به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 05
کد خبر: ۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

محرومیت بازیکن فولاد خوزستان به علت دوپینگ


بازیکن خط دفاعی تیم فوتبال فولاد خوزستان به دلیل مثبت بودن نتیجه تست دوپینگ از همراهی این تیم در ادامه فصل جاری محروم شد.

به گزارش سایت ورزش خوزستان، طبق اعلام احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران، نتیجه تست دوپینگ یکی از بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران مثبت بوده است. این بازیکن که عضو باشگاه فولاد خوزستان می باشد و در تمامی 14 مسابقه سپری شده از لیگ برتر در ترکیب ثابت تیم مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفته است، از این پس حق همراهی فولاد را نخواهد داشت و غایب اصلی این تیم در بازی برابر صبای قم خواهد بود.

این بازیکن که جزو بااخلاق ترین و منضبط ترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می شد، در خرداد ماه سال جاری و به هنگام تعطیلات ابتدای فصل لیگ برتر به دلیل بیماری به پزشک متخصص مراجعه و طبق تجویز پزشک اقدام به تزریق آمپول ناندرلون می کند. از آن جا که اثرات ناندرلون جزو مواد ممنوعه در ورزش بوده و اثر این ماده برای چند ماه در بدن فرد باقی می ماند، نتیجه نمونه برداری از بازیکن مزبور در خاتمه مسابقه روز دوم شهریور ماه گذشته بین تیم های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در اصفهان مثبت اعلام شد.

مدافع بااخلاق تیم فولاد خوزستان که چندی پیش در فهرست نامزدهای دعوت به تیم ملی فوتبال ایران قرار داشت و گذرنامه وی توسط فدراسیون فوتبال تحویل گرفته شد، اکنون منتظر نتیجه نمونه B تست دوپینگ است و در صورت مثبت بودن نتیجه این آزمایش، محرومیت فعلی این بازیکن از حالت تعلیقی به حالت قطعی درخواهد آمد.

محرومیت ناشی از استفاده از مواد نیروزا دوسال می باشد ولی این امکان نیز وجود دارد که بازیکن با ارائه مستندات پزشکی و اثبات استفاده از این مواد برای رفع بیماری، بتواند از تخفیف ویژه ای برخوردار شود.




پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها