به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 08
کد خبر: ۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

چهارمین رویارویی تیم های فولاد و استقلال خوزستان در تاریخ مسابقات لیگ برتر، چند چهره ویژه خواهد داشت که می توانند صحنه های کلیدی دربی خوزستان را رقم بزنند. خوزستان اسپورت نگاهی انداخته به شش چهره جذاب فولاد و استقلال خوزستان.
6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

1- عبدالهادی خنیفر
کاپیتان استقلال خوزستان با بیان اینکه «این تیم فولاد واقعی نیست» برابر تیم سابقش موضع گیری کرد.
عبدالهادی خنیفر که متولد سال 62 شوش دانیال است، در فصل 85-86 به هنگام جدایی ستاره های تیم فولاد خوزستان در تمرینات فولاد حضور پیدا کرد و از نظر فنی مورد تأیید محمد مایلی کهن قرار گرفت تا اولین سال حضور در لیگ برتر را تجربه کند.
خنیفر که در آن مقطع زمانی به عنوان مهاجم بازی می کرد، پس از سقوط فولاد به لیگ دسته اول از این تیم جدا شد. این بازیکن در تقابل های قبلی با فولاد، حساسیت خود نسبت به تیم سابقش را نشان داده بود. خنیفر در دقیقه 73 بازی رفت دو تیم کارت قرمز گرفت و اعتراضات زیادی به داور داشت.
باید دید که این بار عبدالهادی خنیفر چه واکنش هایی برابر بازیکنان تیم سابقش خواهد داشت. این به شرطی است که عبدالله ویسی تصمیم نگیرد محسن بیات مدافع راست جدید استقلال خوزستان را جایگزین او کند.

6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

2- مهرداد جماعتی
بازوبند کاپیتانی فولاد خوزستان در نیم فصل دوم برای مهرداد جماعتی خوش یمن بوده است. دو گل و یک پاس گل در سه هفته ابتدایی نیم فصل دوم آمار قابل قبولی برای جماعتی به شمار می رود.
کاپیتان 25 ساله فولاد خوزستان در صورت قرار گرفتن عبدالهادی خنیفر در ترکیب استقلال خوزستان، بازیکن مستقم کاپیتان استقلال خواهد بود و رویارویی او با خنیفر می تواند صحنه های جالبی را رقم بزند.
مهرداد جماعتی یکی از بازیکنانی بوده که نام او به هنگام برپایی اردوهای تیم ملی از قلم پر اشتباه کادر فنی تیم ملی افتاده و به اردوهای انتخابی برای جام ملت ها دعوت نشده بود. او حالا انگیزه های فراوانی دارد تا در نیم فصل دوم باز هم خودی نشان بدهد.

6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

3- مهدی مؤمنی
بازیکن شماره 10 استقلال خوزستان که طبق قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ گرانترین بازیکن فصل جاری در تیمش محسوب می شود، یکی دیگر از فولادی های سابق است که در استقلال خوزستان توپ می زند.
مهدی مؤمنی لاریمی در زمان مربی گری مجید جلالی در فولاد از نساجی به این تیم آمد و دو سال با پیراهن فولاد در لیگ برتر بازی کرد. حضور حسین فرکی باعث شد تا مهدی مؤمنی علیرغم میل باطنی از فولاد جدا شود و فرزاد حاتمی جای او را بگیرد.
مهدی مؤمنی که در این فصل به استقلال خوزستان آمده، یکی از بهترین سال های دوران ورزشی خود را پشت سر می گذارد. مؤمنی انگیزه بالایی برای بازی و درخشش برابر تیم سابقش دارد و یکی از شانس های اصلی گلزنی استقلال خوزستان است.

6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

4- مهدی بدرلو
بازیکن مؤثر خط میانی فولاد خوزستان فوتبال خود را مدیون عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان می داند.
مهدی بدرلو در لباس تیم صبای قم با مربی گری عبدالله ویسی به فوتبال ایران معرفی شد. پس از پیوستن ویسی به استقلال خوزستان، مهدی بدرلو تا آستانه عقد قرارداد با این تیم پیش رفت اما در آخرین روز، با پیشنهاد حسین فرکی، این بازیکن به سمت فولاد سوق داده شد.
بدرلو که هفته گذشته در خط دفاع فولاد بازی کرده بود تا جای خالی مدافعان تیمش را پر کند، روز جمعه به پست اصلی در میانه میدان باز خواهد گشت و نبض بازی فولاد در خط میانی را در اختیار خواهد گرفت.

6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

5- پرویز کریمی
دروازه بان 28 ساله اهل هرمزگان فرصت مناسبی خواهد داشت تا جایش را به عنوان دروازه بان اصلی استقلال خوزستان تثبیت کند.
سومایلا دیاکیته در جام ملت های آفریقا با پیراهن تیم ملی مالی بازی های خوبی به نمایش گذاشته و اگر پرویز کریمی روز جمعه نتواند جواب اعتماد ویسی را بدهد، دیاکیته در بازگشت مجدد به ایران، مرد اول دروازه استقلال خوزستان خواهد شد.
پرویز کریمی در دربی های قبلی برابر فولاد خوزستان چندان موفق عمل نکرده بود. او روی دو گل از شش گل دریافتی مقابل فولاد خوزستان در دربی های قبلی جاگیری مناسبی نداشت و به همین دلیل امیدوار است که روز جمعه جبران مافات کند.

6 چهره جذاب دربی فولاد – استقلال خوزستان

6- اسماعیل شریفات
تنها بازیکنی که در تقابل های قبلی دو تیم فولاد و استقلال خوزستان موفق شده دو گل به ثمر برساند، اسماعیل شریفات است.
بازیکن سرعتی فولاد خوزستان که مهره کلیدی و مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ محسوب می شود، در هر سه بازی نیم فصل دوم پاس گل داده است و اکنون همراه با مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس در ردیف سوم جدول پاس گل لیگ برتر قرار گرفته است.
اسماعیل شریفات همچنین تنها بازیکن از بین بازیکنان حاضر در دربی روز جمعه است که علاوه بر دربی فولاد و استقلال خوزستان توانسته در دربی قدیمی فولاد و استقلال اهواز هم دو بار گلزنی کند.
به همین دلیل عبدالله ویسی به بازیکنان تیمش توصیه می کند که مراقبت ویژه ای از بازیکن شماره 10 فولاد خوزستان داشته باشند.

 
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
10
دست نویسندش درد نکنه عالی بود ایشاالاه فولاد ببره اگه نبریم خیلی بد میشه بازی بعدیمون باسپاهانه بخاطر اینکه استرس کمتری داشته باشیم نیازبه امتیاز این بازی داریم
فقط برد می خوایم.
سپيده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
8
مهرداد جماعتي ♡
پاسخ ها
azita
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
ای جانم
amordad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
6
3امتیاز حساس برای فولاد .باید ببریم .
احمد فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
2
دربی رو فولاد میبره و ان شاءالله فولاد با نتیجه 6هیچ بازی رو به سوده خودش تموم میکنه