به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

سواری: هدف فولاد قهرمانی به هر قیمت نیست

موسی سواری می گوید: بازیکن باید از فوتبال لذت ببرد. عملکرد خوب مقدم بر نتیجه است و این تقریبا شعار باشگاه فولاد هم هست.
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان فولاد خوزستان گفت: رعایت مسائل فنی و اخلاقی در اولویت کار تیم نوجوانان فولاد قرار دارد.

موسی سواری در گفت و گو با خوزستان اسپورت در خصوص صعود مقتدرانه تیم نوجوانان فولاد به جمع چهار تیم مرحله پایانی لیگ نوجوانان کشور گفت: خوشبختانه زحمات مجموعه فولاد به ثمر نشست و توانستیم ضمن ارائه بازی های قابل قبول به نتایج مطلوبی نیز دست پیدا کنیم.

سواری ادامه داد: در گروهی قرار گرفته بودیم که تیم های اول تا سوم فصل گذشته مسابقات در آن قرار داشتند ولی با این وجود توانستیم به عنوان تیم اول به مرحله نهایی صعود کنیم. انشاءالله با حمایت باشگاه و تلاش بازیکنان و مربیان بتوانیم باز هم جام قهرمانی را برای هواداران باشگاه به ارمغان بیاوریم، هر چند که کسب قهرمانی تنها هدف باشگاه فولاد نیست.

سرمربی تیم نوجوانان فولاد و تنها مربی خوزستانی حاضر در کادر فنی تیم های ملی فوتبال ایران که به عنوان مربی تیم ملی نونهالان فعالیت می کند، در خصوص اهداف تعیین شده از سوی باشگاه فولاد برای تیم نوجوانان اظهار کرد: مدیرعامل و مدیر تیم های پایه ای باشگاه فولاد خوزستان از ابتدا اعلام کردند که رعایت اخلاق، پرورش بازیکنان مستعد، ارائه بازی های زیبا و کسب قهرمانی را به عنوان اولویت های تیم خود قرار دهیم.

سواری ادامه داد: در سه سال اخیر که به عنوان سرمربی در تیم نوجوانان فولاد فعالیت داشته ام، نهایت سعی خود را کرده ام تا اهداف باشگاه فولاد در این رده سنی برآورده شود. به هر حال من در کنار مربی گری، یک معلم هستم و بر اساس رسالت شغلی ام باید اصول را رعایت کنم. از طرف دیگر طبق سیاست گذاری باشگاه فولاد خوزستان برای کسب قهرمانی دست به هر کاری نمی زنیم. در تیم نوجوانان فولاد با رعایت مسائل اخلاقی به استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد برای آینده باشگاه می پردازیم و در کنار رعایت این مسائل سال گذشته قهرمان شدیم و امسال به جمع چهار تیم نهایی رسیدیم.

وی افزود: اولویت ما بازی بازیکنان است. همیشه از آنها خواسته ام فوتبال خوب و زیبایی را بازی کنند تا نتیجه دلخواه هم در کنار آن به دست بیاید. بازیکن باید از فوتبال لذت ببرد. عملکرد خوب مقدم بر نتیجه است و این تقریبا شعار باشگاه فولاد هم هست. ما یک سالی است که شکست نخورده ایم و انشاءالله این روند را در مسابقات نهایی هم ادامه می دهیم .

سواری: هدف فولاد قهرمانی به هر قیمت نیست

موسی سواری در پاسخ به این سئوال که آیا با این صحبت موافق است که فوتبال خوزستان دچار فقر استعداد فوتبالی شده، چنین گفت: خیر، با این نظریه که از سوی برخی از افراد مطرح می شود موافق نیستم. به نظرم خوزستان چشمه جوشان استعدادهای فوتبال است. همین الان در هر نقطه از استان بازیکنان مستعدی وجود دارند که نیاز به شناسایی و حمایت دارند تا رشد پیدا کنند. شما ببینید اسکلت بندی اصلی تیم نوجوانان فولاد را بر پایه بازیکنان خوزستانی گذاشته ایم و این بازیکنان به خوبی نشان داده اند که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم نوجوانان فولاد را دارند.

وی افزود: همچنین در کنار استفاده از بازیکنان خوزستانی، از تعدادی از بچه های استان های همجوار که استان هایی دارای استعداد اما محروم از امکانات هستند استفاده کرده ایم. در مجموع بیش از 80 درصد لیست تیم نوجوانان فولاد را بازیکنان خوزستانی تشکیل می دهند و در کنار این نفرات از چند بازیکنان مستعد استان های همجوار استفاده کرده ایم.

موسی سواری در این خصوص که آیا موافق حضور بازیکنان تیمش در اردوی تیم ملی نوجوانان ایران است یا خیر، چنین پاسخ داد: صددرصد موافق هستم و خوشحال می شوم اگر تعداد بازیکنان ملی پوش ما بیشتر شود. همین امروز لیست تیم ملی نوجوانان اعلام شده و 7 بازیکن از تیم ما دعوت شده اند که باعث شد خستگی مسابقات چند روز اخیر از تن ما بیرون بیاید. این فقط نظر شخصی من نیست، بلکه مدیرعامل و مدیر تیم های پایه ای باشگاه فولاد نیز از پیشرفت بازیکنان باشگاه و تغذیه تیم های ملی حمایت می کنند.

وی ادامه داد: هر چقدر تعداد ملی پوشان فوتبال خوزستان در رده های مختلف سنی کاهش پیدا کند، فوتبال این استان به انزوا می رود. اگر در گذشته همه جا صحبت از بازیکنان خوزستانی بود، به این دلیل بود که اسکلت تیم های ملی را فوتبالیست های این خطه تشکیل می دادند. افزایش تعداد ملی پوشان در رده های سنی مختلف برای وجهه بین المللی باشگاه فولاد خوزستان نیز بسیار مفید است و حضور بازیکنان این باشگاه در مسابقات تیم های ملی ایران باعث بیشتر مطرح شدن نام باشگاه فولاد در عرصه بین المللی خواهد شد.

موسی سواری در پایان گفت و گو با خوزستان اسپورت عنوان کرد: امیدوارم توانسته باشیم اهداف باشگاه فولاد خوزستان که همان استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد در کنار رعایت اصول اخلاقی است را برآورده کرده باشیم. همچنین جا دارد از مجموعه باشگاه فولاد و هواداران آن که همیشه از تیم ما حمایت کرده اند کمال تشکر را داشته باشم.

سواری: هدف فولاد قهرمانی به هر قیمت نیست


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
2
خسته نباشید اقای سواری امیدوارم هرچه زودتر ازستارهاتون
رونمایی کنید.
معین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
3
تبریک بابت صعود و موفقیت تیم نوجوانان فولاد خوزستان و تبریک برای دعوت 7 بازیکن به تیم ملی نوجوانان
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
2
درود بر مربی موفق و بااخلاق فوتبال خوزستان برایتان ارزوی موفقیت بیشتر دارم
مصطفی از شوشتر
|
United States of America
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
0
تبریک و خسته نباشید به مربی زحمتکش و سازنده جناب آقای موسی سواری که سهم زیادی در موفقیت های باشگاه فولاد دارند.
فولاد خورشيد جنوب
|
Germany
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
1
* عملكرد خوب مقدم بر نتيجه است* به اين مي گويند اصول گرايي و يا به قول غربيها داشتن پرنسيب . درود بر باشگاه فولاد و اقاي سواري
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
تیم خوبین بستین موفقیت ازآن خوزستان است پیش به سوی قهرمانی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها