به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

جهانداری: آمادگی واگذاری استقلال اهواز را دارم

جهانداری: آمادگی واگذاری استقلال اهواز را دارم

خوزستان اسپورت- مالک باشگاه استقلال اهواز گفت: اگر کسی به پرداخت بدهی‌های باشگاه استقلال اهواز باشد، آمادگی واگذاری سهام این باشگاه را دارم.

به گزارش خوزستان اسپورت، وضعیت نگران‌کننده‌ی تیم فوتبال استقلال اهواز باعث شده هواداران این تیم دست به‌کار شوند و طی هفته‌های اخیر با حضور در استادیوم غدیر صدای خود را به گوش مسئولان برسانند تا چاره‌ای برای نجات این تیم اندیشیده شود.

  ارسطو جهانداری مالک باشگاه استقلال اهواز در رابطه با آخرین وضعیت این باشگاه توضیحاتی به خوزستان اسپورت داد که در ادامه مرور می‌کنید.

استقلال را از رفتن به لیگ 3 نجات دادم
مالک باشگاه استقلال اهواز انتقادهایی که از وی می‌شود را منصفانه نمی‌داند و می‌گوید: من ناخواسته وارد موضوع مالکیت باشگاه استقلال اهواز شده‌ام. این تیم نه سود مالی برایم داشته، نه در کنار آن کار تبلیغاتی انجام داده‌ام. قبلاً هم توضیح داده‌ام در سال 93 که به‌عنوان مدیرعامل به استقلال اهواز آمدم، در اواخر نیم‌فصل اول مربیان و بازیکنان تیم در اعتراض به دیر شدن موعد پرداخت قراردادهایشان دست به اعتصاب زدند و روزی که به یزد سفر کرده بودیم تا با تیم تربیت‌نوین یزد بازی کنیم، آقایان گفتند تا چک نگیریم، وارد میدان نمی‌شویم.

در آن روز مجبور شدم مبلغ 700 میلیون تومان از چک شخصی‌ام بدهم تا مربیان و بازیکنان تیم داخل زمین بروند و بازی را انجام بدهند. اگر این‌ کار را انجام نمی‌دادم و اعتصاب ادامه پیدا می‌کرد، استقلال اهواز بعد از غیبت در دو بازی رسمی طبق قانون به دسته سوم می‌رفت و نابود می‌شد. اگر یادتان باشد دوسال پیش همین اتفاق برای تیم اتکاء گلستان رخ داد. من از پول زندگی‌ام گذشتم و از آن زمان ناخواسته وارد موضوع مالکیت باشگاه شدم. متأسفانه در همان سال تیم ما با تبانی‌هایی که بین برخی تیم‌ها در هفته‌های پایانی انجام شد، به لیگ دسته دوم رفت و بعد هم که موضوع خریداری امتیاز فولادنوین اهواز و بدقولی اسپانسرهای باشگاه و واگذاری سهام به آقای ملکی پیش آمد تا اینکه چند ماه پیش با حکم دادگاه مالکیت باشگاه را از آقای ملکی بازپس گرفتم.

ملکی نتوانست به تعهداتش عمل کند
جهانداری در پاسخ به این سئوال که با وجود مشکلاتی که از آن خبر داشته، چرا دوباره مالکیت باشگاه را به‌دست گرفته است، توضیح داد: آقای ملکی به تعهداتی که در قرارداد ذکر شده بود، عمل نکرد. شرکت فولاد خوزستان چک‌های مربوط به قرارداد خریداری امتیاز تیم فولادنوین که چهارونیم میلیارد تومان آن از چک‌های شخصی بنده بود را به اجرا گذاشت و همه دارایی‌هایم توقیف شد. از طرفی دیگر آقای شفیعی‌زاده با من تماس گرفت و گفت: «ملکی توانایی مالی جهت ادامه حضور در مسابقات لیگ یک را ندارد و اگر تیم در دو بازی رسمی حاضر نشود، به دسته سوم سقوط می‌کند. شما بیایید تا پایان مسابقات تیم را اداره کنید و ما هم فلان مبلغ را به تیم کمک می‌کنیم تا این فصل را به پایان برسانید و حداقل از سقوط تیم به دسته سوم و نابودی آن جلوگیری شود.»

بنده پیشنهاد آقای شفیعی‌زاده را قبول کردم و با حکم دادگاه در نیم‌فصل تیم را از آقای ملکی تحویل گرفتم. هواداران در جریان هستند که پنج هفته پایانی نیم‌فصل اول هم مخارج تیم را برادران شفیعی‌زاده می‌دادند و ملکی پول دیگری برای هزینه کردن نداشت. در نیم‌فصل دوم بخشی از هزینه‌ها را آقایان شفیعی‌زاده پرداخت کردند و بنده نیز حدود 200 میلیون تومان برای تیم هزینه کردم. حداقل قضیه این بود که مانع از کناره‌گیری تیم از لیگ یک و سقوط مستقیم آن به دسته سوم شدیم. اگر این تیم به دسته سوم می‌رفت، اثری از آن باقی نمی‌ماند.

آمادگی واگذاری استقلال اهواز را دارم
چرا آقای جهانداری با وجود زیان مالی اقدام به واگذاری باشگاه استقلال اهواز به استانداری یا اداره کل ورزش‌وجوانان خوزستان نمی‌کند؟ این سئوالی است که هواداران استقلال اهواز مطرح کرده‌اند و جهانداری در جواب می‌گوید: بنده آمادگی واگذاری باشگاه را دارم، اما واگذاری سهام به این ساده‌گی نیست که هواداران فکر می‌کنند. اداره کل ورزش‌وجوانان، هیئت فوتبال، استانداری، فرمانداری و ... هیچ‌کدام از نظر قانونی حق باشگاه‌داری ندارند و به این شکل نیست که من یک نامه بنویسم و تیم را به استانداری بدهم. واگذاری سهام مراحل قانونی دارد که باید طی شود.

از همین طریق اعلام می‌کنم که آمادگی کامل برای واگذاری سهام باشگاه را دارم، اما هیچ‌کس حاضر نمی‌شود باشگاهی با 10 میلیارد تومان بدهی را قبول کند. از نظر قانونی انتقال سهام باشگاه به مالک جدید به‌ شکلی است که باید این 10 میلیارد بدهی پرداخت شود. شش میلیارد مربوط به خریداری امتیاز فولادنوین، دو میلیارد بدهی پرونده‌های شاکیان در فدراسیون فوتبال و دو میلیارد بدهی‌های متفرقه باشگاه است. اگر شخصی حاضر است این 10 میلیارد بدهی باشگاه را پرداخت کند، بنده حاضرم سهام باشگاه را به ایشان واگذار کنم و بابت پولی که طی این چندسال برای استقلال اهواز هزینه کرده‌ام، چیزی نمی‌خواهم.

هفت میلیون تومان به تیم کمک شد
مالک باشگاه استقلال اهواز در رابطه با کمک‌های مالی از سوی سازمان‌های دولتی به این باشگاه طی فصل جاری لیگ یک، اظهار داشت: فقط از سوی اداره کل ورزش‌وجوانان خوزستان مبلغ هفت میلیون تومان طی دو مرحله به صادقی مدیرعامل باشگاه پرداخت شده است. یک میلیون تومان هنگام سفر تیم به شهرستان بوشهر جهت بازی با ایرانجوان و مبلغ شش میلیون تومان نیز در مرحله بعدی به مدیرعامل باشگاه پرداخت شده و باشگاه استقلال اهواز غیر از این هفت میلیون تومان، هیچ دریافتی دیگری از سازمان‌های دولتی نداشته است.

آقای استاندار یک بار قول کمک 300 میلیون تومانی را داده بودند، اما این کمک انجام نشد. به‌هرحال استقلال اهواز نیز تیم همین استان است و اگر به سایر تیم‌ها کمک چند میلیارد تومانی می‌شود، چه اشکالی دارد 300 میلیون تومان به استقلال اهواز کمک شود؟ بنده که نگفته‌ام این پول را به من بدهند. می‌توانستند مستقیماً یا از طریق نماینده‌ای برای باشگاه هزینه کنند و بخشی از هزینه‌های آن را بپردازند تا عدالت بین تیم‌های استان رعایت شود.

باشگاه 70 ساله 70 سانتی‌متر زمین ندارد
وی با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری تیم ریشه‌دار فوتبال خوزستان می‌گوید: چندین بار به مسئولان مختلف استان گفته‌ام حداقل یک زمین در اختیار باشگاه استقلال اهواز بگذارید تا این تیم مردمی صاحب‌خانه شود. باشگاهی که نزدیک به 70 سال قدمت دارد، چرا نباید 70 سانتی‌متر زمین داشته باشد؟ اگر استقلال اهواز صاحب ورزشگاه اختصاصی شود، بسیاری از مشکلاتش حل می‌شود. دیگر نیاز نیست هرروز پول اجاره زمین پرداخت کنیم و از این ورزشگاه به آن ورزشگاه آواره شویم.

اگر زمین داشته باشیم، می‌توانیم به‌صورت زیربنایی کار کنیم و به‌جای آوردن بازیکن از سایر استان‌ها، می‌توانیم جوان‌های بومی خوزستان را استعدادیابی کنیم. بنده اعتقاد خاصی به بازیکنان خوزستانی دارم و معتقدم که می‌توانیم صددرصد اسکلت‌بندی استقلال اهواز را از بازیکنان بومی استان تشکیل بدهیم. در دهه 60 که رئیس هیئت فوتبال هرمزگان بودم، تیم منتخب هرمزگان در دسته دوم لیگ قدس قعرنشین بود که در نیم‌فصل چهار بازیکن خوزستانی از بین بازیکنان جنگ‌زده به تیم منتخب هرمزگان اضافه کردم و آن تیم در نهایت به فینال رسید. تیم منتخب نوجوانان هرمزگان همان سال قهرمان ایران شد که مجله کیهان ورزشی تیتر زد: «خوزستان دیگری متولد شد». وقتی این همه استعداد در خوزستان وجود دارد، چرا نباید بتوانیم استعدادیابی کنیم و اسکلت تیم را از بازیکنان بومی تشکیل بدهیم؟

از داخل استان حاشیه سازی می‌کنند
مالک باشگاه استقلال اهواز با انتقاد از برخی مسائل در اطراف این تیم گفت: متأسفانه از داخل استان برای تیم استقلال اهواز حاشیه‌هایی درست می‌شود. به‌عنوان مثال در روزی که بازی مهمی داشتیم، رادیو خوزستان از قول من اسامی چند بازیکن اصلی تیم را اعلام کرده و می‌گوید این بازیکنان در لیست مازاد استقلال اهواز قرار گرفته‌اند و در پایان مسابقات از تیم اخراج می‌شوند. بلافاصله با رادیو خوزستان تماس گرفتم و گفتم چرا این خبر کذب را از قول من اعلام می‌کنید و تیم را به حاشیه می‌برید. این فقط یک نمونه از کارهایی است که انجام می‌شود. هر هفته مشکلاتی از این دست داشتیم ولی به‌هرحال ناچاریم تا پایان فصل مدارا کنیم تا مسابقات امسال تمام شود.

مسئولان استان به استقلال اهواز توجه کنند
ارسطو جهانداری در بخش پایانی صحبت‌هایش در خصوص آینده‌ی تیم استقلال اهواز می‌گوید: منتظریم چند روز باقی مانده از لیگ یک تمام شود تا برنامه‌ای که برای مسابقات فصل آینده‌ی لیگ دسته دوم در نظر گرفته‌ایم را اجرا کنیم. باز هم تکرار می‌کنم اگر شخصی حاضر شود مالکیت باشگاه استقلال اهواز را با پرداخت بدهی‌هایش تقبل کند، آمادگی واگذاری سهام باشگاه را دارم. در غیر اینصورت شخصاً باشگاه را اداره می‌کنم و انتظار دارم مسئولان استان نیز کمی به این تیم و هوادارانش توجه کنند تا عدالت را رعایت کرده باشند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
1
7
آقا برو تیم رو نابود کردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
1
7
اقای جهانداری شما که خارج از استان اقامت دارید چرا یک مدیرعامل کاردان بالای سر باشگاه نمیذاری که تیمو اداره کنه؟ این افرادی که میذارید مدیرعامل ، کدوم باشگاه مدیریت کردن که حالا شدن مدیر استقلال اهواز؟
حسن اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
5
3
باسلام
بنده مکررا در بخش نظرات،عرض کرده بودم خطاب به دوستان،که مقصران در.واقع همان آقایان شفیع زاده محبوب هستن.باتوجه به اینکه این فوتبال طوری نیس که پول داشته باشه و فقط هزینه کردنه یه جورایی،پس کسی قدم پیش نمیذاره.لذا آقایان شفیع زاده عزیز بیان تیم رو تحویل بگیرن.هزینه کنن.ماهم قول میدیم تو ورزشگاه استقلال رو تشویق کنیم.
درضمن آقای جهانداری دسته 2رفتن هم کم از نابودی نداره عزیزم.امسال هم هنر کنی تیم رو نگه میداری توی دسته2.وگرنه قطعا به دسته 3میره.با این نحوه مدیریت چندساله ات.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
7
ببخشید اما استقلال اهواز که ده میلیارد بدهی نداشت اقای جهانداری این بدهی رو شما درست کردید با اقای ملکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
1
6
کدوم آدم عاقل حاضر می شه تیمی لیگ 2 با قیمت 10 میلیارد بخره؟ قیمت لیگ 2 زیر 500 میلیون تومنه!
جناب جهانداری عزیز ضررهایی که شما به استقلال اهواز زدید بیشتر از ضرریست که بشما وارد شده!
استقلال اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
5
2
اولا که جناب جهانداری استقلال اهواز اینقدر بدهی نداشت این بدهی ها را شما وشفیع زادها تحمیل کردین به استقلال اهواز با ندانم کاری. تیم نایب قهرمان در نیم فصل اول را به لیگ ۲ فرستادید و بعدشم با دست خالی و بدون کوچکترین زیر ساختي رفتی امتیاز لیگ برتر خریدی اونم بدون هیچ پولی و تیم را بیشتر و بیشتر غرق کرديد. امان از شما و شفیع زادها
Reza
|
United States of America
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
4
اينها همه بهانست،تيم رو شفيع زاده ها بعد از ١٢ سال تيمداري با ٧٠٠ ميليون بدهي تحويلت دادن و در عرض اين ٢ سال تبديل شده بقول خودت به ١٠ ميليارد تومان،بدهيها رو برگردون به همون ٧٠٠ ميليون و تيم رو تحويلشون بده
سید شهربار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
2
استاد جهانداری تیمه مردمی و محبوبه استقلال اهواز با قدمت ۷۰ ساله به خاکه سیاه نشوندی بقران نفرین و اشک های این هوادارن اخر دامنتو میگیره خدایی بشین خودت قضاوت کن از سال ۹۲ تا ۹۵ طی سه سال دو بار تیمو بردی دسته دوم طی ۷۰ بازی ما فقط دو برد داریم این چه شیوه مدیریته؟؟؟؟جواب اشک های هوادارانو کی میده؟؟؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
2
چقدر سیاه نمایی چقدر دروغ بانی و باعث همه مشکلات این تیم محبوب و مردمی شما و ملکی و مدیران این استان هستید!!! آیا به ورزشگاههای سایر استانها سر میزنید یا فوتبال نگاه میکنید نمونش تبریز و اصفهان و ... که برای تیم استانشون بسیج میشن!!! آقایان مسئول نوشته بزرگ " آزربایجان سر ایران است" توی ورزشگاه یادگار تبریز شما رو به فکر فرو نبرده آیا!! اونوقت خوزستان قهرمان با منابع مالی عظیم زیر خاکی و بالا خاکی و با خیل عظیم نیروی جوانی و استعداد با هزازان هزار شهید و جانباز و نخبه ... تن شما رو نلرزونده ... تا کی باید نظاره گر دیگران باشیم و پیشرفت اونها رو فقط ببینم تا این مردم فقیر و بدبخت فقط بزرگی دیگران رو ببینند ... آقایان مسئول خوزستان هم پاره ای از ایران است نه کمتر و نه بیشتر ... چوب عرب و بختیاری و این حرفها رو سر این مردم تا کی باید بزنید و حقشون رو نگیرید... استقلال اهواز طلای ناب خوزستانه و خوزستان سر ایرانه... یکمی به خودتون بیاید و تنها انتظار به حق مردم اهواز و خوزستان رو برآورده بکنید، دست استقلال اهواز رو بگیرید فقط همینو میخواییم....
کاظم از اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
1
0
10 میلیارد امتیاز فروش برای یه تیم سقوط کرده به دسته 2 !!
خسرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
1
کی جهانداری وبابایی ازاون بدتر دست از سر ما برمیدارن خدا میدونه.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها