به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 19
کد خبر: ۱۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

طیبی: چند پیشنهاد از تیم‎های تهرانی دارم

طیبی: چند پیشنهاد از تیم‎های تهرانی دارم

خوزستان اسپورت- بازیکن خط دفاعی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‎گوید از چند تیم پیشنهاد دریافت کرده است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، محمد طیبی با بازی‌های خوبی که در استقلال خوزستان انجام داد، هم توانست به قهرمانی تیمش کمک کند و هم به خاطر کسب عنوان بهترین خط دفاع، به اردوی تیم ملی دعوت شود. طیبی که حالا به یکی از بزرگترین آرزوهای فوتبالی‌اش رسیده، در مورد قهرمانی استقلال خوزستان، شرایط خودش و دعوت به تیم ملی صحبت می‌کند.
 
قبل از هر چیز بهتر است در مورد قهرمانی استقلال خوزستان صحبت کنی. واقعا اول فصل فکر می‌کردید تیم‌تان قهرمان شود؟
 اول فصل کسی فکر نمی‌کرد قهرمان شویم. یعنی خود ما بازیکنان هم اصلا به چنین چیزی فکر نمی‌کردیم. شاید دلیلش این بود که هنوز شناخت چندانی از همدیگر نداشتیم. به هر حال بعد از چند هفته که گذشت، دیدیم داریم همه را می‌بریم. با این اتفاق گفتیم بیاییم برای خودمان یک هدف مشخص تعیین کنیم چون دیگر از هم شناخت پیدا کردیم و متوجه شدیم تیم پتانسیل بالایی دارد. خود به خود همدیگر را باور کردیم و اتحاد بین تیم هم بیشتر شد. یک روز آقای ویسی وقتی آمد سر تمرین و داشت توضیح می‌داد، من گفتم ما هیچ چیز از تیم قهرمان کم نداریم که آقای ویسی هم گفت صددرصد، پس شک نکنید که یا آسیایی می‌شویم یا قهرمان.

پس آن موقع هم بیشتر روی آسیا تمرکز داشتید؟
 نه، ما می‌گفتیم اول قهرمانی بعد کسب سهمیه آسیا.

فکر می‌کنی چرا با وجود اینکه تیم‌تان هفته‌ها صدرنشین بود، تا هفته‌های آخر هیچ کارشناسی شانس قهرمانی به تیم‌تان نمی‌داد و معمولا از استقلال و پرسپولیس به عنوان قهرمان‌های احتمالی لیگ پانزدهم نام می‌بردند؟
 به هر حال هر شخصی نظر خودش را دارد اما شاید دلیل اصلی‌اش این بود که همه پرسپولیس و استقلال را باور دارند. آقای ویسی هم قبلا در این مورد گلایه کرد و گفت که همه نگاه‌ها به تیم‌های پایتخت است و چرا به ما توجه نمی‌شود. البته این مساله به نفع ما شد و انگیره ما را چند برابر کرد.

اما این صحبت‌ها می‌توانست روی روحیه بازیکنان اثر منفی بگذارد.
 نه، اصلا. ما خودمان سختی‌های زیادی در زندگی کشیدیم و می‌دانیم چطور باید مبارزه کنیم. این مساله تقریبا در همه بچه‌ها وجود داشت.

شما هم که ظاهرا خیلی سختی کشیدی.
 خدا را شکر. ما تا وقتی خدا را داریم غم نداریم.

درست است اما به هر حال شرایط زندگی برای شما به سختی گذشت.
 بله، من از 14، 15 سالگی کار می‌کردم چون مشکلات مالی و خانوادگی زیادی داشتیم و در کل شرایط مالی خوبی نداشتیم.

مگر شغل پدرتان چیست؟
 پدرم قبلا راننده بود اما با توجه به اینکه ما 6 برادر و 3 خواهر هستیم، بالاخره تامین هزینه‌های زندگی سخت بود و به همین خاطر مجبور بودیم از سن کم سر کار برویم تا به خانواده کمک کنیم.

یعنی کار کردن در واقع به گونه‌ای اجبار بود؟
 بله، ما به خاطر شرایط زندگی مجبور بودیم. من بچه چهارم خانواده بودم که از 14، 15 سالگی کنار دایی‌ام کار بنایی انجام می‌دادم. حدود 4 سال هم با او کار کردم.

بعد از آن هم حتما به خدمت سربازی رفتی.
 بله، من پدافند هوایی ماهشهر بودم. البته قبل از اینکه خدمت بروم، یک سال در کنار کارم، فوتبال هم بازی می‌کردم. آن موقع در تیم جوانان بهبهان بودم که خیلی خوب کار کردم و در نهایت تیم قهرمان شد. شاید برایتان جالب باشد اما من در هر تیم بودم یا صعود می‌کردیم یا قهرمان می‌شدیم. به هر حال بعد از آن یک سال که با دوستم رفته بودم فوتبال و بازی کردم، خدمت سربازی رفتم. بعد از آن هم دسته یک استان بازی کردم که تیم به لیگ برتر صعود کرد، بعد از آن هم در نفت امیدیه از لیگ 3 به لیگ 2 آمدیم و به همین ترتیب پیش رفتم تا در نهایت با استقلال خوزستان قهرمان شدم.

از چه زمانی تصمیم گرفتی فقط فوتبال بازی کنی؟
 زمانی که من نفت امیدیه بودم در میهمانسرای 90 خوابه شرکت نفت امیدیه کار می‌کردم. آن زمان از ساعت 6 صبح تا 2 بعدازظهر سر کار بودم و بعدش می‌رفتم تمرین می‌کردم. بعد از آن دوباره می‌رفتم سر کار و تا شب کار می‌کردم. این وضعیت خیلی برایم سخت بود و دیگر خسته شده بودم. به خاطر همین هم گفتم یا کار می‌کنم یا فوتبال بازی می‌کنم. در نهایت هم گزینه دوم را انتخاب کردم چون فوتبال را خیلی دوست داشتم. بعد که استقلال اهواز لیگ یک بود آقای باقری‌نیا آمد و از بازیکنان تست می‌گرفت که من هم تست دادم و انتخاب شدم. بعد از آن هم در استقلال خوزستان 2 بار داشتیم سقوط می‌کردیم که بعد از آن، قهرمان شدیم.

در نهایت هم به تیم ملی دعوت شدی.
 خدا را شکر که اسمم در لیست تیم ملی است.

وقتی متوجه شدی اسمت در لیست تیم ملی است چه کار کردی؟
 بهبهان بودم و بیرون رفته بودم که شارژ باتری گوشی‌ام تمام شد. همینطور داشتم قدم می‌زدم که یکی از دوستانم به اسم امین عزیزی آمد دنبالم و گفت که اسمت توی لیست تیم ملی است. اول باور نمی‌کردم اما بعد از آن به قدری خوشحال بودم که نمی‌دانستم چه کار کنم. در نهایت به خانه رفتم و آنجا یک جشن کوچک گرفتیم. البته می‌خواهم یک جشن درست و حسابی بگیرم. آن هم زمانی که حضورم در لیست تیم ملی تثبیت شود.

فکر می‌کنی کار راحتی داری برای اثبات خودت در تیم ملی؟
 راحت نه اما تمام تلاشم را می‌کنم. من رقبای خیلی خوبی در تیم ملی دارم که انتخاب آنها نشان می‌دهد که از همه بهتر هستند. من هم تلاش می‌کنم خودم را ثابت کنم.

به نظرت با کدام‌شان می‌توانی بهتر هماهنگ شوی؟
 من همیشه با همه دوست بودم و هر جا رفتم هم به همین صورت کار کردم. در تیم ملی هم با همه دوست می‌شوم و کی‌روش هر چه تشخیص دهد آن را انجام می‌دهم.

اینکه از آن روزهای سخت کارگری به تیم ملی رسیدی، چه چیزی در ذهنت بیشتر از هر چیز خودش را نشان می‌دهد؟
 فقط می‌گویم خدا. خواست خدا بود که به اینجا رسیدم. خدا نخواهد هیچ‌کدام از این اتفاقات نمی‌افتاد اما او خواست و من پله پله بالا آمدم و به تیم ملی رسیدم.

الان که به تیم ملی دعوت شدی، هدف بعدی‌ات در فوتبال چیست؟
 چند پیشنهاد خوب از تیم‌های تهرانی دارم که معلوم نیست کدام را انتخاب کنم. در کل خیلی دوست داشتم در تیم‌های بزرگ تهرانی بازی کنم که خدا را شکر از این تیم‌ها هم پیشنهاد دارم. البته گزینه اولم در حال حاضر استقلال خوزستان است اما دوست دارم در این تیم‌ها هم بازی کنم.

پس الان آرزویت بازی در این تیم‌هاست؟
 الان آرزویم این نیست چون از تیم‌های بزرگ پایتخت پیشنهاد دارم و می‌توانم یکی از آنها را انتخاب کنم.

پس دوست داری در فوتبال بعد از تیم ملی به کجا برسی؟
 خیلی دوست دارم لژیونر شوم.

در چه لیگی؟
 فرقی نمی‌کند.

یعنی حتی حضور در تیم‌های عربی هم راضی‌ات می‌کند؟
 نه، آرزوی بزرگم این است که در تیم‌های اروپایی بازی کنم.

خودت کدام تیم را دوست داری؟
 برای بازی نه اما طرفدار بارسا هستم.

الگویت کدام بازیکن است؟
 من پیکه را خیلی دوست دارم اما بچه‌های تیم به من می‌گویند واران چون قدم بلند است و البته اینکه فکر می‌کنند استیل بازی‌ام و اندامم شبیه واران است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
8
11
مگه تيم هاى عربى چشونه ؟ اتفاقا كلى پول گيرت ميايد "بعدشم منت نزار سر استقلال خوزستان كى جلوت گرفته برو استقلال برو پرسپوليس .
تقصير مديريت استقلال خ كه شما رو اينجا اورد .
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
بازیکنهای ایرانی عادت کردن از یه طرف 100 تا واسطه میذارن که برن لیگ قطر و امارت بازی کنن ولی از اونور هی مصاحبه میکنن که ما جز اروپا جایی نمیریم.
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
3
8
. با نظر ناشناس موافقم راست ميگه. متأسفانه اين بازيكنان براى تيم هاى خوزستان پرورش نيافتن . بازى كردن در تيم هاى تهرانى و اصفهانى شايسته نيست و نه ملاك
.بهتر از استقلال خوز قهرمان تيم ديگرى نيست . اگه تو تيمت بمونى شرافت داره
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
1
9
وقتی ویسی هوایی میشه پس نباید اشکالی به شاگرداش گرفت
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
6
آقای طیبی یادت باشه همین استقلال خوزستان بهبازیکنانی مثل شما بها داد تا به اینجا برسید .بچه خوزستانی قدر تیمهای خوزستانی را بدون همه بازیکنان استقلال خوزستان به فوتبال خوزستان مدیونند. استقلال و پرسپولیس خبری نیست فقط حاشیه داره .پیشرفت هیچ پسرفت می کنی.همین اهواز بمون فوتبال سالم و بی حاشیه دنبال کن . فریب دلالها را نخورید اونا به فکر جیب خودشونن دلشون برای شماها نسوخته.
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
9
تبعات مذاکره ویسی با سپاهان همین میشه دیگه . بازیکنان قبل از اینکه خودشون رو متعهد و مدیون باشگاه بدونن متعلق به مربی می دونن و از ایشون الهام می گیرن
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
10
ای خدا، چه بدبختی ما خوزستانی ها رو گرفت که آمال و سقف آرزومون بازی کردن تو این دو تا تیم قرمز و آبی؟ آخه خودت قهرمان ایران شدی، داری می ری اسیا بعد دلت می خواد بری استقلال؟ محرم نویدکیا با همه کج خلقی هایی که داشت عاشقش بودم که تو این چند سال طوری رفتار کرد که یکبار هم ابی و قرمز لاشخور جرأت نکردن بهش پیشنهاد بدن... اااااااااااااااااااااااااااااه حالم از این فوتبال کثیف به هم می خوره، خدا کنه امسال هم فولاد و هم و استقلال خوزستان منحل بشن خیالمون راحت بشه، فقط نفت ابادان که کسی جرات نداره تو آبادان به غیر از نفت تیم دیگه ای رو تشویق کنه.
پاسخ ها
rama
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
آقا داود یه دونه ای متنت عالی بود حال کردم
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
ظرفیت و جنبه ی بازیکنان اینجا مشخص میشه. نوید کیا اشاره ی خوبی بود و البته یک نمونه خیلی خوب هم ایوب والی هست.به هر حال هر کسی لیاقت و شایستگی اسطوره شدن رو نداره
زرگاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
5
سرآقاي ويسي سلامت حالا تحويل بگير
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
1
2
اینکه بازیکن خوزستانی تو تیمهای خوزستانی بمونه و از هرنظر چه فوتبالی و چه مادی تأمین بشه عالیه ولی دوستان گاهی اوقات نميشه از واقعیت فرار کرد برای رسیدن به اوج تو فوتبال و یا هر زمینه دیگر باید زیاد دیده بشی و این امر تو پایتخت بیشتر اتفاق میفته. علاوه بر ورزش تو هنر و سیاست و .... همین قانون نانوشته حکمفرماست. همین نوید کیا که برادر عزیز اشاره کرد برای همین مسئله جایگاه خودش تو تیم ملی رو ازدست داد و بازیکنانی که ازش کمتر بودند فیکس تیم ملی شدند. پژمان منتظری وقتی رفت اس تهران فیکس تیم ملی شد و بعد هم لژیونر، اگر فولاد میماند الان فوتبالش تمام شده بود. متأسفانه اينجوريه و کاریش نميشه کرد.همین بازیکنان پرسپولیس و استقلال هم اکثراً بچه شهرستان و روستا هستند. 11 بازیکن ثابت پرسپولیس 9تاشون شهرستانی بودند از بوشهر و ارومیه گرفته تا مازندران و بندر عباس. فضای رسانه ای و اعتبار و نفوذ این دو تیم قدیمی باعث ميشه بازیکن جایگاه بهتری تو تیم ملی پیدا کنه و حتی عمر فوتبالش بیشتر بشه
یادتان نره ستاره هایی مثل بداوی، کاملی، علوی...... بخاطر ماندن در فولاد و نرفتن به قرمز و آبی پایتخت جام جهانی رو ازدست دادند و فوتبالشان هم زود تمام شد. وضعیت اينجوريه و کاریش نميشه کرد
پاسخ ها
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
دوست خوبم مطالبی که بیان کردین همیشه مصداق نداره. بازیکنانی مثل میرزاپور . بداوی . کاملی. حسین کعبی . علوی . مبعلی و ... از بازی در تیمهای خوزستانی به تیم ملی راه پیدا کردن و از اون طرف بازیکنانی هم بودن که رفتن تهران ولی جایی در تیم ملی نداشتن مثل میداوودی و کلاه کج و... . اینی که میگین که باید حتما برن تهران تا به تیم ملی راه پیدا کنن مربوط به زمان مربیگری علی پروین و منصور پورحیدری بود . مگه وحید امیری . مهدی ترابی . مهرداد و میلاد محمدی . احسان حاجی صفی . پور علی گنجی .پور غاز . کنعانی زادگان و خیلی های دیگه وقتی به تیم ملی راه پیدا کردن عضو استقلال یا پرسپولیس بودن ؟؟؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
0
بابا شماها چی خوردین هرکی حرفی میزنه ونظرشو میگه میییییییییپرین بش!!؟؟
پاسخ ها
ادرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
خودشون یه پیشنهاد بهشون نشده برای بازی کردن اما وقتی یه بازیکن میاد میگه دوست دارم توی فلان تیم بازی کنم صد نفر از این دوستان بهش میپرن که چرا اسم استقلال یا پرسپولیس رو اوردی. چه بخوایین چه نخوایین ارزوی هر بازیکنی حضور در استقلال و پرسپولیسه. از بختیار رحمانی گرفته تا خیلی دیگر از بازیکن ها. همین اقای ویسی هم در برنامه ورزش و مردم گفت یکی از ارزوهام حضور در تیم های پایتخته. بابا فوتبال حرفه ایی شده. اون فیگو که فیگو بود از بارسا رفت رئال. اون کریس رونالدو از اسپورتینگ رفت منچستر و بعدش رئال. حتما طرفداران اسپورتینگ هم باید به رونالدو بگن خاک تو سرت که رفتی منچستر. لطفا یخورده واقع بین باشین. بازی های استقلال و پرسپولیس چون پخش زنده توی ایران پخش میشه همه دوس دارن توی این دو تیم بازی کنن. حالا یه سری موفق میشن یه سری هم نا موفق که توی همه باشگاه های دنیا همی موضوع هست. مثل کاکا که رفت رئال ناموفق بود.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
آقای آدرین عزیز
همه جای دنیا به این گونه انتقالات حساسن اتفاقا توی کشورهای اروپایی بیشتر حساسیت دارند. لوئیس فیگو که شما اسم اوردی میتونی کمی تحقیق کنی ببینی وقتی تیمشو عوض کرد چه برخوردهایی باهاش شد.
ادرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
اقای مجتبی چه ربطی داره . من خودم بهتر میدونم که چه برخوردی باهاش داشتن و کله خوک پرت کردن جلوش. اما یعنی چون اینکارو کردن تصمیمش اشتباه بود؟؟؟ نه عزیزه من فوتبال حرفه ایی شده و خواهشا تعصبات کور کورانه رو کنار بگذارید تا کمتر بهمون بخندن. حساس شدن که شدن مگه قراره هر جایی که حساس شدن دیگه کسی به تیمه دیگری نره. اگه اینطور باشه که دیگه نقل انتقالات چه معنی پیدا میکنه. تمامه بازیکن ها تا اخر عمرشون توی یک تیم میمونن. در ضمن قابل توجه شما عرض کنم که فیگو از یه تیمی مثل بارسا به رئال رفت که این دو تیم بینشون کل کله وحشتناکی هست و اصلا شما نمیتونی شرایط این دو تیم رو با شرایط استقلال خوزستان و پرسپولیس مقایسه کنی. حساسیت فرق داره با این رفتاری که همشهری های من دارن انجام میدن. هرکسی که از یه تیم اهوازی میخواد بره به تیم دیگه همیشه همین بحثه ناجور رو میکنن وابروی اون شخص رو میبرن. این یه واقعیته که بازی در استقلال و پرسپولیس برای هر ضخصی ارزوست. چه بخواییم چه نخواییم
خسرج
|
United States of America
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
2
همه این نابسامانیها فقط یه مقصر داره بنام ویسی،،،یکی نیست بگه مرد حسابی میذاشتی،دو روز بازیها بگذره بعد ادا و اطوار در بیار
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها