به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 12
کد خبر: ۱۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

تب استخدام دروازه‌بان برزیلی در فوتبال ایران

تب استخدام دروازه‌بان برزیلی در فوتبال ایران

خوزستان اسپورت- بدون شک یکی از عواملی که باعث شد استقلال خوزستان در فصل پانزدهم به قهرمانی برسد، عملکرد عالی و کم اشتباه فرناندو دخسوس بود. همان دروازه‌بان برزیلی که اگرچه نمی‌توانست با هم‌تیمی‌های خود صحبت کند و خیلی کم زبان انگلیسی بلد بود اما در دل بازیکنان آبی‌پوش جایگاه ویژه‌ای باز کرد تا با کمک هم، تیم را به قهرمانی برسانند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، این اتفاقات و البته دفاع خوب مدافعان استقلال خوزستان باعث شد دخسوس بیشترین کلین‌شیت در لیگ پانزدهم را به نام خود ثبت کند و استقلال خوزستان با 14 گل خورده، رکورد کمترین گل خورده را از آن خود کند. همین مساله باعث شد بعد از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، خیلی از تیم‌ها به دنبال جذب فرناندو دخسوس باشند. از پرسپولیس گرفته تا تیم‌هایی مثل گسترش فولاد، سپاهان و ...

اما در حالی که مسئولان استقلال خوزستان دنبال این بودند تا از دروازه‌بان خود محافظت کنند و اجازه ندهند هیچ تیمی با او مذاکره کند و البته از آن طرف هم عبدا... ویسی روی بردن او به سپاهان، حساب ویژه‌ای باز کرده بود، ناگهان در اقدامی عجیب فرناندو سر از گسترش فولاد تبریز در آورد.

این اتفاق آنقدر عجیب رخ داد که حتی علی پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان آن را آدم‌ربایی خواند. به هر حال فرناندو دخسوس شبانه به تبریز رفته بود و بعد از امضای قراردادش صبح آن روز به اهواز برگشت تا کسی به او شک نکند اما این خبر خیلی زود رسانه‌ای شد تا دیگر تیم‌ها که به دنبال خسوس بودند فکر دیگری برای دروازه‌شان بکنند.

به هر حال درخشش فرناندو دخسوس باعث شد تیم‌های زیادی به سراغ دروازه‌بان برزیلی بروند. در همان ابتدا ماشین‌سازی تبریز اعلام کرد با تیاگو سانتوس دروازه‌بان برزیلی مذاکره کرده است. تیم سبزپوش تبریزی حتی با این دروازه‌بان قرارداد بست اما به دلیل اینکه سانتوس در سری C لیگ برزیل بازی می‌کرد، نتوانست ITC خود را بگیرد و به ایران بیاید و به همین دلیل به مشکل خورد. این مساله باعث شد مسئولان باشگاه ماشین‌سازی تبریز به دنبال دروازه‌بان دیگری باشند که گفته می‌شود این دروازه‌بان هم احتمالا برزیلی خواهد بود.

بعد از ماشین‌سازی تبریز کاملا مشخص بود که سپاهان هم به سراغ گلر برزیلی می‌رود. عبدا... ویسی که خودش دخسوس را به ایران آورد و با او موفقیت کسب کرد، این بار به برزیل رفته بود تا دروازه‌بان بهتری به خدمت بگیرد که به تیمش کمک کند. ویسی خیلی زود به نتیجه رسید و اولیویرا را جذب کرد اما با وجود اینکه گفته می‌شود او در سطح بالاتری نسبت به دخسوس قرار دارد، با مشکل اضافه وزن روبه‌رو است. به گفته مهدی اخوان سرپرست تیم سپاهان، این دروازه‌بان 5 کیلو اضافه وزن دارد که تا شروع لیگ باید آن را کم کند.

اما به جز ماشین‌سازی و سپاهان، مسئولان استقلال خوزستان هم به دنبال این بودند که یک فرناندوی دیگر بیاورند تا به آنها کمک کند. در ابتدا آبی‌های اهوازی با یک دروازه‌بان برزیلی هم به توافق رسیدند اما به خاطر اینکه اسم این گلر لو رفته بود، ناگهان چند مدیربرنامه پیدا کرد و قیمتش به طور عجیبی بالا رفت. این مساله باعث شد مسوولان استقلال خوزستان قید او را بزنند و به سراغ دروازه‌بان دیگری بروند. گفته می‌شود مسئولان استقلال خوزستان با این دروازه‌بان برزیلی به توافق رسیده‌اند و او به زودی به ایران می‌آید تا قراردادش را امضا کند.

به جز استقلال خوزستان، قرار بود صنعت‌نفت آبادان هم یک دروازه‌بان برزیلی به خدمت بگیرد که این نظر تغییر کرد و در نهایت زردپوشان آبادانی عقیل اعتمادی را جذب کردند تا کنار حسن هوری از دروازه تیم پرطرفدار آبادانی محافظت کند.

با این اتفاقات، به نظر می‌رسید دیگر خبری از دروازه‌بان برزیلی نباشد اما دیروز خبر رسید باشگاه مشهد هم یک گلر برزیلی به خدمت گرفته است. این دروازه‌بان که آندره نازاریو نام دارد، دیروز با تیم مشهد قرارداد رسمی امضا کرد تا این فصل کنار شاگردان فرهاد کاظمی باشد.

ظاهرا این تب یعنی داشتن دخسوس‌های برزیلی در ایران همچنان ادامه دارد و هیچ بعید نیست در ادامه شاهد حضور دروازه‌بان‌های برزیلی در صبای قم، نفت تهران و دیگر تیم‌ها باشیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
4
تو استان ۳ تیم داشته باشی بعد یکی شبونه بیاد دروازبانتو ببره ۱۵۰۰ کیلومتر اونورتر بعد بیاره بزاره سر جاش هیچکس هم نفهمه واقعا کنفتی داره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها