به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۱۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

این خانه قشنگ است ولی خانه ما نیست

این خانه قشنگ است ولی خانه ما نیست!

علی دایلی - خرمشهر
برگزاری فینال جام حذفی فوتبال کشور در خرمشهر دورنگار زیبایی را متوجه ورزش این شهر کرد، ولی حاکی از آن بود که از این ورزشگاه زیبا سهمی عاید ما نخواهد شد.

فینال جام حذفی فوتبال کشور سرانجام روز گذشته  برگزار شد و در خلال آن، خرمشهر ثابت کرد می‌تواند میزبان خوبی برای روزهای بزرگ و رویدادهای حساس و مهم باشد، همان‌گونه که این موضوع در رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان در خصوص این شهرستان صدق می‌کرد.

همچنین برنامه‌ریزی مسؤولان این شهرستان نیز در این قبیل میزبانی‌ها همچون ایام اربعین و تردد خیل عظیم زائران از مرز شلمچه قابل ستایش بود و این شهر نشان داد جان تازه‌ای در جهت اخذ میزبانی‌های بزرگ را برداشته است.

ورزشگاه زیبای 15 هزار نفری خرمشهر نیز سرانجام با برگزاری دیدار فینال جام حذفی فوتبال کشور افتتاح و تقدیم مردم همیشه سرافراز خرمشهر قهرمان شد.

این ورزشگاه به لحاظ جغرافیایی مکان مناسبی برای ساخت یک ورزشگاه محسوب می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان میزبان مسابقات بزرگ و رویداد مهم استفاده کرد.

گرچه نگرانی‌هایی برای مواردی همچون تعمیر و نگهداری این ورزشگاه وجود دارد، اما این امید می‌روند در این خصوص نیز برای خرمشهر تمهیداتی اندیشیده شود تا استادیومی که با هزینه‌های شگرف و زحمات فراوان تأسیس شده است، به سرانجامی همچون ورزشگاه پنج مهر آبادان دچار نشود.

خرمشهری‌ها در روزی که سازمان لیگ همه را از عملکرد خود گلایه‌مند کرد و صدای اهالی ورزش و رسانه را در ورزشگاه درآورد، در میزبانی از مردم این شهر سنگ تمام گذاشته و ضمن پوشش عملکرد بسیار ضعیف فدراسیون فوتبال، نظم و امنیت را به خوبی در این مسابقه به اجرا درآوردند.

حال این شهر عزیز که دین بسیاری بر گردن انقلاب و کشور اسلامی ایران دارد، نیازی را حس می‌کند که باید به آن پرداخت و در خصوص آن اقدامی عملی کرد.

حقیقتاً حیف است که این ورزشگاه زیبا، بدون استفاده در گرمای طاقت‌سوز خرمشهر رنگ فرسودگی به خود گیرد فوتبال این شهرستان در کوچه‌های داغ آسفالتی و زمین‌های فارغ از سبزی چمن دنبال شود و استعدادهای فراوان این خطه نیز بر باد برود.

حال که هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه مدرن هزینه شده، ارگان‌ها و نهادهای دیگری نیز باید وارد میدان شده و کار خوب شرکت نفت و گاز اروندان را تکمیل کنند و نام خرمشهر را در فوتبال کشور بار دیگر بر سر زبان‌ها آورند.

وقتی این ورزشگاه نتواند از تیم‌های بومی خرمشهر میزبانی کند و به جوانان ورزش‌دوست این شهر خدمات ارائه دهد، چه حاصل از بودن ورزشگاهی زیبا که میزبانان از آن بهره‌ای نمی‌برند.

باید گفت که این موضوع به حال ورزش خرمشهر اجحافی بیش نیست که هزینه‌ای 100 میلیاردی که می‌شد ورزش این شهر را متحول کرد و رنگ شادابی به خرمشهر داد، حالا صرف ساخت ورزشگاهی شده که سالانه تنها یک بازی برای تیم‌های غیر بومی در آن برگزار خواهد شد.

اکنون که فرصت‌های طلایی و اقتصادی خوبی همچون سازمان منطقه آزاد اروند، سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت نفت و گاز اروندان و همچنین گمرک خرمشهر در این منطقه وجود دارد، سالانه حدود 5 میلیارد تومان هزینه تیم‌داری برای این شهرستان عددی نخواهد بود که خرمشهر از داشتن چنین شادی و شور و شعفی در بین جوانان خود محروم است و جدا از آن سرمایه عظیم و ملی به نام استادیوم نفت و گاز اروندان نیز باید در این بین بدون استفاده باقی بماند.

از همین امروز مسئولان امر باید در اندیشه خرید یک تیم فوتبال در سطوح اول فوتبال کشور برای این شهر باشند تا بتوان به وسیله آن، گام 100 ساله را در مدتی کوتاه برداشت سکون جامعه و نسل جوان این شهر را به تحرک و شادابی و البته تشویق و تلاش در ورزش وادار کرد و به جمله معنادار مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش در جوانان، جامه عمل پوشاند.

شوری که روز گذشته در چهره جوانان خرمشهری مشاهده شد، حاکی از آن بود که از این ورزشگاه زیبا، سهمی عاید ما نخواهد بود و به عبارتی، «این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست»!

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
4
بهترین پیشنهاد همین است که عرض شد حرید یک تیم و حضور در رقابت سطح اول کشور البته ناگفته نماند که فقط امتیاز خریداری شود چون خرمشهر آن قدر جوان و بازیکن دارد که بتواند تیم را بصورت بومی روانی مسابقات کند
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
6
امیدوارم بیشتر به شهرای جنگ زده استان برسن فقط شعار میدن
الموج الازرق
|
Iraq
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
3
7
تعجب من از اینه که هواداران نفت ابادان به چه دلیل ذوب اصفهان رو تشویق کردند؟؟؟.....والله خیلی تعجب کردم....نه اس تهران نه ذوب اهن اصفهااااااااااااااااان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
1
احسنت بر تو
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها