به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۲۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

تاریخ نگار مشهور صنعت نفت درگذشت

تاریخ نگار مشهور صنعت نفت درگذشت

خوزستان اسپورت- نویسنده کتاب‌های تاریخی صنعت نفت پس از چند سال مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خوزستان اسپورت، علی یعقوبی‌نژاد نویسنده مشهور خوزستانی و مورخ حوزه صنعت نفت که چندین اثر در این حوزه به یادگار گذاشته است، پس از چند سال مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکر وی امروز (چهارشنبه) در آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی به خاک سپرده شد.

علی یعقوبی‌ن‍‍ژاد، متولد سال 1324 اهواز، از چهره‌های فرهیخته و تاریخ نگاران صاحب‌نام در حوزه صنعت نفت بود که چندین اثر ارزشمند را در این حوزه به نگارش در آورده بود. وی 40 سال سابقه فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت نفت را داشته و آخرین سمت وی مدیر آموزش، فنون و تکنولوژی شرکت ملی نفت ایران بود.

"رئیس نفت" مهم‌ترین اثر زنده‌یاد یعقوبی‌نژاد است که به صورت مستند به تاریخ اکتشاف نفت در ایران و چگونگی شکل گیری صنعت نفت تا پایان کار کنسرسیوم می پردازد. همچنین کتاب‌های ارزشمندی نظیر "بوی نفت می‌آید، انگلیسی‌ها آمدند"، "نفت در خاک خون‌آلود" و "نفتی‌ها آمدند" از دیگر آثار به‌جای مانده از این چهره‌ی فرهیخته خوزستانی هستند.

مجلس یادبود این تاریخ نگار مشهور صنعت نفت از ساعت 9 تا 11 صبح فردا (پنجشنبه) در مسجد امام حسین (ع) نیوساید اهواز برگزار می‌شود.

خوزستان اسپورت، درگذشت شادروان علی یعقوبی‌نژاد را به خانواده محترم ایشان، خصوصاً کارون یعقوبی‌نژاد رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال اهواز، همچنین به خانواده صنعت نفت، تسلیت می‌گوید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
4
خدا رحمتشون کنه
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
3
استاد یعقوبی جزو نخبگان استان و کشور بودند و در آثار گرانسنجی که به رشته تحریر در آوردند با قلمی شیوا به توصیف مظلومیت مردم خوزستان و چپاولگری انگلیسیها در زمان اولیه کشف و استخراج نفت پرداختند. روحشون قرین رحمت باشه . برای شادی روح ایشون یک فاتحه بخونید.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها