به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 03
کد خبر: ۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

گزارش روز: صدر جدول اهوازی است

یعقوب کعبی
صبح روز شنبه، هواداران فولاد هر قدر چشم چشم کردند اثری از اسم و عکس تیمشان روی جلد روزنامه های ورزشی ندیدند.

به گزارش خوزستان اسپورت، پس از یک نمایش مقتدرانه دیگر و رسیدن تیم سرخ پوش اهواز به صدر جدول رده بندی، فوتبالدوستان خوزستانی منتظر بودند تا روزنامه های صبح شنبه، با عکسهایی از ستاره های فولاد و تیترهایی جذاب از صدرنشین جدید لیگ، روی کیوسک های مطبوعاتی ردیف شوند. طوری که آن ها ندانند کدام روزنامه ورزشی را برای خرید انتخاب کنند.

این انتظار اما بیهوده بود. در کنار باخت پرسپولیس و شاهکار مازیار زارع درون دروازه ملوان که سوژه اصلی همه روزنامه های ورزشی از آبی و قرمز تا میانه روها بود، اثری از تصاویر صدرنشین جدید لیگ دیده نمی شد.

هواداران فولاد دست خالی از پای کیوسک ها برگشتند. با این سئوال که آیا ارزش خبری رسیدن تیم فولاد به صدر جدول، کمتر از مشکلات سربازی برخی بازیکنان این تیم بود؟ تیمی که تا برای یکی از بازیکنانش مشکلی پیش می آمد، نام و تصویر بزرگ او روی جلد روزنامه ها نقش می بست.

* * *

دو روز بعد از بردن دربی، دراگان اسکوچیچ به شاگردانش استراحت داده است. مرد اهل رییکای کرواسی، به بازیکنانش گفته امروز را استراحت کنند و فردا که در محل تمرین حاضر می شوند، حرفی از بازی پشت سر گذاشته نزنند.

اسکوچیچ خوب می داند که سپاهان، استقلال خوزستان نیست. سپاهان حتی استقلال و پرسپولیس هم نیست. آن ها یک تیم باثبات هستند. تیمی که در عین ثبات، به لطف پشتوانه مالی قوی، بازیکنان مؤثری را طی سال های اخیر از بدنه فولاد جدا کرده است. تیمی که تصویر خوبی از نام آن در ذهن هواداران فولاد حک نشده است. هوادارانی که تعداد آن ها از چند صدنفر در ابتدای دهه هشتاد شمسی، به چند ده هزار نفر در زمان فعلی رسیده، به باشگاه سپاهان، به عنوان کابوس فصل نقل و انتقالات نگاه می کنند.

آن زمان که فولاد فقط چند صد هوادار داشت، سپاهان با دویست هزار تومان، که مبلغ قابل توجهی محسوب می شد، عبدالله ویسی را از اهواز به اصفهان برد. حالا هم که فولاد تبدیل به تیم پرتماشاگری شده، سپاهان با ارقام میلیاردی، ستاره های این تیم را به اصفهان می برد. هر چند که مدیرعامل باشگاه فولاد ساختار تیمش را طوری شکل داده که با جدایی چند بازیکن و مربی از هم گسیخته نمی شود.

* * *

اگر پس از اخراج مساریچ در دربی، اسکوچیچ حسابی از کوره در رفت، برای آن بود که او از همان اواسط نیمه دوم دیدار با استقلال خوزستان، به بازی سپاهان فکر می کرد و تغییرات تاکتیکی تیمش در 20 دقیقه پایانی دربی را به همین دلیل انجام داد.

برای مرد کروات، این بازی با سپاهان، کلیدی ترین بازی فصل است. مسابقه ای که پیروزی در آن می تواند ضمن ایجاد فاصله شش امتیازی با سپاهان، تیم فولاد را در مسیر تکرار قهرمانی قرار دهد. مسابقه ای که باختن آن در اهواز، حتی با اختلاف یک گل، تیم سپاهان را با تفاضل گل بالاتر از فولاد قرار می دهد.

این بازی نه برای اسکوچیچ، که برای همه فولادی ها، یک بازی خاص است. خاص بودن این بازی را از اطلاعیه شنبه شب باشگاه سپاهان کاملاً می شد احساس کرد. آن ها با تقاضای حسین فرکی، از امروز تا روز سفر سپاهان به اهواز، ورود هر شخصی غیر از مجموعه تیم سپاهان را به محل تمرینات ممنوع کرده اند. حسین فرکی برای اولین بار پس از قهرمانی با فولاد روبروی این تیم قرار می گیرد و دوست ندارد به تیم سابقش ببازد.

تقاضای حسین فرکی برای تمرین پشت درهای بسته، گویای همه واقعیت های مسابقه ای است که غروب جمعه پیش رو، در استادیوم الغدیر برگزار می شود. حسین فرکی به عنوان مربی سپاهان، به عنوان مربی یکی از رقبای اصلی فولاد، این حق را دارد تا از همه تجربه هایش برای شکست تیمی که آن را قهرمان کرده بود، استفاده کند.

* * *

حالا که همه از احتمال تکرار قهرمانی فولاد صحبت می کنند، فرکی می خواهد ثابت کند که قهرمان کردن تیم سرخ پوش اهواز، کار بزرگی بوده که فقط با یک مربی مثل او ممکن می شد. خصوصاً که حسین آقا، این روزها در اصفهان، تحت فشار هواداران و خبرنگاران قرار گرفته و به همین دلیل درهای تیمش را به روی همه بسته است.

برای هواداران فولاد، باختن به سپاهان و از دست دادن صدرنشینی در اهواز، آن هم مقابل تیمی که برای آن ها به کابوس فصل نقل و انتقالات تبدیل شده، اتفاقی است که استادیوم الغدیر ظرفیت پذیرش بار روانی آن را ندارد.

همه این اتفاقات در کنار هم، بازی دو تیم صنعتی فوتبال ایران را تبدیل به یک بازی خاص می کند. این بازی را تبدیل به حساس ترین بازی در تاریخ رویارویی فولاد خوزستان و سپاهان می کند. یک بازی خاص که می تواند روزی را رقم بزند که عدد 50000 تماشاگر روی اسکوربورد استادیوم بزرگ اهواز نقش ببندد. تماشاگرانی که به حسین آقا بگویند با احترام به شما؛ صدر جدول مال ماست.

گزارش روز: صدر جدول مال ماست


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
7
با سلام
این گزارش زیباترین متنی بود که دیدم
براتون آرزوی سربلندی میکنم
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
1
با سلام
این گزارش زیباترین متنی بود که دیدم
براتون آرزوی سربلندی میکنم
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
3
من که نمی تونم فکرشو بکنم ببازیم ایشاالاه اهمیت این بازی
برای بازیکنا هم معلوم باشه ما نمی خوایم به اصفهان ببازیم
اونم تو خونه خودمون خدا کمکمون کنه بچها باتلاش وباغیرت زیاد این خان روپشت سر میزارن .البته اونا ازما میترسن بیشتر تاما از اونا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
4
انشاالله ببریم وحق ایوب والی که بخاطر بازی با سپاهان محروم شده روبگیریم وانشاالله حق آب کارون روکه ازما دوزدیدن بگیرم به امید خدا. ...
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
4
متشکرم از متن بسیار زیبای شما و انشالا با شکست دادن سپاهان انتقام تاراج بازیکنای فولادو از سپاهان میگیریم
فابرگاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
3
دست نویسنده ی متن فوق طلا,کاش بیشتر ازاینگونه متن های مهیج درج کنید,..فکر کنم اگر بچه های سایت خوزستان اسپورت اقدام ب نشر یک روزنامه ی ورزشی خوزستانی کنند موفقیت بسیاری بدست میاورند,موفق باشید.
amordad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
4
دانش فنی اسکوچیچ بسیار بالاتر از فرکی و تمام مربیان ایرانی است. فرکی حریف اسکوچیچ و فولاد نخواهد شد.3 امتیاز از آن فولاد است.
jafar
|
Switzerland
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
4
با تشکر از متن خوبتان هواداران روز جمعه استایوم قدیر را جهنم سپاهان خواهند کرد و به امید خدا با پیروزی فولاد مقابل سپاهان انتقام بازیکنانی را که با وسوسه پول از ما گرفتند و حتی تا برزیل دنبال شیمبا رفتند رااز انها خواهیم گرفت . ضمنا این بازی انتقام از بازیکنانی هم است که به خاطر پول و مادیات به فولاد پشت کردند . به یاری حق فولاد پیروز است.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
2
صدر جدول خوزستانیست لطفا عنوان رو اصلاح کنید
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
2
بسیار ریبا بود ....خیلی ممنون...به امید پیروزی فولاد خوزستان
فولاد خورشيد جنوب
|
Germany
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
دست مريزاد متن عالي عكس فوقالعاده . بازي جمعه واقعا تعيين كننده است باز هم اهواز و خوزستان بيقراره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها