌شان قضاوت است، مربیان وظیفه‌شان آنالیز و اتخاذ تدابیر تاکتیکی است، بازیکنان باید در چهارچوب فنی و قوانین باشگاه اقدام کنند و در این صورت است که همه چیز خوب پیش می‌رود. شما نگاه کنید گزارشگر بازی به چه شکلی عمل می‌کند، او ضمن اینکه به خودش اجازه می‌دهد در بعد قضاوت داور اظهارنظر کند به هر موضوع دیگری هم ورود می‌کند. او به جز مسائل فنی و داوری، در مورد فضای اطراف و مسائل دیگر هم اظهار نظر می‌کند، این موضوع را دیگر باید کجای دلمان بگذاریم؟ مطمئن باشید اگر هرکسی در جایگاهی که هست به وظایف خودش عمل کند قطعاً مشکلات کمتر خواهد شد.

به بازی برگردیم، شرایط بازی چطور بود؟
ابتدا باید از هواداران فولاد خوزستان تشکر کنم، آنها در فضایی خوب و مناسب به ورزشگاه آمدند و بدون کمترین حاشیه به تشویق تیم خود پرداختند. هواداران دو تیم بدون ایجاد هیچگونه مشکلی به حمایت از تیم‌هایشان پرداختند و دیدیدم بازی بسیار خوبی مشاهده شد. باید به بچه‌های خودمان و گروه فنی که در رأس آن افشین قطبی است بابت این پیروزی تبریک بگویم، قطبی توانسته در زمانی کم تغییرات بسیار خوبی در تیم ایجاد کنند.

باید از الان منتظر ادامه روند قدرتمند فولاد باشیم یا اینکه این انتظار فعلاً زود است؟
بهتر است در مورد مسائل فنی از افشین قطبی سوال کنید و او می‌تواند اطلاعات بهتر و جامع‌تر را در اختیار شما قرار دهد. چیزی که ما می‌بینیم تیم روند رو به رشد و خوبی از لحاظ فنی و انگیزشی داشته و امیدواریم بتوانیم در ادامه هم این نمایش را ادامه دهیم و شاهد لذت هواداران و خوشحالی آنها از عملکرد تیم باشیم.

در کل تلاش زیادی برای برگزاری این بازی انجام شد.
من 3 ساعت قبل از برگزاری بازی در ورزشگاه بودم و از نزدیک در کنار حبیب رضایی شاهد تلاش مسئولان استانی بودم. آنها همه جوره پای کار ایستادند و شرایطی ایجاد کردند که بازی به بهتر شکل ممکن برگزار شود و اشتباهات به حداقل برسد. شما دیدید مشکل برق رفع شد و بازی با یک ربع تأخیر شروع شد، در نهایت هم عملکرد خوبی از سوی دو تیم دیده شد و هر دو تیم برای رسیدن به موفقیت تلاش کردند.

مثل اینکه مسئولان مربوطه اعلام کردند مشکل قطعی برق منطقه‌ای بوده است.
جزئیات این موضوع ارتباطی به باشگاه ندارد و ما دست‌اندرکار این مسئله نیستیم، ما هم برای برگزاری بازی‌هایمان این ورزشگاه را اجاره می‌کنیم و یک رقمی در قبال آن پرداخت می‌شود. متصدیان ورزشگاه و شرایط آن افراد دیگری هستند که می‌توانند در این مورد اظهار نظر کنند.

مشکلات ورزشگاه اختصاصی فولاد برای میزبانی از دیدارهای خانگی این تیم چه زمانی حل خواهد شد؟
تمام تلاش و فکر و ذهن دست‌اندرکاران فولاد حل باقیمانده مشکلات در حداقل زمان است. می‌دانید این ورزشگاه به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده اما برای برگزاری مسابقات لیگ نیاز به استانداردهای دیگری هست که باید چاشنی تدارک دیده شود، این استانداردها را سازمان لیگ تعیین می‌کند و چند آیتم از آنها باقیمانده است. همت و تلاش همه فولادی‌ها حل این مشکلات است، برخی از مسائل هم در حیطه مسئولان باشگاه نیست، مثلاً موضوع پارکینگ یک بحث جدی است که برخی ارگان‌های دیگر هم در آن نقش دارند. مثلاً شهرداری اهواز در حال پیگیری حل مشکل پارکینگ است. اداره راه و ترابری هم به خاطر موقعیت خاصی که ورزشگاه دارد و بهبود وضعیت آن در تصمیم‌گیری تأثیری گذار است. همه باید دست به دست هم دهند تا هرچه زودتر بستر برگزاری بازی فراهم شود. استاندار و فرماندار در بازی پرسپولیس و فولاد حضور داشتند و آنها قول دادند در حداقل زمان مشکلات را حل کنند تا آرزویی که سالیان سال همه منتظر تحقق آن هستند رخ دهد.

و صحبت پایانی...
مجدداً بابت این پیروزی به هواداران فولاد خوزستان تبریک می‌گویم و باید خطاب به هواداران اعلام کنم خوشحالی شما واقعاً لذت‌بخش است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۴
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
آقای گزارشگر پرسپولیسی سالها قبل باید از تلویزیون خوزستان اخراج میشد همیشه روی اعصاب مردم خوزستانه ولی متاسفانه مدیریت صداوسیما هیچ توجهی به نظرات مردمی نداره و فقط شعار مخاطب سالاری رو به دروغ سر میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
مدير صدا وسيما هم قطعأ از اين گزارشگر بيشتر مقصره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
اگه چنین رپورتاژگری توی شبکه اصفهان یا تبریز یا مشهد اینطوری ضد تیمهای شهرشون گزارش میکرد هوادارای سپاهان و تراکتور و ... نمیذاشتن پاش رو داخل ورزشگاه بذاره
به تیمای خوزستان تعصبی که نداره هیچی، اصلا رپورتاژگر بیطرفی نیست و خیلی مغرضانه علیه تیمای خوزستان گزارش می کنه
اطلاعات فوتبالیش زیر صفره. خبر نداره کدوم بازیکن از تیم جدا شده کدوم بازیکن اومده روی هوا نظر میده
هلیچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
آقای نریموسی دشمن فوتبال خوزستان خدا لعنتش کنه نون خوزستان رو میخوره ضد خوزستان عمل میکنه
سینا
|
Romania
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
اقای سعداوی خواهش میکنم تا اخر فصل تو کار افشین خان قطبی دخالت نکن اجازه بده تیم در ارامش باشه
خرمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
نریموسی حتی اگه رئیس صداسیما بت دیکته کرده اینطور گزارش کنی خودت شرم کن و شهامت به خرج بده و از کارت استعفا بده تا منفورتر نشی برو جان هرکی دوست داری برو و دیگه برنگرد برو داداش برو
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
آقا من واسه بازی فولاد از باغملک به عشق فولاد اومدم بازی هفته بعد تو غدیر هم میام فقط برای شعار علیه نریموسی همه بیان خداییش اگه هواداران سپاهان و تراکتور بودن جوابش رو میدادن لطفا رو تیم تعصب داشته باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
دیگه نباید گزارش کنه این اصالتش خوزستانی نیست باید اخراجش کنند. نون نمک خوزستان رومیخوره نمکدون میشکونه خائن
غلامحسین حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
نریموسی نه خوزستانی است و نه طرفدار فوتبال خوزستان... نون ونمک استان رو خورده وبارها نمک دان رو شکسته... مرتب ازتیمهای تهران واصفهان حمایت کرده و مغرض ودشمن تیمهای استان بوده وهست... شخصی ک در صدا وسیما پشتیبان این آقاست هم نوکر واقعی پایتخت نشین هاست... از آدم ذلیل نباید انتظار داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
هرچقدر زنگ زدم صداسیمای بی دروپیکر کسی جواب نداد که هرچی از دهنم میاد بهشون بگم یه آدم درست وحسابی این استان پیدا نمیشه که این دشمن داخلی گزارشگر خائن رو بندازه بیرون
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
دمت گرم دیوانه شدیم از دست این گزارشگر
صداش دیگه روح و روانمون رو به هم میریزه
منکه هر وقت ایشون گزارش میکنه کلا صدا رو قطع میکنم جاش یه موسیقی میزارم
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
سلام چند بار بگم گول این جنجال پرسپولیسی ها ررو نخورین این تنها پوششی بود بر دم خروس حمایت همه جانبه از یان تیم که بیرون زده بود داشت گندش در میومد. گزارشگر تقصیری نداره خوب زن و بچه داره مگه می تونه از تیم محبوب وزارت تعریف و تمجید نکنه. البته بازم میگم این تنها یه شلوغ بازی برای ساکت کردن صداهای بر حق سایر تیم ها بود و بس.
فوتبالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
این آقا نون ونمک خوزستان را می خورد اما روز روشن به این مردم خیانت می کند..من نمی دانم این آقا دیگر دارد بازنشسته می شود .باز هم عبرت نمی گیرد با با جان اگر با این کارها قصد داشتی به رادیو وتلوزیون تهران منتقل شوی بیست سال پیش که از این رفتار های خنجری می کردی تا حالا باید می رفتی . خجالت بکش فقط یادت باشد وقتی بازنشسته شدی برو همان شهر خودتان ...
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
بعضیا اگه با روابط نمیومدن سر کار تو این استان باور کنید الان چهار تا بز داشتن و دنبالشون تو بیابون دنبال علف میگشتن مثل این گزارشگر