به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 05
کد خبر: ۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

گزارش روز: 5 خوزستانی که قربانی دوپینگ شدند

سعید صالحی
خوزستان اسپورت- ایوب والی پنجمین بازیکن خوزستانی است که در تاریخ 14 ساله لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل انجام دوپینگ محروم می شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، از سال 83 شمسی با محروم شدن حمید شفیعی بازیکن اصفهانی تیم ذوب آهن، برخورد با بازیکنان لیگ برتری استفاده کننده از مواد نیروزا به صورت رسمی آغاز شد. حمید شفیعی در همان سال که فولاد خوزستان جام قهرمانی را بالای سر برد، چند ماه خانه نشینی اجباری را سپری کرد.

اما اولین بازیکن خوزستانی شاغل در لیگ برتر که به دلیل استفاده از مواد نیروزا محروم شد، سیامک سرلک هافبک اسبق فولاد خوزستان بود. کمیته ضد دوپینگ پس از بازی فولاد خوزستان و راه آهن تهران در مرحله پلی آف لیگ برتر در سال 86 از سیامک سرلک تست گرفت و با مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ، حکم محرومیت یک ساله سرلک صادر شد.

پنج بازیکن خوزستانی که قربانی دوپینگ شدند

خیلی طول نکشید که نام دو بازیکن دیگر از خوزستان در فهرست محرومان دوپینگ قرار گرفت. افشین کمایی هافبک ستقلال اهواز و علی مولایی بازیکن مس کرمان دو بازیکن خوزستانی بودند که از سوی کمیته مبارزه با دوپینگ محروم شدند.

افشین کمایی با ارائه مدارک مستند توانست از خود دفاع کند و محرومیت او کاهش یافت ولی با توجه به اینکه در نمونه آزمایش علی مولایی آزمایشگاه های سوئیس مقدار زیادی تستوسترون و آدرنالین مشاهده شد، این بازیکن به اجبار دو سال را دور از میادین فوتبال سپری کرد.

مولایی در مصاحبه ای با روزنامه دنیای فوتبال مدعی شد که فرهاد کاظمی سرمربی آن زمان مس کرمان در دوپینگ او نقش داشته است؛ هر چند که مولایی بلافاصله مصاحبه درج شده از زبان خودش را تکذیب و ادعا کرد چنین حرف هایی را نگفته است.

پنج بازیکن خوزستانی که قربانی دوپینگ شدند
 
دو سال پس از آن نوبت به اعلام نام علیرضا دغاغله بازیکن خوزستانی تراکتورسازی تبریز رسید. این بازیکن باتکنیک نیز از سوی کمیته مبارزه با دوپینگ به مدت دو سال از همراهی تیمش محروم شد تا چهارمین بازیکن خوزستانی تاریخ لیگ برتر باشد که نام او در ردیف محروم شده های ناشی از دوپینگ قرار بگیرد.

در حد فاصل زمستان سال های 89 تا 93 شمسی، یکی-دو بازیکن خوزستانی در دسته های پایین تر فوتبال ایران با محرومیت ناشی از استفاده از مواد نیروزا محروم شدند، اما لیگ برتر در این مقطع زمانی چهارساله شاهد محرومیت بازیکنان خوزستانی نبود.

در عین حال، پیش از ظهر امروز با اعلام محرومیت دو ساله ایوب والی در سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران، تعداد بازیکنان خوزستانی محروم شده به علت استفاده از مواد نیروزا در تاریخ 14 ساله لیگ برتر ایران به تعداد انگشتان یک دست رسید.

آخرین بازیکن محروم شده خوزستانی، بازیکنی است که با توجه به خصوصیات اخلاقی و توانایی های فنی و بدنی او کمتر کسی در خوزستان باور می کند ایوب والی از روی قصد اقدام به دوپینگ کرده باشد.

به هر حال حکم محرومیت ایوب والی صادر شد تا فولاد خوزستان در آستانه آغاز دور برگشت لیگ برتر و دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا، کاپیتان خود را به طور قطعی از دست بدهد.

پنج بازیکن خوزستانی که قربانی دوپینگ شدند


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
4
سلام ببخشيد اگه ميشه از فوتباليستهايي که تو رسانه ها اعلام شد که دوپينگ کردن ولي چون عضو تيمهاي مافيايي بودن محرم نشدن گزارش تهيه کنيد مثل کاويانپور و يا علي کريمي که از آزمايش طفره رفت.
خوزستانی
|
United States of America
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
3
هیچ کس و هیچ کس باورس نمیشه بازیکن بی حاشیه ای مثل ایوب دوپنگ کرده باشه.
چه جور پولادی و امیرآبادی و میثم حسینی که دوپیینگ کردن، چون تو سرخابی های پایتخت بودن، قضیه رو مختومه کردن، بدون هیچ محرومیتی؟
اگه ایوب هم تهرانی بود و تو تیم های سوگلی، باز هم همین حکم رو براش مینوشتن؟
واقعا متاسفم...
ایوب، اگه میخونی این جا رو، ما همه دوست داریم و پاکیت رو قبول داریم
نیسی
|
Seychelles
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
3
امیدوارم آقایانی که پیشت آن میزها نشسته اند و قضاوت میکنند به خق قضاوت کنند و همه را به یک چشم ببینند چون واقعا صدوز این چنین حکمی زندکی بعضی از جوانان را نابود میکند و کاملا مسیر زندگی اشخاص را تغیر میدهد.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها