به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 05
کد خبر: ۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

ایوب والی: فکر کردم آمپول ب کمپلکس زدم

سیدمهدی فراهانی
کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از محرومیت دو ساله از فوتبال به خاطر مثبت شدن تست دوپینگش عدم مشورت با پزشک را مهمترین عامل این اتفاق تلخ قلمداد کرد.
به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، ایوب والی پس از مثبت شدن آزمایش دوپینگش با اعلام مسئولان کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال دو سال از شرکت در فعالیت‌های ورزشی محروم شد.
والی امروز سکوت خود را شکست و در رابطه با مشکلی که برایش به وجود آمده صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

چه اتفاقی منجر به مثبت شدن تست دوپینگ تو در پایان دیدار مقابل سپاهان در هفته ششم لیگ برتر شد؟
این اتفاق غیرمنتظره بود و اصلاً‌ فکر این موضوع هم به ذهنم خطور نمی‌کرد. به هر اتفاقی مثل مصدومیت که باعث جلوگیری از فعالیت ورزشی من شود فکر می‌کردم اما به هیچ وجه تصور مثبت شدن تست دوپینگ هم به ذهنم خطور نمی‌کرد. در پایان مسابقات سال قبل و پس از دیدار مقابل السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که فصل 92-93 به صورت کامل تمام شده بود و در استراحت به سر می‌بردیم بیمار شدم. در آن مقطع به مطب خصوصی پزشکی در شهر خودمان مراجعه کردم که او دارویی برایم تجویز کرد. فکر می‌کردم آمپولی که او به من داده از خانواده ویتامین‌هایی مثل ب کمپلکس است اما همان آمپول باعث شد تست دوپینگ من سه چهار ماه بعد مثبت اعلام شود.

فکر نمی‌کنی بهتر بود قبل از استفاده از این آمپول با پزشکی مشورت می‌کردی؟
ورزشکاری هستم که به هیچ وجه از دارو و قرص استفاده نمی‌کنم باور کنید نمی‌دانم یک قرص ساده چه اسمی دارد و هیچ وقت از مکمل استفاده نکردم. این آمپول را در تاریخ 10 خرداد تزریق کردم و تمرینات ما پس از حضور دراگان اسکوچیچ از 30 خرداد آغاز شد. تست دوپینگ من در تاریخ 2 شهریور 93 انجام شد و سه چهار ماه در این بین فاصله افتاده بود. جای شکرش باقی است که نسخه آن پزشک را در خانه نگهداری کردم. وقتی تست دوپینگم مثبت شد این نسخه را ارائه دادم که مسئولان گفتند این آمپول جزء داروهای ممنوعه بوده است. با خیلی از مربیان کار کرده‌ام و بسیاری از اهالی فوتبال من را می‌شناسند. خدایی ناکرده از این حرف قصد سوءاستفاده ندارم اما بازیکنی هستم که تمام ماه مبارک رمضان را با وجود برگزاری تمرینات سنگین روزه می‌گیرم. مجید جلالی، حسین فرکی، دراگان اسکوچیچ و سایر مربیانی که با‌ آنها کار کرده‌ام شاهد این مسئله هستند حتی برخی مربیان بابت این کار به من معترض می‌شدند اما بدون توجه به این مسائل کارم را دنبال می‌کردم امسال کاپیتان فولاد خوزستان بودم و به صورت فیکس در تمامی بازی‌ها به میدان رفتم. در سال‌های قبل که نیمکت‌نشین بودم هیچ وقت دست به چنین کاری نزدم و هر سال دو سه بار تست دوپینگ دادم که کاملا نتیجه آن موجود است. هیچ دلیلی وجود نداشته که بخواهم دست به چنین اقدامی بزنم تا به شرایط بهتری برسم. حتی عزیزانی که پرونده من را دنبال می‌کردند بر این باور بودند که اتفاقی که برایم افتاده غیرعمدی بوده است. واقعاً‌ شوکه شدم و بدشانسی بزرگی آوردم. محرومیت دو ساله واقعاً سنگین است البته به لطف و بزرگی خدا امید زیادی دارم و با توجه به اینکه این اتفاق غیرعمدی بوده مطمئنم خدا کمک می‌کند و این محرومیت کاهش می‌یابد.

فکر می‌کنم قبل از شروع فصل مراسم ازدواج تو برگزار شد و اصلاً‌ در آن مقطع به خاطر مشغله فراوان نمی‌توانستی به دنبال دوپینگ و این مسائل باشی.
بله، آن زمان برای مراسم عروسی‌ام آماده می‌شدم. البته خودم هم مقصر هستم نباید بدون مشورت با پزشک ورزشی چنین کاری انجام می‌دادم خودم هم باورم نمی‌شد که آمپولی که چند ماه قبل از شروع بازی‌ها زدم بخواهد چنین مشکلی به وجود بیاورد. تزریقی که انجام دادم در شرایطی بود که در خانه استراحت می‌کردم و نه تمرینی بود و نه بازی‌ای. واقعاً با بدشانسی بزرگی روبرو شدم و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد.

در این مقطع چه کاری انجام می‌دهی، آیا تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کنی؟
صددرصد تمرین می‌کنم و با حفظ شرایط بدنی‌ام امید دارم که این مسئله به نوعی حل شود و بتوانیم به فعالیت ورزشی‌ام ادامه دهم. در دوران فوتبالم دو بار عمل جراحی کردم و چند بار مصدومیت جدی داشتم. این بار هم این مشکل را پشت سر می‌گذارم و با امید به خدا مطمئنم که کارم درست خواهد شد.

فولاد هم بدون شک از نبود تو متضرر خواهد شد.
واقعاً شرمنده هواداران هستم برخی از آنها با پیامک و برخی دیگر وقتی من را می‌بینند در این مورد از من سؤال می‌کنند. نمی‌دانم با چه زبانی از هواداران عذرخواهی کنم. آنها همیشه به من لطف داشتند و با حمایت‌هایی که از من کردند دلگرمی زیادی به من دادند امیدوارم هرکسی که من را دوست دارد قبول کند که هیچ عمدی در این کارم نداشتم. یک سهل‌انگاری کوچک این تنبیه بزرگ را برایم در پی داشته و امیدوارم به لطف خدا و کمک مسئولان مربوطه این مشکل حل شود.


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
1
5
باقدرت برگرد کاپیتان مابا شما هستیم اینشاالاه محرومیتت
کاهش پیدا کنه.
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
6
سلام ایوب عزیز
اخلاق تو همیشه سرآمد بوده و شخصیت متعصبت همیشه بزرگترین ارزش برای طرفداران تو بوده و هست
امیدوارم تمرینات و شرایط بدنیتو حتی در صورت محرومیت حفظ کنی
خدا پشت و پناه تو و خانواده ی محترم
فولادی
|
Germany
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
4
ایوب امیدت نا امید نشه من بهت ایمان دارم تلاش کن و نذار به هدفشون برسن و مثل قضیه ناجی بداوی بشه
asd313
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
شرمنده آقا ایوب کجایی هستن؟ مگه اهوازی نیستن؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها