به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

الهلال 2 – استقلال 1؛ وداع خوزستان با لیگ قهرمانان

الهلال 2 – استقلال 1؛ وداع خوزستان با لیگ قهرمانان

خوزستان اسپورت:
مرحله یک‌هشتم نهایی – استادیوم ثانی بن جاسم دوحه
سه‌شنبه 9 خردادماه 96 – ساعت: 24
الهلال سعودی 2 – استقلال خوزستان 1
گل‌ها: عمر خربین (16) سالم الدوسری (82) برای الهلال – آلویس نانگ (11) برای استقلال
داور: ایدا جیومبی
اخطار: محمد جحفلی، عبدالله عطیف، سلمان الفرج (الهلال) – فرشاد سالاروند (استقلال)
تماشاگر: پانصد نفر

الهلال سعودی: عبدالله معیوف، محمد بریک، محمد جحفلی، عبدالله الحافظ، عبدالله الزوری، سلمان الفرج (58- سالم الدوسری)، عبدالله عطیف (87- عبدالملک الخیبری)، نیکولاس میلسی، نواف العابد، کارلوس ادواردو و عمر خربین (2+90- یاسر القحطانی)
سرمربی: رامون دیاز

استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی (84- عقیل کعبی)، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، علی‌اصغر عاشوری (75- آرش افشین)، مهدی مؤمنی، مهدی زبیدی (68- سلمان بحرانی)، حسن بیت‌سعید و آلویس نانگ
سرمربی: سیروس پورموسوی

خلاصه بازی
تیم فوتبال استقلال خوزستان با قبول دومین شکست مقابل الهلال سعودی از گردونه‌ی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خارج شد.

استقلال خوزستان که برای صعود نیاز به پیروزی با نتیجه‌ای غیر از یک بر صفر داشت، با ترکیبی تهاجمی‌تر از بازی رفت وارد میدان شد تا ضمن جبران شکست قبلی، از آخرین بازی فصل برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان استفاده کند. استقلالی‌ها در خط حمله از مثلث تهاجمی بیت‌سعید، زبیدی و نانگ استفاده می‌کرد تا از سرعت این بازیکنان برای ضربه زدن به خط دفاعی آسیب‌پذیر الهلال استفاده کند. الهلال سعودی هم دو تغییر نسبت به دیدار دور رفت داشت و محمد جحفلی و عبدالله عطیف جایگزین اسامه هوساوی و عبدالملک الخیبری شده بودند. ضمن اینکه امیدهای این تیم در خط حمله به حرکت عمر خربین و کارلوس ادواردو بود.

استقلال خوزستان بازی را با فشار به بازیکنان صاحب توپ الهلال در نیمه زمین این تیم آغاز کرد و در دقایق ابتدایی با استفاده از این فشار که بازیکنان حریف را وادار به اشتباه می‌کرد، به دروازه الهلال نزدیک شد و پس از دو ضربه توسط بیت سعید و شیرزادی سرانجام در دقیقه 11 روی حرکت تکنیکی زبیدی و ضربه تمام کننده نانگ به گل رسید.

این گل اما دوام چندانی نداشت و یاران الهلال همانند بازی رفت که گل اول را پذیرفته بودند، با نفوذ از منطقه چپ خط دفاعی استقلال و ارسال توپ به محوطه جریمه این تیم، گل تساوی را رقم زدند و این بار عمر خربین برای الهلال گلزنی کرد. بازیکنان میزبان که با این گل روحیه گرفته بودند، برای دقایقی تیم استقلال را تحت فشار قرار دادند و دوبار متوالی در دقایق 24 و 25 تا آستانه زدن گل دوم پیش رفتند اما ضربه پای چپ نواف العابد به خارج رفت و ضربه سر عبدالله الزوری با واکنش زیبای وحید شیخ‌ویسی به کرنر رفت.

استقلالی‌های خوزستان در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول بار دیگر بازی را به نیمه‌ی زمین الهلال کشاندند تا از روزنه‌های موجود در خط دفاعی حریف به گل دوم برسند. ضربه ایستگاهی شیرزادی در دقیقه 29 و شوت مؤمنی در دقیقه 38 توسط معیوف برگشت داده شد و در سمت مقابل نیز شوت سلمان الفرج از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت تا نیمه اول این مسابقه پایاپای با نتیجه مساوی یک‌بریک خاتمه پیدا کند.

بازیکنان استقلال خوزستان در ابتدای نیمه دوم نیز تحت فشار قرار دادن بازیکنان صاحب توپ الهلال در نیمه زمین این تیم را در دستور کار داشتند و تلاش می‌کردند تا از بازی پراشتباه الهلالی‌ها بهره لازم را برای زدن گل دوم ببرند. مربیان دوتیم نیز دست به تغییراتی در ترکیب تیم‌هایشان زدند تا در این نیمه به گل پیروزی بخش دست پیدا کنند.

از آغاز نیمه دوم تا دقیقه 71 فرصتی چندان خطرناک روی دروازه‌ها ایجاد نشد، تا اینکه ضربه ایستگاهی کارلوس ادواردو و شیرجه وحید شیخ‌ویسی اولین صحنه‌ی زیبای این نیمه را رقم زد. در دقیقه 78 نیز بازیکنان الهلال وارد محوطه جریمه استقلال شدند که حضور بموقع محمد طیبی اجازه زدن ضربه نهایی را به آن‌ها نداد، اما در دقیقه 82 تلاش آبی‌پوشان نتیجه داد و این تیم توسط سالم الدوسری بازیکن تعویضی‌اش به گل دوم رسید تا با این گل نتیجه بازی رفت تکرار شود.

استقلال خوزستان در مجموع با حساب 4 بر 2 در دو بازی رفت‌وبرگشت برابر الهلال سعودی مغلوب شد تا شانس صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان را از دست بدهد.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): حرکت زیبای مهدی زبیدی و پاس وی به دهانه دروازه تیم الهلال سعودی با ضربه بغل پای آلویس نانگ تکمیل شد تا سفیدپوشان استقلال در دقایق ابتدایی از میزبان پیش بیفتند.

1-1 (الهلال): حرکت محمد البریک از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان و ارسال این بازیکن با ضربه سر شیرجه‌وار عمر خربین تبدیل به گل تساوی شد.

2-1 (الهلال): در پی همکاری عمر خربین و کارلوس ادواردو توپ به سالم الدوسری بازیکن تعویضی الهلال رسید و این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه استقلال خوزستان با ضربه محکم پای راست گل دوم را به ثمر رساند.

در حاشیه
* بازی برگشت به میزبانی تیم الهلال سعودی در ورزشگاه اختصاصی باشگاه الغرافه قطر برگزار شد.
* دوتیم استقلال خوزستان و الهلال سعودی بدون بازیکن محروم در میدان حاضر شدند.
* اسامه هوساوی، محمد الشلهوب، یاسر الشهرانی و لئو بوناتینی از تیم الهلال به‌دلیل آسیب‌دیدگی در این مسابقه غیبت داشتند.
* الهلال به‌عنوان میزبان مسابقه از لباس‌های آبی‌رنگ استفاده می‌کرد و استقلالی‌ها لباس‌های سفیدرنگ به تن کرده بودند.
* استقبال زیادی از این دیدار به عمل نیامد و تماشاگران اندکی هم که به ورزشگاه آمدند، اغلب طرفدار تیم الهلال بودند.
* در اواسط نیمه دوم بین مهدی مؤمنی و بازیکنان الهلال مشاجره لفظی پیش آمد.
* پس از ورود یاسر القحطانی به میدان در دقایق وقت تلف شده، بازوبند کاپیتانی تیم الهلال به این مهاجم باسابقه داده شد.
* با حذف استقلال تهران و استقلال خوزستان، تیم پرسپولیس تنها نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی خواهد بود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۴
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
6
تعویضا تیمو نابود کرد.خیلی ناراحتم ازینکه قراره تیم متلاشی شه
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
7
واقعا خدا قوت ب بچه های اس خوزستان..
ولی نمیدونم بیت سعید چرا اینجوری بازی کرد!!؟؟؟
شکست خورده ی سربلند ..
دمتون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
بیت سعید رو شناخته بودن روش یارگیری کردن بنظرم نباید زبیدی تعویض میشد چون آزاد کار میکرد
مهندس بیات
|
Germany
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
7
دست همه بازیکنان و کادر فنی اس اس خوزستان درد نکنه که با وجود این همه مشکلات بالاخره فصل رو به پایان بردن. ما توی هر دو بازی مقابل تیم پرمهره الهلال خوب کار کردیم و این شکست ها چیزی از ارزش بچه ها کم نمیکنه. مرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
5
نیمه اول بد نبودیم ولی نیمه دوم مثل بازی هفته پیش شد و اصلا خوب کار نکردیم.
فواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
6
بچه ها خسته نباشیدومردانه جنگیدیدارطرفی بابت متلاشی شدن تیم بسیارناراحتم ومسؤلاني که دیروزعکس یادگاری می گرفتندبایدخجالت بکشند
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
6
الهلال تیمش کند بود می تونستیم بازی رو ببریم صعود کنیم نمی دونم چرا بچه ها وقتی گل می زنن نمی تونند گل رو حفظ کنند یا گل دوم رو بزنند بهرحال تموم شد فقط خداکنه مسوولین استان فکری بحال استقلال کنند حیف هست این تیم منحل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
1
4
چرا بازى رها كردند . دفاعشون چرا خالي شد . مى تونستند همون يك يك بمونن
مغزمو تليت كردن با اين بازى كردنشون
به اندازه پولشون بازى كردند
بااينكه پول كم گرفتند بازى بى حالى انجام دادند
"چه فوتبال بدی - اى كاش دخسوس و كولى و زهيوى تو تركيب بودند تا قدرتمون نشون ميداديم .حالا فكر كردند تيمشون خيلى قويه الهلال ولله مى تونستيم آبروى الهلال رو بريزيم
بياييد فولاد
m6
پاسخ ها
رضا
| Australia |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
واقعا حرف به حقی ودرست زدید جناب . واقعا دیشب اعصابمون به هم زدن . باورکنید می توستن بازی رو ببرند ولی متاسفانه فقط می خواستن بازی رو تموم کنن برن . خوب چرا .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
5
مسئولين بى كفايت استقلال رو نگه دارند چون بعد از نفت بهشون اخطار و ابلاغيه ميدن .
بازى كه تموم شد فردا همه مديران و مسئولان استقلال و گروه ملى خودشون نشون ميدن نميخوان به بازيكنان پول بدن معلوم ميخوان رضايت نامه را با بخشش متبقى پولشون تبديل كنن
چه ذكاوتى دارند اينا
m6
jafar
|
Switzerland
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
5
با خسته نباشید به تیم استقلال خوزستان ؛ اگر روزی قرار بشه در آینده یک تیم فوتبال به بازیکناش فرق فوتبال حرفه ای و آماتور را نشون بده این بازی بهترین نمونه است ؛ شما یکطرف تیمی مثل الهلال را می بینید که بازیکناش بصورت حرفه ای و با تعداد پاس های صحیح زیاد بازی را کنترل می کردند تو گویی توپ با چسب به پاشون چسبیده بود ؛ در موقعیت هایی که دروازه شان درخطر بود بموقع و حرفه ای خطا می کردند ؛ وقت کشی ها و زمین خوردن های حرفه ای و یک بازی با خونسردی کامل ؛ حالا طرف دیگر بازی ؛ بچه ها ی اس خوزستان بیش از حد بجای دواندن توپ دویدند ؛ پاس ها مخصوصا درنیمه دوم اشتباه و استرس بر بازی آنها حاکم بود . ولی باز هم دمشون گرم آبرو داری کردند و این بازیها تجربه بسیار خوب برایشان بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
4
آره تموم شد اما با افسوس غم و اندوه ... m6
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
4
تبریک میگم به مسئولین مبارکشون باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
3
میتونستیم بازی رو ببریم ولی حیف این تیم که با اون همه بازیکن متلاشی بشه وای چی داره به سر فوتبال خوزستان میات..
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها