به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 01
کد خبر: ۲۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

صنعت‌نفت 1 – سایپا 3؛ وداع آبادان با جام حذفی

صنعت‌نفت 1 – سایپا 3؛ وداع آبادان با جام حذفی

خوزستان اسپورت
یک‌چهارم نهایی جام حذفی – استادیوم تختی آبادان
جمعه 16 آذرماه 97 – ساعت 16:30
صنعت نفت آبادان 1 – سایپا تهران 3
گل: کرار جاسم (77) برای صنعت نفت – مهدی ترابی (84 و 97) آرش رضاوند (103) برای سایپا
داور: محمدرضا اکبریان
کمک داوران: رضا سخندان و حمید سبحانی
اخطار: عقیل کعبی، وفا هخامنش، میلاد جهانی، اکبر ایمانی (صنعت نفت) – آرش رضاوند، محمدامین حاج‌محمدی، معین عباسیان (سایپا)
تماشاگر: هشت هزار نفر

صنعت نفت آبادان: شهاب گردان، حسین ساکی، وفا هخامنش، عقیل کعبی، سیروان قربانی (106- حامد پاکدل)، اکبر ایمانی (106- رضا جبیره)، مصطفی احمدی (111- سیدمحمد قریشی)، مسلم مجدمی (91- جعفر سلمانی)، کرار جاسم، میلاد جهانی و جاناتان بالوتلی
سرمربی: پائولو سرجیو

سایپا تهران: محمدحسین اکبر منادی، امید خالدی، محمدامین حاج‌محمدی، حسین کامیاب، رضا علیاری، معین عباسیان (120- رضا جعفری)، مهرداد کفشگری (81- محمدرضا سلیمانی اصل)، آرش رضاوند، علی دشتی (110- ابوالفضل جلالی)، مهدی ترابی (119- محمد سلطانی‌مهر) و آرمان رمضانی
سرمربی: علی دایی

خلاصه بازی
تیم صنعت نفت آبادان با پذیرش شکست 3 بر یک مقابل سایپا تهران از گردونه مسابقات جام حذفی فوتبال کنار رفت.

صنعت نفت و سایپا در یک هوای مطلوب برابر هم قرار گرفتند تا برای دریافت جواز صعود به نیمه نهایی جام حذفی مصاف کنند. نتایج نامطلوب دوتیم در لیگ برتر باعث افزایش اهمیت این مسابقه برای بازیکنان صنعت نفت و سایپا شده بود، تا جایی که در نیمه اول، شاهد بازی بدون ریسک و محتاطانه از سوی طرفین بودیم.

صنعت نفت در این بازی برای نخستین بار از زوج میلاد جهانی و جاناتان بالوتلی در خط حمله استفاده می‌کرد و مسلم مجدمی جوان نیز در خط میانی جایگزین طالب ریکانی شده بود. سایپایی‌ها هم در غیاب ساموئل سارفو و عبدالله ناصری تغییراتی در آرایش خط دفاعی ایجاد کرده و با تجمع در نیمه زمین خودی سعی در بستن فضاهای موجود داشتند.

در نیمه اول، صنعت نفت بیش از تیم میهمان صاحب توپ و میدان بود، اما دفاع فشرده سایپا اجازه‌ی خلق موقعیت‌های گلزنی را به زردپوشان نمی‌داد. دو ضربه ایستگاهی از کرار جاسم و معین عباسیان از مهم‌ترین صحنه‌های نیمه اول بودند که با جاگیری‌های سنگربانان بی‌ثمر ماندند.

در نیمه دوم، بازی سرعت بیشتری پیدا کرد، یاران صنعت نفت و سایپا احتیاط را کنار گذاشتند و برای رسیدن به گل تلاش می‌کردند. ضمن اینکه برخوردهای بازیکنان بیشتر شده و در برخی دقایق به درگیری نیز کشیده می‌شد.

شاگردان پائولو سرجیو که با حمایت هواداران آبادانی به سمت دروازه سایپا حمله می‌کردند، در دقایق ابتدایی این نیمه روی حرکت سریع کرار جاسم و خطای رضا علیاری مدافع سایپا به یک ضربه پنالتی دست یافتند. پنالتی را کرار جاسم در دقیقه 57 نواخت و منادی دروازه‌بان پنالتی‌گیر سایپا با شیرجه‌ای بلند این ضربه را دفع کرد تا دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

زردپوشان نفت که در نیمه دوم کاملا تهاجمی ظاهر شده و عطش زیادی برای گلزنی داشتند، سرانجام در دقیقه 77 مزد بازی خوب‌شان را گرفتند و در پی یک حرکت تیمی با ضربه تمام کننده کرار جاسم قفل دروازه سایپا را گشودند تا شادی به سکوهای ورزشگاه آبادان بیاید.

شاگردان دایی پس از دریافت گل پیش کشیدند و یاران صنعت نفت برای دقایقی روی به بازی دفاعی آوردند. در دقیقه 78 ضربه مهدی ترابی در دستان شهاب گردان قرار گرفت و در صحنه بعدی هم ضربه بازیکن تیم میهمان توسط گردان مهار شد. در دقیقه 83 ضربه سلیمانی‌اصل بازیکن سایپا به تیر عمودی دروازه میزبان خورد و سرانجام در دقیقه 84 یک ضربه ایستگاهی نصیب سایپا شد تا مهدی ترابی گل مساوی تیمش را وارد دروازه صنعت نفت کند و این مسابقه با تساوی یک – یک به وقت‌های اضافی برسد.

شروع وقت‌ اضافی اول با دو شوک متوالی برای صنعت نفت همراه بود. تیم سایپا در دقیقه 97 از یک ضربه شروع مجدد به گل رسید و مهدی ترابی در میان غفلت مدافعان میزبان گل دوم سایپا را به ثمر رساند و چند دقیقه بعد هم یک ضربه پنالتی برای تیم میهمان اعلام شد تا آرش رضاوند در دقیقه 103 گل سوم سایپا را وارد دروازه نفت آبادان کند.

صنعت نفت آبادان با پذیرش باخت 3 بر یک از گردونه مسابقات جام حذفی کنار رفت و سایپا به نیمه نهایی صعود کرد.

شرح گل‌ها
1-0 (صنعت نفت): پاس کرار جاسم در پشت محوطه جریمه سایپا به اکبر ایمانی رسید، شوت ایمانی را منادی دروازه‌بان سایپا ناقص دفع کرد، توپ برگشتی را مسلم مجدمی به تیر عمودی دروازه سایپا زد، اما اشتباه رضا علیاری مدافع تیم میهمان باعث رسیدن توپ به کرار جاسم شد و این بازیکن باتجربه عراقی تیر خلاص را شلیک کرد و تور دروازه‌ی حریف را لرزاند.

1-1 (سایپا): یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه صنعت نفت به سود تیم سایپا تهران اعلام شد و مهدی ترابی مهاجم ملی‌پوش سایپا با ضربه‌ای محکم و دقیق گل مساوی را رقم زد.

1-2 (سایپا) تیم میهمان باز هم از یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. در حالی که بازیکنان صنعت نفت گمان می‌کردند آرش رضاوند توپ را به محوطه جریمه ارسال می‌کند، توپ را بصورت زمینی برای مهدی ترابی آماده کرد و ترابی که از سوی بازیکنان نفت یارگیری نشده بود، با شوتی دقیق به زاویه سمت چپ دروازه زردپوشان گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

1-3 (سایپا): داور مسابقه خطای بازیکن سایپا روی کرار جاسم را نادیده گرفت و پس از اینکه توپ به محوطه جریمه صنعت نفت رسید، خطای پنالتی سیروان قربانی مدافع نفت آبادان روی مهاجم سایپا را اعلام کرد تا آرش رضاوند از روی نقطه پنالتی گل سوم سایپا را وارد دروازه صنعت نفت کند.

در حاشیه
* هواداران صنعت نفت از ابتدای مسابقه به تشویق بازیکنان این تیم مشغول بودند و به آن‌ها روحیه می‌دادند.
* جاناتان بالوتلی مهاجم برزیلی صنعت نفت پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت.
* نیمکت سایپا قبل از شروع مسابقه به سمت ناظر مسابقه رفتند و عنوان می‌کردند هواداران به سمت نیمکت اشیایی را پرتاب کرده‌اند.
* علی دایی کنار خط طولی به داور مسابقه اعتراض می‌کرد و طرفداران تیم میزبان در واکنش به اعتراضات سرمربی سایپا شعارهایی را خطاب به وی سر می‌دادند.
* خطای آرش رضاوند در ابتدای نیمه دوم روی بازیکن صنعت نفت باعث ایجاد درگیری بین بازیکنان شد و داور برای پایان دادن به غائله یک کارت زرد به بازیکن خاطی سایپا داد.
* برخورد امید خالدی مدافع سایپا و میلاد جهانی بازیکن نفت آبادان که با سقوط بازیکن سایپا به پیست کنار خط طولی زمین همراه بود، اعتراض شدید علی دایی و نیمکت نشینان سایپا را به دنبال داشت و داور نیز به جهانی از صنعت نفت کارت زرد نشان داد.
* ورود تماشاگران به ورزشگاه تختی آبادان تا نیمه دوم ادامه داشت و تعداد تماشاگران در نیمه دوم نسبت به نیمه اول بیشتر شد.
* میلاد جهانی بازیکن صنعت نفت در نیمه دوم بعد از سوت داور به توپ ضربه زد که این موضوع با واکنش نیمکت سایپا روبرو شد و بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانان سایپا اعتقاد داشت که داور باید به جهانی کارت زرد دوم را نشان دهد و این بازیکن را اخراج کند.
* پائولو سرجیو که به‌خاطر نتایج صنعت نفت در لیگ برتر تحت فشار قرار گرفته است، با استرس زیادی از کنار زمین به هدایت تیمش می‌پرداخت.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
علی فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
2
امسال تیمای خوزستان نه لیگ برتر به جایی رسیدن نه جام حذفی عجب سال بدیه برا فوتبال استان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
2
نمیدونم چیدمان بازیکنا بر چه اساسی انجام میشه ولی خیلی مشکوکه. دانش فوتبالی که داشته باشی متوجه میشی بازیکنی باید فروارد نوک باشه که چه شرایطی رو باید داشته باشه
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
1
دوتا ضربه ایستگاهی راحت دادیم دوگل شبیه هم خوردیم اصلا شک دارم خطا بودن یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
1
مربی مقصر نیست،هیچ مربی با این بازیکن ها حتی یک امتیاز هم تو لیگ نمیگرفت.بازیکن نداریم 7تا بازیکن میخوایم،از گلر گرفته تا...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
2
کل خوزستان یک تیم خوب درست درمون نداره چون دلسوز نداره هرکی میاد فقط میخواد بچاپه از مسولین بلند پایه یادگرفتن
یوسف فولادنفت اس خ ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
1
0
کاربران محترم بازهم ازعقیل کعبی انتقاد و از سرجیو حمایت کنید به جای اینکه ازسیروان و وفاهخامنش انتقاد کنید بارها ازعقیل کعبی انتقاد کردید سرجیو که فوتبال بغلانی نابود کرده اکبرایمانی خو سوسول بازیاش تمومی نداره بخدا محسن پارسال دفاع کناری خودش بیمه کرده بود حالا تازه اصلا هجومی بازی نمیکردند رضاجبیره اخربازی میاره داخل قریشی که فقط اسمش توبازی بود اگه یه تیم ازمحلات افغانستان میومد اینجا تیم نفت درهم میکوبید با این ترکیبش
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
1
1
همانطور که قبلا گفتم سرمربی نفت بدرد نمیخوره هنوز بعد از 14هفته لیگ و بازیهای حدفی نمیتونه یک ترکیب برنده بچینه . به چه زبونی بگیم عوضش کنید نفت با این سرمربی به جایی نمیرسه-لطف کنید ویسی یا فرکی و یا یه خارجی سطح بالا بیارید نفت یه بین المللیه-در اکثر جاها طرفدار داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
1
0
اینقد خوشحالم نفت به این روز افتاد چون رفت یکی مثل اکبر ایمانی خرید که ...
Ramos
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
2
هواداران آبادان برای نیم فصل دوم فکری کنند تا به مسئولان فشار نیارید کاری نمی کنند این تیم رو هم میندازند لیگ یک آب از آب تکون نمیخوره.باید تجمع کنید .یک هیئت مدیره فوتبالی میتونه دوباره فوتبال آبادان رو بالا ببره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
1
تیم صنعت بازیکن ندارد مشکل بازیکن داره امروز هم در حد توانش بود مربی چکار داره اگر تیم بازیکن نداره همینه بخدا اعصابمون خورد کردن مدیر عامل اگر بازیکن نیاره سرمربی چکار کنه اگر فرگوسن هم بیارن همینه دل خوشی ما همین تیم است خدا بزرگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
1
1
حالا فهمیدید سرجیو مربی نیست ترکیب مشکوک بود حالا میفهمم چرا گردان نصف نیم فصل بیشتر تو هیچ تیمی نمیمونه عیسی زاده و سرجیو چنتا بازیکن تو تیم گذاشتن باشون هماهنگن امروز این چند تا خیلی خراب کردن مخصوصا گردان این مربی فقط ماموریتش بردن صنعت به لیگ یکه با کمک دستیاراش و بازیکنان دست نشاندش که سال بعد باشن وبودجه دولتی را تصاحب کنند تا دیرتر نشده هواداران بجنبید لطفا چاپ کن خوزستان اسپرت
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
1
1
این مربی که هر جا رفته شکست خورده دلش برای ما نسوخته دنبال پول خودشه برای همین فقط به حرف مدیر گوش میکنه مربیه خوب باید کارنامه داشته باشه از حیثیت خودش وکارنامش دفاع کنه ما باید مربی ایرانی که لااقل بازیکن وتیمهای لیگ را بشناسه استفاده کنیم اینقدر ساده نباشید
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
1
کرار خطای پشت 18 قدم داد گردان خط دفاع رو خیلی بد چید(از زاویه دوربین پشت دروازه سایپا کاملا واضح بود) ترابی کار رو تمام کرد! بعد از گل دقیقه 77 کرار کل تیم صنعت بسیار مبتدیانه و آشفته دفاع میکرد! در همه پستها در نیم فصل بازیکن با کیفیت لازم داریم پول ندارین بازیکن بخرین به خوزستانیهای تیم بازی بدین مجدمی یه توپ به تیر زد یه پاس عالی به کرار داد که میتونست پنالتی باشه به این نسخه عمل کنین ضرر نمیکنین!!!
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
1
آقای ناشناس
گردان رو کدوم گل مقصر بود؟؟
اون شوت ها عالی زده شد و هر دروازه بانی این گل ها رو میخورد
اشکال عدم یارگیری ترابی تو ضربه ایستگاهی و اشتباه تو خطی بود که جلو ضربه کاشته ایستادن بود
در کل تیم شادابی لازم رو برا برد نداشت و مقصر شکست بیشتر از همه ایمانی به عنوان هافبک دفاعی بود که اجازه شوت زنی میداد و لاس زدنای بیش از حدش رو توپ، اشتباه های تکراری این بازیکنه
به نظرم ایمانی و احمدی کیفیت لازم رو تو هافبک دفاعی ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
1
گردان کلا دروازه بان نیست جای گیری دید ضعیف نداشتن خروج خوب عکس العملهای کند ونداشتن تعصب و ... در کل تیم یک فرمانده مطلق نداره اینا همش زیر سره مدیر ومربیه بازیکن میدونه در حد تیم نیست میدونه بوسیله دلالی امده و هر کاری بخواد میکنه دوست گرامی اینها فکر میکنند ما آدمهای ساده ای هستیم ولی کور خوندن نمیزاریم پولمون را بخورن تو دلشون به ما بخندن
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
باید هییت مدیره تعویض بشه و تمام جلسات مدیریت در آبادان بر گزار بشه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها