به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

سهمیه سقوط و صعود تیم‌ها تغییر نمی‌کند

سهمیه سقوط و صعود تیم‌ها تغییر نمی‌کند

خوزستان اسپورت- عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه تعداد تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول دو تیم است، گفت: نمی‌دانم چرا در مراسم قرعه‌کشی اعلام شد سهمیه تیم‌های سقوط کننده و صعود کننده دو و نیم است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از مهر، امیر عابدینی درباره اینکه غلامرضا بهروان در مراسم قرعه کشی لیگ برتر اعلام کرد دو و نیم تیم از لیگ برتر به دسته اول سقوط می‌کنند و دو و نیم تیم از دسته اول به لیگ برتر می‌آیند، گفت: سازمان لیگ کاملا مخالف این موضوع است و چنین چیزی بر خلاف مصوبات ما است. احتمالا مهدی تاج تصور کرده سازمان لیگ با چنین موضوعی موافقت کرده است در حالی که اینطور نیست و قطعا سهمیه سقوط و صعود تیم‌ها تغییر نمی‌کند.

وی افزود: امسال دو تیم به لیگ برتر می‌آیند و دو تیم هم به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند. نمی‌دانم نیم سهمیه از کجا آمد.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: وقتی سهمیه سقوط و صعود، دو و نیم تیم باشد، باعث ایجاد وهن می‌شود. این عدالت نیست و ظلم به لیگ برتر است. تیمی که می‌خواهد به لیگ برتر بیاید باید در لیگ دسته یک، اول یا دوم شود. نیم سهمیه نداریم. از اینطرف هم فقط دو تیم آخر لیگ به دسته اول می‌روند.

عابدینی درباره اینکه گویا این مصوبه در فدراسیون فوتبال وتو شده است، تصریح کرد: چنین چیزی نیست. اصلا در فدراسیون فوتبال سهمیه دو و نیم تیم مصوب نشده است. من نماینده سازمان لیگ در فدراسیون فوتبال هم هستم و این موضوع را ندیدم. احتمالا به مهدی تاج اطلاعات غلط داده‌اند.

وی ادامه داد: ما برای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال احترام قائلیم و مصوبات آنها هم قابل احترام است ولی به شرطی که به اختیارات ما لطمه نزند. حرفمان این نیست که مصوبات سازمان لیگ وحی مُنزل است ولی به هر حال چیزهایی که در حیطه اختیار سازمان لیگ است را انجام می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: من مطمئنم که افزایش تعداد تیم‌های سقوط و صعود کننده در فدراسیون فوتبال مصوب نشده است و اکثریت هیات رئیسه با آن موافق نیست.

عابدینی در پاسخ به این سئوال که «پس چه کسانی به دنبال افزایش تعداد سهمیه هستند و چه هدفی را دنبال می‌کنند؟» گفت: اینها کسانی هستند که نمی‌خواهند به کار فکری و جمعی بها بدهند. من امروز با مهدی تاج هم صحبت کردم. او گفت چنین چیزی در فدراسیون مصوب نشده است. تاج خودش تاکید داشت که سهمیه دو تیم برای صعود و دو تیم برای سقوط در سازمان لیگ تصویب شده و هیچ چیز جدیدی در فدراسیون در این خصوص مطرح نشده است.

وی تاکید کرد: ما مخالف برگزاری بازی پلی آف هستیم چون چنین مسابقاتی باعث ایجاد وهن است. در پلی آف ممکن است اتفاقات غیر فوتبالی رخ بدهد. ما باید باب ابهام را ببندیم و جلوی آن‎را بگیریم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها