به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 04
کد خبر: ۱۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

عملکرد آماری 36 دروازه‌بان در لیگ برتر

عملکرد آماری 36 دروازه‌بان در لیگ برتر

خوزستان اسپورت- در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‎های ایران 36 دروازه‌بان برای 16 تیم به میدان رفتند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، این 36 دروازه‎بان 502 توپ از خط دروازه‌هایشان گذشت. به عبارتی در هر بازی به طور میانگین شاهد 09/2 گل بودیم. جدول زیر عملکرد آنها را نشان می‌دهد. برخی فوق‌العاده بودند و عده‌ای بیشتر نیمکت‌نشین.

7 گلر خارجی
از میان 36 دروازه‌بانی که شانس بازی به دست آوردند 7 نفرشان خارجی بودند. لوبانوف، دخسوس، فرناندو، راتکو جکوویچ، پاشنکو، ننزیچ و گئورگی‌اف گلرهایی بودند که برای تیم‌هایشان بازی کردند. این 7 نفر در مجموع 99 گل دریافت کردند. یعنی به عبارتی یک‌پنجم تمام گل‌های دریافتی توسط تیم‌ها. البته در میان آنها دخسوس دروازه‌بان استقلال خوزستان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. پاشنکو هم تا زمانی که از ملوان جدا نشده بود عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

ملوان با 4 گلر، رکورددار
ملوان بندرانزلی تنها تیمی بود که در لیگ پانزدهم از چهار دروازه‌بان استفاده کرد. گلر اول آنها سرگئی پاشنکو بود که به خاطر مشکلات مالی جدا شد. کادر فنی وقت ملوان (استیلی) مجبور شد از سیدحسین حسینی استفاده کند. اما او هم در هفته‌های پایانی مصدوم و محمد احمدزاده مجبور شد گلرهای امیدش را به زمین بفرستد. به همین دلیل نیما میرزازاد و محمدرضا قویدل در چهار بازی آخر درون دروازه ایستادند.

بشاگردی با کمترین بازی
دروازه‌بان اول فولاد خوزستان در لیگ پانزدهم علی سلیمی بود. او در 23 بازی اول (غیر از هفته دوازدهم) بازیکن ثابت تیمش بود و در مجموع 24 بازی انجام داد و 30 گل هم دریافت کرد. اسکوچیچ بعد از او به مهرداد طهماسبی اعتماد کرد. دروازه‌بان سوم فولاد مهرداد بشاگردی بود که فقط شانس بازی مقابل استقلال تهران را در اهواز به دست آورد که دو مرتبه هم دروازه‌اش باز شد.

دخسوس بهترین گلر لیگ
بدون شک یکی از عوامل موفقیت و قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، حضور دروازه‌بانی آماده و مطمئن به نام فرناندو دخسوس بود. این برزیلی هیچ وقت محروم و مصدوم نشد و عبدا... ویسی هم با اعتمادی که به او داشت در هر 30 بازی از او استفاده کرد. دخسوس 14 گل دریافت کرد که با توجه به حضور 2700 دقیقه‌ای‌اش در زمین به طور میانگین هر 8/192 دقیقه دروازه‌اش باز شد.

رحمتی پرکارت‌ترین گلر
دروازه‌بان اول استقلال هر زمان که آماده بود به تنهایی برای تیمش امتیاز جمع کرد و هر موقع که به لحاط روحی آمادگی لازم را نداشت به تنهایی باعث شکست استقلال شد. مثل بازی برگشت با پرسپولیس و تراکتورسازی. سیدمهدی رحمتی حتی در فینال جام حذفی، آن دروازه‌بانی نبود که هواداران انتظارش را داشتند. در حالی که آبی‌های پایتخت در ضربات پنالتی بسیار روی او حساب باز کرده بودند حتی موفق به دریافت یک ضربه پنالتی هم نشد. رحمتی در لیگ پانزدهم با دریافت هفت کارت زرد پرکارت‌ترین دروازه‌بان بود. رحمتی به طور میانگین در هر 195 دقیقه یک گل خورد.

سوشا، اخراج مقابل مشهدی‌ها
شاید یکی از دلایلی که قهرمانی را از پرسپولیس گرفت گل‌های بدی بود که دروازه‌بان‌های این تیم دریافت کردند. سوشا مکانی با دو مرتبه اخراج شدن در میان دروازه‌بان‌های لیگ از این بابت رکوددار است. او در باز‌های برگشت مقابل پدیده و سیاه‌جامگان از داور بازی کارت قرمز گرفت. او چند بازی را هم به دلیل محرومیت انضباطی از دست داد و مسوولان پرسپولیس را مجبور به جذب دروازه‌بان کرد. الکساندر لوبانوف این شانس را داشت که درون دروازه پرسپولیس بایستد.

یک دروازه‌بان و دو تیم
تنها دروازه‌بانی که در لیگ پانزدهم درون دروازه دو تیم ایستاد محسن فروزان بود. او فصل را با سیاه‌جامگان مشهد آغاز کرد اما پس از اختلافش با فرهاد کاظمی از تیم کنار گذاشته شد و به راه‌آهن رفت. او آمار جالبی دارد. فروزان در هر دو تیم به طور میانگین در هر بازی یک گل دریافت کرده است. با سیاه‌جامگان 10 بازی 10 گل و در تیم راه‌آهن 15 بازی 15 گل.

عملکرد آماری 36 دروازه‌بان در لیگ برتر

برچسب ها: لیگ برتر
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها