به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 08
کد خبر: ۱۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

کدام تیم قهرمان لیگ پانزدهم می‎شود؟

کدام تیم قهرمان لیگ پانزدهم می‎شود؟

اینکه تا چه اندازه پنج هفته پایانی لیگ برتر حساس شده نیاز به گفتن ندارد. رقابت‌ها آنقدر نزدیک است که کوچک‎ترین لغزش می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد. امروز همه تیم‌ها حسرت روزهایی را می‌خورند که به راحتی امتیازهای باارزشی را از دست دادند و حالا برای جبران باید توان بیشتری بگذارند.

استقلال خوزستان، شانس اول قهرمانی
بدون شک در ابتدای فصل هیچ کس برای استقلال خوزستان که فصل قبلش در بازی پلی‌آف جواز بقا در لیگ برتر را دریافت کرد، شانس مدعی بودن را قایل نمی‌شد. اما این تیم با یکسری بازیکن کم‌نام و نشان و البته با انگیزه تمام معادلات را به هم زد. امروز در میان پنج تیم بالای جدول فقط استقلال خوزستان می‌تواند مدعی اول قهرمانی باشد. در واقع اختیارشان دست خودشان است.
آن‎ها اگر در تمام بازی‌ها برنده از زمین خارج شوند ‌آن وقت به لطف یک امتیاز بیشتر از سرخابی‌ها (در صورتی که یکی از آنها در همه بازی‌ها پیروز شود) باز هم قهرمان لیگ خواهد شد. جذابیت‌های فوتبال به همین است. تیمی که فصل گذشته در آستانه سقوط بود حالا شانس اول قهرمانی است.

منصوریان برای استقلال بازی می‌کند
انگار بازیکنان نفت تهران و علیرضا منصوریان منتظر بودند تا مشکلات مالی‌شان رسانه‌ای شود تا دوباره به روزهای خوبشان برگشته و بیشتر امتیاز بازی‌ها را کسب کنند. وقتی به پنج حریف پیش‌روی آنها تا پایان لیگ نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که آنها نه تنها برای بهبود جایگاهشان به زمین می‌روند بلکه به نفع استقلال تهران هم بازی می‌کنند. چرا که آنها این هفته با استقلال خوزستان و در هفته بیست و هشتم با پرسپولیس رودررو می‌شوند. منصوریان اگر از این دو بازی شش امتیاز بگیرد لطف بزرگی به استقلالی‌ها خواهد کرد. آنها در هفته 27 با سپاهان بازی می‌کنند و در هفته ماقبل پایانی به مصاف فولاد می‌روند و در آخرین بازی هم حریف سایپایی‌ هستند که این روزها حال و روز خوبی ندارد.

تساوی شهرآورد آرزوی سایر مدعیان
شرایط حال حاضر پرسپولیس و استقلال در جدول بسیار خاص است. شاید خیلی کم اتفاق افتاده که آنها در این وضعیت به مصاف هم بروند. حکایت آنها داستان عجیبی پیدا کرده است. این دو تیم مهم‌ترین بازی هفته آینده را در حالی برگزار می‌کنند که استقلال خوزستان صدرنشین میزبان نفت تهران است. مسابقه‌ای که برای علیرضا منصوریان بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود.
آنها اگر پیروز شوند و شهرآورد تهران هم مساوی شود آن وقت همه معادلات را به هم می‌زنند. هر کدامشان اگر برنده از زمین بیرون بیایند شرایط را به شکل فوق‌العاده‌ای به نفع‌شان تغییر می‌دهند. برای سه تیم دیگر تساوی شهرآورد 82 بهترین نتیجه ممکن است.

تراکتورسازی و بازی‌‌های آسان اما سخت
زمانی که امیر قلعه‌نویی مسئولیت فنی تیم تراکتورسازی تبریز را برعهده گرفت این انتظار می‌رفت که دوباره این تیم را به روزهای خوبش برگرداند. اما کسب نتیجه نه چندان مطلوب در چند بازی اول تا حدودی خیلی‌ها را ناامید کرد تا اینکه به هماهنگی خوبی با تیمش رسید. تراکتورسازی که در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی را به دست آورده در هیاهوی دو تیم پایتخت، بی‌سر و صدا امتیازها را جمع کرد به طوری که امروز نه تنها به کسب سهمیه ‌آسیایی بلکه به قهرمانی هم امیدوار است. پنج بازی آینده (غیر از استقلال) شاید به نظر آسان بیاید. آسان از بابت جایگاه تیم‌ها. اما واقعیت خلاف آن است. او در اولین بازی به مصاف صبا می‌رود. علی دایی حتی در بازی‌های دستگرمی هم نمی‌خواهد بازنده باشد. بعد از آن این تیم با دو تیم انتهای جدولی سیاه‌جامگان و ملوان بازی خواهد کرد. دو تیمی که برای بقا در لیگ محکوم به پیروزی هستند. بازی با استقلال در تهران آن هم در هفته ماقبل پایانی فوق‌العاده حساسیت خواهد داشت. آخرین بازی این تیم مقابل استقلال اهواز است. مسابقه‌ای که حتی اگر تیم اهوازی تا آن موقع سقوط هم کرده باشد حساسیت خاص خودش را دارد.

برنامه مسابقات پیش روی پنج تیم مدعی قهرمانی لیگ پانزدهم را مشاهده کنید:

کدام تیم قهرمان لیگ پانزدهم می‎شود؟

برچسب ها: لیگ برتر
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
فوتبالی
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
4
با سلام .بارها و بارها در ابراز نقطه نظرات در خصوص شرایط استقلال خوزستان گفتیم اما اقای ویسی عزیز توجهی نکرد که نکرد .اگر از نیم فصل هم سرعت تیم را در کنار تکنیک وتاکتیک تیمش بالا برده بود هیچ تیمی جلودارش نبود .ضعف عمده این تیم نداشتن سرعت در هنگام انتقال توپ از دفاع به هافبکها وانتقال ان به خط حمله بوده .به هر حال هر چه سریعتر اقای ویسی این ضعف را برطرف کند طی این پنچ هفته تمامی بازیها را برده وبا اقتدار قهرمان می شود..ایشا لله
محمود امان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
2
بامید خدا وبیاری روح با عظمت شهدا خوزستان اول میشه فرق نداره با چه نامی عشق خوزستانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
ای جانم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها