به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

استادیوم الغدیر 50 هزار نفری نیست!

استادیوم الغدیر اهواز که به نام استادیوم 50 هزار نفری معروف شده، کمتر از 40 هزار نفر گنجایش تماشاگر دارد!

به گزارش خوزستان اسپورت، کلنگ احداث استادیوم بزرگ اهواز در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در سال 74 شمسی به عنوان یک پروژه ملی زمین خورد. در آن سال مقرر شد که این استادیوم در مدت زمانی اندک، با نام «الغدیر» و با گنجایش 50 هزار نفر ساخته شود.

روند ساخت استادیوم بزرگ اهواز بسیار طولانی تر از زمان پیش بینی شده به طول انجامید و به دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی هم نرسید. این استادیوم سرانجام در آخرین ماه های فعالیت دولت احمدی نژاد بالاخره افتتاح شد.

مسئول وقت استادیوم الغدیر که چندی بعد با تغییر دولت از فهرست مسئولان ورزش خوزستان کنار رفت، در زمان تصدی مسئولیت این استادیوم، تابلویی با عنوان «ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر» بر سر در آن نصب کرد.

مسئول وقت استادیوم الغدیر اعلام کرد حروف الف و لام کلمه الغدیر را در راستای پاس داشتن زبان فارسی از نام این استادیوم حذف کرده است. بدون آنکه چند دقیقه ای وقت صرف کند و با یک جست و جوی ساده در موتورهای جست و جوی اینترنتی متوجه شود کلمه «غدیر» کلمه ای کاملاً عربی است.

مهم تر از حذف الف و لام از نام استادیوم، واقعیتی بود که از جامعه ورزش ایرانی پنهان نگه داشته شد و اکنون توسط مسئولان هیئت فوتبال خوزستان افشا شده است.

مسئولان این هیئت که چندی پیش مسئولیت استادیوم بزرگ اهواز را از اداره کل ورزش و جوانان تحویل گرفتند، از زمان روی کار آمدن بنای خود را بر شفاف سازی گذاشتند و امروز به این واقعیت اشاره می کنند که استادیوم 50 هزار نفری الغدیر کمتر از 40 هزار نفر گنجایش تماشاگر دارد!

عبدالنبی شولی، مسوول برگزاری مسابقات هیات فوتبال خوزستان و مدیر روابط عمومی هیات فوتبال استان در این زمینه به خبرگزاری ایسنا گفت: از همان ابتدا قرار بود که این ورزشگاه 50 هزار نفری ساخته شود و حتی تابلو این ورزشگاه نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد ولی پس از طراحی جهت ساخت این ورزشگاه، سکوهای آن به صورتی چیده شدند که بیشتر از 38 هزار و 960 نفر جای نگرفت و این‌که چرا به این صورت شد را نمی‌دانم. به نظرم باید چند ردیف دیگر به پله‌خوری‌های این ورزشگاه اضافه می‌شد تا ظرفیت آن به 50 هزار نفر می‌رسید.

وی ادامه داد: زمانی که من به هیات فوتبال استان آمدم و قرار بود این ورزشگاه را به من تحویل دهند، صندلی‌های این ورزشگاه را با همکاری همکارانم شمارش کردیم و پس از شمارش صندلی‌های ورزشگاه غدیر اهواز متوجه شدم که ظرفیت این ورزشگاه 50 هزار نفر نیست و 38 هزار و 960 نفر است.

مسوول برگزاری مسابقات هیات فوتبال خوزستان افزود: این شرایط حتی ناظرین مسابقات را به اشتباه می‌اندازد؛ چرا که در این شرایط به عنوان مثال نمی‌شد بگوییم 20 هزار بلیت فروخته شده است ولی 40 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.

وی درباره برداشتن 60 صندلی این ورزشگاه نیز گفت: 60 صندلی روبه‌روی جایگاه خبرنگاران بود که باعث کاهش دید آن‌ها به بازی می‌شد و به همین دلیل این تعداد صندلی را از آن قسمت در آوردیم و اکنون ظرفیت ورزشگاه 38 هزار و 900 نفر است.

شولی خاطر نشان کرد: به هر حال تا پیش از این که ما صندلی‌ها را شمارش نکرده بودیم، کسی قبول نداشت که ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفر نیست و حتی متولیان ورزش استان نیز می‌گفتند این ورزشگاه 50 هزار نفری است. در هر صورت من علت این‌که تاکید می‌شد این ورزشگاه 50 هزار نفری است را نمی‌دانم.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که تابلوی 50 هزار نفری ورزشگاه باتوجه به این‌که ظرفیت آن، این قدر نیست در آورده شود تا ناظرین مسابقات را هم به اشتباه نیندازد، چرا که این تابلو ناظرین را در بلیت‌فروشی مسابقات جهت حضور تماشاگر به اشتباه می‌اندازد. من این پیشنهاد را هم به رییس هیات فوتبال استان داده‌ام ولی نمی‌دانم که این کار انجام می‌شود یا خیر.

همچنین عبدالکاظم طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان با تایید این موضوع توضیح داد: صندلی‌های این ورزشگاه در زمان مدیریت من در هیات فوتبال استان شمارش شد و متوجه شدیم ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفر نیست و می‌توان گفت این ظرفیت، ناظران را هم در تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه به اشتباه می‌انداخت و حتی باعث می‌شد باشگاه‌های ما نیز متضرر شوند؛ البته اکنون ناظران متوجه این موضوع شده‌اند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد زمانی که این ورزشگاه ساخته شد صندلی‌های آن شمرده نشده بود و بر اساس این‌که می‌خواستند یک عدد رُند را گفته باشند، اعلام شد که ظرفیت ورزشگاه 50 هزار نفر است.

طالقانی گفت: اداره‌کل مسکن، این ورزشگاه را مهندسی و ساخته است و بعد آن را تحویل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داد و به نظرم آن‌ها بهتر می‌توانند جوابگوی این موضوع باشند. به هر حال این استادیوم آبروی استان ما و ورزشگاه خوبی است که مورد تایید و رضایت AFC نیز می‌باشد.


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
Foolad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
13
DD:...بازیکنامونو یکی یکی ازمون گرفتن حالا اومدن سراغ صندلیای ورزشگاه!
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
6
تابلورو عوص کنید وگنجایش صحیح ورزشگاه بنویسید چهل هزار هوادار یا پنجاه هزار نفر فرقی نداره همه میدونیم هوادارای فولاد بیشتراز این صحبتاس وهمشون بخاطر کار
روزمرشون به ورزشگاه نمیان.
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
3
0
تابلورو عوص کنید وگنجایش صحیح ورزشگاه بنویسید چهل هزار هوادار یا پنجاه هزار نفر فرقی نداره همه میدونیم هوادارای فولاد بیشتراز این صحبتاس وهمشون بخاطر کار
روزمرشون به ورزشگاه نمیان.
girl khz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
3
4
ورزشگاه آزادی هم 100 هزار نفری نیست ،حالا ما بیایم تابلو بزنیم ورزشگاه 38هزار نفری مثلا خیلی صادقیم |:
بعدشم مهم اینه که الان اسمش "غدیر" هستش و تلفظش واسه همه روان تر اینکه انقدر رو "ال" این واژه تاکید میکنید دلیلشو نمیدونم،بلاخره این همه واژه عربی داریم ینی باید اول همشون "ال" بذاریم؟ امیدوارم نظرمو منتشر کنید
مدیر پایگاه سلام
نظر شما منتشر شد. درباره بحث الف و لام میتوانید به اسامی اماکن معروفی نظیر میدان الغدیر تهران، بیمارستان الغدیر تهران، دانشگاه الغدیر تبریز و یا مسجد معروف الغدیر ونکوور در کانادا و دهها مکان دیگر با نام الغدیر در کشورمان مراجعه کنید تا متوجه شوید که فرقی بین غدیر و الغدیر وجود ندارد که برخی ها اینگونه حساسیت نشان می دهند . 
پاسخ ها
rama
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
بین غدیر و الغدیر هیچ فرقی نیست هر دو عربی هستند و چون کلمه ای عربی است , الغدیر صحیح تر از غدیر هست
jafar
|
Switzerland
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
7
بهتر است همان پنجاه هزار نفری گفته شود تا روحیه تیم های حریف مخصوصا اسیایی را پایین بیاورد . پشنهاد می کنم ده هزار صندلی به ردیف پایین اضافه شود یا قسمت فوقانی ساخته شده هم سطح شود.
عشقم فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
2
حالا چه فرقی میکنه؟ ورزشگاه الغدیر چند ساله که ساخته شده چرا تا حالا این رو مطرح نکردن؟حالا که دیگه چیزی ندارن بهش گیر بدن به این چسبیدن تا بلکه تیم فولاد رو کم طرفدار نشون بدن.
ای خدا فولاد را از شر حسودان محفوظ بدار.
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
4
با اضافه کردن یه ردیف صندلی بهتره که همون 50 هزار تا باشه
چون حتی اگه این تعداد هم پر نشه اعتبار و قدرت بیشتری به تیم و ورزشگاه میده
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
2
سلام این اقای شولی که مصاحبه کرده همزمان مسئول روابط عمومی تیم استقلال صنعتی خوزستانم هست و چون تیمشون تماشاگر نداره میخاد بگه تماشاگرا فولا 50 هزار تا نیستن
پوريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
3
از همون اول هم معلوم بود كه پنجاه هزار نفرى نيست به نظر من ميشه با حذف پيست تارتان و اضافه كردن چند جايگاه به پايين ترين بخش ورزشگاه هم ظرفيت پنجاه هزار را تكميل كرد و هم مانند استاديوم در دست ساخت فولاد يك استاديوم تخصصى فوتبال داشته باشيم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
4
مهم اینه که ورزشگاه الغدیر یکی از استاندارد ترین ورزشگاه های کشوره.
کی میشه ورزشگاه فولاد راه بیوفته ورزشگاه خیلی توپیه .
شنیدم استقلال صنعتی هم میخواد ورزشگاه بسازه اگر کسی میدونه لطفاً اطلاع رسانی کنه .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
سلام ورزشگاه غدیر اهواز با صندلی 55هزار نفر است وکسی حق ندارد مقدار آن را کم کند. چون ورزشگاه آزادی با گذاشتن صندلی آمارش 87000شد می خواهند گنجایش ورزشگاه غدیر اهواز راهم کم کنند ورزشگاه غدیر اهواز 55هزار نفری است وگنجایش آن یکی هم کم نمی شود با تشکر عالمی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها