به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۲۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

استقلال 2 – مشهد 1؛ نفس راحت آبی‌ها در غبار اهواز

استقلال 2 – مشهد 1؛ برد آبی‌ها در بازی شش امتیازی

خوزستان اسپورت
هفته یازدهم لیگ هفدهم – استادیوم غدیر اهواز
 پنجشنبه 12 آبان 96 – ساعت: 17
استقلال خوزستان 2 – سیاه‌جامگان مشهد 1
گل: یونس دلفی (70 و 73) – گوران یرکوویچ (86- پنالتی)
داور: سعید رحیمی مقدم
کمک داوران: رحیم شاهین و یعقوب حجتی
اخطار: عبدالله بهمنی، رضا کرملاچعب (استقلال)
تماشاگر: پانصد نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، مهرداد پورابوالقاسم، ابوالفضل علایی، موسی کولی‌بالی، عقیل کعبی، میثم دورقی، حسین بهرامی (58- طالب ریکانی)، حکیم نصاری، یونس دلفی، فرید بهزادی‌ کریمی (77- رضا کرملاچعب) و کلودیر مارینی جونیور (69- عبدالله بهمنی)
سرمربی: عبدالله ویسی

سیاه‌جامگان مشهد: محمدحسین عین‌افشار، میرهانی هاشمی، وحید عسکری، محمدمهدی عسکری (80- یونس شاکری)، رضا شربتی، محمدرضا خرسندنیا، امیرمحمد پناهی (75- گوران یرکوویچ)، پیام ملکیان، حمیدرضا علی‌عسگری (46- سبحان خاقانی)، روح‌الله سیف‌اللهی و کیوان امرایی
سرمربی: علیرضا مرزبان

خلاصه بازی
استقلال خوزستان با کسب پیروزی 2 بر یک مقابل سیاه‌جامگان مشهد از قعر جدول رده‌بندی جدا شد.

همسایگی استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان در انتهای جدول رده‌بندی، اهمیت امتیازات این مسابقه را دوچندان کرده بود. استقلال خوزستان بعد از پیروزی مقابل ملوان انزلی با یک تغییر و قرار دادن جونیور برزیلی در ترکیب اصلی به میدان آمده بود و سیاه‌جامگان هم که حسین بادامکی و مصطفی احمدی را به‌خاطر محرومیت در اختیار نداشت، شاهد تغییراتی در ترکیب اولیه تیمش بود.

نیمه نخست این مسابقه در هوای غبارآلود اهواز چنگی به دل نمی‌زد. مالکیت توپ بیشتر در اختیار آبی‌پوشان بود و شاگردان ویسی اکثر دقایق را در نیمه زمین سیاه‌جامگان به توپ ضربه می‌زدند، اما اهمیت امتیازات این بازی و ترس از شکست احتمالی، باعث شده بود که بازیکنان دوتیم کمتر دست به ریسک بزنند و بی محابا به سمت دروازه‌ی تیم مقابل هجوم ببرند.

اولین و مهم‌ترین صحنه خطرناک نیمه نخست، در دقیقه 25 روی دروازه سیاه‌جامگان خلق شد، ولی ضربه سنگین پای راست حکیم نصاری در پی پاس فرید بهزادی کریمی، تیر افقی دروازه‌ی مشهدی‌ها را به لرزه در آورد. در سمت مقابل هم حمیدرضا علی‌عسکری صاحب یک فرصت شد که موفق به عبور از وحید شیخ‌ویسی نشد و توپ وی به کرنر رفت تا نیمه اول بدون گل مساوی تمام شود.

مربیان دوتیم در نیمه دوم با انجام تعویض‌هایی در صدد سرعت دادن به بازی و رسیدن به گل بودند، اما تا قبل از دقیقه 70 که استقلال خوزستان دروازه حریف را باز کند، شاهد موقعیت‌های مسلم گلزنی نبودیم و در این دقیقه بود که آبی‌پوشان روی ضدحمله‌ای سریع، پاس بلند دورقی، فرار بهزادی کریمی و ضربه نهایی یونس دلفی توپ را تبدیل به گل اول بازی کردند.

استقلالی‌ها که با این گل و تشویق اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه روحیه گرفته بودند، برای زدن گل دوم فقط 3 دقیقه انتظار کشیدند و باز هم یونس دلفی بود که شادی را به اردوی آبی‌پوشان جنوبی آورد و گل دیگری درون دروازه مشهدی‌ها جای داد.

سیاه‌جامگان که بعد از پذیرش گل دوم، یونس شاکری را در کنار گوران یرکوویچ به خط حمله اضافه کرده بود، در دقیقه 85 صاحب یک ضربه پنالتی مشکوک شد و با گل شدن این ضربه پنالتی، حساسیت در دقایق پایانی بازی به اوج رسید، اما نتیجه 2 بر یک به‌سود استقلال خوزستان تا سوت داور به نشانه پایان بازی پابرجا ماند.

استقلال خوزستان با این پیروزی 10 امتیازی شد و به رده چهاردهم رسید. سیاه‌جامگان مشهد نیز به رده شانزدهم نزول پیدا کرد.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): فرید بهزادی کریمی در پی پاس بلند میثم دورقی روانه‌ی محوطه‌ی جریمه سیاه‌جامگان شد و پس از اینکه ضربه وی توسط محمدحسین عین‌افشار دفع گردید، یونس دلفی با حضوری به موقع ضربه نهایی را زد و توپ را از خط دروازه حریف عبور داد.

2-0 (استقلال): فرید بهزادی کریمی این بار از منطقه چپ خط دفاعی سیاه‌جامگان حرکت کرد و توپ را به محوطه جریمه‌ی این تیم فرستاد و یونس دلفی هم دروازه‌ی سیاه‌جامگان را هدف قرار داد که توپ بعد از برخورد به دستان محمدحسین عین‌افشار و تیر دروازه وارد دروازه‌ی مشهدی‌ها شد تا بار دیگر حلقه شادی آبی‌ها به نشانه گل تشکیل شود.

2-1 (سیاه‌جامگان): سعید رحیمی مقدم داور مسابقه برخورد یونس شاکری مهاجم سیاه‌جامگان و مهرداد پورابوالقاسم مدافع استقلال را پنالتی اعلام کرد و پس از اینکه اعتراض استقلالی‌ها به این صحنه مشکوک ثمری نداشت، گوران یرکوویچ پشت توپ ایستاد و پنالتی را تبدیل به گل کرد.

در حاشیه
* در هوای آلوده اهواز استقبال چندان زیادی از این مسابقه صورت نگرفت و حدود پانصد نفر در ورزشگاه غدیر حضور یافتند.
* عکاسان و خبرنگاران ورزشی هم استقبال زیادی از این دیدار انجام ندادند و تعداد اصحاب رسانه نسبت به دیدارهای قبلی کمتر بود.
* غلامرضا عنایتی کمک مربی سیاه‌جامگان با کفش‌های قرمز روی نیمکت حضور یافته بود. عنایتی در مورد اینکه چطور کفش قرمز پوشیده است، گفت: باشگاه این کفش‌ها را داده و خودم دوست نداشتم!
* در دقیقه 54 پس از اینکه جونیور مارینی مهاجم برزیلی استقلال روی بازیکن حریف خطا کرد، نیمکت تیم سیاه‌جامگان نسبت به تصمیم داور مبنی بر نشان ندادن کارت زرد معترض شدند.
* فرید بهزادی کریمی که روی هر 2 گل استقلال خوزستان نقش داشت، به‌دلیل مصدومیت در دقیقه 77 جایش را به رضا کرملاچعب داد.
* هواداران حاضر در ورزشگاه غدیر پس از خاتمه بازی به تشویق بازیکنان و مربیان استقلال خوزستان به‌ویژه عبدالله ویسی پرداختند.
* عبدالله ویسی در دقایق پایانی به‌شدت نسبت به تصمیمات داور مسابقه معترض شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
بازم خدا رو شکر که استقلال طعم پیروزی در لیگ برتر رو چشید ولی هنوز با یک تیم منسجم فاصله دارد، داوری که افتضاح بود و اصلا پنالتی درست نبود.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
تبریک تبریک خسته نباشید به کادر فنی و بازیکنان استقلال صنعتی
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
بعنوان یه فولادی تبریک میگم . یونس دلفی عالی بود ایکاش اقای پورموسوی عزیز هم از ملیپوشان نوجوان که در فولاد هستند تو بازیای بعدی استفاده بکند . اس خوزستان هم باید چند بازیکن تو نیم فصل به لیستش اضافه کنه بعضی پستها نفر کم داره
فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
تبریک اس .خوزستان .ان شالله فردا صنعت هم ببره. حالمون تو این گردوخاک خوب بشه.
دلفی قدر خودشو بدونه میتونه بازیکن اینده داری باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
افرین به اس هجومی بازی کرد تبریک
فولادشهراهواز
|
Germany
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
تبریک. انشاا... پیروزیهای بعدی...
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
1
مبارک استقلال خوزستان این سه امتیاز. انشالله فردا صنعت هم سه امتیازو بگیره
میرحسین ابراهیم وند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
ماشالاه دلفی عالی بود
دنیا و فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
دلفی خیلی خوب بود اگه مثل زهیوی فردا ول نکنه و نره تا خراب بشه یه دنیا افسوس زهیوی رو میخورم
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
مبارک باشه آفرین وخسته نباشید کریمی و دلفی عالی بودن موسی محشره خیلی عالیه، استقلال اگر دو دفاع وخوب قد بلند و یک هافبک مطمین دیگه اگر بگیره قطعا خیلی بهتر نتیجه میگیرن، خسته نباشید بچه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
استقلال خوزستان خيلي خوب بود و خوب نتيجه گرفت و مباركشان باشد اما نكته مهم اين است كه ما هوادار از نمايندگانمان كه بعد از پايتخت بيشترين تعداد نماينده در سطح اول فوتبال كشور را داريم فقط برد ميخواهيم شما اگر به تيمهاي پائين جدول نگاه كنيد واقعاً استقلال خوزستان با تمام اين همه مشكلات مالي و مديريتي ولي خيلي بهتر از سياه جامگان ، سپيد رود و گسترش فولاد بازي ميكند ولي آنها بدليل حضور سنگين هوادارانشان در بازيهاي خانگي و تشويق و شريك شدن با آنها در اين بازيها روي امتيازات بازيهاي خانگي حساب ويژه باز كرده اند اما براي بازيكنان استقلال خوزستان وجداناً چه فرقي بين بازيهاي ميزبان و مهمان ميتواند وجود داشته باشد كو آن بازيهاي قشنگ نمايندگان خوزستان با حضور هوادارانشان در الغدير اهواز و كو آن جهنم الغدير .
واقعاً اگر ما هواداران خونگرم و دوستداشتني قراره در مورد بازيكنان و كادرفني و ديگر مسائلي كه باعث افت نماينگانمان در بعضي بازيها إظهار نظر كنيم بد نيست كمي هم در مورد عدم حضورمان در بازيهاي الغديراهواز و بنوعي دليل قهرمان با سكوهاي الغدير را جويا شويم شايد ايراد كار اينجاست .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها