به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 05
کد خبر: ۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

عکس/سپاهان 40 سال قبل در اهواز

خوزستان اسپورت
اولین حضور تیم سپاهان اصفهان در اهواز به 41 سال قبل بازمی گردد.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم سپاهان که در دوره اول جام تخت جمشید به دلیل نداشتن امکانات ناچار شده بود جایش را به ذوب آهن بدهد، در زمستان 52 گام به دومین دوره لیگ سراسری ایران گذاشت.

آن ها بر اساس قرعه مسابقات باید اولین بازی خود در لیگ سراسری ایران را در استادیوم تختی اهواز انجام می دادند. سپاهان روز جمعه 17 اسفند 1352 شمسی در استادیوم تختی به مصاف آب و برق اهواز رفت و با تساوی بدون گل از میدان خارج شد.

منوچهر کبیریان مدافع اهل مسجدسلیمان ستون خط دفاعی سپاهان در اولین سال های حضور این تیم در لیگ سراسری ایران محسوب می شد. تیمی که هدایت آن را محمود یاوری مربی جوان دهه 50 فوتبال اصفهان عهده دار بود.

به گزارش خوزستان اسپورت، از میان بازیکنان اولین تیم خوزستانی که روبروی سپاهان قرار گرفت، تعدادی به دیار باقی شتافته اند. شاید آشناترین چهره از آن تیم آب و برق، برای نسل جدید فوتبالدوستان خوزستانی، کریم بوستانی مربی فعلی استقلال تهران باشد. دروازه بان بلندبالایی که در همه دوران فوتبالش، از دروازه تیم های اهوازی و منتخب خوزستان حفاظت می کرد.

سپاهان که در زمستان 1352 تیم بی پولی بود که با دردسرهای فراوان اجازه حضور در جام تخت جمشید را یافته بود، حالا تیم کاملاً متفاوتی است. این تفاوت را رسول خوروش سرپرست فعلی تیم سپاهان به خوبی می تواند توضیح بدهد. خوروش در آن دوران بازیکن سپاهان اصفهان بود. هر چند که در اولین بازی سپاهان در اهواز از سوی محمود یاوری در ترکیب تیمش قرار نگرفت.


عکس/سپاهان 40 سال قبل در اهواز


نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
jafar
|
Switzerland
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
1
دوست دارم بدانم غلام شیدائی ؛ سه برادران (کاپیتان)؛ هانی اهوازیان ؛ نیسیان پور ؛ حبیب شریفی از نیرو و محمد برزمهری ؛ مسعود تابش ؛ مهدی اخوان و یزدخواستی (کاپیتان) از سپاهان کجا هستند ؟ لطفا بنویسید. زمانی که نوجوان بودم در اصفهان شاهد بازی دوستانه بین صنعت نفت و سپاهان بودم در نفت نظام ازادی ؛ صفدر بنده ؛ بیت صیاح ؛ علی فیروزی و.....و در سپاهان یزدخواستی و ....بازیکن و یاوری مربی بود جاتون خالی صنعت نفت ۳-۰ برد و اصفهانی ها شعار میدادند سر قبر حافظو سعدی میدن عدس پلو یاوری تیمتو وردارو برو
مدیر پایگاه با سلام
از بازیکنان اصفهانی ذکر شده اطلاعی نداریم اما درباره خوزستانی ها، حبیب شریفی و حمید سه برادران ساکن خوزستان هستند. هانی اهوازیان در خارج از ایران اقامت دارند. زنده یاد غلام شیدایی سال 63 در سن جوانی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. از وهاب نیسیان پور اطلاع دقیق نداریم.