به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۲۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیام نفتی‌ها به لیگ برتر؛ ما داریم می‌آییم

پیام نفتی‌ها به لیگ برتر؛ ما داریم می‌آییم

وصال روحانی
نتایج هفته پانزدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور که دوشنبه شب برگزار شد، قهرمانی نفت مسجدسلیمان را در نیم‌فصل اول از حالا حتمی و کارنامه این تیم را فوق‌العاده‌تر ساخت. مردان محمود فکری در 15 مسابقه خود فقط یک باخت داشته و 11 برد و 3 تساوی هم کسب کرده‌اند و در ازای 20 گل زده فقط شش بار دروازه‌شان فرو ریخته است.

کار دوشنبه شب نفتی‌ها هم عالی بود زیرا نساجی را در شرایطی در قائمشهر با نتیجه یک بر صفر شکست دادند و برتری 7 امتیازی خود بر این رقیب را به 10 پوئن افزایش دادند که نساجی امیدی فراوان به پیروزی و نزدیک شدن به پیشاهنگ داشت. اگر این پیروزی شرایط تیم مسجدسلیمانی را ایده‌آل‌تر و رسیدن به آن را برای رقبایش سخت‌تر کرد، تیم تحت هدایت مهدی پاشازاده (نساجی) به دنبال این نتیجه رتبه دوم جدول را هم از دست داد و زیر دست بادران تهران قرار گرفت.

تیم‌های برق جدید شیراز و خونه به خونه بابل نیز که توسط داود مهابادی و جواد نکونام هدایت می‌شوند، به سوی مجوز حضور در لیگ برتر خیز برداشته‌اند اما با شرایط فعلی به نظر می‌رسد که حداکثر برداشت ممکن برای آنها کسب مقام دومی و به واقع تصاحب دومین سهمیه صعود از «لیگ یک» باشد و اینطور که نفت مسجدسلیمان می‌تازد، رسیدن به آن و درآوردن مجوز اول صعود از دستش بسیار سخت نشان می‌دهد.

چه باک؟
استحکام عالی خط دفاعی، نقطه اصلی قوت نفت مسجدسلیمان در این فصل بوده و عده‌ای از این تیم به خاطر نداشتن قوتی همپا و برابر در خط حمله‌اش ایرادات زیادی گرفته‌اند اما چه باک که وقتی خط دفاعی تیم‌تان در 15 مسابقه فقط 6 گل می‌خورد می‌توانید حتی با یک تک گل زده هم به پیروزی برسید و امتیازات را روی هم جمع کنید و این دقیقا همان اتفاقی است که برای نفتی‌های مسجدسلیمان افتاده است. فکری که سال‌ها مدافع و هافبک استقلال و البته کاپیتان این تیم پرمهره تهرانی بود، به خیل آبی‌پوشانی تعلق دارد که پس از آویختن کفش‌های بازیگری‌شان، به مربیگری روی آورده و کم یا زیاد در این حرفه ماندنی شده‌اند و به جز فکری که امسال نفت مسجدسلیمان را به پیشتاز خیره‌کننده «لیگ یک» تبدیل کرده و مهدی پاشازاده می‌توان به سیروس دین‌محمدی، مجید نامجومطلق، علی لطیفی و البته جواد نکونام هم اشاره کرد که این آخری از زمانی که هدایت خونه به خونه را در دست گرفته استحکامی نفت مسجدسلیمان‌وار را در این باشگاه مازندرانی به وجود آورده است.

طاقت‌فرساتر از لیگ برتر
اینکه مکتب استقلال به خوبی در امر مربی‌پروری عمل کرده و هادی طباطبایی و بیژن طاهری را نیز در این عرصه حاضر دارد (و همینطور صادق ورمزیار، محمد نوازی و جواد زرینچه را) خبر از سختکوشی این مردان در حرفه دشوار مربیگری می‌دهد اما محمود فکری امسال به مدارجی رسیده است که حیرت‌انگیز می‌نماید و تمام همتاهای آبی‌پوش‌اش و اصولا هر مربی ایرانی آرزوی آن را دارد و همه می‌دانند که کسب آن در «لیگ یک» حتی از لیگ برتر هم سخت‌تر و طاقت‌فرساتر و اوضاع در آن پیچیده‌تر است.

انتخاب راه درست
فکری البته پیشینه کمک مربیگری و کار در کادر فنی استقلال را هم دارد اما وقتی دید هر راهی که می‌رود منجر به انتخاب او برای احراز سرمربیگری این تیم و سایر تیم‌های لیگ برتری نمی‌شود راه درستی را انتخاب کرد. او به دل لیگ دسته اول کشور رفت تا آنجا آنقدر پرتجربه و کارآمد شود که خود استقلالی‌ها وی را بخواهند، پاشازاده و جواد نکونام نیز دقیقا همین راه را رفته‌اند و هر چند نامجومطلق بسیار زودتر از آنها این راه را رفته و نتیجه چندانی نگرفته بود اما همیشه راه‌ها به روی مردان پرتلاشی از این قماش باز است تا سرانجام به درجاتی برسند که نتوان آنها را نادیده گرفت و فکری همین مسیر را طی می‌کند.

مردان سرسخت نفت
امثال میلاد میداودی که مثل نامبردگان یک استقلالی سابق است و همچنین پیمان میری، عباس عسگری، حسین دوستدار، احمد حجتی، صادق صادقی و اکبر آفاقی امسال بازی‌های خوبی را برای نفت مسجدسلیمان در «لیگ یک» ارائه داده‌اند و این تیم بخصوص با میزان دوندگی و قدرت جسمانی و بازی حساب شده‌اش رقبا را شگفت‌زده کرده و تو گویی از حالا می‌گوید که «لیگ برتر، ما می‌آییم» و دورخیز کرده است تا به سبک و روش پارس جنوبی جم سال بعد در لیگ برتر هجدهم بدرخشد و آنجا هم مدعی باشد. در این میان فکری هم بار آینده‌اش را از حالا بسته است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
عیسی اسدپور کوفی
|
Netherlands
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
خدا کند یهوی مسولین نزنه بسرشون که نفت نمیتونه توی ورزش
قهرمانی تیمداری کنه باز مثل زمان بهروز مکوندی وهمه مردم مسجدسلیمان که منتظر یه تیم داری خوب از طرف شرکت نفت بودند که در عین بی مسولیتی همه رو افسرده کردن ولی استقلال پرسپولیس تراکتور و......... داردن از بودجه نفتی این مملکت میخورند ولی برای ما بده یعنی کسی رو نداریم حقمون بگیره امیدوارم که ایطور نشه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها