به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 18
کد خبر: ۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

توضیحات شهبازی درخصوص قوانین نقل‎وانتقالات

توضیحات شهبازی درخصوص قوانین نقل‎وانتقالات

خوزستان اسپورت- مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: زمانی که برای فصل نقل و انتقالات پیش از فصل در نظر گرفته شده است حداکثر زمان بین‌المللی است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، مصطفی شهبازی در خصوص تاریخ نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: تاریخ نقل و انتقالات از 25 خرداد 95 به مدت حداکثر 12 هفته تا 15 شهریور یعنی 84 روز ادامه خواهد داشت. در این مدت 4 هفته لیگ هم برگزار خواهد شد و تیم‌ها می‌توانند در این زمان 27 بازیکن خود که متشکل از 18 بازیکن بزرگسال و 9 بازیکن جوان است جذب کنند.

وی ادامه داد: در نیم فصل هم 4 هفته تیم‌ها می‌توانند در فصل نقل و انتقالات فعالیت کنند زمان تائید شده برای فصل نقل و انتقالات پیش از شروع لیگ حداکثر زمان بین‌المللی است که آن را به فیفا هم اعلام کرده‌ایم.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه در خصوص جا به جایی بازیکنان چه استثناهایی وجود دارد تاکید کرد: ما هیچ استثنایی نداریم. مگر اینکه بازیکن آزاد باشد در این حالت او می‌تواند غیر از دو بازه مشخص شده به تیمی بپیوندد در غیر این صورت سایر بازیکنان باید در زمان تعیین شده به تیم مورد نظر اضافه شوند.

شهبازی در مورد اینکه آیا در صورت پایان یافتن سربازی یک بازیکن می‌تواند به تیم سابقش بازگردد یادآور شد: اگر بازیکنی به خاطر سربازی، مصدومیت و یا محرومیتی مانند دوپینگ بخواهد به تیم سابقش بازگردد اگر در غیر از دو بازه مطرح شده باشد مثلا در آبان ماه سربازی او به پایان برسد او باید صبر کند تا در نیم فصل به تیم سابق خود بازگردد.

وی در مورد اینکه آیا تغییراتی در جذب بازیکنان به وجود آمده گفت: در حال حاضر تغییراتی به وجود نیامده و تیم‌ها همان 6 بازیکن را می‌توانند جذب کنند که البته اگر هیات رئیسه سازمان لیگ تصمیم داشته باشد این تعداد را افزایش بدهد از لحاظ قوانین بین‌المللی مشکلی وجود ندارد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه چه زمانی یک قرارداد رسمی تلقی می‌شود تاکید کرد: به محض اینکه بازیکن با باشگاه قرارداد امضا می‌کند تعهدات فی مابین باید اجرایی شود اما برای بازی کردن باید این قرارداد در سازمان لیگ ثبت شود که اگر این اتفاق رخ ندهد بازیکن مجاز نیست به میدان برود اما تعهداتی که مابین ‌آن‌ها به وجود آمده پابرجاست. همچنین اگر قرارداد در سازمان لیگ ثبت نشود می‌توانند خود به خود آن‌را فسخ کنند و در صورتی که قرارداد ثبت شده باشد باید در بازه مشخص شده این امر صورت بگیرد.

وی در مورد اینکه اگر بازیکنی با دو سه باشگاه قرارداد ببندد تکلیفش چیست گفت: ملاک اولین باشگاهی است که قرارداد بسته شده است در مورد سایر قراردادها هم کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد. در صورتی که بازیکنی به صورت همزمان با دو باشگاه قرارداد ببندد کمیته انضباطی می‌تواند از یک نیم فصل تا یک فصل او را محروم کند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها