به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 27
کد خبر: ۱۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

استقلال 1 – الهلال 2؛ شکست آبی‌ها در بازی رفت

استقلال 1 – الهلال 2؛ شکست آبی‌ها در بازی رفت

خوزستان اسپورت:
یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان – ورزشگاه السیب مسقط
سه‌شنبه دوم خردادماه 96 – ساعت 20:30
استقلال خوزستان 1 – الهلال سعودی 2
گل: حسن بیت‌سعید (42) برای استقلال – عبدالله الزوری (51) کارلوس ادواردو (57) برای الهلال
داور: علی السماهیچی
اخطار: ابوالفضل علایی (استقلال) - عبدالملک الخیبری، عبدالله الحافظ، سالم الدوسری (الهلال)
تماشاگر: دو هزار نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، عقیل کعبی، محمد طیبی، پیمان شیرزادی (63- مهدی زبیدی)، فرشاد سالاروند، ابوالفضل علایی، سلمان بحرانی (60- آلویس نانگ)، علی‌اصغر عاشوری (75- آرش افشین)، مهدی مؤمنی و حسن بیت‌سعید
سرمربی: سیروس پورموسوی

الهلال سعودی: عبدالله المعیوف، محمد البریک، عبدالله الحافظ، اسامه هوساوی، عبدالله الزوری، عبدالملک الخیبری (46- سالم الدوسری)، سلمان الفرج (87- عبدالمجید الرویلی)، نیکولا میلیسی، نواف العابد (76- ماجد النجرانی)، کارلوس ادواردو و عمر خربین
سرمربی: رامون دیاز

خلاصه بازی
بازی رفت تیم‌های استقلال خوزستان و الهلال سعودی با نتیجه دوبریک به‌سود الهلال خاتمه یافت.

استقلال خوزستان در ترکیب اولیه از نفرات هجومی‌اش کاسته و از بازیکنان با قابلیت تدافعی بیشتری استفاده کرد تا در ابتدا فشار تیم الهلال سعودی را بگیرد و سپس از روی ضدحملات به خط دفاعی آسیب‌پذیر تیم الهلال ضربه وارد کند. حضور حسن بیت‌سعید در نوک حمله‌ی استقلال خوزستان فشار زیادی را در نیمه نخست به مدافعان حریف وارد آورد و حضور به‌موقع همین بازیکن در صحنه گل استقلال خوزستان باعث عبور توپ از خط دروازه‌ی الهلال شد.

تیم الهلال سعودی با اینکه اکثر دقایق نیمه اول توپ را در نیمه زمین استقلال خوزستان به گردش در می‌آورد، اما تراکم آبی‌پوشان در پشت محوطه جریمه‌ی خودی کمتر به یاران الهلال اجازه‌ی خلق موقعیت‌های گلزنی می‌داد و هرگاه هم که توپ از خط دفاعی استقلال عبور می‌کرد، نوبت به وحید شیخ‌ویسی می‌رسید تا خودی نشان دهد و از دروازه تیمش محافظت کند.

ضربه ایستگاهی کارلوس ادواردو در دقیقه 12 و شوت بیت‌سعید در دقیقه 14 اولین خطرات خلق شده از سوی دوتیم در نیمه اول بودند. در دقیقه 15 ضربه سر عمر خربین توسط شیخ‌ویسی مهار شد و در دقیقه 20 شوت خطرناک مؤمنی از کنار دروازه الهلال عبور کرد. وحید شیخ‌ویسی در دقیقه 26 با یک شیرجه تماشایی ضربه فنی عمر خربین را به کرنر فرستاد و در دقایق بعدی هم ضربات نواف العابد و نیکولا میسی از بالای دروازه استقلال به خارج رفتند تا بالاخره در دقیقه 42 با ارسال شیرزادی و دخالت بیت‌سعید تور دروازه الهلال به لرزه در آید و نیمه اول با یک گل به سود استقلال خوزستان تمام شود.

آغاز نیمه دوم با افزایش حملات الهلال همراه بود؛ حملاتی که دوگل را طی شش دقیقه برای این تیم به همراه داشت. الهلالی‌ها که نمی‌خواستند بازنده از میدان خارج شوند، با طراحی حملاتی از جناحین روی دو ارسال بلند که دومی از ضربه کرنر پایه‌گذاری شد، دروازه‌ی استقلال را در دقایق 51 و 57 گشودند تا نتیجه به‌سود تیم میهمان بازی تغییر کند.

ضربه سر عمر خربین در دقیقه 60 خطر بعدی الهلال بود که با واکنش عالی شیخ‌ویسی راهی کرنر شد و دقایقی بعد ضربه بیت‌سعید را عبدالله المعیوف دروازه‌بان الهلال مهار کرد. سیروس پورموسوی که نیتجه را از دست رفته می‌دید، با میدان فرستادن آلویس نانگ و مهدی زبیدی تعداد نفرات تهاجمی تیمش را افزایش داد. استقلالی‌ها در دقیقه 68 تا یک‌قدمی زدن گل تساوی پیش رفتند، اما ضربه سر محمد طیبی به تیر عمودی دروازه‌ی الهلال سعودی برخورد کرد و در دقیقه 72 نواف العابد یک موقعیت بسیار خوب گلزنی را برای الهلال از دست داد.

به میدان فرستادن آرش افشین، آخرین تعویض استقلال خوزستان بود تا این تیم در 15 دقیقه پایانی با ترکیبی تهاجمی برای زدن گل تساوی تلاش کند و بازیکنان الهلال نیز روی ضدحملات خطرناک نشان می‌دادند. وحید شیخ‌ویسی در دقایق 79 و 82 با دو خروج مناسب اجازه‌ی زدن ضربه نهایی را به بازیکنان الهلال نداد و آرش افشین در دقیقه 83 نتوانست از غفلت مدافعان الهلال استفاده کند.

در دقایق باقی مانده از این دیدار ضربه آکروباتیک سالم الدوسری و شوت محکم مهدی مؤمنی تبدیل به گل نشدند تا این دیدار با نتیجه دوبریک به‌سود تیم الهلال سعودی خاتمه پیدا کند.

تکلیف تیم صعودکننده از این مرحله، در بازی برگشت دوتیم که هفته آینده در دوحه قطر برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): پیمان شیرزادی از سمت چپ حرکت کرد و توپ را به محوطه جریمه حریف فرستاد که با حضور حسن بیت‌سعید و فشار این بازیکن روی عبدالله الحافظ تور دروازه‌ی الهلال به لرزه در آمد و استقلال خوزستان با یک گل پیش افتاد.

1-1 (الهلال): در پی حرکت پا به توپ و ارسال عمر خربین از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان، عبدالله الزوری مدافع چپ پیش‌تاخته‌ی الهلال سعودی در محوطه جریمه آبی‌پوشان به توپ رسید و بدون ایجاد مزاحمت از سوی بازیکنان استقلال گل مساوی را زد.

1-2 (الهلال): کرنر ارسالی نیکولا میلیسی با خروج ناقص وحید شیخ‌ویسی و ضربه سر محکم کارلوس ادواردو باعث رقم خوردن گل دوم الهلال شد.

در حاشیه
* مسابقه رفت دوتیم به میزبانی استقلال خوزستان در مسقط عمان برگزار شد.
* به‌دلیل وضعیت زمین چمن ورزشگاه سلطان قابوس، دیدار امشب در ورزشگاه السیب مسقط انجام شد.
* عبدالله عطیف و محمد جحفلی به‌دلیل محرومیت و یاسر القحطانی، لئو بوناتینی و یاسر الشهرانی به‌دلیل مصدومیت در ترکیب الهلال غیبت داشتند.
* گزارشگر تلویزیونی شبکه ورزش چند بار تکرار کرد که بازی در ورزشگاه سلطان قابوس برگزار می‌شود و دوتیم سابقه‌ی بازی در این زمین را دارند. این در حالی بود که مسابقه در ورزشگاه السیب به انجام رسید.
* استقبال زیادی از سوی تماشاگران انجام نشده بود اما اکثر تماشاگران حاضر در ورزشگاه طرفدار تیم الهلال بودند.
* برخلاف مسابقات قبلی تیم استقلال خوزستان نام اسپانسر روی پیراهن بازیکنان این تیم درج نشده بود.
* کادر فنی استقلال خوزستان نسبت به عملکرد کمک داور دوم مسابقه اعتراض داشتند.
* داور مسابقه در دقیقه 30 هر نیمه جریان بازی را برای اجرای وقفه خنک کردن بازیکنان متوقف کرد.
* بازی برگست دوتیم روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۷
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
2
7
نیمه اول خوب بود نیمه دوم خیلی دفاعی شد تیم 2 تا گل خورد به بچه ها خسته نباشید میگم انشالله بازی بعد جبران میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
4
5
بخدا مارو کشتی موسوی آخه این چه کاریه تیم جلو افتاده نیم دوم باید دفاع کنه ن حمله.این افشین چیه گذاشتی آخه چراا
مهندس بیات
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
7
استقلال خوزستان وقتی باخت که یک هفته تمریناتش برگزار نشد و روحیه ای هم برای بازی نبود و مشخص بود که حداقل در نیمه دوم بازی مقابل الهلال کم میارن که عملا هم همینطور شد. وحید شیخ ویسی تنها بازیکن خوب اس اس بود و بیت سعید هم نیمه اول خوب بود و نیمه دوم توان دویدن نداشت و از دقیقه 60 به بعد از دور خارج شد. بقیه بازیکنها هم کلا" متوسط بودن.
بخدا بخت سیاه میگن همینه
|
United States of America
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
5
6
چقدر گل نزدن داور بحرینی رو مخ بی پولی من جای نانگ بودم اخرای بازیمه با کله یه طرح خلیج فارس رو صورت کمک داور ترسیم میکردم بخدا ادم داره اتیش میگره لااقل با این کار دل کسایی که تو خونه بودن اروم میشد
Ashil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
2
6
بچه ها خوب بازی کردن..به امید بازی برگشت
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
3
6
افرین به استقلال خوزستان واقعا آبرومندانه بازی کرد حیق که شانس نیوردیم و حیف که یه مدیر نداریم به داور بحرینی اعتراض کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
3
5
داور ستا تک به تک از استقلال گرفت بازیکن الهلال به داور می گه کارت بده اونم کارت نشون میده تاسف باید خورد به شرم به همچین داورایی اصلا تاکتیک ضدحمله استقلال تو نیمه دوم خنثا کرده بودن کمک داور الهلالم باخیال راحت حمله می کرد
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
3
6
داور بحرینی گذاشتن 3تا موقیت صدر صدبرای استقلال افساید گرفت و یه پنالتی هم برای استقلال نگرفت خدایش این چه فوتبال کثیفی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
2
8
انتظار بی جا از تیم اس خوزستان نداشته باشید تا همینجام باید کار بچه هارو ستود امیدوارم سال اینده تیمو نابود نکنن
وحید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
3
5
واقعا باید حسرت خورد به فوتبال ایران داور بحرینی خودمون میزبان بازی تو عمان اخه چقدر ضعف داریم تو اف سی
jafar
|
Switzerland
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
3
8
متاسفانه ما نه تنها در این بازی میزبان نبودیم بلکه داوران هم از یک کشور دشمن یعنی بحرین بودند که کلا با ایران مشگل دارند . یعنی فدراسیون ما متاسفانه به شکل پاسیو و بی توجه از این مسایل مهم بدون اعتراض به ای اف سی عبور کرد تا تیم استقلال خوزستان قربانی شود . استادیوم پر بود از عربستانی ها با صداهای ناهنجار و دلخراش ؛ در کل این بازی در دل دشمن برگزار شد باز هم به غیرت بچه ها که از دل و جون بازی کردند و اگر دقت می کردند و الهلال خوش شانس نبود و داور باهاشون نبود می شد حدافل یک مساوی گرفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
5
اى داور كه حكم تو رو ميز من قصاصه
m6
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
3
4
اینا کین منفی دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
3
استقلال خوزستان باید برد
m6
وحید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
2
3
یه تعداد ادم مشکل دار منفی میدن
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
2
والله فوتبال ماله اینوره(خوزستان) تنها تیم ایرانی که الهلال تو چنگش مچاله بود اقایون بایرن هم فقط دو موقعیت بر علیه ش سوت بزنن باخته چه برسه به اس خوزستان بی دروپیکر اخه داوری ظالمانه تا این حد که الهلال رو از باخت دو صفر نجات بده تیمای خوزستانی خودشون رو با استقلال پرسپولیس مقایسه نکنن فوتبال خوزستان به کشورهای عربی میچربه
پرسپولیس با الهلال بد بازی کرد گفتن الهلال غوله پرسپولیس با لخویا بد بود گفتن نه لخویا غوله تو هیچ یک از نشریات اسمی از اس خوزستان نبود
بچه حقشونه میلیارد بگیرن باید زد تو دهن مدیران بانک ملی تهران نشین که ذهنیت مرفه بودن خوزستان در قدیم آزارشون میده
و در اخر ماشالله به حسن بیت سعید دلاور که از صدتا خریبین بالاتره
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
تا دیروز بهانه بود تهرانی ها نمی ذارن ببرید.الان عربستانی ها.پول دارن خرج می کنند نوش جونشون برد.هنوز استقلال خوزستان جا داره که حریف تیم پر قدرت وباسابقه الهلال بشه.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها