به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 27
کد خبر: ۲۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

مکانی: عُقده پیراهن پرسپولیس را ندارم

مکانی: عُقده پیراهن پرسپولیس را ندارم

خوزستان اسپورت- دروازه‌بان تیم نفت آبادان گفت: عُقده پیراهن پرسپولیس را ندارم و بچه هم نیستم با پیراهن قرمز برای استقلالی‌ها کُری بخوانم بلکه مجبور به استفاده از این رنگ پیراهن در بازی با استقلال شدم.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، سوشا مکانی در خصوص بازی روز گذشته نفت آبادان مقابل استقلال، و حذف شدن این تیم از جام حذفی و همچنین حاشیه‌های مربوط به پیراهن قرمز این بازیکن در این بازی، صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم:

روز گذشته مقابل استقلال شکست خوردید و از جام حذفی کنار رفتید. درباره این بازی صحبت کن.
اجازه بدهید از زمانی که به ایران برگشتم، بگویم. من نفت آبادان را انتخاب کردم چون می‌دانستم اینجا شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم یک کار ماندگار انجام دهیم. این در حالی است که من پیشنهادات دیگری هم داشتم اما در آبادان مردم با تیم نفت زندگی می‌کنند و برد و باخت این تیم در زندگی آنها تاثیرگذار است. خوشبختانه بازیکنان هم تا آخرین نفس برای موفقیت نفت در زمین می‌جنگند و این مسائل باعث شده تا هیچ شکی به انتخاب نفت آبادان نداشته باشم. اما به هر حال شرایط جام حذفی با لیگ فرق می‌کند و برخلاف لیگ در جام حذفی شما هیچ جای جبران اشتباه ندارید. متاسفانه بعد از بازی با استقلال همه چیز دست به دست هم داد که من بازنده بازی باشم. البته من بازیکن بی‌تجربه‌ای نیستم و بعد از این همه سال حضور در سطح اول فوتبال، حضور در تیم ملی و رفتن به اروپا می‌دانم که در فوتبال از این برد و باخت‌ها زیاد است.

اما به هر حال انتقاداتی بعد از بازی نسبت به تو انجام شد.
مشکلی با انتقادهای سازنده ندارم اما یکسری افراد مغرضانه صحبت می‌کنند و غیرکارشناسی حرف می‌زنند. این مسائل من را اذیت می‌کند. می‌توانید حتی از مربیان من بپرسید که حتی وقتی گل می‌خورم از آنها مشورت می‌گیرم و این نشان می‌دهد که من چقدر انتقادپذیر هستم. من مشکلی با این انتقادات ندارم. اگر بخواهم یکسری مسائل را به زبان گلری بگویم شاید مردم عادی برخی اصطلاحات را متوجه نشوند. شما فیلم بازی را که ببینید متوجه می‌شوید من 20 خروج موفق در این بازی داشتم اما با یک خروج می‌خواهند همه چیز را زیر سؤال ببرند. برخی هم حرف‌هایی می‌زنند که هیچ ربطی به فوتبال ندارد و فقط می‌خواهند یکسری عقده‌های قدیمی را تسویه کنند. فوتبال برد و باخت دارد اما این مسائل من را آزار می‌دهد. من همه تمرکز خودم را برای بازی گذاشتم تا بتوانیم بعد از سال‌ها افتخار بزرگی را برای فوتبال آبادان به دست آوریم. اما حالا یکسری جبهه گرفتند و همه چیز را گردن من انداختند که اشکالی ندارد. من ترسی از این مسائل ندارم. ساده‌ترین مسئله این است که باخت را گردن دروازه‌بان بیندازید. این کار دم دستی‌ترین کار ممکن است و در هر تیمی این مسئله شاید وجود داشته باشد. وقتی تیم می‌برد بازیکنان مهاجم و گلزن بهترین بازیکن زمین هستند اما وقتی تیم می‌بازد همه چیز گردن دروازه‌بان می‌افتد. من جوان 16 ساله نیستم که تحت تاثیر این مسائل قرار بگیرم و این حرف‌ها روی من اثر نمی‌گذارد. من دروازه‌بانی نیستم که با این مسائل کمرم خم شود. اگر انتقادی سازنده باشد آن را به جان می‌خرم اما آنقدر توان و ظرفیتم بالا رفته که این مسائل را می‌پذیرم. چه کسی بهتر از من که دروازه‌بان هستم و می‌توانند همه چیز را به گردن من بیندازند.

شاید به این خاطر است که آبادانی‌ها خیلی به قهرمانی جام حذفی امید بسته بودند.
باور کنید من هم آرزو داشتم که بتوانیم قهرمان جام حذفی شویم اما هر چقدر تلاش کردیم نشد. از همه مردم آبادان و هواداران صنعت نفت عذرخواهی می‌کنم. آنها قبل از بازی من را یکصدا تشویق می‌کردند اما بعد از بازی تقصیرها به گردن من افتاد.در این شرایط امیدوارم اگر بردی هم به وجود آمد سهمی را به من اختصاص دهند و من را در برد شریک بدانند. انتظاری از کسی ندارم. در همه زندگی خودم را به خدای بالای سر وابسته کردم و انتظاری از بنده‌های خدا ندارم. تلاش زیادی می‌کنم ومی‌دانم خدا تلاشم را نادیده نمی‌گیرد. می‌دانم در این راه سختی‌های زیادی وجود دارد. انتقاد برای دروازه‌بان در همه جای دنیا وجود دارد و هیچ دروازه‌بانی از انتقاد در امان نیست.

شب گذشته مطلبی در صفحه شخصی‌ات منتشر کردی که خیلی‌ها آن را به حساب خداحافظی از نفت آبادان گذاشتند.
باور کنید تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد. 20 بار فیلم بازی را دیدم اما یکسری به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند. من هر کاری انجام دهم یکسری حرف برایم درمی‌آورند. من هیچ گاه برای هیچ تیمی کری نخواندم اما بابت پیراهن قرمزم دیروز مدعی شدند که برای استقلال کری خواندم. شما حتی قبل از مصاحبه هم هیچ مصاحبه یا نقل قولی از من پیدا نمی‌کنید که برای استقلال کری خوانده باشم. حتی باید بگویم نزدیکترین دوستانم استقلالی هستند. سرمربی و سرپرست تیم می‌تواند شهادت بدهند که شب قبل از بازی گفتم مقابل استقلال پیراهن مشکی می‌پوشم. من با یک برند تا پایان سال 2019 قرارداد دارم و لباس اول من مشکی و لباس دومم قرمز است که حتی در نروژ هم همین گونه لباس می‌پوشیدم. سرپرست تیم در جلسه گفته بود که دروازه‌بان ما مشکی می‌پوشد اما آقای فغانی داور بازی گفته که او می‌خواهد پیراهن مشکی به تن کند و به این دلیل من مجبور شدم لباس دومم که قرمز بود بپوشم. حتی 5 دقیقه قبل از بازی هم به سرمربی تیم اعلام کردم که اگر امکان دارد من با پیراهن مشکی وارد زمین شوم اما داور مشکی می‌پوشید و من مجبور شدم قرمز به تن کنم.من می‌دانستم که اگر پیراهن قرمز به تن کنم بعد از بازی کلی حاشیه به راه می‌افتد.بچه که نیستم که بخواهم با این کارها برای استقلالی‌ها کری بخوانم و یا اینکه عقده پیراهن پرسپولیس را هم ندارم تا بخواهم با این کارها در معرض دید باشم. حتی قبل از بازی خبرنگاری از من پرسید که نتیجه چه می‌شود ومن به او گفتم دنیا- آبادان. متاسفانه هر کاری انجام می‌دهم حرف و حدیث درست می‌شود.

درباره گل اولی که خوردی حرف و حدیث زیاد است. خودت درباره آن صحبت کن.
من توپ اول را مشت کردم و توپ دوم 4 متر روی هوا بود. شما اگر از یک مربی گلر تخصصی بپرسید می‌گوید که توپ وقتی بین نقطه پنالتی و محوطه 6 قدم قرار دارد، دروازه‌بان باید از دروازه بیرون بیاید و روی خط نایستد. این قانون دروازه‌بانی است. اگر بیرون نیایم مربی تیم می‌گوید وقتی امکان استفاده از دست داری چرا از آن برای مهار توپ استفاده نکردی؟ در این شرایط اگر بیرون نمی‌آمدم یک حرف درست می‌شد و حالا که بیرون آمدم یک حرف دیگر می‌گویند. در آن شرایط من روی هوا پریدم و توپ را مال خود کردم. توپ در دست من بود اما بازیکن حریف به عمد با دست توپ را از دستانم درآورد و با اینکار به بازیکن خودی پاس گل داد. دیگر در فوتبال این شرایط قابل پیش‌بینی نیست. من برای آقای فغانی به عنوان بهترین داور ایران و آسیا احترام زیادی قائل هستم و هیچ موقع در باره او صحبتی نکردم. به هر حال وقتی یک مربی و یک بازیکن اشتباه می‌کند به هر حال یک داور هم امکان اشتباه دارد. نباید این اشتباه را به من ارتباط دهند. من در آن شرایط بهترین کار را انجام دادم و به کمک دفاع آمدم و تاثیرگذار هم بودم به نحوی که توپ در دستان من بود اما وقتی بازیکن حریف با دست توپ را از دستانم درمی‌آورد دیگر اشتباه من چیست؟ اگر توپ روی زمین بود ومن اشتباه می‌کردم این انتقادات را می‌پذیرفتم. من در آن شرایط بهترین تصمیم را گرفتم و تا یک سال دیگر هم از تصمیم روز گذشته خودم دفاع می‌کنم. شاید از بدشانسی من بود آقای فغانی آن صحنه را ندید. اگر این اتفاق بر عکس رخ داده بود و ما اینگونه به گل می‌رسیدیم امروز همه رسانه‌ها پر بود از اخباری که گل نفت اشتباه بود و استقلال قربانی شده است. متاسفانه تیم نفت مظلوم است و کسی نیست از آن دفاع کند. در این بین همه اشتباهات هم به گردن من می‌افتد اما من کمر خم نمی‌کنم و اگر باختی هم رخ داده برای همه تیم بوده است. تا روزی هم که در این تیم باشم احترام هواداران نفت آبادان برای من واجب است و درد دل‌هایشان را می‌شنوم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۸
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1
2
تو و حامد ارادت خاصی واسه لنگ دارین لنگ میبینین دست و پاتون شل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1
2
متاسفانه آقای مکانی نه از نظر فنی نه از نظر اخلاقی در سطح تیم صنعت نفت نیست. امسال تیم خوب و کم حاشیه داشتیم ولی سه هفته ای که ایشون اومدند حاشیه به تیم اوردند اون از بازی ذوب آهن که با دفاعهای تیم درگیر شد اینم از شاهکار دیروزش که زحمات و بودجه یکسال صنعت نفت رو هدر داد. جالبه میگه من انتقاد پذیرم ولی هرچی از دهنش در میاد به منتقدین میگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
4
خدا کنه راست گفته باشی آقای سوشا
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
3
ناصر سالاری دروازبان ایده آلی نبود اما از سوشا ضعیفتر نبود
سوشا فوتبالش تموم شده اقای عیسی زاده پول شهرو به باد داد با این خریدش
کرم رضا روشنی
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1
3
افای مکانی شما زحمت خودته کشیدی درحال حاضر دروازبان خوبی هم هستی هوادارا ناراحتند همه شما را مقصر نمیدانند بازیکن استقلال ناجوانمردانه خطا کرد نمیدانم داور دید صحنه را یا نخواست ببینه وقتی کمک داور گل سالم نفت نپذیرفت مشخص شد صنعت باید با تیم داوری هم بجنگد خیلی عوامل باعث شکست نفت شدند
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
5
فولاد رو به خاک سیاه نشوندی جام آسیایی حذف شدیم الان هم نفت آبادان حذف کردی بخدا حیف بود چه فوتبالی بازی کرد نفت واقعا حقش فینال بود اقای سوشا خودت میدونی حرفایی که راجب پرسپولیس زدی همش دروغه و ارزو داری بتونی دروازه بان سوم پرسپولیس باشی. عقده ای
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
5
از اول با لباس قرمز اومد یعنی حاشیه آقای سوشا تو ابادان آبی و قرمز معنی نداره در ضمن ب نظر درسته سوشا اشتباه کرد ولی بزرگترین عامل شکست نفت داوری و اون فدراسیون دروغ گو هستش ب نظر من آبادان در این بازی جلو کل مافیا فوتبال ایستاد و واقعا توان شکست استقلال رو داشت ولی توان شکست مافیا فوتبال را نداشت لعنت ب این پایتخت نشینها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1
3
باشه ما هم باور کردیم
با اون لباس قرمز اومدی جلوی استقلال خواستی بگی ما هم بله، کری بخونی براشون
ولی با این ادا و اصولا از این بیشتر هم گل خواهی خورد.
امیدوارم آقای عیسی زاده به فکر دروازه بان باشه
صنعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
5
همه اشتباه می کنند . فرواردی هم که دروازه خالی را گل نمی کنه هم اشتباه کرده اما اشتباه دروازبانی خیلی سخته ! آقای مکانی ، پذیرش انتقاد سازنده سبب پیشرفت می شود . شما درست می گویید که در فاصله نقط پنالت تا دروازه ، دروازبان باید خروج کند اما نباید موقعیت را هم سنجید تا در آن شلوغی گفتار نشود ؟ در گل دوم فاصله توپ به دروازه از قبلی هم نزدیکتر بود اتفاقا خلوت تر هم بود ، چرا در خروج تردید کردید ؟ من عقیده دارم وقتی تیم گل میزند همه سهیم هستند و وقتی گل می خورد هم همه مقصر . در بازی های سنگین و این فشار تماشاگر و استرس مانع از تصمیم گیری های صحیح می شود . باید ساعت ها کار روانشناسی برای از بین بردن استرس ها میشد نباید همه از برد صد در صد حرف می زدند . برای شما و تیم محبوب نفت آرزوی روز های بهتر داریم .
فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
1
2
فوتبال دمادمی و با ذکر گفتن و دعا و جادو جمبل دیگه تموم شده دوره ش. بزن زیرش و شانسی و غیرت وداد وبی داد تموم شده. کمالوند و دایی و پورموسوی و قلعه نوعی برا فوتبال محلات هم بدرد نمیخورن. اخه اعتبار تیم و شهر رو میزاری روی افکارتون. اون از فرکی که مظاهریو کشت سوشا اورد فولاد حذف کرد. پورموسوی لک اورده یه شوت بلد نی بزنه حیف پوله. این فرازم تکلیفش مشخص. کلی خرج و بازیکن گرفتن. منتم میزاره. ولی دل بسته به مرتضی اسدی تو دفاع. اقا کارنامه ات با این دفاع مشخصه. دفاع خوب نداری. دروازبان خوب نداری. یا بودن و فراری دادی
صنعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
1
البته در ان شلوغی ، سوشا حساب شده تر تصمیم می گرفت بهتر بود اما از قضاوت بد داور هم نگذریم که بازیکن استقلال توپ را بادست از روی پست سوشا جلوی پای منتظری انداخت . و گل مردود بود . استقلالی ها نمی خواستند به آبادان بیایند اما چه شد که تصمیم شان عوض شد ، باید از این داوری ها پی به پشت پرده ها برد
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
1
همین صوفیانی بازی پرسپولیس و نفت ابادان خودش در ضربات پنالتی درآورد سوشا در هر دو گل مقصر بودی مخصوصا گل دوم توپ 5 ثانیه در هوا بود راحت میشد توپ رو مشت کرد بسه دیگه این همه مظلوم نمایی
گل دوم رو مثل بازی گل کوچک گل خوردی
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
1
آفرین به ! با نظرت موافقم. کارشناسانه واز سر دلسوزی بود. دمت گرم!
فقط فولاد
|
United States of America
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
1
ﭘﯿﺘﺮﭼﮏ ﻫﻢ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺑﮕﻪ ﻣﻦ ﺩﯾﺮﻭﺯ 60ﺗﺎ ﭘﺎﺱ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺍﺩﻡ ﺍﻧﻘﺪﻡ ﺗﻮﭖ ﮔﺮﻓﺘﻢ !
ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﭘﺎﺱ ﮔﻞ ﻣﯿﺪﯼ ﺑﻪ ﺗﯿﻢ ﺣﺮﯾﻒ ﺧﺐ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﯿﺲ ﺩﯾﮕﻪ
ﻫﺮﮐﺎﺭﯼ ﻫﻢ ﮐﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﯽ ! ﺗﻮﭖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭﻇﯿﻔﺘﻪ ! ﯾﻪ ﺗﻮﭖ
ﺧﺎﺭﻗ ﺎﻟﻌﺎﺩﻩ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﻫﻤﻪ ﻣﯿﮕﻦ ﺍﯾﻮﻝ ﭼﻪ ﮔﻠﺮﯼ ! ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﻓﻘﻂ
ﺗﻮﭘﺎﯼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺗﻮﭘﺎﯼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺗﺮﯼ ﻫﻢ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ
ﻣﻘﺼﺮﯼ !!!
ﻓﻨﯽ ﺑﺤﺚ ﮐﻨﯿﻢ؟ ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﮔﻠﺮ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﺎﻣﻞ
ﺗﻮﭖ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻧﺸﺪﻩ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺍﺯﺵ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﯿﺎﺩ ! ﺍﮔﺮ
ﺍﻭﻣﺪﯼ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﻣﻄﻤﺌﻨﻢ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﭖ ﻣﺎﻝ ﻣﻨﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦﺻﻮﺭﺕ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﻓﺎﻋﻪ ﻋﺰﯾﺰﻣﻦ .
منطقی حرف بزن اقای سوشا .بهترین فولاد اون دوره رو حذف کردی با شاهکارات حالا هم صنعت نفت رو .چی میخای از جون ما .برو پرسپولیس دروازه بان سوم شو .شاید اونا رو از صدر بیاری پایبن .
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
1
من معتقدم سوشا تو چندین خروج موفق عمل کرد و رو گل اول مقصر بود.ولی با همه اینها سوشا یه سر و گردن از صوفیانی بالاتره
اگه به عقب برگردین میبینین که صوفیانی هم چند باخت رو مقصر بود گل لایی و ....
فک میکنم تو این بازی مدافعین وسط ما خوب نبودن این توپ ها رو اگه دفاع وسط با سر دفع کنه کار دروازه بان راحت تر میشه
در کل خروج های دروازه بان مزیت هر دروازبانیست و با تلاش بیشتر قطعا سوشا جبران میکنه.
اون دوست فولادی که بازی اسیایی فولاد رو میگه باید یاداور شم که فولاد با سوشا قهرمان شد پس نمک نشناس نباشیم.با حمایت از سوشا فشار روانی رو از ایشون بگیریم تا شایستگیهاش رو بتونه نشون بده
بازیکن اگه اشتباه نکنه رباطه
صحبت های سوشا نشون داد فکرش فقط موفقیت نفته پس کنارش باشیم
پس اشتباهاتمون رو اصلاح و ما هم به عنوان هوادار افتخار افرین باشیم به امید موفقیت نفت ابادان
صنعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
امشب در شبکه ورزش اقای عسکری بازی نفت و استقلال را کارشناسی کرد . هر چند نمی خواست در فازی حرکت کند که بعد مشکل پیدا کند اما همین قدر هم نشان داد چطور سر صنعت بریده شد و به داوری باخت . در صحنه گل اول استقلال گفت اگر توپ با دست ابی به منتظری رسیده باشد گل مردود و افساید است و اگر با دست دروازبان خورده باشد گل درست است در حالیکه اصلا استیل و دست سوشا نشان میداد دستانش در حالت گرفتن توپ است و نه ضربه زدن به ان . در ضمن گفت هیچ خطایی از صنعت اتفاق نیقتاده ...روی کرار خطا را قبول و پنالتی را محرز اعلام کرد . و خطا روی لوسیانو از جانب سید حسینی را مستحق کارت دانست که سید دو کارته و باید اخراج میسد . گل دوم صنعت را گفت قاطع نمی توانم نظر بدهم که با خنده حضار روبرو شد . بله دوستان صنعت به داوری باخت . از تیم خود حمایت تا در لیگ موفق باشد این تیم توان سهمیه را دارد .
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
Ramaعزیز جوابه مردم رو کی میده؟چطوری جبران میکنه؟بچه که نیستیم آخره فصل پولشو میگیره و میره به ریشمونم میخنده همین کمالوند رو میبینی؟اگه استقلال رو برده بود بازم شکایتاش شروع میشد و سازه رفتن میزدپس برادر دلت برا اینا نسوزه من و تو هوادار مظلومیم نه اینا
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
دست هاي پشت سوشا مكاني كه هيچ جا بازي نكرده بود به آبادان اورد همون هاي كه درويشي اسدي اوردن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها