به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 19
کد خبر: ۱۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

آمار عجیب در پنالتی‌ها؛ استرس در میهمانی

آمار عجیب در پنالتی‌ها؛ استرس در میهمانی

خوزستان اسپورت- در این فصل هر شش پنالتی تیم‌های میزبان گل شد، ولی دو پنالتی از سه ضربه میهمان‌ها از دست رفته است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نود، پنالتی زدن در مقابل تماشاگران خودی راحت‌تر است یا در زمین حریف؟ هر چند که در زمین خانگی، انتظارها بالاتر است و همین منجر به افزایش استرس بازیکنی می‌شود که پشت پنالتی قرار گرفته؛ ولی بازیکن آشنایی و تجربه بیشتری با محیط دارد.

با نگاهی به پنالتی‌های لیگ هفدهم، مشخص می‌شود که بازیکنان در زمین خودی در ضربات پنالتی موفق‌ترند نسبت به پنالتی‌هایی که در بازی‌های خارج از خانه زده می‌شود. در این فصل تا پایان هفته سوم، داورها 9 مرتبه بازی را به بهانه خطای پنالتی متوقف کردند. از این 9 ضربه پنالتی، شش خطا به سود میزبان‌ها اعلام شده بود که هر شش ضربه پنالتی میزبان‌ها تبدیل به گل شد.

ولی آمار میهمان‌ها اصلا چنگی به دل نمی‌زند. تیم‌های میهمان در این فصل فقط یک مرتبه از ضربه پنالتی به گل رسیدند. تعداد از دست دادن پنالتی مهمان‌ها، دو برابر گل شدنش است. یعنی از سه پنالتی که به سود تیم‌های مهمان لیگ گرفته شد، دو تای آن از دست رفت. ولی صددرصد پنالتی‌های میزبان‌ها گل شد.

محمد نصرتی، رضا خالقی‌فر، مرتضی آقاخان، جاسم کرار، حامد شیری، سهیل حق‌شناس، شش بازیکنی بودند که در زمین خودی، پنالتی‌های این فصل را به گل تبدیل کردند. در بین مهمان‌ها فقط محمدی برای پارس‌جم‌جنوبی گل زد. نانگ و سینگ هم در دیداری که تیم‌شان مهمان حریف بود، پنالتی خراب کردند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها