به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 10
کد خبر: ۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

گزارش روز: از درگیری سعداوی تا ناراحتی قلعه‌نویی/ پرداخت بدهی فولاد به فوتبال خوزستان

گزارش روز: از درگیری سعداوی تا ناراحتی قلعه‌نویی

روز اول هفته باشگاه فولاد با یک خبر عجیب آغاز شد. خبر حمله نعیم سعداوی به دراگان اسکوچیچ در رختکن فولاد!

به گزارش خوزستان اسپورت، داستان از یک «خبر سوخته» کلید خورد. ساعتی پس از بازی لوکوموتیو و فولاد در تاشکند، یک سایت ورزشی خبر داد که نعیم سعداوی با دراگان اسکوچیچ اختلاف پیدا کرده و تیم فولاد را در سفر به تاشکند همراهی نکرده است. خبری که در واقع مربوط به یک هفته قبل از بازی لوکوموتیو و فولاد می شد.

سعداوی پس از بازی السد و فولاد به باشگاه فولاد مراجعه و اعلام کرده بود از آن جا که اسکوچیچ از نظرات او برای مسائل فنی و تعیین ترکیب تیم استفاده نمی کند، ترجیح می دهد مدتی در تمرینات حاضر نشود.

سعداوی به همین دلیل از فردای بازی فولاد و السد در تمرینات فولاد شرکت نکرد. اختلاف نظر فنی سرمربی و مربی که معمولاً با کناره گیری نفر دوم همراه می شود، اتفاق ساده ای است که مشابه آن را در طول هر فصل ورزشی، بارها و بارها، در باشگاه های ایرانی می بینیم. اتفاق ساده ای که بازتاب خاصی در رسانه ها پیدا نمی کند.

در عین حال، خبر حمله نعیم سعداوی به دراگان اسکوچیچ در رختکن فولاد، از آن دست خبرهایی بود که جای ابهام را باقی گذاشت. خبری که در اشتباه بودن آن شک و تردیدی وجود نداشت اما این سئوال را پیش آورد که چه کسی و با چه هدفی خبر یک دعوای ساختگی را به نویسنده خبر انتقال داده و خبرنگار را به اشتباه انداخته است؟!

 اینکه دو مربی در رختکن استادیوم و در جلوی چشمان همه اعضای تیم درگیری فیزیکی پیدا کنند و این درگیری تا 10 روز پس از آن مسکوت بماند، نکته ای غیرقابل باور است.

خبر درگیری سعداوی-اسکوچیچ در رختکن فولاد، خیلی زود، با بیانیه نعیم سعداوی در یکی از خبرگزاری ها و ابراز تأسف دراگان اسکوچیچ در کنفرانس خبری بازی فولاد و پیکان، به بایگانی سپرده شد ولی این سئوال را دوباره مطرح کرد که چه کسی و با چه هدفی خبر یک دعوای ساختگی را به نویسنده خبر انتقال داده و خبرنگار را به اشتباه انداخته است؟!

* * *

روز شنبه ی باشگاه فولاد خوزستان که با یک خبر عجیب آغاز شده بود، با یک خبر خوشحال کننده از شمال ایران به سر رسید.

فولاد نوین اهواز، تیم دوم باشگاه فولاد خوزستان، با شکست دادن نساجی مازندران در استادیوم وطنی قائمشهر، یک قدم دیگر به سوی لیگ برتر برداشت. در مسابقه ای که مهدی پرهام مالک متمول باشگاه نساجی، امیر قلعه نویی را با خود به استادیوم برده بود. در روزی که استادیوم وطنی مملو از جمعیت پرشوری بود که آمده بودند تا قربانی شدن نماینده فوتبال جنوب را جشن بگیرند. جشن آن ها اما به ناراحتی تبدیل شد و قلعه نویی که با غیبت در تمرین تیمش راهی شمال شده بود، همراه با مدیران تیم شکست خورده، ناراحت به تهران برگشت.

روزی که سیف الله دهکردی به باشگاه فولاد وارد شد، طرح تشکیل یک تیم دوم را به هیئت مدیره داد. او اعتقاد داشت باشگاه فولاد که قبل از حضور او به عنوان مدیرعامل، با خریداری امتیاز تیم دوم باشگاه سپاهان به لیگ برتر بازگشته و انتقادات زیادی را به جان خریده، باید تبدیل به باشگاهی شود که تیم دوم آن نیز توانایی صعود به لیگ برتر را داشته باشد.

این هدف که در ابتدا از نظر خیلی ها دست نیافتنی قلمداد می شد، روز به روز به واقعیت نزدیک می شود. علیرضا اژدری زاده که روزی از سوی دهکردی به عنوان قائم مقام باشگاه فولاد منصوب شد و برنامه های او در باشگاه فولاد به ثمر نرسید، حالا در قامت مدیرعامل فولاد نوین می تواند حاصل برنامه ریزی مشترک با سیف الله دهکردی را دریافت کرده و بدهی باشگاه فولاد به جامعه فوتبال خوزستان را تسویه کند.

خرید امتیاز تیم سپاهان نوین از سوی باشگاه فولاد خوزستان در ابتدای سال 87 با انتقادات زیادی از باشگاه فولاد همراه شد و خیلی ها به طعنه، این باشگاه را باشگاهی با ریشه اصفهانی می نامیدند. مسعود رضائیان مدیرعامل وقت باشگاه فولاد هم بارها به این نکته اشاره داشته که خریداری امتیاز سپاهان نوین اصفهان کار اشتباهی بود.

کاری که خیلی هم اشتباه نبود. فولاد خوزستان در آن مقطع نباید از صحنه اول فوتبال ایران دور می شد. آن دوری می توانست سرنوشتی نامعلوم را برای فولاد رقم بزند. باشگاه فولاد در واقع با خریداری امتیاز سپاهان نوین حضورش در لیگ برتر را تثبیت و البته خود را بدهکار جامعه فوتبال خوزستان کرد.

حالا، به فاصله شش سال پس از خریداری امتیاز سپاهان نوین، باشگاه فولاد خوزستان فرصت یافته تا با صعود فولاد نوین به لیگ برتر، بدهی خود را به جامعه فوتبال خوزستان پرداخت کند.

مهم نیست اگر سازمان لیگ اجازه حضور همزمان دو تیم فولاد و فولاد نوین در لیگ برتر را ندهد. مهم اینست که فولاد نوین سهمیه ای به سهمیه های فوتبال خوزستان در لیگ برتر اضافه کند. اینکه تیم صعود کننده با چه اسمی در لیگ پانزدهم شرکت کند، تفاوت چندانی برای خوزستانی ها ندارد.

مهم نام خوزستان است که این تیم یدک می کشد.

گزارش روز: از درگیری سعداوی تا ناراحتی قلعه‌نویی


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
3
یک سوال دارم
اگه نزارن هم بیاد لیگ و امتیازش رو به یک تیم خوزستانی بده خود فولاد نوین میتونه ت لیگ 1 دوباره شرکت کنه ؟؟؟
مدیر پایگاه با سلام
بله. البته به شرطی که امتیاز یک تیم لیگ یکی رو خریداری کنه یا امتیاز لیگ برتر رو با یک تیم لیگ یک عوض کنه.
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
8
این متن میتونه یه تلنگر به باشگاه بزرگ فولاد باشه
الان زمانی است که با ایجاد تنش و از بین بردن همدلی بدخواهان قلب فولاد رو نشانه رفتن و ما داریم به اونا کمک میکنیم
زوج متفکر و مبتکر سعداوی و اسکوچیچ هدف به نیت تضعیف فولاد هدف قرار گرفته شده
تیمی که بازیکناش رو از دست داد و زمین نخورد الان تفکر رو داره از دست میده و قطعا این روال نتیجش برای رقیبان دلپذیر خواهد بود
کاش با هم متحد بودیم
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
9
به آقای قلعه نویی خسته نباشید و دست مریزاد میگم بابت زحمتی که کشیده و رفته شمال شکست نساجی رو دیده! انشالا مشکل اقای سعداوی هم برطرف بشه و به فولاد برگرده
ستارفولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
2
یک سوال دارم اگه نذارن فولاد نوین تولیگ بازی کنه ، کی بجاش میاد تولیگ؟؟ تیم دوم گروهش، یا ميتونه امتیازش روبفروشه (انشاالله اگه بفروشه به استقلال اهواز بفروشه که همینطوری سهمیمون علکی ازبین نره)
jafar
|
Switzerland
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
4
در موقعیت کنونی مربیان فولاد باید با هم به تفاهم برسند. با محروم کردن تیم از بازیکنان کلیدی به بهانه سربازی که اگر قرار بر کمک بود و نه غرض ورزی می توانست بعد از این فصل از مسابقات صورت پذیرد و نه مرحله به مرحله و طی مسابفات که باعث ضربه به تیم شود و ضمنا محرومیت اخطاری یک بازیکن در هر بازی باعث شده مربی به ترکیب ثابت تیم نرسد و دست به ارنج گسترده زده و به ضرر تیم شود . در هر حال و با همت بازیکنان باید بازی با پیکان و الهلال را ببریم .
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
2
با سلام به سایت دوست داشتنی
درخواستی داشتم با توجه به اینکه دیدن نیمکت خالی از نعیم برای ما سخته و قابل قبول نیست با وجود حساسیت زمانی میخواستم ببینم میتونید امکانی فراهم کنید که این مشکل حل بشه و دوباره شاهد حضور ایشان باشیم؟
مدیر پایگاه با سلام
این موضوع از توان ما خارج است. آقای سعداوی اختیاراتی در امور فنی می خواهد که باید مورد موافقت آقای اسکوچیچ قرار بگیرد.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها