به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

خوزستان اسپورت- فوتبال خوزستان سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خوزستان اسپورت، سال 94 برای فوتبال خوزستان توأم با خاطرات تلخ و شیرینی بود؛ یک سال همراه با استرس برای فوتبالدوستان دیار کارون، به‌دلیل شرایطی که تیم‌های مطرح این خطه در طی این سال با آن روبرو شدند.

در ابتدای سال جدید، نگاهی اجمالی خواهیم انداخت به عناوین گزیده‌ی اخبار فوتبال خوزستان در سال 94.

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

فتح اولین جام قهرمانی در سال 94
22 فروردین: تیم فوتبال نوجوانان فولاد خوزستان با اقتدار قهرمان لیگ برتر فوتبال نوجوانان ایران شد.

آخرین دیدار از مرحله نهایی مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های ایران بین تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در استادیوم صنایع فولاد اهواز به انجام رسید. دیداری که با شاهکار نوجوانان خوزستانی و پیروزی 4 بر صفر آن ها به پایان رسید تا اولین جام قهرمانی در سال 94 نصیب فوتبال دیار کارون شود.

دومین جام قهرمانی به اهواز آمد
26 فروردین: تیم فوتبال امید فولاد خوزستان فاتح لیگ برتر فوتبال امید باشگاه های ایران شد.

در هفته پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر امید کشور، تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان در استادیوم اختصاصی تراکتورسازی به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم به تساوی بدون گل انجامید. نتیجه‌ای که فولاد خوزستان را برای نخستین بار به جام قهرمانی لیگ برتر امید رساند.

جوانان فولاد قهرمان لیگ برتر جوانان شد
27 فروردین: تیم فوتبال جوانان فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر جوانان ایران شد.

تیم جوانان فولاد خوزستان در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر جوانان ایران میزبان تیم گهر دورود بود و با پیروزی چهار بر یک مقابل این تیم لرستانی به عنوان قهرمانی مسابقات دست پیدا کرد. با این حساب، سه جام قهرمانی فوتبال کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید نصیب باشگاه فولاد خوزستان شد.

حذف فولاد خوزستان از لیگ قهرمانان
اول اردیبهشت: تیم فولاد خوزستان با شکست مقابل السد قطر از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

دیدار السد قطر و فولاد خوزستان با تک گل سه امتیازی لوئیس موریکی به سود السد تمام شد و فولاد با این نتیجه از لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرد تا از این پس روی لیگ برتر ایران تمرکز کند.

چهارمین قهرمانی فوتبال خوزستان در سال 94
18 اردیبهشت: چهارمین جام قهرمانی در سال 94 به فوتبال خوزستان تعلق گرفت.

پس از قهرمانی فولاد خوزستان در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید باشگاه‌های کشور، این بار بازیکنان فولاد نوین که به دلیل قوانین و آیین نامه‌های فوتبال ایران نمی‌توانند در فصل آتی لیگ برتر شرکت کنند، چهارمین قهرمانی را در سال 94 برای فوتبال دیار کارون به ارمغان آوردند.

وداع نفت مسجدسلیمان با لیگ برتر
20 اردیبهشت: سقوط تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته اول فوتبال کشور قطعی شد.

تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی خانگی با نتیجه سه بر یک مغلوب سپاهان اصفهان شد تا سقوط این تیم خوزستانی به لیگ دسته اول قطعی شود. نفت در طول مسابقات لیگ برتر، بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشت ولی به‌دلیل عدم حمایت مالی مسئولان نتوانست در لیگ برتر ماندنی شود.

سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته دوم
28 اردیبهشت: تیم فوتبال استقلال اهواز با وجود پیروزی برابر شهرداری تبریز به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

دیدار برگشت استقلال اهواز و شهرداری تبریز در مرحله پلی‌اف سقوط لیگ یک، بازی حاشیه‌ای از آب در آمد و آبی پوشان استقلال که نیاز به پیروزی با اختلاف دو گل داشتند، در نهایت با وجود پیروزی 3 بر 2 به لیگ دسته دوم سقوط کردند.

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

استعفای دسته‌جمعی در باشگاه فولاد خوزستان
دوم خرداد: اعضای هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان تصمیم به استعفای دسته‌جمعی گرفتند.

محمد صیادنژاد، سیف الله دهکردی و محمدعلی فرهادزاده، سه عضو هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان، بعد از ظهر امروز (شنبه دوم خرداد) در واکنش به مشکلات مالی این باشگاه و عدم حمایت مالی مالکان کارخانه فولاد، اقدام به استعفا کردند.

مدیرعامل استقلال خوزستان استعفا کرد
17 خرداد: مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان از سمت خود استعفا کرد.

فاضل بختیاری طبق اعلام قبلی از سمت خود به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان استعفا کرد. بختیاری از ابتدای آغاز به‌کار باشگاه استقلال خوزستان، به‌عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل در این باشگاه فعالیت داشت.
 
اژدری‌زاده سرپرست باشگاه فولاد خوزستان شد
25 خرداد: حکم سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان صادر شد.

علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل تیم فوتبال فولادنوین اهواز طی حکمی به عنوان سرپرست باشگاه فولاد خوزستان منصوب و معرفی شد. اژدری‌زاده پس از دریافت این حکم امور مربوط به مدیریت باشگاه فولاد خوزستان را عهده دار شده است.

بودجه 27 میلیاردی فولاد در سال 94
28 خرداد: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از اختصاص بودجه 27 میلیاردی برای باشگاه فولاد خوزستان خبر داد.

فرامرز کیانی‌زاده در جریان نشست خبری برگزار شده در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، عنوان کرد: در جلسه‌ای که همراه با استاندار خوزستان و سهامداران شرکت فولاد خوزستان داشتیم، مقرر شد که بودجه‌ای معادل 27 میلیارد تومان برای باشگاه فولاد خوزستان در سال 94 در نظر گرفته شود.

ستاره‌های فولادنوین به استقلال پیوستند
8 تیرماه: باشگاه استقلال خوزستان با دو بازیکن فصل گذشته فولادنوین اهواز قرارداد امضا کرد.

باشگاه استقلال خوزستان با فرشاد جانفزا و حسن بیت سعید دو ستاره تیم فولادنوین اهواز، قهرمان فصل گذشته لیگ یک، قرارداد امضا کرد. استقلال خوزستان در این فصل روی به استفاده از بازیکنان جوان بومی آورده و قرار است چند بازیکن دیگر از تیم فصل گذشته فولادنوین به استقلال خوزستان ملحق شوند.

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

استقلال اهواز به لیگ برتر بازگشت
21 تیرماه: مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز از بازگشت این تیم به لیگ برتر فوتبال ایران خبر داد.

ارسطو جهانداری در گفت و گو با خوزستان اسپورت ضمن تأیید این خبر گفت خوشبختانه در جلسه‌ای که بعد از ظهر امروز با مسئولان باشگاه فولادنوین و شرکت فولاد خوزستان داشتیم، قرارداد نهایی امضا شد. همچنین این قرارداد به‌صورت رسمی در هیئت فوتبال استان به ثبت رسید.

اژدری‌زاده مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان شد
8 مرداد: سرپرست باشگاه فولاد خوزستان طی حکمی به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب و معرفی شد.

علیرضا اژدری‌زاده که پس از استعفای سیف اله دهکردی، مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان، به‌عنوان سرپرست این باشگاه منصوب شده بود، طی حکمی از سوی عباس بابازاده دزفولی، رئیس هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان، به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب و به سازمان لیگ معرفی شد.

برکناری بختیاری‌زاده بعد از باخت مشکوک
24 مهرماه: سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز از کار برکنار شد.

سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز پس از شکست این تیم مقابل راه آهن تهران از کار برکنار شد و قرار است که سرمربی جدید استقلال بزودی از سوی مالکان این باشگاه معرفی شود. از یکی دو روز گذشته شایعاتی در رابطه با احتمال رخ دادن اتفاقاتی در بازی راه آهن و استقلال اهواز و برکناری سیاوش بختیاری‌زاده در اردوی استقلال پخش شده بود.

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

هواداران فولاد خوزستان تجمع کردند
25 آبان: هواداران تیم فوتبال فولاد خوزستان در اعتراض به نتایج ضعیف این تیم در لیگ پانزدهم تجمع کردند.

گروهی از هواداران تیم فولاد خوزستان در اعتراض به نتایج ضعیف این تیم در لیگ پانزدهم، در مقابل درب خروجی منطقه 200 دستگاه صنایع فولاد اهواز، تجمع کردند و یک طومار را خطاب به استاندار خوزستان امضا کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت تیم محبوب خوزستانی‌ها شدند.

خسارت 50 میلیونی استادیوم غدیر اهواز
دوم آذر: بیش از 50 میلیون تومان بعد از اتمام دیدار تیم فوتبال فولاد خوزستان و استقلال به تجهیزات ورزشگاه غدیر اهواز خسارت وارد شد.

در پایان مسابقه فولاد خوزستان و استقلال تهران، هواداران عصبانی فولاد به تجهیزات ورزشگاه خساراتی وارد کردند. طبق اعلام عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، خسارتی بیش از 50 میلیون تومان به تجهیزات این ورزشگاه وارد شده که قرار است صورت حساب آن به باشگاه فولاد ارائه شود.

هشدار استاندار خوزستان به سه تیم خوزستانی
16 آذر: استاندار خوزستان خواستار تغییر وضعیت سه تیم فوتبال فولادخوزستان، استقلال اهواز و نفت آبادان شد و هشدار داد در غیر این صورت شخصا وارد کار خواهد شد.

عبدالحسین مقتدایی اعلام کرد: ما در خصوص حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم و وجود تیم‌های استقلال خوزستان، فولادخوزستان و استقلال اهواز، جزو حقوق شهروندان است و من هم رفع مشکلات را اول به هیئت مدیره شرکت‌ها واگذار می‌کنم. اگر اصلاح کردند که هیچ و در غیر این صورت خودمان ورود پیدا می‌کنیم، چرا که این شرایط مطلقا مطلوب نیست.

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

آبی خوزستان قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر
27 آذر: استقلال خوزستان به عنوان قهرمانی نیم‌فصل پانزدهمین دوره لیگ برتر دست یافت.

دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و استقلال خوزستان با نتیجه یک بر صفر به سود آبی پوشان خوزستان خاتمه یافت تا شاگردان عبدالله ویسی با 32 امتیاز به عنوان قهرمانی نیم‌فصل لیگ پانزدهم دست پیدا کنند.

بختیاری‌زاده دوباره سرمربی استقلال اهواز شد
4 دی: سرمربی ابتدای فصل تیم فوتبال استقلال اهواز به این تیم بازگشت.

به گزارش خوزستان اسپورت، به دنبال قطع همکاری بین علی حنطه و باشگاه استقلال اهواز، سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی ابتدای فصل تیم آبی پوش اهواز، بار دیگر به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و قرار است که در ادامه مسابقات لیگ برتر، هدایت استقلال اهواز را به عهده داشته باشد.

استقلال اهواز جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ شد
9 بهمن: تیم استقلال اهواز در حالی برابر ملوان انزلی به میدان رفت که 7 بازیکن این تیم زیر 22 سال سن داشتند.

میانگین سنی 11 بازیکن آبی‌پوش حاضر در میدان باعث شد تا استقلال اهواز در هفته هجدهم لیگ پانزدهم به عنوان جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر شناخته شود. 11 بازیکن حاضر در ترکیب اصلی استقلال اهواز در مجموع 253 سال و 4 ماه سن داشتند که میانگین سنی 23 سال را برای این تیم به جای گذاشت.

روزشمار فوتبال خوزستان در سالی که گذشت

فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر امیدها شد
14 اسفند: تیم فوتبال امیدهای فولاد خوزستان برای دومین فصل متوالی به عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر امیدهای کشور رسید.

هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر امیدهای کشور به انجام رسید و تیم امیدهای فولاد خوزستان با پیروزی 3 بر 2 مقابل سپاهان اصفهان به مقام قهرمانی مسابقات دست پیدا کرد تا برای دومین فصل متوالی قهرمان شود.

شاگردان ویسی پاسپورت دادند و دعوت نشدند
22 اسفند: از بین پنج بازیکن استقلال خوزستان که کاندیدای دعوت به تیم ملی بودند، علی‌اصغر عاشوری به اردو فرا خوانده شد ولی سایر نفرات به لیست نهایی راه پیدا نکردند.

پنج بازیکن استقلال خوزستان به اسامی علی‌اصغر عاشوری، حسن بیت‌سعید، عقیل کعبی، دانیال ماهینی و پیمان شیرزادی، در فهرست اولیه بازیکنان موردنظر کادر فنی تیم ملی قرار داشتند و برهمین اساس مدارک این بازیکنان تحویل فدراسیون فوتبال شده بود اما فقط علی‌اصغر عاشوری به اردو دعوت شد.

آرامش به اردوی فولاد خوزستان برگشت
24 اسفند: بازیکنان تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از جلسه با مدیرعامل این باشگاه در تمرین حضور پیدا کردند.

با حضور بازیکنان تیم فولاد خوزستان در تمرین آخرین دوشنبه سال 94 آرامش به اردوی این تیم بازگشت و فولادی‌ها از امروز آماده دیدار با صبای قم در روز شنبه 14 فروردین 95 خواهند شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
dante
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
2
3
دستتون درد نکنه و خسته نباشید طی یکسالی که گذشت
مسلما سال بدی رو طی کرد فوتبال خوزستان به استثنا اس خوزستان
فوتبالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
6
با سلام . و تبریک سال نو .در نقاط ضعف تحلیلی کمی که دقت می کنیم تمامی مطلب گفته شده در اثر بی مدیرتی ناشیانه که گاها بوی دسیسه و توطئه می دهد. به عبارتی به نظر می رسد سناریوی از پیش تعین شده جهت انهدام و نابودی و ترجیحا پایین نگه داشتن فوتبال خوزستان .الخصوص در مورد تیم های فولاد و صنعت نفت ابادان در ان نهفته می باشد.خدا کند که ما اشتباه کرده باشیم.چون تبعات بدی داشته وبه مرور زمان در فرایند زندگی اجنماغی مردم ابن استان اثر نا خوشایندی به بار می اورد چون فوتبال در خون و پوست این مردم بوده و با سرنوشت انها گره خورده
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها