به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

کارلوس کی‌روش؛ پیمانکاری که کارفرما ندارد

کارلوس کی‌روش؛ پیمانکاری که کارفرما ندارد

سعید زاهدیان
در فوتبال ایران بلبشو و بلوایی است؛ نزدیک به دو هفته بحث و اختلاف سازمان لیگ و دو باشگاه درگیر در فینال بر سر تاریخ جام حذفی موضوع اصلی رسانه‌ها بود. باشگاه ذوب‌آهن به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا به برگزاری بازی در تاریخ 9 خرداد اعتراض داشت. آنها معتقد بودند که به دلیل خستگی ناشی از بازی‌های آسیایی بهتر است مسابقه یک روز دیرتر یعنی 10 خرداد برگزار شود اما فدراسیون تحت تاثیر فشار سرمربی تیم ملی با این خواسته اصفهانی‌ها مخالفت کرد و مسابقه را در روزی گذاشت که مطلوب کی‌روش بود.

بعد از این همه کشمکش، دیروز سرمربی تیم ملی در اقدامی عجیب اسامی مسافران مقدونیه را اعلام کرد و در لیست 23 نفره، نه بازیکنان استقلال حضور دارند و نه بازیکنان ذوب‌آهن. یعنی کارلوس کی‌روش بعد از این همه چانه‌زنی و رسیدن به خواسته‌اش، روی نام امید ابراهیمی از استقلال، احسان پهلوان و رشید مظاهری از ذوب‌آهن قلم قرمز کشید و این بازیکنان که حتی یک روز هم در اردو حضور نداشتند، از سفر به مقدونیه جا ماندند.

حال این پرسش از سرمربی تیم ملی مطرح است که اگر نظر مساعدی روی بازیکنان این دو باشگاه نداشت، بر اساس کدام ادله و منطقی این همه پافشاری کرد تا فینال جام حذفی روز یکشنبه 9 خرداد برگزار شود. منتقدان سرمربی تیم ملی حال از او سوال می‌کنند که مگر قرار نبود پس از فینال حذفی اسامی مسافران مقدونیه اعلام شود و حالا که تاریخ این بازی به گونه‌ای طراحی شده که تداخلی با سفر ملی‌پوشان ندارد، چرا در فاصله 2 روز مانده به فینال فهرست نهایی معرفی می‌شود!

این روزها کارلوس کی‌روش به چهره اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. فارغ از بحث‌های فنی، سرمربی تیم ملی با همه سر ناسازگاری گذاشته و هر روز مصاحبه‌ای تند و آتشین از او علیه اهالی فوتبال را شاهد هستیم که این برای تیم ملی و فوتبال ایران مناسب نیست. او روز گذشته نوک پیکان انتقاد خود را به سمت مسوولان ورزشگاه آزادی چرخاند و هر آنچه دل تنگش می‌خواست به زبان آورد. کی‌روش در ادامه به دکتر زهره هراتیان تاخت و آنها را دشمن تیم ملی نامید. در کنار نقدهایی که به سرمربی تیم ملی وارد است، این پرسش مطرح می‌شود که هدف از این همه جنجال و هیاهو چیست و کی‌روش از دشمن‌تراشی برای خودش چه مقاصدی را دنبال می‌کند؟ مگر می‌شود در فوتبال ایران این همه دشمنی و کینه‌توزی علیه تیمی وجود داشته باشد که متعلق به همه مردم ایران است؟

کارلوس کی‌روش این روزها با ادبیاتی تند و در پاره‌ای موارد گستاخانه مصاحبه‌هایی جنجالی انجام می‌دهد. اوج صحبت‌های او جایی است که می‌گوید: «هیچکس نمی‌تواند دهان مرا ببندد» واقعا در فوتبال ایران چه می‌گذرد که سرمربی تیم ملی اینگونه بی‌محابا و تند حرف می‌زند و هیچکس را مقابل خود نمی‌بیند. مگر غیر از این است که به گفته وزیر ورزش و محمود اسلامیان، ما کارفرمای او هستیم؟

به نظر می‌رسد جای کارفرما و پیمانکار تغییر کرده و سرمربی تیم ملی با آزادی عمل بیش از حد، پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و هر روز به یک فرد جدید می‌تازد، در حالی که همه این مباحث باید در جلسه‌های رو در رو بیان شود و اگر واقعا حق با سرمربی تیم ملی است، مشکلات او مرتفع گردد اما کی‌روش به جای آنکه حرف‌هایش را در جلسات رو در رو بزند، با جنجال‌سازی در رسانه‌ها ظاهرا به دنبال اهداف و مقاصد دیگری است.

البته که در این میان تنها کی‌روش مقصر نیست چرا که اگر مدیریت درستی در فوتبال وجود داشت و سرمربی تیم ملی را مقید می‌کرد که در چارچوب خود قدم بردارد، کار به این همه هیاهو و پرخاشگری نمی‌کشید. به نظر می‌رسد که مدیریت جدید فدراسیون فوتبال هم مقابل محبوبیت کی‌روش قافیه را باخته و مثل کفاشیان عنان کار از دستش خارج شده و نتیجه‌اش بلبشویی است که می‌بینیم.

مصاحبه‌های گاه و بی‌گاه، جنجال، هیاهو و لابد مثل همیشه تن دادن به هر آنچه کی‌روش می‌گوید و می‌خواهد. کی‌روش فهمیده که در فوتبال ایران بهترین مسیر برای رسیدن به هدف‌هایش، همین مصاحبه‌های جنجالی است چرا که اثربخشی‌اش از هر جلسه‌ای بیشتر بوده و این عادت دیرینه در کی‌روش نتیجه ضعف‌های مدیریت دوران کفاشیان است که آنقدر آزادی عمل و استقلال به سرمربی تیم ملی داد که او خود را همه‌کاره فوتبال ایران می‌داند.
 
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
1
لطفا چاپ کنید. کیروش یک ادم کلاهبردار حرفه ایه که رگ خواب مردم ما اومده دستش. در صورتی که هیچ بازدهی برای فوتبال کشور ما نداشته.
فولادی
|
United States of America
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
بی شک بهترین سرمربی خارجی هست که به ایران اومده.نقدتون خیلی مغرضانه.جواب خیلی از سوال ای بالا رو خودتون میدانید.اینکه اینجوری بپرید بهش درس نیس.دوست عزیز تیم ملی ی کشور باید بهترین امکانات رو داشته باشه؟!آیا داره؟!میگید دشمن نداره؟!خودشو کشت که آقا بختیار و سروش میخوام اما این بازیکنا واسه تیم ملیشون نمیتونن بازی کنن ولی واسه باشگاه باید بازی کنن.مسخره نیس؟!تیم ملیه ولی باید تو ی زمین بی کیفیت تمرین کنه.مسخره نیس؟!اون جنگ با خانم رهایتان هم که کاملا معلومه حق با کیه.شما چرا خودتون ب خواب زدید.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
3
0
منم با نظر بیژن موافقم نمیدونم چرا مردم ایران اینقد ساده هستن ادم غیر حرص خوردن چاره ای نداره امیدوارم یه روز همه هویت اصلی این ادمو ببینن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
بازدهی مثلا چیه؟
اول بودن تو آسیا
ماندن در رده های 40 ذنکیگ که هیچ مربی نتونست ثبات رو حفظ کنه
به ناشناخته ها فرصت داد
استعدادهای زیادی کشف کرد.مثلا بدون کی روش امیری یا ترابی هنوز ناشناخته بودند
باعث شد برند آلشپورت فسخ کنه با تیم ملی
باعث شد کل دنیا بگن ایران مقابل آرژانتین شحاعانه بازی کرد.
مارو به جام جهانی رسوند.
پاسخ ها
rama
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
بله اگه هر کسی دیگه سرمربی ایران جای کیروش بود
هنوز دروازه بانمون رحمتی بود
خلعتبری جای امیری یا ترابی هنوز بازی میکرد
عقیلی بی کیفیت هم که سالها بازیکن ثابت تیم ملی بود کسی جرات حذفش رو نداشت
و مطمین باشین آزمون و دژاگه و ماهینی و خیلیای دیگه نبودن
صبر داشته باشید و از صعود مجدد تیم ملی لذت ببرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
0
بزرگترین افتخار کی روش رتبه چهارم بین چهار تیم جام جهانیه
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
2
تهمت زدن آسونه براتون متاسفم
همه حرفاش درسته و همه کاراش هم درسته اون چیزی که باید تغییر کنه فدراسیون فوتباله که بعد از سالها هنوز در حد قطر و چین هم نیست
یه بار با کیروش رفتیم جام جهانی به کوری چشم شماها برا بار دوم هم با بهترین نتایج جهانی میشیم
تیم 5 ساله اول آسیاست ولی امکانات صفره
یه نفر پیدا شده مشکلات رو داره میگه و از فدراسیون حق سکوت نمیگیره
از همه مهمتر تو بازیای ایران دیگه تنمون نمیلرزه که ای وای به بحرین باختیم و قطر ترکوندمون
Ashil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
2
بنظرم نقدتون اصلا درست نبود..کیروش عالیه حداقل از مربیا ایرانی بهتره که حق بازیکنا جوون رو میخوردن و بازیکنا بی کیفیتی مثله خسرو حیدری و عقیلی و خلعتبری رو به تیم ملی دعوت میکردن..
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
1
یونس محمود از تیم ملی عراق یه تنه با یک مربی خیلی نا اشنا تر از کیروش و امکانات خیلی کمتر از ایران عراق رو قهرمان اسیا کرد.این اقایون چه کردن؟امیری و ترابی تو بازیای تیمای اهوازی یه بیننده بودن حرفی واسه گفتن نداشتن.اقای کیروش کدوم بازیکنای خوزستانی رو مطرح کرد؟یا واقعا اصلا نداریم همچین بازیکنایی تو استان؟فقط برانکو خوب نتیجه گرفت تو دوران مربیگریش که اونم بالای ۵ خوزستانی تو تیمش بود.
فارس
|
Finland
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
1
من دوستان تعجب می کنم این تیم کیروش بهتر بازی می کنه یا زمان برانکو ؟البته اون زمان بازیکن های باکیفیتی تو تیم ملی بودن ولی خدایش اون تیم ژاپن ده سال پیش رو ببینیدبا این تیم ویا کره وکره امروز ،از یک لحاظ با کیروشه که باید امکانات مناسب محیا بشه واردوی های مناسب وبازی های تدارکاتی مناسب حالا یک سوال کدام دوره بوده که ما این شرایط رو داشتیم بعد انقلاب؟آیا سرمربی تیم بعد گذارندن پنج سال هنوز متوجه نشده با چه کسانی سر کارداره؟همین برانکو تو مدت یکسال پرسپولیس رو از لحاظ شکل بازی متحول کردآیا کیروش در مدت پنج سال شکل بازی تیم ملی رضایت بخشه؟!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها