به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 27
کد خبر: ۱۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

خوزستان اسپورت- ورزش خوزستان در سال 95 با تعدادی از یارانش برای همیشه وداع کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، جامعه ورزش خوزستان طی این سال در غم از دست دادن تعدادی از یارانش به سوگ نشست؛ یارانی که در آغاز سال 95 کنار ما بودند اما دست تقدیر اجازه نداد حلول سال بعدی را به چشم ببینند.

در آخرین ساعات از سال 95 یادی می‌کنیم از مردانی که طی این سال از قطار زندگی پیاده شدند.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

محمود بقال‌زاده
محمود بقال‌زاده، کاپیتان اسبق تیم استقلال اهواز، روز هجدهم فروردین 95 دچار سکته قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

محمود بقال‎زاده مدافع اسبق فوتبال خوزستان در دهه 60 و 70 شمسی در جریان بازی با پیراهن تیم منتخب پیشکسوتان خوزستان در مقابل تیم منتخب پیشکسوتان هفتکل دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان هفتکل دار فانی را وداع گفت.

بقال‎زاده با پیراهن تیم گمرک اهواز که مربیگری آن را سیف‎الله دهکردی به‎عهده داشت، در سطح اول فوتبال خوزستان مطرح شد و به پیراهن تیم منتخب خوزستان در لیگ سراسری قدس رسید. وی در سال 63 شمسی توسط محمود یاوری سرمربی وقت تیم ملی ایران به تیم ملی دعوت شد.

این مدافع میانی محکم و چپ‎پای فوتبال خوزستان، پس از راه‎اندازی مجدد استقلال اهواز در اواخر دهه 60 به این تیم پیوست و تا اوایل دهه 70 برای آبی‎پوشان اهواز در لیگ خوزستان و ایران به میدان رفت و در مقطعی بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو داشت.
 
یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

علی سواری
علی سواری، هوادار فوتبال خوزستان، روز بیست‌وچهارم خرداد 95 در استادیوم غدیر اهواز دچار حمله قلبی شد و دار فانی را وداع گفت.

علی سواری معروف به عبدالصمد سواری از هواداران فوتبال خوزستان که برای تشویق تیم استقلال خوزستان مقابل ذوب‌آهن اصفهان در روز پایانی لیگ پانزدهم به استادیوم غدیر اهواز رفته بود، پس از به‎ثمر رسیدن گل دوم استقلال خوزستان دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

این هوادار فوتبال خوزستان که برای شرکت در جشن قهرمانی استقلال خوزستان راهی ورزشگاه شده بود، هیچ‌گاه به خانه‌اش باز نگشت و چهار فرزندش در حسرت دیدار دوباره‌ی پدرشان ماندند.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

عیدی کریمی
عیدی کریمی، مربی اسبق تیم فوتبال شاهین اهواز، روز اول مرداد 95 دار فانی را وداع گفت.

عیدی کریمی پیشکسوت فوتبال خوزستان و مربی اسبق تیم فوتبال شاهین اهواز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

شادروان کریمی در سال 68 به‎عنوان مربی تیم شاهین اهواز را در راه رسیدن به‎عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران همراهی می‏‎کرد و طی سال‎های پس از آن نیز در تیم شاهین اهواز و سایر تیم‎های استان به فوتبال خوزستان خدمت کرد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

غلامرضا فهیمی
غلامرضا فهیمی، مربی سابق تیم‎های فوتبال خوزستان، روز ششم مرداد 95 پس از مدت‎ها تحمل بیماری درگذشت.

غلامرضا فهیمی استاد سابق دانشگاه شهیدچمران اهواز که از مربیان برجسته بدنسازی کشور محسوب می‎شد و اصالت لرستانی داشت، سال‎های زیادی را در تیم‎های مختلف فوتبال خوزستان خدمت کرده بود.

دکتر فهیمی که سابقه همکاری با تیم‎های مختلف فوتبال خوزستان از جمله استقلال اهواز، دیهیم، فولادنوین، نفت آبادان و نفت امیدیه را داشت، از مدت‎ها پیش به‎دلیل بیماری در اقامتگاهش در شهرستان بروجرد بستری بود.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

سجاد خادمی
سجاد خادمی، هوادار تیم فوتبال فولاد خوزستان، روز بیست‌وهفتم شهریور 95 در مقابل استادیوم غدیر اهواز دچار سانحه رانندگی شد و جان باخت.

سجاد خادمی هوادار جوان تیم فولاد خوزستان پس از خاتمه دیدار این تیم مقابل پدیده مشهد که به اولین پیروزی سرخ‌پوشان در لیگ شانزدهم انجامید، هنگام عبور از اتوبان روبروی ورزشگاه غدیر دچار سانحه رانندگی شد و جان به جان‎آفرین تسلیم کرد.

مربیان، بازیکنان و هواداران تیم فولاد خوزستان در مراسمات خاک‌سپاری و گرامیداشت شادروان خادمی در شهرستان باغملک شرکت کردند و مادر بزرگوار این هوادار خوزستانی نیز به همراه سایر اعضای خانواده‌اش در روز بازی تیم‌های فولاد خوزستان و صبای قم در ورزشگاه غدیر حضور یافت و برای پیروزی تیم محبوب فرزند از دست رفته‌اش دعا کرد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

عبدالحسین سعدی‌زاده
عبدالحسین سعدی‌زاده، مؤسس باشگاه‌های گمرک و کیان اهواز، روز بیست‌وچهارم آبان 95 دار فانی را وداع گفت.

عبدالحسین سعدی‌زاده مؤسس باشگاه‌‌های گمرک و کیان اهواز و تعلیم‌دهنده مربیانی چون سیف‌الله دهکردی و بازیکنان مطرحی در دهه 50 شمسی بود. سعدی‌زاده سال‌ها با هزینه شخصی به اداره‌ی تیم‌های گمرک و کیان اهواز پرداخت.

تیم گمرک با مدیریت عبدالحسین سعدی‌زاده و مربیگری سیف‌الله دهکردی، بازیکنان بزرگی چون محمد صادقی، رضا قفلساز، کمال خلیلیان، شادروان محمود بقال‌زاده و ... را به فوتبال خوزستان یا تیم ملی ایران معرفی کرد.

عبدالحسین سعدی‌زاده در سن 86 سالگی درگذشت و پیکر وی با حضور اعضای جامعه ورزش در آرامستان بی‌بی سکینه کرج به خاک سپرده شد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

حسین کمایی
حسین کمایی، اسطوره باشگاه استقلال اهواز، روز شانزدهم آذر 95 بعد از مدت‌ها تحمل بیماری درگذشت.

حسین کمایی از بازیکنان نسل اول تیم تاج اهواز در دهه 30 شمسی بود که سال‌ها به‌عنوان بازیکن و مربی به این تیم باسابقه‌ی خوزستانی خدمت کرد. شادروان کمایی که مدتی هم در تاج تهران توپ می‌زد و در تیم ملی ایران نیز عضویت داشت، پس از خاتمه دوران بازی به‌عنوان مربی در تیم تاج اهواز مشغول فعالیت شد و این تیم را قهرمان لیگ دسته دوم تخت جمشید کرد اما قانون عجیب و خلق‌الساعه فدراسیون فوتبال مبنی بر ممنوعیت حضور تیم‌های همنام در لیگ دسته اول تخت‌جمشید باعث شد که تیم تاج اهواز همانند تیم‌های تاج آبادان و تاج مسجدسلیمان از حضور در این مسابقات محروم شود.

بعد از اینکه تیم نورد اهواز جایگزین تاج اهواز در لیگ تخت‌جمشید شد، حسین کمایی در نیم‌فصل دوم مسئولیت مربیگری تیم نورد را به‌عهده گرفت و نتایج خوبی را با این تیم کسب کرد.

شادروان حسین کمایی طی ماه‌های پایانی زندگی‌اش دچار بیماری گردید و چندبار در بیمارستان بستری شد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

عارف سرخه
عارف سرخه، بازیکن اسبق استقلال اهواز و تیم ملی جوانان ایران، روز بیست‌وپنجم آذر 95 جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

عارف سرخه بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال اهواز و تیم ملی جوانان ایران که از مدت‌ها قبل دچار بیماری تومور مغزی شده بود، اواخر پاییز امسال دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

شادروان عارف سرخه متولد سال 1366 شمسی بود که با پیراهن تیم‌های پایه استقلال اهواز مطرح شد و به تیم ملی فوتبال جوانان ایران راه یافت. وی همچنین در ترکیب تیم اصلی استقلال اهواز به میدان رفت و از چند سال پیش دچار بیماری شد. سرخه به‌علت تومور مغزی تحت شیمی درمانی قرار گرفت اما درمان مؤثر واقع نشد و این فوتبالیست جوان خوزستانی در سن 29 سالگی چشم از دنیا فرو بست.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

علی‌اصغر دوستانی
علی‌اصغر دوستانی، پیشکسوت و کارشناس فوتبال صداوسیمای خوزستان، روز یازدهم دی 95 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

علی‌اصغر دوستانی سال‌ها به‌عنوان بازیکن و مربی در خدمت تیم‌های خوزستانی به ویژه آبادان و ماهشهر بود و طی سالیان اخیر در سمت کارشناس فوتبال در برنامه‌های ورزشی رادیو و تلویزیون مرکز خوزستان حضوری فعال داشت و از پرطرفدارترین کارشناسان ورزشی استان محسوب می‌شد.

شادروان علی‌اصغر دوستانی، برادر شادروان اسفندیار دوستانی بازیکن و مربی صاحب‌نام خوزستانی در دهه‌های گذشته، بوده است.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

عباس نواصرزاده
عباس نواصرزاده، از مردان صاحب‌نام فوتبال خوزستان، روز بیست‌ونهم بهمن 95 پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری درگذشت.

عباس نواصرزاده بازیکن اسبق فوتبال خوزستان در سال‌‌های پیش از انقلاب و سرپرست تیم فولاد خوزستان در سال‌های بعد از انقلاب بود که خدمات زیادی به فوتبال استان و کشور خصوصاً باشگاه فولاد خوزستان داشت و بیش از 10 سال از عمر ورزشی‌اش را صرف این باشگاه کرد.

نواصرزاده کاپیتان تیم جوانان خوزستان در سال‌های قبل از انقلاب بود که بعدها برای ادامه تحصیل به خارج از ایران رفت. وی پس از بازگشت به ایران سال‌های متمادی به تیم‌های خوزستانی خصوصاً جنوب اهواز و فولاد خوزستان خدمت کرد.

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 95

محمدمراد بربره
محمدمراد بربره، بازیکن اسبق فوتبال خوزستان، روز چهارم اسفند 95 جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

محمدمراد بربره از جمله مدافعان مطرح فوتبال خوزستان و ایران در دهه 50 شمسی بود که فوتبالش را از مسجدسلیمان آغاز کرد و بعد از درخشش در تیم ملی جوانان و بازی‌های خوبش در جام تخت جمشید با پیراهن تیم بانک‌ملی تهران مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت اما یک مصدومیت شدید باعث دور شدن وی از سطح اول فوتبال کشور شد.

شادروان بربره که سابقه مربی‌گری موفق در امیدیه و آغاجاری را هم داشت، پس از بی‌مهری مسئولان شرکت نفت، راهی شاهین‌شهر شد. این مدافع طراز اول فوتبال خوزستان در سال‌های قبل از انقلاب، سرانجام در سن 62 سالکی درگذشت تا آخرین مسافر پیاده شده از قطار ورزش خوزستان در سال رو به پایان 95 باشد.

روح تمامی این بزرگواران ورزش خوزستان، همچنین سایر عزیزان از دست رفته در سال‌های قبل، شاد و یادشان گرامی باد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
5
روح همه رفته ها شاد باشه
سال جدیدو پیشاپیش به همه تبریک میگم
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
5
روحشون شاد
داود
|
Germany
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
5
خداوند در این روز شادی روح همشون را شاد کند، خداوند رحمتشان کند، اللهم اغفرالمومنین و المومنات.
سلیم مطرودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
4
واقعآ گریه ام گرفت
روحشان شاد باشه اذا شاء الله
يوم لا ينفع لا مالأ و لا بنون الا من اتي الله بقلب سليم
استقلال اهوازی
|
Saudi Arabia
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
4
روح همه این عزیزان شاد انشاالله
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
1
4
روح همه رفتگان شاد .دست شما هم درد نکنه . مرحوم پور یوسف هم از فوتبالیستهای قدیمی آبادان بودند که امسال مرحوم شدند .
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
ببخشید اشتباهی منفی زدم. خدا رحمت کنه همه رفتگان روحشون شاد باشه
کرم رضا روشنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
همه عزیز ورزش خوزستان بودند هیچ وقت فراموش نخواهند شد رحمت ایزدی بدرقه راهشان باد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها