به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ March 2024 19
کد خبر: ۲۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

جدول عملکرد تیم‌های لیگ برتری در داخل و خارج

جدول عملکرد تیم‌های لیگ برتری در داخل و خارج

جعفر برزگر
تیم‌های فوتبال به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ تیم‌های پر طرفدار و تیم‌های بدون تماشاگر. به همین دلیل هم بازی‌های داخل خانه تیم‌هایی که تماشاگر دارند برای‌شان بسیار حایز اهمیت است. در واقع نمی‌توان منکر تاثیرگذاری هواداران در روند نتیجه گیری این تیم‌ها شد اما در عوض برای تیم‌های بدون تماشاگر بازی داخل و خارج خانه فرقی نمی‌کند و به نوعی آنها در خانه‌شان هم میهمان هستند. دو جدول زیر عملکرد 16 تیم لیگ برتری را در فصل هفدهم در داخل و خارج خانه نشان می‌دهد.

پرسپولیس تیم بیرون خانه
شاگردان برانکو ایوانکوویچ اگر به اندازه امتیازهایی که بیرون از خانه به دست آوردند در خانه کسب امتیاز می‌کردند به یک رکورد جدید می‌رسیدند. قرمزهای پایتخت از 15 مسابقه‌ای که میزبان نبودند 35 امتیاز جمع کردند در حالی که از همین تعداد بازی خانگی 29 امتیاز به دست آوردند. البته آنها در اکثر بازی‌های بیرون از تهران هم مثل همیشه هواداران خودشان را داشتند.

استقلال تیم داخل خانه
آبی‌های پایتخت در صدر جدول بازی‌های داخل خانه قرار دارند. آنها 34 امتیاز از 15 بازی خانگی به دست آوردند یعنی میانگین 2/2 امتیاز برای هر بازی. استقلال در این 15 بازی فقط یک باخت داشت و 10 مسابقه‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود اما در بازی‌های خارج خانه در همین جدول با 20 امتیاز یعنی 1/3 امتیاز برای هر بازی در مکان هشتم قرار دارند.

مشکی پوشان ضعیف‌ترین تیم خانگی
شاید یکی از دلایلی که باعث سقوط تیم مشکی پوشان به لیگ یک شد نتایج ضعیف این تیم در بازی‌های خانگی‌اش بود. آنها از 15 بازی فقط هفت امتیاز به دست آوردند یعنی کمتر از نیم امتیاز برای هر بازی. جالب اینکه مشکی پوشان در بازی‌های خارج از خانه‌اش هشت امتیاز به دست آورده بود.

سپیدرود و نفت تهران بدون برد خارج از خانه
بدون شک یکی از دلایل ماندگاری سپیدرود در لیگ برتر هوادارانش بودند که علی کریمی بارها در مصاحبه‌هایش به آن اشاره داشت. این تیم چه در زمان هدایت علی نظرمحمدی و امید روانخواه و چه از زمان حضور کریمی در بازی‌های خارج از خانه پیروزی نداشت. آنها از 15 بازی بیرون از رشت فقط چهار تساوی داشتند اما در بازی‌های خانگی شرایط برای این تیم و البته حریفانش بسیار متفاوت بود. علی کریمی از هفت بازی خانگی نیم فصل دوم چهار پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرد تا در نهایت این تیم از بازی‌های خانگی‌اش 26 امتیاز بگیرد. البته نفت تهران هم در کنار سپیدرود از تیم‌های بدون پیروزی در خارج خانه بود.

ذوب آهن و سایپا هم نوسان داشتند
ذوب آهن اصفهان اگر توانست جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد به این دلیل بود که در اصفهان خیلی سخت امتیاز از دست می‌داد. آنها بیش از دو امتیاز در هر بازی به دست آوردند سایپا هم که با نشستن در رده چهارم، سهمیه آسیایی کسب کرد بدون نوسان نبود. این تیم با اینکه تماشاگران زیادی نداشت اما در خانه بیشتر امتیاز جمع کرد.

در ادامه نگاهی بیندازید به جدول عملکرد بازی‌های داخل و خارج از خانه‌ی تیم‌های حاضر در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران.

جدول عملکرد تیم‌های لیگ برتری در داخل و خارج


جدول عملکرد تیم‌های لیگ برتری در داخل و خارج

پیامک :5000291247