به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

پورموسوی: بازی امشب حکایت فیل و فنجان است

پورموسوی: بازی امشب حکایت فیل و فنجان است

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- سرمربی تیم استقلال خوزستان اعتقاد دارد که دیدار تیمش مقابل الهلال سعودی مثل جنگ بین فیل و فنجان است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، استقلال خوزستان در بازی رفت مقابل الهلال عربستان خیلی خوب کار کرد و توانست در نیمه اول یک بر صفر از حریف قدرتمند خود پیش بیفتد اما در حالی که همه فکر می‌کردند باز هم شاهد گل‌های دیگر از سوی آبی‌پوشان ایرانی خواهیم بود، در نیمه دوم روی غافلگیری 2 گل خوردند و بازنده شدند. حالا این تیم در قطر و در بازی که به اصطلاح میهمان هستند، باید گل‌های خورده را مقابل الهلال عربستان جبران کنند تا بتوانند به دور بعد بروند.

سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان که همچنان امیدوار است تیمش به دور یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، درباره شکست بازی رفت، تفکراتش برای بازی برگشت و ... صحبت می‌کند.

اوضاع تیم بعد از باخت دور رفت و مشکلات زیادی که داشتید، چطور است؟
 خدا را شکر شرایط خوب است. ما در 3، 4 روز گذشته چند جلسه تمرینی خوب داشتیم. یکشنبه هم بعد از 3،2 روز بلاتکلیفی بالاخره یک مقدار پول رسید تا هزینه هتل را پرداخت کنیم.

تیم به لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی پیدا کرده؟
 باختن همیشه یک سری مشکلات برای تیم به وجود می‌آورد. مشکلات روحی و روانی مهمترین مساله است اما اینکه بچه‌ها به همین جا هم رسیدند شاهکار کردند و خدا را شکر می‌کنم. امیدوارم در بازی برگشت با دست پر از زمین خارج شویم. من به بچه‌ها گفتم حداکثر تلاش‌مان را می‌کنیم و هر نتیجه‌ای به دست بیاید مطمئن باشید مردم از عملکرد شما راضی خواهند بود.

این صحبت‌ها را به خاطر این کردید که فشار و استرس از روی بازیکنان کم شود یا بازی برگشت برایتان اهمیت چندانی ندارد؟
 منظورم این است که بازی ما با الهلال، جنگ دارا و ندار است. جنگ بین فیل و فنجان است. شما وقتی می‌خواهی مبارزه کنی مگر نباید خودت را تجهیز کنی و وارد میدان شوی؟ آیا ما این شرایط را داشتیم؟ تیمی که 10 روز تمرین نکرد و با آن همه فکر و دغدغه و مشکلات مالی به مسابقات آمد همین که آماده شد و آن نمایش را داشت جای تقدیر دارد. من بعد از بازی هر کسی را می‌دیدم می‌گفت شما بین 3 تیم ایرانی که در آسیا حضور دارند، هم نسبت به استقلال که برنده شد و هم پرسپولیس، بهتر و روان‌تر بازی کردید. من همیشه به دنبال فوتبال زیبا هستم. طبیعتا اگر همراه با این فوتبال زیبا، نتیجه هم باشد، خوشحال‌تر می‌شوم اما این را نگفتم که فشار روی بچه‌ها کم شود. چون هیچ‌کس فکر نمی‌کرد استقلال خوزستان تا اینجا بیاید. پس اینکه ما توانستیم در این مرحله قرار بگیریم جزو افتخارات باشگاه خواهد بود و مطمئنم این مساله هیچ‌وقت دیگر تکرار نخواهد شد. این را هم بگویم که مطمئن باشید ما ضمن احترام به هر حریفی، همیشه برای بردن به زمین می‌رویم و از نام حریف‌مان هیچ‌وقت ترس و واهمه نداشتیم.

استقلال خوزستان در نیمه اول خیلی خوب کار کرد و حتی توانست گل بزند اما در نیمه دوم که همه فکر می‌کردند باز هم می‌توانید گل بزنید، کاملا افت داشتید و 2 گل خوردید.
 بله ما 2 نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول خیلی خوب بودیم اما در نیمه دوم با وجود اینکه شروع خوبی داشتیم و 2 موقعیت صددرصد گل به دست آوردیم، به خاطر یک سری اشتباهات از جمله اشتباه داوری از دست رفت. بعد هم روی ضدحمله غافلگیر شدیم. به هر حال در این سطح از بازی‌ها، مطمئنا تجربه حرف اول را می‌زند و البته بازی‌های بین‌المللی. تجربه بچه‌های ما در مقابل تجربه بازیکنان الهلال عربستان به مراتب پایین‌تر بود. الهلال یکی از بزرگترین و پرافتخارترین تیم‌های آسیاست که به لحاظ امکانات و مسائل فنی هم همیشه جزو بهترین‌ها بوده و چندین و چند دوره در این مسابقات شرکت کرده. پس طبیعی بود ما بخواهیم یک جایی کم بیاوریم. شما اگر یک ربع آخر بازی را ببینید متوجه می‌شوید که ما با سیستم 4-2-4 بازی کردیم. یعنی با 4 مهاجم چون نمی‌خواستیم بازنده میدان باشیم.

داوری بازی رفت مقابل الهلال عربستان هم ظاهرا خیلی به ضرر تیم‌تان بود.
 ما روی یکی، 2 صحنه آفساید که کاملا اشتباه بود، صددرصد معترض بودیم. داور یک پنالتی هم برای تیم‌مان نگرفت. به هر حال بازی تمام شد و رفت. ما باید در بازی برگشت قوی‌تر ظاهر شویم تا نتیجه بگیریم.

چرا در بازی رفت از آلویس نانگ که تجربه خوبی دارد به طور ثابت استفاده نکردید؟
 حریف نسبت به ما شناخت کافی داشت که ما مجبور بودیم یک مقدار جا به جایی بدهیم اما مطمئنا در بازی برگشت با یک تفکر، شیوه و ارنج جدیدتر به بازی می‌رویم.

بعد از گل اولی که خوردید تیم انگار به لحاظ روحی خیلی زود خودش را باخت که همین هم باعث شد گل دوم را دریافت کنید.
 فرق بین ما و الهلال این جا معلوم می‌شود. آنها بعد از گل ما راحت‌تر بازی کردند اما بعد از گل اول به هم ریختیم و گل دوم را خوردیم. از زمانی که تعویض‌ها را شروع کردیم، تیم کمی جان گرفت اما شانس با ما یار نبود.

چقدر امید دارید که در بازی برگشت برنده شوید و صعود کنید؟
 انسان به امید زنده است. شک نکنید برای پیروزی به میدان می‌رویم. ان‌شاءا... تلاش می‌کنیم از این مرحله صعود کنیم.

اما در صحبتی که با اکثر بازیکنان داشتیم آنها می‌گفتند فقط منتظر هستند که این بازی تمام شود و برود.
 ما تلاش می‌کنیم که بهترین بازی‌مان را مقابل الهلال عربستان انجام دهیم.

بحث رفتن شما از استقلال خوزستان روی تیم تاثیری نداشت؟
 من تا دهم سرمربی استقلال خوزستان هستم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
1
5
انشالله ببریم صعود کنیم الهلال تیمش شکنندست میشه ازش نتیجه گرفت
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
3
انشااله به امید پیروزی
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
4
اول بازی بخاطر انرژی بالا باید سوپر پرس تو زمین حریف ایجاد بشه چون الهلال سنگین بازی میکند.زبیدی و بیت سعید و اگر بازیکن جوان سرعتی مناسب بازی دارید تو زمین بفرست که با سرعت دادن کار الهلال تمام است .از طیبی انتظار داریم بیشتر دقت کند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها